• 28-07-2020, 00:44:36
    #10
    LordEspoir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ülkece şu genelleştirme adetini bi bırakabilsek...
    Almancılar ağlıyormuş.

    1. Almancı ne demek?
    2. Kaç tane göçmen Türk vatandaşı var Almanya'da ve kaçını tanıyorsun?

    Böyle bi genellemeyle girince içerik doğru olsa bile söyleyen kişinin itibarı düşmüş oluyor, sözünün değeri de azalıyor.
    Ben kırşehirliyim benim köyümün yarısı Almanya'da yaşıyor üstadım oradan biliyorum. ah vah çekipte içten içe kazandığı parayı burada en kral yerlerde gömerken sevinmediklerini sanıyorsan sen yanılıyorsun. Bu imkan kimde olsa sevinir. Sen ben bile bu ülkede yaşıyorken sattığın ürünü euro ile satsan bayram edersin ederiz. ama kral gibi burada yaşıyorken de biz orada çoook kötüyük diye veryansın etmelerine lafım aslında yoksa yedikleri içtikleri onların olsun beni ilgilendirmez.

    hem sadece başlığa değil içeriğe de bakarsan ülkemizin halini de dile getirdim.
  • 28-07-2020, 00:50:59
    #11
    waptayiz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yurtdışında yaşayan insanlar oy kullanmamalı Sefasını onlar sürüyor. Cefasını biz çekiyoruz.
    Oy’un bununla ne alakası var demeyin anlayan anladı.
    Haklısın hocam bu konuda tatil yapmak için oy kullanmakta ne bileyim
  • 28-07-2020, 00:52:25
    #12
    Bence son yıllarda iyiden iyiye Almancılar ile Türkiye'de yaşayan Türkler arasında gereksiz bir gerginlik yaşanıyor. Bunun başlıca sebebi dillendirilmese de siyasi görüşlerdir. Şimdi burada Kanada'da yaşayan kesime de hiç kimse hasmane bir tavır sergilenmiyor kimse kusura bakmasın. Yani muhalif olup, dolarları cebine indirince ve onlar oradan Türkiye hakkında bir demeç verince özellikle siyasi bir demeç verince kimse burada ne kazançlarını ne de siyasi tercihlerini eleştiriyor ki olması gereken de budur. Lakin iş Avrupa ülkelerine özellikle de Almanya'ya gelince adamların darphane gibi para bastıklarından tutalım da siyasi görüşleri, okur yazarlık seviyeleri her şey çarşaf çarşaf konuşuluyor. Konuyu açan arkadaşa hiçbir lafım yok. Ama kalıbımı basıyorum ki Almancılardan nefret edilmesinin sebebi ne çok para kazanmaları ne de param yok diye ağlamaları. Sebebi siyasi tercihlerdir. Kimse bana hikaye anlatmasın. Bunun başka izahı da yok. Benim gözlemlediğim sevmediğim huyları var mı Almancıların? Elbette eleştirilecek işler yapıyor bazıları.
  • 28-07-2020, 00:56:26
    #13
    dmr88 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bence son yıllarda iyiden iyiye Almancılar ile Türkiye'de yaşayan Türkler arasında gereksiz bir gerginlik yaşanıyor. Bunun başlıca sebebi dillendirilmese de siyasi görüşlerdir. Şimdi burada Kanada'da yaşayan kesime de hiç kimse hasmane bir tavır sergilenmiyor kimse kusura bakmasın. Yani muhalif olup, dolarları cebine indirince ve onlar oradan Türkiye hakkında bir demeç verince özellikle siyasi bir demeç verince kimse burada ne kazançlarını ne de siyasi tercihlerini eleştiriyor ki olması gereken de budur. Lakin iş Avrupa ülkelerine özellikle de Almanya'ya gelince adamların darphane gibi para bastıklarından tutalım da siyasi görüşleri, okur yazarlık seviyeleri her şey çarşaf çarşaf konuşuluyor. Konuyu açan arkadaşa hiçbir lafım yok. Ama kalıbımı basıyorum ki Almancılardan nefret edilmesinin sebebi ne çok para kazanmaları ne de param yok diye ağlamaları. Sebebi siyasi tercihlerdir. Kimse bana hikaye anlatmasın. Bunun başka izahı da yok. Benim gözlemlediğim sevmediğim huyları var mı Almancıların? Elbette eleştirilecek işler yapıyor bazıları.
    Hocam haklı olabilirsin yazdıklarında ben kendimden yola çıkarak sağ görüşlü biriyim ve ailemde sağcıdır. Sadece haklıya haklı haksıza haksız diyen olmak istiyorum. Sağ görüşçüyüm demem körü körüne kabul ediyorum demek değildir. Ama siyasetle felan kesinlikle işim olmaz ve %10 luk dilim olan oy kullanmayanlar kategorisindeyim. Biz birlik olmadığımız sürece çok canımız yanar almancısı da kanadalısı da konuşur bizi, eziklerler vs. ne bileyim işte Allah sonumuzu hayretsin.
  • 28-07-2020, 01:07:50
    #14
    TheOrder adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Haklısın hocam bu konuda tatil yapmak için oy kullanmakta ne bileyim
    Öyle Hocam iki Amcam yurt dışında normal işçi bi aile, sadece tatil olarak bakmayın Ülkenin parasının değer kaybetmesi hepsinin işine geliyor. Orda köşeye attıkları parayla Türkiye’den ev sahibi oluyorsun. Emekli oluncada Türkiye göçüp Alman Euro’larıyla günlerini gün ediyorlar. O yüzden hep bu Türkiye’yi ekonomi yönünden övmeleri. Kim şuanki ekonomiye iyi diyorsa ya kördür yada işine geliyordur öyle olması. Gurbetçi Almanlarında işine geliyor.
    Vatan, Millet, Sakarya kimsenin umrunda değil.
  • 28-07-2020, 01:08:12
    #15
    TheOrder adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam haklı olabilirsin yazdıklarında ben kendimden yola çıkarak sağ görüşlü biriyim ve ailemde sağcıdır. Sadece haklıya haklı haksıza haksız diyen olmak istiyorum. Sağ görüşçüyüm demem körü körüne kabul ediyorum demek değildir. Ama siyasetle felan kesinlikle işim olmaz ve %10 luk dilim olan oy kullanmayanlar kategorisindeyim. Biz birlik olmadığımız sürece çok canımız yanar almancısı da kanadalısı da konuşur bizi, eziklerler vs. ne bileyim işte Allah sonumuzu hayretsin.
    Ben eğriye eğri doğruya doğru konuşmak zorundayım dostum. Sen zaten böyle bir davranış sergiliyorsun ya da bahsettiğim kategoride bir insansın asla demedim diyemem de. Lakin olayların iç yüzüne bakıldığı vakit hani boşuna Almanya'daki Türkler hakkında da atıp tutulmuyor. Ben, Kanada'da da Almanya'da da Türk zengin olsun, Türk'ün lobisi güçlü olsun isterim. Arada kendini bilmez tipler olacak elbet. Bu heryerde var. Gelsin paraları da burada varsın yesinler. Yahu Alman devleti bunlar paralarını Türkiye'de yemesin benden kazanıp orada ev arsa almasın diye nereden ne yapacağını şaşırıyor biz burada gelip, yeme içmelerine takılıyoruz. Aramızdaki kan bağını iplemeyen vatandaşlar bari desin ki ulan bu Almancılar müşteri, burası da turizm ülkesi. Gelsin yesin içsinler demiyor. Ağlıyorlarmış bırakın ağlasınlar boşverin abi ya.
  • 28-07-2020, 01:12:09
    #16
    dmr88 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben eğriye eğri doğruya doğru konuşmak zorundayım dostum. Sen zaten böyle bir davranış sergiliyorsun ya da bahsettiğim kategoride bir insansın asla demedim diyemem de. Lakin olayların iç yüzüne bakıldığı vakit hani boşuna Almanya'daki Türkler hakkında da atıp tutulmuyor. Ben, Kanada'da da Almanya'da da Türk zengin olsun, Türk'ün lobisi güçlü olsun isterim. Arada kendini bilmez tipler olacak elbet. Bu heryerde var. Gelsin paraları da burada varsın yesinler. Yahu Alman devleti bunlar paralarını Türkiye'de yemesin benden kazanıp orada ev arsa almasın diye nereden ne yapacağını şaşırıyor biz burada gelip, yeme içmelerine takılıyoruz. Aramızdaki kan bağını iplemeyen vatandaşlar bari desin ki ulan bu Almancılar müşteri, burası da turizm ülkesi. Gelsin yesin içsinler demiyor. Ağlıyorlarmış bırakın ağlasınlar boşverin abi ya.
    Keşke dediğin gibi olsa, olayı sadece burada yeme içme olarak düşünürsen evet haklısın ama aşağıda arkadaşın anlattığına bakarsan olay daha çok farklı ama hocam. Boşvere boşvere bu hale geldik diye güzel bir şarkı vardı evet ülkeye döviz sokmaları güzel bir şey buna lafım yok olamazda ama o zaman ben onlara artık turist gözüyle bakarım arkadaşın dediği gibi oy kullanmaya hakları olmasın o zaman. Aslında konuyu açma sebebim almancılar değil ülkemizin şuan ki kur farkından dolayı düştüğü durum.

    waptayiz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öyle Hocam iki Amcam yurt dışında normal işçi bi aile, sadece tatil olarak bakmayın Ülkenin parasının değer kaybetmesi hepsinin işine geliyor. Orda köşeye attıkları parayla Türkiye’den ev sahibi oluyorsun. Emekli oluncada Türkiye göçüp Alman Euro’larıyla günlerini gün ediyorlar. O yüzden hep bu Türkiye’yi ekonomi yönünden övmeleri. Kim şuanki ekonomiye iyi diyorsa ya kördür yada işine geliyordur öyle olması. Gurbetçi Almanlarında işine geliyor.
    Vatan, Millet, Sakarya kimsenin umrunda değil.
    +1 hocam
  • 28-07-2020, 01:12:19
    #17
    dmr88 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben eğriye eğri doğruya doğru konuşmak zorundayım dostum. Sen zaten böyle bir davranış sergiliyorsun ya da bahsettiğim kategoride bir insansın asla demedim diyemem de. Lakin olayların iç yüzüne bakıldığı vakit hani boşuna Almanya'daki Türkler hakkında da atıp tutulmuyor. Ben, Kanada'da da Almanya'da da Türk zengin olsun, Türk'ün lobisi güçlü olsun isterim. Arada kendini bilmez tipler olacak elbet. Bu heryerde var. Gelsin paraları da burada varsın yesinler. Yahu Alman devleti bunlar paralarını Türkiye'de yemesin benden kazanıp orada ev arsa almasın diye nereden ne yapacağını şaşırıyor biz burada gelip, yeme içmelerine takılıyoruz. Aramızdaki kan bağını iplemeyen vatandaşlar bari desin ki ulan bu Almancılar müşteri, burası da turizm ülkesi. Gelsin yesin içsinler demiyor. Ağlıyorlarmış bırakın ağlasınlar boşverin abi ya.
    Hocam burada anlatılmak istenen onların ne yiyip içtiği değil karşısındaki insanı salak yerine koymaları. Yoksa bizene
  • 28-07-2020, 01:23:50
    #18
    waptayiz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam burada anlatılmak istenen onların ne yiyip içtiği değil karşısındaki insanı salak yerine koymaları. Yoksa bizene
    Bu olayı uzun uzadıya anlatmak isterdim gerçekten. Yani ben burada ne Almanya'daki Türk'ü, Türkiye'de yaşayan Türk'e savunurum ne de tam aksini. Aslında anlatmak istediğim de buydu. Otekilestirme ve bunun altında yatan sebepler. Türkiye imajı hakkında tez yazmaktayım. Ve bu konu birkaç Almanya'da yaşayan akraba ile izah edilecek türden değil. Onların bu tür davranış sergilemelerinin altında yatan sebepleri irdelerseniz emin olun 'neyse ya gelip, gitsinler işte' deyip onları da öyle kabul ederdiniz.