Dogudan veya ic Anadoludan istanbul calismaya gidenlere ne diyorsaniz Almancilara'da onu demeniz en dogrusu olur hocam.
Bütün almancilar sizin düsündügünüz gibi zengin degil inan cok aile taniyorum parasizliktan memleketine gidemiyor.
Bir gurbetci olarak euro yükselmesi umrumda degil calistigim ülkede yerim icerim yatirimi mi yaparim.
Almancıların ağladığına bakmayın.
50
●1.613
- 28-07-2020, 01:28:48Hocam derdim almancıların kazandığı para değil ki, bir konu gördüm onun üzerine daha önce yaptığım tespitlerle birlikte ülkemizin ne hale geldiğini örneklemek için bir konu açtım. Yoksa Allah euro ya kulum desin daha çok kazansınlar inşallah. benim e n yakınım almancıyılda 3-4 kere geliyorlar buraya. her gelişinde ağlıyor diyorum ki gelin ozaman geri dönün yerleşin buraya yok gelmeyiz ama orada açız diyorlarByTeksz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 28-07-2020, 01:36:47Bize irdeleyeceğimiz küçük bi dipnot geçersniz memnun oluruz. Böyle üstü açık bir şekilde altında başka birşey var siz boşverin tarzından olursa emin olun cevaplar tatminsiz oluyor. Belki bizde yanlış bildiğimiz doğruları görürüz denk geldiklerimiz böyle olunca böyle yorumluyoruz. Tersini biliyorsanız örneklendirirseniz fikrimiz değişir.dmr88 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 28-07-2020, 01:52:28+9 Gurbetçi itemleri hiç şaşmaz
Almancılar fakir.
Almanya'ya gelmeyin, durum dışarıdan görünen gibi güzel değil.
Bizim yaptığımız işlerde siz çalışamazsınız.
Vatanımı çok seviyorum ama düzenim Almanya'da.
Euro kur umrumda değil, ille de vatanım.
Vatan demiş miydim? - 28-07-2020, 02:28:35Hocam ben birinin fikrini değiştirmeye çalışacak kadar genç değilim. Yani iki gün sonra altıma kaçırmaya başlayacağım sonrası da malum. Yazdığım ilk mesajda, bahsettiğim ne varsa arkasındayım. Almancı polemiğini siyaset dışı bir zeminde tartışmam mümkün değildir. Pek çok sosyolojik etmen, onların bu davranışlarını açıklar elbette. Ancak günümüzde siyaset bu durumun birinci etmeni haline gelmiştir. Ve r10'da da çok sevilen bir muhabbet değildir. Ben gayet konunun ayaklarını yere bastırdığımı düşünüyorum. Siyasi görüş farklılıkları, muhabbetimizi er ya da geç tıkayacaktır. Bu yüzden üstelemiyorum.waptayiz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 28-07-2020, 04:06:15Olayı gereksiz yere büyütmüşsünüz anlatmak istediği basit, euro kazanıyorlar kazansınlar haklarıdır. Buraya gelip harcasınlar haklarıdır, lakin burası süper Almanya kötü demek ne demek? Ben hangi gurbetçiyi görsem burası çok güzel diyor, ama geri dönmeyi de düşünmüyor kurulu düzenleri varmış. 🙂
- 28-07-2020, 04:27:44Onlarca Almanya'da yaşayan gurbetçi aile dostumuz var , hiç biride ağlamıyor. Gördüğünüz 3-5 tane "ağlayan" insandan sonra , tüm Almanya'da yaşayan gurbetçilere laf atmayınız...
Gurbetçiler Türkiye'de belki daha iyi şartlarda yaşıyor olabilirler fakat kendi ülkelerinde o kadar iyi konumda değiller. Fakat "Ağlamıyorlar"..
Hangi Türk araba yıkamacıda çalışıyor? Bunun yerine Suriyelileri çalıştırmayı tercih ediyorsunuz değil mi ? Ama Almanya'da o Porsche fabrikalarında tıpkı "Suriyeliler" gibi "Türkler" gece 4 te çalışmaya gidiyor. Yani evet "çoğu" gurbetçi kötü şartlarda yaşıyor aslında. Tıpkı bu konuda dediğiniz gibi , hiç kimse Gurbetçiler gibi zor şartlarda Türkiye'de çalışmıyor.
https://www.youtube.com/watch?v=C2xP-Fltf-w
Çok güzel Almanya bak Nutella akıyor Musluktan ve kac ülkede gördün sen yaz ortasında buz tutan
Evet, burada Markalar Porsche Bmw Mercedes ve atmosfer temiz Fabrikanın bacasından çek nefes