Bu olayı uzun uzadıya anlatmak isterdim gerçekten. Yani ben burada ne Almanya'daki Türk'ü, Türkiye'de yaşayan Türk'e savunurum ne de tam aksini. Aslında anlatmak istediğim de buydu. Otekilestirme ve bunun altında yatan sebepler. Türkiye imajı hakkında tez yazmaktayım. Ve bu konu birkaç Almanya'da yaşayan akraba ile izah edilecek türden değil. Onların bu tür davranış sergilemelerinin altında yatan sebepleri irdelerseniz emin olun 'neyse ya gelip, gitsinler işte' deyip onları da öyle kabul ederdiniz.
Bize irdeleyeceğimiz küçük bi dipnot geçersniz memnun oluruz. Böyle üstü açık bir şekilde altında başka birşey var siz boşverin tarzından olursa emin olun cevaplar tatminsiz oluyor. Belki bizde yanlış bildiğimiz doğruları görürüz denk geldiklerimiz böyle olunca böyle yorumluyoruz. Tersini biliyorsanız örneklendirirseniz fikrimiz değişir.