Bence son yıllarda iyiden iyiye Almancılar ile Türkiye'de yaşayan Türkler arasında gereksiz bir gerginlik yaşanıyor. Bunun başlıca sebebi dillendirilmese de siyasi görüşlerdir. Şimdi burada Kanada'da yaşayan kesime de hiç kimse hasmane bir tavır sergilenmiyor kimse kusura bakmasın. Yani muhalif olup, dolarları cebine indirince ve onlar oradan Türkiye hakkında bir demeç verince özellikle siyasi bir demeç verince kimse burada ne kazançlarını ne de siyasi tercihlerini eleştiriyor ki olması gereken de budur. Lakin iş Avrupa ülkelerine özellikle de Almanya'ya gelince adamların darphane gibi para bastıklarından tutalım da siyasi görüşleri, okur yazarlık seviyeleri her şey çarşaf çarşaf konuşuluyor. Konuyu açan arkadaşa hiçbir lafım yok. Ama kalıbımı basıyorum ki Almancılardan nefret edilmesinin sebebi ne çok para kazanmaları ne de param yok diye ağlamaları. Sebebi siyasi tercihlerdir. Kimse bana hikaye anlatmasın. Bunun başka izahı da yok. Benim gözlemlediğim sevmediğim huyları var mı Almancıların? Elbette eleştirilecek işler yapıyor bazıları.