• 11-02-2020, 22:16:34
    #73
    Oda termostadi 0.5 hassasiyet yüksek. Bende Cosa OT var. 0.1 derece hasasiyetinde. 7/24 Cep telefonundaki uygulama ile sıcaklık kontrolu, ayari, haftalık yada günlük program herseyi grafik ve rapor olarak takip ediyorum. Evde yalitim yok ama tüm dogalgaz tesisatı full bakır boru. 50 derecede yakiyorum 335 TL geldi.
  • 11-02-2020, 23:46:40
    #74
    Abi ben bu işi cidden anlamıyorum. Benim ev sıcacık mesela. Hatta bazen arkadaşlarım ''çok sıcak yav kapat şunu'' diyorlar. Ama sitede kapatma olayı yok. En düşük 2'de kalıyor sistem. 15 derecenin altına düşmesi yasakmış. Diğer katları etkilemesin diye, süper bir şey aslında. Neyse en kötü 3'te kullanıyorum. En yüksek derece 5 zaten ama 3-4 diye takılıyorum ev sıcacık. Ama asıl nokta çok tuhaf;

    Bu ay doğal gaz 150 TL falan (ortalama 100 küsür oluyor zaten) geldi bana. Evet oldukça uygun değil mi? Ama su faturam 300 TL falan geldi. Elektrik ise 250 civarı geldi ve hafta içi evde bile değilim. Sabah çıkıp akşam geliyorum. Su sayacını yeni değiştirdim bu arada. Ben anlamadım bu işi ya. Doğal gaz uygun geliyor ama su ve elektrik inanılmaz yüksek geliyor. Gerçekten hiçbir şey tam olarak doğru olmuyor, hep bir şeyler eksik ya da sıkıntılı. Aidat da 315 TL oldu zaten. Sanırım sonunda Urla'ya falan yerleşeceğim, sinirlerim bozuluyor artık bu saçma sapan fatura sisteminden.
  • 12-02-2020, 00:18:25
    #75
    Ayda 300-400 TL geliyor, üşüyoruz ısınamıyoruz da.. Soyguna devam
  • 12-02-2020, 08:43:17
    #76
    85 m2 2+1 evde 1 ayın yaklaşık 20-22 günü 30-35 derecenin üzerine çıkmadan doğalgaz kullandık. Kemiksiz 409 tl geldi. Fatura değil haraç ödüyoruz.
  • 12-02-2020, 09:11:15
    #77
    90 M2 2+1, evde olmadığımız zamanlar 30-35 derecede gidiyor akşam 6 dan sonra 50-55 dereceye çekiyorum. 610 TL fatura geldi. Isındın mı diye sorarsanız çift yorganla yatıyoruz
  • 12-02-2020, 09:42:48
    #78
    Eğer ev 2 katlı ve 300 m2 değil ise çok fazla yakmışsınız.. Vanalar termostatlı mı ? Isı yalıtımı var mı ?
  • 12-02-2020, 09:47:36
    #79
    HelixTm adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    524 M3 güzel rakam olsa da yine de pahalı hocam, aslında Ukrayna ile karşılaştırmak istiyorum. 1 M3 gaz Ukrayna'da 5,90 grivna = 1.45 TL. 759 TL ediyor oranın kuru ile, ki Ukrayna gazı en ucuz kullanan ülkelerden biri. Arada aşırı bir fark yok maalesef. Dünyanın pek çok bölgesinde hayat ciddi derecede pahalılaşıyor.
    Bu yorumu ciddi olarak yazmadığınızı düşünmek istiyorum hocam. Bırakın bu TL ye çevirme olayını. Burada elde ettiğiniz sonuç paramızın ne kadar değersiz olduğunu gösteriyor. Orada ki yaşam koşullarını oranın para değerine göre hesaplamalısınız. Atıyorum ABD de 1500-2000 dolar asgari ücret var ama 7-8 dolara bir buçuk iki kilo et alabiliyorsun. Hayat dünya çapında değil bizim ülkemizde pahalılaşıyor.