Merhaba değerli forum üyeleri ,
Malum önümüzde Milli Savunma Üniversitesi sınavları var ve bende onun için hazırlanıyorum. Askeri lise sınavına bundan 4 yıl önce katılmıştım , kazanmıştım fakat sağlık testlerinde belirli nedenlerden dolayı elenmiştim [ sonra askeri liseler kapatıldı o ayrı bir mesele ]. Şuanda da sınavın test kısmını geçeceğimi düşünüyorum fakat sağlık mülakatları beni korkutuyor. Hatırlayan vardır belki yaklaşık bir ay önce şu konuyu açmıştım göğüs kafesimdeki problemden dolayı [ güvercin göğsü ]. Şuan yavaş yavaş kilo almaya başladım fakat göğüs kaslarımı geliştirmem gerek aksi halde o mülakatlara gitmeye cesaret edemem. Sizlerden ricam göğüs kaslarımı hızlı şekilde geliştirmem için gerek evde gerek spor salonunda yapabileceğim hareket önerilerinde bulunmanız. Spor salonuna yazılmayı düşünüyorum önümüzdeki hafta , fakat oraya aklımda birşeyler var halde gitmek istiyorum. Bu mesleği canıgönülden arzuladığım halde sadece tek bir rahatsızlığımdan dolayı yapamama ihtimali bile beni yiyip bitiriyor. Spor ile ilgilenen / ilgilenmiş kişilerden önerileri bekliyorum , teşekkürler.
[ Mülakatlar 24 Haziran - 26 Temmuz arası ]
3 ayda göğüs kası yapmam gerek ! [ MSÜ ]
19
●1.154
- 28-03-2019, 23:41:59Salona gideceksen eğer 2 press 1 izole hareket ile haftada 2 kere giderek gerçekleştirebilirsin diye düşünüyorum. (Göğüs bölgesi için 2 kere. Ben her bölgeyi haftada 2 kere çalıştırıyorum)
Dumbell bench press, incline bench press + olarak 1 izole dumbell veya cable fly hareketi yapabilirsin.
4*12 şeklinde çalışabilirsin.
Evde ise dumbell bench press yapabilirsin diye düşünüyorum. Aynı şekilde dumbell ile fly hareketi yapar ve şınav çekebilirsin.
Tabi öncelik her zaman beslenme olmalı diye düşünüyorum her gün +500-600 fazladan kalori alman sonuç verecektir muhakkak
edit: bu arada mülakatta hafif dereceyi sorun etmiyorlar diye biliyorum. Eğer derecesi fazla ise büyük ihtimal ile elerler dostum. Yine de başarılar dilerim şimdiden - 28-03-2019, 23:43:27Önerileriniz için teşekkür ederim.metapak adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 29-03-2019, 00:09:46Göğüs kası için hipertirofi oluşturmak için tekrar aralığını 10-8 tekrar aralığında tutarak, normal göğüs hareketleriyle çalışmalısın.
Ayrıca eğer kas kütlesini arttırmak istiyorsan Dumbell Press>Barbell Bench Press olarak düşünebilirsin, sebebiyse range of motion bunu çoğu kişi bilmez, Savaş Cebeci'nin sıkı takipçisiyim kendisi ABD iş adamları vbz. kişileri çalıştıran bir antrenör, PT.
Ben güç antremanları yaptığım için Barbell Bench Press>bütün göğüs hareketleri olarak görsemde, bu işin fıtratında bilimine girerek, deneyimleyerek ilerlemek var.Kendinde 2 hareketi yaparken aradaki range of motion farkını görebilirsin burda demek istediğim yaptığımız hareketin açısının daha genişleyebilmesi böylece göğüsün uç noktalarına daha fazla baskı yapabilmesi.
Bunun yanı sıra kısa sürede bir performans bekliyorsan Nizami Şınav çok işine yarayacak bir harekettir.Bunu ama hipertirofi olarak baktığımız için olaya 15 tekrarı geçecek şekilde yapmamalısın.Tabi 15 deyince sen diyeceksin neden?
Dediğim gibi 10-8 tekrar aralığı ağırlık kaldırırken kas kütlesinin arttırılmasında nasıl önemliyse, vücut ağırlığı hareketlerindede olabildiğince çok tekrardan kaçınmalıyız dayanıklılık hedeflemiyoruz.
15 dememin sebebi normal şınavın kolay bi hareket olması bunu zorlaştırabiliriz.
1-Normal şınav olmaktan çıkarabiliriz.Incline-Decline-Wide olarak yapabiliriz.
2-Şınavı yaparken üstümüze ağırlık alabiliriz.
Sana net bir program söylemiyceğim ama bir göğüs gününde minimum 2 Press hareketi olması gerekir.Burda söylediğim Pressleri tercih et ki avantajını gör yanında koyacağın hareketler daha izole olacağı için önermeye gerekte yok yaparsın zaten onları.
Eğer spor salonuna yazılmazsan evde yapıcak olursan mesajımı altıntılarsan antreman konusunda daha detaylı yardımcı olmak isterim, ama spor salonuna gidersen ordaki antrenörünü dinlemeni tavsiye ederim. - 29-03-2019, 01:39:51Sadece bolgesel calisarak suratle kas yapilmaz. anaboliye girmeniz lazim. sirt karin ve bacak calismadan testesteron arttiramazsiniz. anaboliye giremezsiniz. bacak sirt karin haftada bir gun calismak lazim hem de sert... diger zamanlarsa omuz kol yerine gogus calismaya odaklanirsiniz. ayrica 3 ay cok az bir sure. spor salonuna gitmeniz ve buddy ile calismaniz lazim yardim almadan 3 ayda gelisim zor. yuksek protein dusuk insulin, dusuk kortizon gerekiyor. bir de aksam 23:00 sabah 6 arasini karanlikta uyuyarak gecirmen lazim. salonda degil uykuda kas yaparsib unutma. etik degil kimseye tavsiye etmem ama cevrende profesyonel body yapanlar varsa sana anabolik ayarlayabilirler. steroid yardimi olmadan kayda deger gelisim mumkun olmayabilir. sadece 3 ay icin ihtiyacin varsa denenebilir. 3 ayda ciddi bir gelisim kaydetmek steroid destek olmadan mumkun degil. cunku kas gelisimi agirlik kaldirmak ile.alakali degil. eger agirlik kaldirarak gelisim olsaydi hamallarin hepsi arnold gibi olurdu. agir calismak, beslenme, uyku vesaire hepsi vucudu anabolik kimyasal duzene sokmak icindir. anabolik steroidler tam da bunu saglar.3 aylik bir kur denenebilir. ama.kendin ayarlayamazsin profesyonel birinin ayarlamasi lazim.
- 29-03-2019, 01:45:32Engin.ilicali adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüleGöğüs kası yapmak dediğim öyle kaslı hayvan gibi olmak değil , yalnızca normal gözükmesiBigSEO adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 29-03-2019, 02:00:20zaten burada sana soylenenler gozle gorunur az bir gelisim elde edebilmen icin gecerli. 3 ayda hayvan gibi olunabilseydi sokaktaki adamlarin yarisi arnold gibi olurdu.brkcnklm adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
