• 09-02-2019, 15:34:17
    #46
    SEO & PR 5421044962
    Belirli şartlarda verilmesi lazımdır.
    Mesala eşinden ayrılmış bir bayan çocuklarıyla hayata tutunmaya çalışıyor bu çocukların geçimleri için verilmesi gerekir.

    Nafakanın hangi şartlarda nasıl verileceği düzenlenebilir.

    Ayrıca kadın erkekle yaşasın başkasıyla gezsin tozsun vb tarz yorumlara anlamıyorum bunu yapan olabileceği gibi olmayanlarda vardır.
    Peki çocuğun varsa ne olacak bu çocuk annede ve geliri yoksa ne olacak....
  • 09-02-2019, 17:38:23
    #47
    Coffee adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    AB bu konuyu söyle cözmüs.
    Es'e nafaka yok. Esin durumu iyi degilse devlet bakar.
    Devlet bakarken de yasi gencse ve isi yoksa gönderir temizlik yaptirir, yaslilar yurdunu, kiliseleri, okullari temizletir ama bos durdurmaz.
    Böyle olunca da ayrilmis bayanlar eger yapabiliyorsa kendine daha iyi is bulur ve bu durumdan kurtulur.
    Dogal secilim.
    Cocuk varsa 20 yasina kadar pasa pasa ödeyeceksin o nafakayi ama yine eski ese para yok, cocuklara.
    Sen ödemediginde, taraflari birbiriyle ugrastirmaz. devlet senin yerine cocuklarinin annesine öder ve senden de s.s. alir.
    Maasindan keser, hapisle tazyik eder, banka hesaplarini kapatir, her gün ceplerindeki, üstündeki parayi kontrol eder ama alir.
    İşte olay bu. Adamlar her konuda işi çözmüş. 100 yıl sonra onların seviyesine geliriz ama onlar ne seviyeye çıkar bilinmez.
  • 09-02-2019, 17:55:08
    #48
    Ben eşit kusurlu olarak boşandım, zerre kusurum yoktu fakat hakimler tamamen kadın tarafını tuttuğu için bu da bir başarıymış çok nadir bu tür davalar olabiliyormuş.

    Şimdi ben evlenmeden eski eşim çalışıyordu. Eski kayınım ve kayınvalidem "Biz kızımıza bakarız sana ihtiyacımız yok" diyerek sırf onların egosu yüzünden boşandım. Sonra ne oldu, vay efendim evdeki eşyaları yolla, 150 bin lira tazminat ver, sonra aylık 2000 tl nafaka (6 yıl önce).

    Sonuç itibariyle 450 lira nafakaya karar verildi (oğlumun nafakası dahil).
    Dediğim gibi eski eşim önceden çalışıyordu şimdi çalışmıyor, neden çünkü nafaka kesilir. İşe girmesi de yeterli değil asgari ücretten fazla alması gerekiyor ve benim bunu patlamam gerekecek. Ben çalışmadığım halde nafaka vereceğim fakat kadın çalıştığı halde asgari ücret olursa yoksulluğu ortadan kalkmıyormuş nafakaya devam.

    Evlenmeden ve ölüm olmadan nafaka bitmiyor.

    Şimdi burada diyecekler bana 450 lira her ay sanki kazanamıyorsun. 3 ay ödemedim çok kötü bir zaman geçiriyordum hatta konu açmıştım 15 bin lira borcum var kafayı yiyeceğim diye tam o döneme denk geldi. Nafakayı ödeyemedim diye mahkemeye verdiler ve mahkemeden haberim yok, neyse tebliğ falan gelmedi ben o arada halen ödeyemiyorum. Ardından polis uygulamasında beni nezarete attılar, çağlayan adliyesine götürülürken ve içeri girerken kolumda kelepçe vardı, bunun nasıl psikolojik bir bunalım olduğunu bilen bilir.

    Ödeseydin kardeşim diyebilirsiniz fakat ben o parayı ömür boyu ödeyeceğim. Hani derler ya bekara karı boşamak kolay diye ha işte bu konuda atıp tutanların hepsinin durumu istisnasız bu.

    Almanya'da nafaka süreli, yani devlet diyor ki sen hayata tutunmak zorundasın, çalışacaksın öyle boş boş oturamazsın fakat nafaka alan kadınların %99 u nasılsa ömrünün sonuna kadar para alacağı için çalışma ihtiyacı duymuyorlar, erken emeklilik.

    İşinize gelince hayat eşit, haklar eşit, çalışma şartları eşit ama iş nafakaya gelince ben mağdurum hadi ordan...



    Hussein adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Belirli şartlarda verilmesi lazımdır.
    Mesala eşinden ayrılmış bir bayan çocuklarıyla hayata tutunmaya çalışıyor bu çocukların geçimleri için verilmesi gerekir.

    Nafakanın hangi şartlarda nasıl verileceği düzenlenebilir.

    Ayrıca kadın erkekle yaşasın başkasıyla gezsin tozsun vb tarz yorumlara anlamıyorum bunu yapan olabileceği gibi olmayanlarda vardır.
    Peki çocuğun varsa ne olacak bu çocuk annede ve geliri yoksa ne olacak....
    Değerli hocam,

    Eski eşimin babasından kalan evi var, köydeki ev kendilerinin, ailesinin durumu çok iyi fakat mahkeme diyor ki yoksulluğa düştü nafaka vereceksin. Ben çalışmıyorum çalışsam asgari ücret alacağım, kanunen kesinti maksimum 4'te 1 i oluyor e o zamanın asgari ücretine göre bu da yetmiyor o zaman diyor ki devlet bu 1 parça benim işime gelmedi üstünü sen tamamlayacaksın.

    Açık ne net söylüyorum kanun burada herşeyiyle kadının yanında. İyi yada kötü.
  • 09-02-2019, 18:22:36
    #49
    SEO & PR 5421044962
    delikanli53 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben eşit kusurlu olarak boşandım, zerre kusurum yoktu fakat hakimler tamamen kadın tarafını tuttuğu için bu da bir başarıymış çok nadir bu tür davalar olabiliyormuş.

    Şimdi ben evlenmeden eski eşim çalışıyordu. Eski kayınım ve kayınvalidem "Biz kızımıza bakarız sana ihtiyacımız yok" diyerek sırf onların egosu yüzünden boşandım. Sonra ne oldu, vay efendim evdeki eşyaları yolla, 150 bin lira tazminat ver, sonra aylık 2000 tl nafaka (6 yıl önce).

    Sonuç itibariyle 450 lira nafakaya karar verildi (oğlumun nafakası dahil).
    Dediğim gibi eski eşim önceden çalışıyordu şimdi çalışmıyor, neden çünkü nafaka kesilir. İşe girmesi de yeterli değil asgari ücretten fazla alması gerekiyor ve benim bunu patlamam gerekecek. Ben çalışmadığım halde nafaka vereceğim fakat kadın çalıştığı halde asgari ücret olursa yoksulluğu ortadan kalkmıyormuş nafakaya devam.

    Evlenmeden ve ölüm olmadan nafaka bitmiyor.

    Şimdi burada diyecekler bana 450 lira her ay sanki kazanamıyorsun. 3 ay ödemedim çok kötü bir zaman geçiriyordum hatta konu açmıştım 15 bin lira borcum var kafayı yiyeceğim diye tam o döneme denk geldi. Nafakayı ödeyemedim diye mahkemeye verdiler ve mahkemeden haberim yok, neyse tebliğ falan gelmedi ben o arada halen ödeyemiyorum. Ardından polis uygulamasında beni nezarete attılar, çağlayan adliyesine götürülürken ve içeri girerken kolumda kelepçe vardı, bunun nasıl psikolojik bir bunalım olduğunu bilen bilir.

    Ödeseydin kardeşim diyebilirsiniz fakat ben o parayı ömür boyu ödeyeceğim. Hani derler ya bekara karı boşamak kolay diye ha işte bu konuda atıp tutanların hepsinin durumu istisnasız bu.

    Almanya'da nafaka süreli, yani devlet diyor ki sen hayata tutunmak zorundasın, çalışacaksın öyle boş boş oturamazsın fakat nafaka alan kadınların %99 u nasılsa ömrünün sonuna kadar para alacağı için çalışma ihtiyacı duymuyorlar, erken emeklilik.

    İşinize gelince hayat eşit, haklar eşit, çalışma şartları eşit ama iş nafakaya gelince ben mağdurum hadi ordan...





    Değerli hocam,

    Eski eşimin babasından kalan evi var, köydeki ev kendilerinin, ailesinin durumu çok iyi fakat mahkeme diyor ki yoksulluğa düştü nafaka vereceksin. Ben çalışmıyorum çalışsam asgari ücret alacağım, kanunen kesinti maksimum 4'te 1 i oluyor e o zamanın asgari ücretine göre bu da yetmiyor o zaman diyor ki devlet bu 1 parça benim işime gelmedi üstünü sen tamamlayacaksın.

    Açık ne net söylüyorum kanun burada herşeyiyle kadının yanında. İyi yada kötü.

    Bakın ististanalar elbet vardır.

    zaten dedim şartlar düzenlenmesi gerekiyor.Her önüne gelen almasın

    Ama tekrar edeyim erkeğide koruyacak önelemler alınmlaıdır.Uç noktalar vs iyice belirlenmelidir.

    Sadece bir ev var herşey oluyor mu ?
    Sizede hak veriyorum elbette olmayınca neyi vereceksin sen nasıl yaşayacaksın ama düzenleme şart bence..

    peki her kadın burada yazılan gibimi nice kadınlar var şidddetten kaçıp cocuğuyla hayata tutunmaya çalışıyor bunlara haktır.

    Ayrıca konu kadını nasıl bakıldığını gösteriyor inanın iğrendimöim bazı yorumlardan
  • 09-02-2019, 20:53:23
    #50
    nafaka kadına değil, eğer varsa çocuğa ödenmeli. bu işleri kanunlaştıran adamın ruh halini çok merak ediyorum.
  • 10-02-2019, 13:06:37
    #51
    Bolanka adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öncekiyle 3 yıl evli kaldım. Hatunu uyandırmazsan öğleden sonraya kadar uyurdu. Akşam eve gelince evi toplamaya başlardı. Ben buna laf söyledim diye çekti gitti. 1 hafta sonra dava açtı. Tamam bitsin dedim diye ben bitiren oldum bunların gözünde. 2 yıl dava sürdü. 150k maddi, 150 k manevi, 1500 TL nafaka, 500 gr altın, 6 yıllık borcu olan evimi istediler. Maaşıma haciz koydurdular. Tam 2 yıl süründüm mahkeme koridorlarında. Hakim 13k tazminat, 500 TL nafakaya hükmetti. Hemen kalan mallar için tekrar dava açtılar. Temyize gittim. 1 yıl da temyizde kaldı dosya. Sonunda davaları tamamen düştü. Çünkü zaten iddialarının hiç bir kanıtı, desteği yoktu. Sonra geldiler anlaşalım dediler. Mutfaktaki tencereleri alıp sktr oldular.

    Kadın cinayetlerinin sebebini çok iyi anladım ben. Devlet de ihtiyacı olan milyonlara bakıyor. Bu kadınların bakımını da eski kocaya yüklüyor. Devletin tek derdi üzerinden sorumluluğu atmak.
    valla hocam işte bütün korkum benim o bide işten gelince azarlar küfreder aşağılar ise pisikoloji kalmaz.yarabbi çok tedirgin olduğum bir olay.eskiden köy kadınları sabah 4 te kalkar malları inek olan ineğininin sütünü temizliğini yapar geri kalan ise bağ bahçe ekmek yapmak şimdi öyle lüks ki hayat..elinde kumanda internet avm vay vay offffff... evde inek beslesen kurbanda hiç yoksa değeri oluyor böyleleri beslemek işkence olur.
    delikanli53 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben eşit kusurlu olarak boşandım, zerre kusurum yoktu fakat hakimler tamamen kadın tarafını tuttuğu için bu da bir başarıymış çok nadir bu tür davalar olabiliyormuş.

    Şimdi ben evlenmeden eski eşim çalışıyordu. Eski kayınım ve kayınvalidem "Biz kızımıza bakarız sana ihtiyacımız yok" diyerek sırf onların egosu yüzünden boşandım. Sonra ne oldu, vay efendim evdeki eşyaları yolla, 150 bin lira tazminat ver, sonra aylık 2000 tl nafaka (6 yıl önce).

    Sonuç itibariyle 450 lira nafakaya karar verildi (oğlumun nafakası dahil).
    Dediğim gibi eski eşim önceden çalışıyordu şimdi çalışmıyor, neden çünkü nafaka kesilir. İşe girmesi de yeterli değil asgari ücretten fazla alması gerekiyor ve benim bunu patlamam gerekecek. Ben çalışmadığım halde nafaka vereceğim fakat kadın çalıştığı halde asgari ücret olursa yoksulluğu ortadan kalkmıyormuş nafakaya devam.

    Evlenmeden ve ölüm olmadan nafaka bitmiyor.

    Şimdi burada diyecekler bana 450 lira her ay sanki kazanamıyorsun. 3 ay ödemedim çok kötü bir zaman geçiriyordum hatta konu açmıştım 15 bin lira borcum var kafayı yiyeceğim diye tam o döneme denk geldi. Nafakayı ödeyemedim diye mahkemeye verdiler ve mahkemeden haberim yok, neyse tebliğ falan gelmedi ben o arada halen ödeyemiyorum. Ardından polis uygulamasında beni nezarete attılar, çağlayan adliyesine götürülürken ve içeri girerken kolumda kelepçe vardı, bunun nasıl psikolojik bir bunalım olduğunu bilen bilir.

    Ödeseydin kardeşim diyebilirsiniz fakat ben o parayı ömür boyu ödeyeceğim. Hani derler ya bekara karı boşamak kolay diye ha işte bu konuda atıp tutanların hepsinin durumu istisnasız bu.

    Almanya'da nafaka süreli, yani devlet diyor ki sen hayata tutunmak zorundasın, çalışacaksın öyle boş boş oturamazsın fakat nafaka alan kadınların %99 u nasılsa ömrünün sonuna kadar para alacağı için çalışma ihtiyacı duymuyorlar, erken emeklilik.

    İşinize gelince hayat eşit, haklar eşit, çalışma şartları eşit ama iş nafakaya gelince ben mağdurum hadi ordan...





    Değerli hocam,

    Eski eşimin babasından kalan evi var, köydeki ev kendilerinin, ailesinin durumu çok iyi fakat mahkeme diyor ki yoksulluğa düştü nafaka vereceksin. Ben çalışmıyorum çalışsam asgari ücret alacağım, kanunen kesinti maksimum 4'te 1 i oluyor e o zamanın asgari ücretine göre bu da yetmiyor o zaman diyor ki devlet bu 1 parça benim işime gelmedi üstünü sen tamamlayacaksın.

    Açık ne net söylüyorum kanun burada herşeyiyle kadının yanında. İyi yada kötü.
    ben nası evlenecem bir fikir verin valla çıkmaz oldum bu işin içinden 3 senedir bir haber okudum bu olay üzerinde hep araştırdım.sonuç kölelik.ne yapacağımı bilemedim
  • 10-02-2019, 13:07:32
    #52
    🔥%100 WP Optimizasyon🔥
    HakanDemirci adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    valla hocam işte bütün korkum benim o bide işten gelince azarlar küfreder aşağılar ise pisikoloji kalmaz.yarabbi çok tedirgin olduğum bir olay.eskiden köy kadınları sabah 4 te kalkar malları inek olan ineğininin sütünü temizliğini yapar geri kalan ise bağ bahçe ekmek yapmak şimdi öyle lüks ki hayat..elinde kumanda internet avm vay vay offffff... evde inek beslesen kurbanda hiç yoksa değeri oluyor böyleleri beslemek işkence olur.

    ben nası evlenecem bir fikir verin valla çıkmaz oldum bu işin içinden 3 senedir bir haber okudum bu olay üzerinde hep araştırdım.sonuç kölelik.ne yapacağımı bilemedim
    Anlaşmalı evlilik yapacaksın. Gideceksin notere
  • 10-02-2019, 13:19:47
    #53
    TahsinCetinkaya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Anlaşmalı evlilik yapacaksın. Gideceksin notere
    valla hocam detayı verirsen bu noter vs (sanırım noter olsa bile anlaşmalı; nafaka oluyor diye biliyorum) bu yaz kıs istetmeye gidecem yapacak birşey yok evde ültimatom var.abd nin türkiye yaptığı yaptırımların evlen evlen evlen diye baskıları var.valla kurtarın beni hayırlı bir nasip olsa evlenmez mi insan
  • 10-02-2019, 13:22:33
    #54
    HakanDemirci adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    valla hocam işte bütün korkum benim o bide işten gelince azarlar küfreder aşağılar ise pisikoloji kalmaz.yarabbi çok tedirgin olduğum bir olay.eskiden köy kadınları sabah 4 te kalkar malları inek olan ineğininin sütünü temizliğini yapar geri kalan ise bağ bahçe ekmek yapmak şimdi öyle lüks ki hayat..elinde kumanda internet avm vay vay offffff... evde inek beslesen kurbanda hiç yoksa değeri oluyor böyleleri beslemek işkence olur.

    ben nası evlenecem bir fikir verin valla çıkmaz oldum bu işin içinden 3 senedir bir haber okudum bu olay üzerinde hep araştırdım.sonuç kölelik.ne yapacağımı bilemedim
    TahsinCetinkaya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Anlaşmalı evlilik yapacaksın. Gideceksin notere
    Tahsin beye katılıyorum.

    Fakat 2. evliliğimde böyle bir şeye ihtiyaç duymadım, şimdi evlensem yine böyle birşey yapmazdım (şimdiki eşimle) fakat artık hayat şartları bunu gerektiriyor.

    özenti delisi bir kadınla evlenmeyeceksin,
    çalışmayan hayatı bilmeyen birisi olmayacak,
    derdi sadece para olmayacak,
    sevgi hersey değil sana saygı duymuyorsa ailene saygı duymuyorsa olmasın daha iyi,
    anlaşmalı evlilik teklifi yapınca nasıl tepki veriyor bak,
    hesabı sadece sana ödeten kadından uzak dur

    ve yazıklarımı, yazılanları, okuduğun herşeyi bir kenara bırak ve düşün... İnsan 7 sinde neyse 70 inde o dur.

    Tek dikkat etmen gereken, kültürel farklılık. Köyden kız aldığında büyük şehire gelirse istisnasız tüm kızlar değişir, ayak uyduramazsa çıkmaza giren sen olursun, çok ayak uydurursa bu kez beğendiğin hoşlandığın herşey altüst olur.

    Köyde duran kızları küçümsediğim falan yok fakat büyük şehirde yaşayanların hepsinin o dizilerde olan zengin adamlar gibi olduklarını sanıyorlar. Yemekleri dışarda yiyoruz, kahveyi dışarda içiyoruz, hepimizin şoförü var, hepimizde iki ev var. Hep eşlerimize sürpriz yapıyoruz gibi gibi...