• 31-01-2019, 12:30:10
    #73
    Teşvikiye camisinde görüşmek üzere.

    Bende bu kısmı anlamıyorum, adam ateistim diyor cenaze namazı kılınıyor, inanmıyorum diyor yine cenaze namazı, yakın beni diyor yine aynı yerdeyiz.

    Adam profesör diye dünyalar dolusu kitap yazdı diye her dediği doğru mu olacak neyi tartışıyoruz.

    Bu adam kadar bilgili bir forum üyesi var mı burada (sanmıyorum) ama adam bo.kunu yiyor sürekli islamiyete çatıyor. Şimdi bu adamın dedikleri hep doğru diye dışkımızın tadına da bakalım.
  • 31-01-2019, 12:35:56
    #74
    Üyeliği durduruldu
    tamamen islam düşmanı bir yaratığın burada tartışılması bile bence faydasız.. cenazenizi gömmeyin lafı bile bence islam dinine açıkca savaştır... bırakalım bu tartışmalarıda şu yaratığın ismi prim yapmasın

    Açıklamalarıyla gündemden düşmeyen ünlü profesör Celal Şengör, Ekşi Sözlük kullanıcısı tarafından sorulan "Kendi dışkınızı hiç yediniz mi?" sorusuna, "Yedim. Özellikle insan dışkısı acıydı." cevabını verdi.
  • 31-01-2019, 12:44:29
    #75
    abcgrup adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Usta çok uğraşmışsınız elinize sağlık. Bazılarına cevap vermenize gerek yoktu, sizin de anladığınız yerlerde konuya cevap olması için yazmıştım.

    Araştırmayı neden bıraktınız? Bilimin ters düştüğü yüzlerce aklınıza gelen sorunlarda birazını paylaşır mısın merak ettim, farklı sayılacak sorulardan örnekler verir misin. Aslında bilim ile dinin ters düşmemesi gerekiyor size göre hangi temele sebebe bağlı olabilir.

    "Bilim" demek aslında bana kısıtlayıcı geliyor. İnsanın evreni anlama noktasında yaptığı deneyler bulgular teoriler gözlemler hepsini nihayetinde biz açıklıyoruz yani bizim yorumlarımız bakış açımız devrededir.

    Bilim gördüklerimizi sınıflandırmamızı sağlıyor. Ancak bunu yaparken nihai neticeye aklımız ile ulaşıyoruz. Akıl ve bilinç hakkında ise bilinenler çok kısıtlı. Bilmek ve anlamak aslında anlamaya çalıştığımız şeylerle bütünleşmeye çalıştığımızı gösterir. Bana göre bir bakıma böyle.

    İnsan kendi bilincini potansiyel olarak yeteri kadar kullanamıyor. Şöyle bir örnek vereyim IQ seviyesi çok yüksek olan insanların birde çok düşük olan insanların paralel evrenlerde yaşadığını düşünelim. IQ seviyesi yüksek olanların yaşandığı evrende bilinenler çok farklı olacaktır siz isterseniz buna daha çok şey biliniyor diye yorumlayabilirsiniz.

    Daha çok şey bilmek için anlama kabiliyeti gerektirir. Düşük seviyede IQ sahibi olan insanlar daha çok zaman harcayarak aynı bilgi seviyesine ulaşabilirler. Ancak bu beraberinde insan bilincinin gelişmesini gerektirir.

    Basit örnekle açıklayayım; dünyayı çocuklara bırakırsak yani akıl seviyemiz çocukların ki kadar olsaydı ulaştığımız teknolojiye erişmeleri mümkün olur mu? Onların yaptığı değerlendirmeler bakış açıları anlama kabiliyetleri bizimkilerden çok farklı.
    Üstad burada yaratılış farklılıkları geliyor önümüze, her insan aynı tipte olsaydı tüm erkekler tek tip tüm kadınlar tek tip o halde güzel çirkin diye bir ayrım olabilirmiydi ?

    Her insanın yatkınlık, yetkinlik ve kabiliyetleri farklı önemli olan bunları keşfedip kullanabilmekte..

    Sn. Şengör'ün dediği ve benimde katıldığım üzere İnsan sadece düşünebilen bir hayvandır bu nedenle sokaktaki köpekten farklı olabilmek için yapmamız gereken tek şey düşünmek

    Forumda bilim - din ilişkisini konuşursak seni ve beni taşa tutabilir bazı arkadaşlarımız dilersen skype, whatsapp vb. gibi yerlerde görüşebiliriz.
  • 31-01-2019, 12:45:25
    #76
    Üyeliği durduruldu
    Şu Celal Şengör kendi dışkısını yemiş diyen adamlar tutup bi ben kimim acaba diye soruyolarmı kendilerine ?

    Celal Şengörü şu yüzden severim " bak çok ilginç, yahu bak çok enteresan, bak buna dikkat et çok önemli " bu cümleleri 10 dakikalık bir konuşmasına defalarca duyarsınız, adam meraklı inanılmaz meraklı. Bunca şeyi hadi profesör olıyım diye öğrenmemiş merakından öğrenmiş bunu görebiliyorsunuz bakmayı bilirseniz. Ve merakta adama b*k yedirir

    Dışkı yemenin neyine takıldınız bide bu kadar şifa niyetine deve sidiği içmiyomusunuz ? Bilimsel bi merak için 1 kerelik dışkı yemek iğrenç ama şifa niyetine deve sidiği içmek olağan, bu kadar bağnaz olmayın..
  • 31-01-2019, 12:46:15
    #77


    hakkında herkesin kendi görüşü ve bakış açısı var...

    link verilen organ bağışı yerine kadavra kullanımı...
    hakperest olup TIP Fakültesi öğrencileri açısından baktığınızda bu söz oldukça verimli sonuçlar verecek bir işlem...

    şimdi.. kim - kime - hangi maksad ile - hangi makam ile DEMİŞ kuralları ile tartmak lazım
    adama birisi bir yerden soru sormuştur.. ve cımbız ile aradan sözleri kırılarak buraya eklenmiştir
    evet ben kadavra olarak kendi bedenini bağışladığını biliyorum. hatta ...k yemenin işkence sayılmayacağını da kendi sesinden video larda dinledim... video nun başı ve sonunu bilmeniz gerekiyor.
    ve olaylara tek yönden bakmayın

    bu adam hiç bir dini inanışı tasvib etmediğini söyleyen, hümanizm bakışı da farklı olani oldukça varklı bir ailenin tek erkek evladı olarak büyümüş; KENDİ TABİRİ ile de, ünv kariyeri için aile mirası ve yönetimini red etmiş birisi. kitap kurdu olması ayrı bir konu

    misal bu adamı eleştirmek gerekiyo rise.... fikren kabul etmediği veya o anki dönemde uygulama - eğitilimi bilmediği.. özellikle İSLAMİ uygulamaları bugünkü kendine müzlüman veya dindar diyen kulakdan dolma bilgiler ile hiç Kur'an okumamış kişilere bakarak eleştiren, hakaret bile edebilen birisi. sonuçda adam zengin verir parasını avukata her türlü mahkemeden sıyrılır.

    bakış açısı olarak onun eski yunan vb yerlerden alıntı yapıp, sürekli tepsi veya yuvarlak olduğunu isbat ettiğini sanan kişileri o kadar garib bir şekilde yüceltmesini de ben anlamadım. yani o adamların hatalı olan fikirlerine çok büyük saygı hürmet gösterip, kapütülasyonlar için Kanuniye olmadık hakaretleri edebilecek kadar bağnaz birisidir.

    yani.. bu adam da bu şekilde... iyi yönleri de var kötü yönleride ..

    herkes kendi iyi kötü yönlerini yazıp sonra değerlendirme yapsın
  • 31-01-2019, 13:33:47
    #78
    sinnemia adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    tamamen islam düşmanı bir yaratığın burada tartışılması bile bence faydasız.. cenazenizi gömmeyin lafı bile bence islam dinine açıkca savaştır... bırakalım bu tartışmalarıda şu yaratığın ismi prim yapmasın

    Açıklamalarıyla gündemden düşmeyen ünlü profesör Celal Şengör, Ekşi Sözlük kullanıcısı tarafından sorulan "Kendi dışkınızı hiç yediniz mi?" sorusuna, "Yedim. Özellikle insan dışkısı acıydı." cevabını verdi.
    Hocam şunu diyecem bu adam diyor ya cenazeyi gömmeyin vs adam islam düşmanı yapılmış amenna adamın hiçbişeyini okumadım bilmiyorum sadece olay dışı dışarıdan bakıp şöyle diyeyim. Ülkenin başındakiler ve diyanet nekadar islamcı müslüman? Bu adam cenaze yakılmasın demiş diyanet baba kızına hallenebilir diyor, 9 yaşında kız çocuğu evlenebilir diyor. Bu dediklerim uzun süre önce olmadı sonuçta, herkesin kendi görüşü inanışıdır, bu adam sadece düşüncelerini sesli söylediği için yargılanıyor. Şuanda bu konuda yazan arkadaşlar (bende dahil) nekadar müslümanız islamcıyız? Tartışılır, o yüzden takmamak lazım, düşünceye değil icraata bakmalıyız, bilim insanlarının çoğu ateisttir zaten bu bilinir, insan hayatını kurtaracak buluşlar yaptıkları sürece görmezden gel gitsin. Adamın dini yada siyasi düşüncesini umursamamak lazım. Ben önce kendime bakarım çünkü.
  • 31-01-2019, 14:34:19
    #79
    Vhisne adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şu Celal Şengör kendi dışkısını yemiş diyen adamlar tutup bi ben kimim acaba diye soruyolarmı kendilerine ?

    Celal Şengörü şu yüzden severim " bak çok ilginç, yahu bak çok enteresan, bak buna dikkat et çok önemli " bu cümleleri 10 dakikalık bir konuşmasına defalarca duyarsınız, adam meraklı inanılmaz meraklı. Bunca şeyi hadi profesör olıyım diye öğrenmemiş merakından öğrenmiş bunu görebiliyorsunuz bakmayı bilirseniz. Ve merakta adama b*k yedirir

    Dışkı yemenin neyine takıldınız bide bu kadar şifa niyetine deve sidiği içmiyomusunuz ? Bilimsel bi merak için 1 kerelik dışkı yemek iğrenç ama şifa niyetine deve sidiği içmek olağan, bu kadar bağnaz olmayın..
    Ülkemiz insanlarının en büyük eksikliği "merak" zaten. Çoğu problemimmizin sebebini sadece bu duruma bile bağlayabiliriz.

    Kendi adıma konuşursam; bir kaçı hariç, konudaki mesajların her geçen gün içler acısı bir hal aldığını gözlemliyorum. Ciddiye alıp tartışmaya kalksam, herhangi biri sonuca varma ihtimali sıfırın altında. Boşa cümle sarfiyatı olur. Yapacak bir şey yok, dediğim gibi hesabı öbür tarafta "Hayatta en hakiki mürşit, ilimdir" diyerek ülkeyi gelecek jenerasyonlara emanet etmiş Atatürk'e vereceğiz.
  • 31-01-2019, 16:39:35
    #80
    delikanli53 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Teşvikiye camisinde görüşmek üzere.

    Bende bu kısmı anlamıyorum, adam ateistim diyor cenaze namazı kılınıyor, inanmıyorum diyor yine cenaze namazı, yakın beni diyor yine aynı yerdeyiz.

    Adam profesör diye dünyalar dolusu kitap yazdı diye her dediği doğru mu olacak neyi tartışıyoruz.

    Bu adam kadar bilgili bir forum üyesi var mı burada (sanmıyorum) ama adam bo.kunu yiyor sürekli islamiyete çatıyor. Şimdi bu adamın dedikleri hep doğru diye dışkımızın tadına da bakalım.
    İlk kısımda haklısın ikinci kısımda seni haksız buldum hocam.
    Birincisi ateist olduğunu açıkça belirten, ve yaşamını dinsiz geçiren bir adam ölünce adamın fikri cismi kalmıyor.
    Arkasından cenazesi yaşadığı kültüre ya da ailesinin tercihine göre yapılıyor.
    Çünkü insanların çoğu ne zaman öleceklerini bilmedikleri ve hiç ölmeyecekleri gibi yaşadıkları için eğer ölümcül bir hastalığa falan yakalanmazlarsa bir vasiyet ya da cenaze şekli talep etmiyorlar.
    Ama Celal Şengör'ün avukatı aracılığı ile hazırladığına eminim.
    Bir de bizim Belediyeler cenaze hizmetlerini sadece islami usüllere göre veriyorlar.

    Diğer taraftan Celal Şengör'ün her dediği doğru değildir elbette. Bu konuda haklısın.
    Ama Şengör'ün söylediklerini bırakıp sürekli dışkı yemesini gündeme getirmek de adama karşı fikir üretecek düzeyde olmayanların, adamın saygınlığına saldırarak onu alt etmeye çalışmasıdır.
    Jeoloji ve kimya ile uğraşan bilim adamları ve meraklı bilim adamları 5 duyu organını da kullanırlar.
    Elementlerin, kayaçların, sıvıların kokusu ve tadı da ayırıcı bir özelliktir ve idrar, kan, dışkı, doku, çiğ et gibi şeylerin tadına bakmak hiç de garip bir şey değildir.
    Ki yukarıda bir arkadaş anlatmış sahih Buhari hadisidir deve idrarıyla deve sütü içmek. Adam kendi dışkısının sadece tadına bakmış meraktan.

    Ancak şunu açıkça söyleyebilirim ki bu düzeyde profesörün fikirlerini tartışacak kapasite bu forumda da memlekette de neredeyse kimse de yok.
    Bu forumun %99'9 u muhtemelen Şengör'ün kütüphanesinin bir rafı kadar kitap okumamıştır.
    Celal Şengör sadece islamı değil, budizm, hristiyanlık gibi bütün dinleri birinci elden incelemiş, akademisyenler ile doğrudan konuşmuş bir adamdır.
    Yani maalesef Şengör'ün dışkısı kadar bilgi birikimimiz yokken Şengör'ü yerden yere vurabiliyoruz.
    Ve dünyada pek çok ülkeden pek çok insanla tanıştım ve çok okumanın ve çok eğitim görmenin insanı aptallaştırdığına, çok okumuş insanların delirdiğine ya da aptalca fikirler ürettiğine inanan başka bir millet görmedim.
    Okumuş olmanın, eğitimli olmanın, çok şey bilmenin kafayı karıştırdığına ve az şey bilmenin hidayete erdirdiğine inanan tek toplum biz ve bizim gibi müslüman toplumlar maalesef.

    Bir de müslümanlar o kadar kibirliler ki. Ateistlerin ne olduğunu anlamak ve saygı göstermek istemiyorlar.
    Şengör'e islam düşmanı diyenler var konuda. Bir adam ateist ise islam düşmanı falan değildir. Allah düşmanı hiç değildir.
    Var olmadığına inandığınız bir şeye düşmanlık eder misiniz?
    Bir adam ateist ise sadece islam değil, tüm dinlerin yalan ve hikaye olduğuna inanıyordur.
    Neden sadece islam düşmanı olsun, ateist için tüm dinler uydurmadır,

    Kendi dinini de ateizmi de felsefeyi de bilmeyen bazı insanlar ateistlerin kim olduğunu bile bilmiyor.
    Onlar zannediyor ki ateistler Allahın varlığını bilen ama gıcıklık olsun diye yok diyen, şeytanla işbirliği yapan adamlardır.
    Yani inananlar ateistlerden Allahın ve Dinin var olduğuna dair saygı göstermelerini bekliyorlar.
    Oysa ateist demek, tüm peygamberlerin söyledikleri uydurmadır, tüm dinler masaldır, ve Tanrı diye bir şey yoktur demektir.
    Şimdi yok olduğunu farzettiğiniz bir şeye neden düşmanlık yaparsınız?
    Maalesef inananlar Tanrı'nın alınmadığı kadar alınıp bu adamları islam düşmanı ilan ediyorlar.
    Asıl düşmanlık eden inananlardır, tüm dünyada neredeyse tüm dindarlar ateistleri düşman olarak kötülüğün şeytanın yansıması olarak görür.

    Yani aslında müslümanlar, gayri müslimleri cehennemlik düşmanlar olarak gören, düşmanı dönüştürmek için örgütlü olarak silahlı ve politik cihat etme hedefi ile hareket eden hiyerarşik bir toplumsal gruptur.

    Ateistler örgütlü değildir, hiyerarşik bir yapıları yoktur, fikirlerinden başka silahları yoktur, kimseyi dönüştürme hedefleri yoktur, inananları da düşman olarak değil kandırılmış insanlar olarak gören bireylerdir.

    Yani islam düşmanı diye kullanılan ifade çok garip.
    Şengör'ün silahı yok, şiddet yanlısı değil, inananları düşman olarak görmüyor, örgütlü bir yapıda değil bireysel.
    Bir çok hadis ve ayet konusunda da ilk elden açık bilgileri var ilahiyat okuyan bir adam.
    Sorduğu soruların bazılarının üzerini de ilahiyatçılar kapatıyor.
    Özellikle abdullah ibn-i mesud un Hz Osman'ın yazdırdığı Kuran'a karşı çıkması konusundaki sözlerine hiç bir ilahiyatçıdan tatminkar bir açıklama gelmedi.
  • 31-01-2019, 17:33:26
    #81
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İlk kısımda haklısın ikinci kısımda seni haksız buldum hocam.
    Birincisi ateist olduğunu açıkça belirten, ve yaşamını dinsiz geçiren bir adam ölünce adamın fikri cismi kalmıyor.
    Arkasından cenazesi yaşadığı kültüre ya da ailesinin tercihine göre yapılıyor.
    Çünkü insanların çoğu ne zaman öleceklerini bilmedikleri ve hiç ölmeyecekleri gibi yaşadıkları için eğer ölümcül bir hastalığa falan yakalanmazlarsa bir vasiyet ya da cenaze şekli talep etmiyorlar.
    Ama Celal Şengör'ün avukatı aracılığı ile hazırladığına eminim.
    Bir de bizim Belediyeler cenaze hizmetlerini sadece islami usüllere göre veriyorlar.

    Diğer taraftan Celal Şengör'ün her dediği doğru değildir elbette. Bu konuda haklısın.
    Ama Şengör'ün söylediklerini bırakıp sürekli dışkı yemesini gündeme getirmek de adama karşı fikir üretecek düzeyde olmayanların, adamın saygınlığına saldırarak onu alt etmeye çalışmasıdır.
    Jeoloji ve kimya ile uğraşan bilim adamları ve meraklı bilim adamları 5 duyu organını da kullanırlar.
    Elementlerin, kayaçların, sıvıların kokusu ve tadı da ayırıcı bir özelliktir ve idrar, kan, dışkı, doku, çiğ et gibi şeylerin tadına bakmak hiç de garip bir şey değildir.
    Ki yukarıda bir arkadaş anlatmış sahih Buhari hadisidir deve idrarıyla deve sütü içmek. Adam kendi dışkısının sadece tadına bakmış meraktan.

    Ancak şunu açıkça söyleyebilirim ki bu düzeyde profesörün fikirlerini tartışacak kapasite bu forumda da memlekette de neredeyse kimse de yok.
    Bu forumun %99'9 u muhtemelen Şengör'ün kütüphanesinin bir rafı kadar kitap okumamıştır.
    Celal Şengör sadece islamı değil, budizm, hristiyanlık gibi bütün dinleri birinci elden incelemiş, akademisyenler ile doğrudan konuşmuş bir adamdır.
    Yani maalesef Şengör'ün dışkısı kadar bilgi birikimimiz yokken Şengör'ü yerden yere vurabiliyoruz.
    Ve dünyada pek çok ülkeden pek çok insanla tanıştım ve çok okumanın ve çok eğitim görmenin insanı aptallaştırdığına, çok okumuş insanların delirdiğine ya da aptalca fikirler ürettiğine inanan başka bir millet görmedim.
    Okumuş olmanın, eğitimli olmanın, çok şey bilmenin kafayı karıştırdığına ve az şey bilmenin hidayete erdirdiğine inanan tek toplum biz ve bizim gibi müslüman toplumlar maalesef.

    Bir de müslümanlar o kadar kibirliler ki. Ateistlerin ne olduğunu anlamak ve saygı göstermek istemiyorlar.
    Şengör'e islam düşmanı diyenler var konuda. Bir adam ateist ise islam düşmanı falan değildir. Allah düşmanı hiç değildir.
    Var olmadığına inandığınız bir şeye düşmanlık eder misiniz?
    Bir adam ateist ise sadece islam değil, tüm dinlerin yalan ve hikaye olduğuna inanıyordur.
    Neden sadece islam düşmanı olsun, ateist için tüm dinler uydurmadır,

    Kendi dinini de ateizmi de felsefeyi de bilmeyen bazı insanlar ateistlerin kim olduğunu bile bilmiyor.
    Onlar zannediyor ki ateistler Allahın varlığını bilen ama gıcıklık olsun diye yok diyen, şeytanla işbirliği yapan adamlardır.
    Yani inananlar ateistlerden Allahın ve Dinin var olduğuna dair saygı göstermelerini bekliyorlar.
    Oysa ateist demek, tüm peygamberlerin söyledikleri uydurmadır, tüm dinler masaldır, ve Tanrı diye bir şey yoktur demektir.
    Şimdi yok olduğunu farzettiğiniz bir şeye neden düşmanlık yaparsınız?
    Maalesef inananlar Tanrı'nın alınmadığı kadar alınıp bu adamları islam düşmanı ilan ediyorlar.
    Asıl düşmanlık eden inananlardır, tüm dünyada neredeyse tüm dindarlar ateistleri düşman olarak kötülüğün şeytanın yansıması olarak görür.

    Yani aslında müslümanlar, gayri müslimleri cehennemlik düşmanlar olarak gören, düşmanı dönüştürmek için örgütlü olarak silahlı ve politik cihat etme hedefi ile hareket eden hiyerarşik bir toplumsal gruptur.

    Ateistler örgütlü değildir, hiyerarşik bir yapıları yoktur, fikirlerinden başka silahları yoktur, kimseyi dönüştürme hedefleri yoktur, inananları da düşman olarak değil kandırılmış insanlar olarak gören bireylerdir.

    Yani islam düşmanı diye kullanılan ifade çok garip.
    Şengör'ün silahı yok, şiddet yanlısı değil, inananları düşman olarak görmüyor, örgütlü bir yapıda değil bireysel.
    Bir çok hadis ve ayet konusunda da ilk elden açık bilgileri var ilahiyat okuyan bir adam.
    Sorduğu soruların bazılarının üzerini de ilahiyatçılar kapatıyor.
    Özellikle abdullah ibn-i mesud un Hz Osman'ın yazdırdığı Kuran'a karşı çıkması konusundaki sözlerine hiç bir ilahiyatçıdan tatminkar bir açıklama gelmedi.
    Tam olarak bu zihniyetin önce ülkemiz genelinde, sonra da forumumuzda acil olarak çoğalması dileğiyle.

    Tebrik ediyorum.