• 31-01-2019, 17:55:01
    #82
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    yukarıda boka takılan kitleye de bak sen kendi inançlarında olsa oluk oluk *** yiyecek adamların ettiği yorumlarada bak sen
    harbiden iflah olmazsınız siz
  • 31-01-2019, 18:18:06
    #83
    Amma boş laf ürettiniz. Ben adamla ilgilenmiyorum konuyu da goy goy yapmanız için açmadım. Ama goy goy serbesttir karışamam sadece belirtmek istedim.

    Şu açıdan bakalım. Genellikle ne kadar bilgili olduğu konuşulmuş. Bununla birlikte herkesin böyle olması istenilen bir durumdur. Bir insan yaşamdan sonrasına inanmıyorsa neden yaşama bağlanır neden öğrenmeye araştırmaya ihtiyaç duyar. İşte meraklıymışta ondan denilmiş meraklı olmasını sevdim ama bu ten başına yeterli cevap değil benim için. Hani derler ya öldükten sonra ne olursa olsun beni ilgilendirmez. O hesap ölüp gideceksin onca uğraşın yorulman didinmen yanına kar kalacak hamallığını yapmış olacaksın. Ölüye diyor e onu bende derim onu demek marifet mi ölü yok görmüyorsun zaten ölünün yanına gitmeyeceğim gibi ayakta duran ölülerle de işim olmaz orada yanıldığını söyleyemiyor çünkü ya yüzleşmeye cesareti yok ya da gerçek bir bilim insanı olacak kadar IQ ya sahip değilmiş.

    Ateistler kafalarının çalıştığını söyler ama ben öyle görmüyorum. Deist olsalar olur bak onlar fersah fersah ileridedir.

    Not: Bu mesajı gözümü kapatarak klavyedeki tuşlara gelişigüzel basılarak yazılmıştır.

    Buna inanan aptal olabilir mi? Neden inanmıyorsunuz bilimsel gelmedi mi? Ön yargı?

    Ama evren dünya biz aklımız gözümüz beynimiz. Hani sanatçıya saygı duyuyorduk?
  • 31-01-2019, 18:21:55
    #84
    abcgrup adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Amma boş laf ürettiniz. Ben adamla ilgilenmiyorum konuyu da goy goy yapmanız için açmadım. Ama goy goy serbesttir karışamam sadece belirtmek istedim.

    Şu açıdan bakalım. Genellikle ne kadar bilgili olduğu konuşulmuş. Bununla birlikte herkesin böyle olması istenilen bir durumdur. Bir insan yaşamdan sonrasına inanmıyorsa neden yaşama bağlanır neden öğrenmeye araştırmaya ihtiyaç duyar. İşte meraklıymışta ondan denilmiş meraklı olmasını sevdim ama bu ten başına yeterli cevap değil benim için. Hani derler ya öldükten sonra ne olursa olsun beni ilgilendirmez. O hesap ölüp gideceksin onca uğraşın yorulman didinmen yanına kar kalacak hamallığını yapmış olacaksın. Ölüye diyor e onu bende derim onu demek marifet mi ölü yok görmüyorsun zaten ölünün yanına gitmeyeceğim gibi ayakta duran ölülerle de işim olmaz orada yanıldığını söyleyemiyor çünkü ya yüzleşmeye cesareti yok ya da gerçek bir bilim insanı olacak kadar IQ ya sahip değilmiş.

    Ateistler kafalarının çalıştığını söyler ama ben öyle görmüyorum. Deist olsalar olur bak onlar fersah fersah ileridedir.

    Not: Bu mesajı gözümü kapatarak klavyedeki tuşlara gelişigüzel basılarak yazılmıştır.

    Buna inanan aptal olabilir mi? Neden inanmıyorsunuz bilimsel gelmedi mi? Ön yargı?

    Ama evren dünya biz aklımız gözümüz beynimiz. Hani sanatçıya saygı duyuyorduk?
    hocam sende kendini çok yoruyorsun
    Allahın varlığını kanıtla şunlara 1 tane ateist deist kalmaz göster günlerini
  • 31-01-2019, 18:45:19
    #85
    abcgrup adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Amma boş laf ürettiniz. Ben adamla ilgilenmiyorum konuyu da goy goy yapmanız için açmadım. Ama goy goy serbesttir karışamam sadece belirtmek istedim.

    Şu açıdan bakalım. Genellikle ne kadar bilgili olduğu konuşulmuş. Bununla birlikte herkesin böyle olması istenilen bir durumdur. Bir insan yaşamdan sonrasına inanmıyorsa neden yaşama bağlanır neden öğrenmeye araştırmaya ihtiyaç duyar. İşte meraklıymışta ondan denilmiş meraklı olmasını sevdim ama bu ten başına yeterli cevap değil benim için. Hani derler ya öldükten sonra ne olursa olsun beni ilgilendirmez. O hesap ölüp gideceksin onca uğraşın yorulman didinmen yanına kar kalacak hamallığını yapmış olacaksın. Ölüye diyor e onu bende derim onu demek marifet mi ölü yok görmüyorsun zaten ölünün yanına gitmeyeceğim gibi ayakta duran ölülerle de işim olmaz orada yanıldığını söyleyemiyor çünkü ya yüzleşmeye cesareti yok ya da gerçek bir bilim insanı olacak kadar IQ ya sahip değilmiş.

    Ateistler kafalarının çalıştığını söyler ama ben öyle görmüyorum. Deist olsalar olur bak onlar fersah fersah ileridedir.

    Not: Bu mesajı gözümü kapatarak klavyedeki tuşlara gelişigüzel basılarak yazılmıştır.

    Buna inanan aptal olabilir mi? Neden inanmıyorsunuz bilimsel gelmedi mi? Ön yargı?

    Ama evren dünya biz aklımız gözümüz beynimiz. Hani sanatçıya saygı duyuyorduk?
    Adam yaşama bağlanmamış ki.
    Öğrenmeye neden ihtiyaç duyuyor? Çünkü bu bir içgüdü.
    İnsanları diğer hayvanlardan ayıran şey merak. Merak ile beraber beyin fonksiyonları gelişmeye başlamış.
    Merak ettiklerini hatırlayacak daha güçlü hafıza anlayacak daha güçlü işlemci ortaya çıkmış.
    Bu beyinsel gelişim ona hayatta kalma konusunda pençeden, dişlerden daha büyük avantaj sağlamış tüm dünyaya yayılmış, şartları kendine göre değiştirmiş.
    Yani tüm canlılar gibi doğup, yiyip içip boşaltıyoruz, üreyip ölüyoruz.
    Bu süreçte herkes evrim süresince geliştirdiği özelliklerine göre bir yaşam sürüyor.
    Yani tüm insanlar meraklıdır, kimisi komşunun kızının akşam eve geç gelmesine takılıp kiminle kırıştırdığını emrak eder, kimisi evreni, dünyayı bilimi merak eder.
    Yani adam dünyada geçirdiği süreyi boş geçirmiyor kendine uygun bir iş ile kendini mutlu ederek çalışarak geçiriyor.
    Yani adam kendini mutlu ediyor, işe yaradığı, merak ettiği, kendine uygun meşgale ile uğraşıyor.
    Yoksa birileri gibi ölümden sonra ceza ya da ödül var diye didinmiyor. Kendi için yaşıyor ve yapıyor.

    Diğer taraftan dünyanın en büyük bilimsel topluluklarına üye bir adama IQ'su yok diyorsun ya.
    Geri kalan cümlelerine yanıt vermeyi gereksiz kılıyor bu sözlerin.
    Deist olunca zeka var ateist olunca zeka yokmuş.
    Şu dünyada bir zeka ortalaması alsalar inananların mı inanmayanların mı daha zeki olduğuna şaşırırdın muhtemelen.
    Dünyanın IQ ortalaması en yüksek ilk 10 ülkesine bakarsan zaten anlarsın inanç ile zeka arasındaki bağlantının düşündüğün gibi olmadığını.
  • 31-01-2019, 20:54:52
    #86
    KheizLech adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam sende kendini çok yoruyorsun
    Allahın varlığını kanıtla şunlara 1 tane ateist deist kalmaz göster günlerini
    KheizLech adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam sende kendini çok yoruyorsun
    Allahın varlığını kanıtla şunlara 1 tane ateist deist kalmaz göster günlerini
    Dini tartışmak amacında değilim kişilerin görüşleri de çok takılacak şeyler değildir hatta kendimiz için takıntılı olabilir çoğu kez. Sende sorun yoksa hiçbir şey seni ilgilendirmez çünkü her şey olduğu gibi olur bunu kabullenmemek değiştirmeye çalışmak istersen sorunlar başlar. Sorun olur ama sorun doğru mu yanlış mı kısmına girmiyorum. Takılmakta öyle istersen takılırsın istersen takılmazsın. Farkları anlamak gerek.

    Takıldığım husus çelişkilerin olması ama çelişki gördüm diye de yazmıyorum her insanın yaşadığı çelişkiler olduğunu sanıyorum bende buna değiniyorum lakin bu konulara çok fazla değinmek isteyen olmuyor. Aslında böylesi daha doğru diyebilirim fazla düşünmek eğer yeterince bilgin yoksa alışkın değilsen kafayı yersin. Bende herkes yorum yapsın demiyorum yapmak isteyen bunları düşünenler yorum yapabilir.

    Dün kafamın içinde ortalarında bir noktaya odaklanmaya çalıştım neden yaptım bilmiyorum böyle çekercesine bütün düşüncelerin oraya odaklanmaya başladı delireceğimi düşündüm kayış kopuyor gibi hissettim bıraktım. Sonra bir daha denedim bu kez bilinçli şekilde ve yine aynı hissi yaşadım. Bazende şöyle oluyor tüm hafızamı istersem unutabilirim gibi silebilirim gibi hissediyorum sanki pamuk ipliğine bağlı şeylermiş.

    Niye yazdım bilmiyorum yazdım işte paylaşmak istedim. İnsan kendisi hakkında pek bir şey bilmez bilmekte istemez akıl sağlığım gayet yerinde ama insan varlığını sorgulamaya başlayınca dikkatini nedense dış dünyaya vermesi kaçınılmaz oluyor. Bende durum bu şekilde belki başkaları en ufak bir girişimde bulunmuyor olabilir. 100 metre ötedeki şeyi rahatlıkla görebilirsin gözün iyi seçiyordur ama insan kendi kendisiyle bütün olduğu halde göremez! Bütün mesele görmekle ilgilidir.

    Din alimi değilim ama bende bazı şeyleri görebiliyorum anlayabiliyorum.
    Kanıtlanması gereken bir şey yoktur olan bir şey kanıtlanır mı. Görülmesi gereken şey olabilir.

    Nefsini bilen rabbini bilir derler. Bana nefsini bilen tanıyan kimse söylesene.

    Allah'ın varlığını sorgulamak kendi varlığını sorgulamaktan geçer. Nasıl sorguluyoruz varlığımızı; Ben şu kadar kitap okudum. Şu üniversiteye gittim. Hobilerim şunlardır...

    Kendimizden başkasıymış gibi bahsederiz. Hatta bazıları vardır kendilerini başkalarının yanında sürekli över durur. O kimseye inanır mısınız? Tam tersine nasıl bir yalancı olduğunu düzenbaz olduğunu anlatıyordur.

    Atatürk neden çok sevilir biliyor musun. Memleketi kurtardığı için mi? İçi dışı birdir ve kendini adamıştır. Bruce Lee, Mevlana gibi farklı kulvardaki yarışçılar farklı oyun sergileyen ama Allah'ın sıfatlarını yer yüzünde temsil eden kimselerdir. Kötülük nedir diye hep düşünürdüm. Kitabın birinde şöyle yazmakta: Bilincin uykudaysa yaptığın eylemler günah, uyanık bir insandan gelen eylem erdemdir. Mesele ne yaptığın değil mesele ne olduğundur...

    Sizin düştüğünüz büyük yanılgıya gelelim. Bir şey yapmak zorunda olduğunuzu hissedersiniz. Bir şey yapmak bir şeyi değiştirmektir. Bu aslında bir kaçıştır. Kendi kuyruğunuzu kovalar durursunuz ve hareket ettiğinizi anlatarak övünürsünüz. Hakarete geçmekte aceleci olursunuz zaman yok dersiniz, zaman geçiyor bir şeyler yapmalıyım, ne olursa olsun...

    Evet harekete geçtiniz ve koşmaya başladınız fakat doğru şekilde hareket etmiyoruz ve hareket etmemizin manası olmuyor. Örnek vermek istemiyorum kendi örneklerini düşünmelisin her şeyi sorarsan hafızanı kirletmekten başka bir getirisi olmaz. Arabayla yola çıkarken hedefin olur, zaten hedefe ulaşmak için arabaya binme eylemini gerçekleştirirsin. Arabaya binip boş boş gezen tiplerden hep nefret etmişimdir. Gezmekte anlamlıdır da hani var ya anladın sen onu. Kendinle gezersen ona eyvallah.

    Arkadaşım beni aradı gittim buluştuk oturduk sohbet ediyoruz. Bunun aklı başka yerlerde, sonra elini cebine atıyor numara bakınıyor. Arkadaşa bakmıyor numaraya bakıyor! Aklı başka yerde, kendi yanımda aklı binlerce km ötede. Bilimsel olarak yanımda oturuyor ama öyle değil.

    Atatürk'ün duruşu heybeti asaleti işte bundan dolayıdır. Zekası da öyle çünkü bölük pörçük dağınık değil. Atatürk olmak için yığınla kitap okumak yetmez, onun gibi olmaya çalışmak yetmez Atatürk gibi olmak için onun gibi aydın olmak gerekir. İçi dışı bir olduğu için çaba harcadığını düşünmüyorum.

    Engelin biride budur. Çok çaba harcaman gerektiğini düşünürsün. Atatürk'ün kazanımları eylemlerine bağlıdır tamam ama Atatürk Atatürk'tür yani anlatabiliyor muyum. Atatürk'ü bilgisinden dolayı, asıp kestiği için! aldığı zaferler için sevmiyorum onu o olduğu için seviyorum ve her insanın sevilmesi gerektiğini ayrım görmemesi gerektiğini de yazmıştım. Kolayca sevemiyoruz çünkü bunun bazı nedenleri var. Hatta bu nedenleri çoğu zaman artı olarak görsek bile yük olarak bizi alıkoyan şeylerdir.

    Birini seversin bu sevgi yaratıcıdan gelir kimi seviyorsan yaratıcıdan gelir. Ben içimdeki sevgini nereden geldiğini, bilgimin nereden aktığını geldiğini, içimdeki aydınlanmanın kaynağını biliyorum aramızdaki fark bundan başka bir şey değil. Ya senin içinde gerçek sevgiden eser yok veya kendinden biliyorsun. Kendinden habersiz olduğun halde her şeyi bildiğini sanman ayrıca seni bağlayan kibirden başka bir şey olmadığı gösteren şeylerdir.

    Aslında sen yoksun ben de yokum, ben olanın tane tane yağan parçalarının dile gelmesiyim. Sen kendini bütünlükten izole etmeye çalışıyorsun, kaçmaya çalışıyorsun ve kaçışı kendince kolaylaştırmak adına şunu ispatla bunu göster diyerek saçmalıyorsun. Saçmaladığını söyledim küçümsemek için söylemiyorum. Nefsin diyor ki asıl sen saçmalıyorsun adama bak yahu! İspat istiyorum tabii ki ispatlamalısın neresi saçma olabilir ki! İspatlıyorum işte dinliyor musun.

    Senin nasıl inançsız bir insan olduğunu ispatlıyorum. İnançsızlığı bırakırsan zaten olman gereken şey olacaksın. İnançta ispat istemekte ahmakların işidir. Ahmak bilimi ile uğraşmak istersen devam edebilirsin. Benim işim gerçek bilimdir. Aya çıkmışlar ne yapayım aya çıkmışlar ben çıkamadıktan sonra.

    Gözünün önünde duran şeye seni çepeçevre kuşatan seni sen yapan şeyden, ispat istiyorsun. Bence ne istediğini bile bilmiyorsun. Evreni inceliyorlar gezegenleri izliyorlar ama insan kendisini hiç izlemez neyi niçin yaptığını sorgulamaz sadece yapar ve ben istediğim için yaptım der. O halde neden kötülük yapan insanları kınıyorsunuz. Hayvanlara eziyet edenleri neden hedef haline getiriyorsunuz. İstedi ve yaptı olay bu kadar basit değil mi ahmak bilimine göre. Belki de ruh hastası belki de kafayı sıyırdı belki hastaneden kaçmıştı en azından sorgulanması gerekmez mi. Neden kızıyorsun öfke saçıyorsun. Ben yaptım ve oldu? Evet biz yapıyoruz ama bilinçli mi yapıyoruz bilinçsizce mi. Bilmek yetmez bildiğinin de bilincinde olmalısın.

    Bilmek yetseydi eğitim yetseydi... Adama sorarlar neden dolayı yaptın. Bahane üretemez, işte alkol almıştım şudur budur diyemez donar kalır kendisi bile neden yaptım ki böyle bir şeyi diye kendi kendine sorar. Hapse atarsın ki orada kendi başına kalsın yüzleşsin diye. Yüzleşmekten kaçarsan yenisi gelir sayısının önemli yoktur, şu kadar günah işledim durayım demezsin. Aydınlanmak ve yaratıcıyı tanımak kolay olandır biz ise zor olanlara meyilliyiz. Hiçbir şey yapmayacaksın aydınlanmak için. Işık seni bulacak ve karanlığın yerini dolduracak. Gözündeki nur bütün bedenine sirayet edecek.

    Sende görürsün ispat istemenin cahil olduğunu itiraf etmekten farksız olduğunu. Hastasın ve ispat istemenin nedeni de hastalığına çare bulmak zorunda oluşundur ama nasıl bir ahmak doktora gidip hastayım dedikten sonra çaresini duyduktan sonra doktoru azarlayabilir tam aksi doktor seni azarlar.

    Dünyadaki hiçbir hastalığa benzemez. Dişin ağrısa hastanenin yolunu koşarak geçersin de bu hastalığın ile neden övünürsün kurtulmanın yollarına bakmazsın. Seninle benim aynı olduğumu sanıyorsun kurtulman gereken bilmen gereken bir şey olmadığını sanıyorsun. Vicdanın rahat kimseye zararın yok her şey yolunda öyle mi? Ya öyle değilse? Uyandığın zaman boşa geçirdiğin neden daha önce çıkış yolu bulmayı aklına getirmediğin her saniye için pişmanlık duyarsın.

    İnsanlara bakıp kendine bakıp aldanma kendi yolunu çiz aramaya başla. Görülmüş şey midir aramadan bulunsun. İspatladım aha ne olacak ne görmeyi ne öğrenmeyi bekliyorsun, nasıl bir ispat gerekiyor. Matematiksel ispat mı bilimsel mi. Yaratılmış olan şeyler yaratılanı ispatlayacaksa buyursun bilgisayarım beni ispatlasın. Karşında kim olduğunu biliyor musun?

    Allah şurada burada olan bir şey değil ki. Allah sendedir. Ama sen sen değilsin! Allah ile bir olursun bilincin beraber olur. Sadece birliktelikten söz edebilirsin. İspat ise ikilikte mevcudiyet gösteren şeyler içindir. Bu yüzden size soruyorum ne soruyu anlıyorsunuz ne üzerinde düşünme gereği duyuyorsunuz. Yaşadığını bana ispatla! Biz size bir şey ispat etme amacında değiliz biz ölüyü diriltmeye çabalıyoruz. Sen ağzından yaşıyorum kelimesi çıkan ölüden farkı bulunmayan kapalı bir bilinç yansımasısın. Allah yok dediğinizde gerçeği haykırdığınızı sanıyorsunuz. Evet gerçeği haykırıyorsunuz ben yokum diyorsunuz.

    Ölmeden önce ölün denilir. Bunun anlamı şudur; Arzularından heveslerinden amaçsızca yaptığın şeylerden vazgeçeceksin. Ölmeden önce seni körelten nefsini öldürecek huzura ereceksin. Egonun zaten sen olduğunu zanneder ve söylersin, nasıl yapacağını da bilemezsin. İlk duyduğunda kulağa çılgınca gelir şiddetli bir biçimde karşı çıkarsın. Israrla hayvan olduğumuzu söyleyenler var haklılar da.

    Görülmüş şey midir bir köpek insana tasma taksın dilediği yere götürsün. Ama işte tamda böyledir. İçindeki hayvanı göreceksin takip edeceksin yaptıklarını yakından izleyeceksin hayvanı tespit ettiğin an onun sen olmadığını anlarsın ve yolu bulmuş olursun kapıyı aralarsın.

    İnsanlar düşünen hayvanmış. Yine doğru bir cümle. O zaman ne yapacaksın aklına bir düşünce geldiğinde izleyeceksin, nasıl tepki verdiğini ne için bu tepkiyi verdiğini sürekli gözlemleyeceksin. O düşüncelerinde senden kaynaklı olmadığını bir zaman sonra anlamaya başlarsın. Bu dediklerimin hiçbir doğruluğu bulunmuyorsa kimseyi yaptıklarından dolayı sorgulamamız doğru olamaz. Bunu söyleyen kendini kandırır.

    Neden sorgulayacağız? Bizim gibi düşünmediği için mi. Bizim gibi hareket etmediği için mi. Anlık yaptığı bir eylem yüzünden mi. Eylemin sonucu kötüyse ceza verilmesi gerektiğini söylersiniz. Nedir ceza vermek? İntikam mı, işkence mi? Yoksa yaptığının yanlış olduğunu öğrenmesi için onu yüzleşmeye zorlamak mı. Yoksa koşullu olarak bizim doğru ve yanlış dediklerimizi hafızasına kazımak mı. Neden bir diğer insanın aydınlanması bizim için önemlidir? Halen senin elinde olduğunu mu düşünüyorsun?

    İspat istiyorsun yahu senden büyük ispat mı var. Düşüncelerin davranışların tavırların duyguların hepsi ispattır. İçinde hiç mi ışık yok! O ışıkta yoksa senin ne değerin var senin canına biri kastetti diyelim dur yapma dersin neden diyorsun neden razı gelmiyorsun? Kötü olana vur yok et ama sana gelince olmaz imkansız... Evrim mi? Ben topraktan bahsetmiyorum içindeki ışıktan bahsediyorum seni evrim mevrim kurtaramaz. İçindeki o ışık parçaları olmasaydı ölüme kucak açar teslim olurdun.

    O ışık çoğalırsa ve ne kadar çoğalırsa aynı oranda farkındalığın artar daha çok şeyi anlarsın bağdaştırırsın. O ışık sana sadece gözünün önünde cereyan eden tehlikeyi göstermez öncesini de gösterir. Tedbir alabilirsin. Ben ahmak bilimini çoktan geçtim. Sen ahmak bilimi ile çözersen bana da haber ver uğraşmayayım bu kadar.

    Bu boktan yazımla gurur duymuyorum ama yanlışlarım hatalarım olabilir çelişkiler de olabilir her şeyi çözdüğümü iddia etmiyorum. Neyi nasıl yazdığım önemi yoktur anlıyor musun ve anlamaya çalışıyor musun, anlamaya istekli misin. Sana saçma geliyorsa kendi yöntemlerini bul zor geliyorsa kendi yöntemlerini bul. Zor olan şey daha önce denemediğin şeyi denemeye çalışmandır. *** yemenizi söylemiyorum aksine daha önce tadına bakmadığınız çok lezzetli şeylerden bahsediyorum daha ne yazayım.

    İnsan en azından şunu düşünür bir şeyler söylüyor demek ki var ki yazıyor. Doğruyu yanlışı kendiniz görürsünüz. Demek ki doğruyu söylüyor demenizi beklemiyorum öyle deseniz bile hiçbir anlamı olmaz. Ben ne anlıyorum buradan bende bir şey anladım demek ki *** daha değerliymiş. Merak etmek önemlidir ama neyi merak ettiğine de dikkat edeceksin. Ateş nasıldır diye merak ediyorsanız yapacak diyecek bir şeyim kalmıyor. Ateşe düştüm diye de üzülmece yok kendi düşen ağlamaz yöntem basit zaman var.

    Size engel olan ne basit bir gurur mu basit bir ön yargı mı. Yoksa ele geçirilmekten mi korkuyorsunuz. Merak etmeyin ruhunuzu teslim etmiyorsunuz ben şeytan değilim ruhunuzu satmıyorsunuz. Egonuz gidiyor yerine dünyadaki hiçbir ölçüyle karşılaştırılmayacak biçimde sonsuzluk geliyor. Hiçlik değil şu an hiçliği deneyimliyorsunuz ama artık yeter değil mi. Benimle tartışmayın kendinize itiraf edin yetmez mi? Bıkmadınız mı? Ateşte yanmak yetmedi mi? Ateşe gitmeyeceksiniz zaten oradasınız. Kurtulduğunuzda ne büyük bir beladan lanetten kurtulduğunuz için her gün şükür edeceksiniz. Halen oturup bilim mi konuşalım gerçekten bunu mu istiyorsunuz. Bir şeyleri konuşmak zevk almak egonuzu büyütür egonuz güçlendikçe bilinciniz zayıflar.

    Sigarayı bırakmak istersiniz çok zorlar sizi aldığınız zevk içmenizi sağlar. Sigarayı sadece birkaç hafta içmezseniz artık size bir dal sigara uzatıldığı zaman ve bıraktığınızı bilen birisiyse tuhaf tuhaf bakarsınız ne yapmaya çalıştığını anlayamazsınız.

    Sigara içiyorsanız da şunu söylersiniz birisi bırak artık dediğinde sana ne seni ne ilgilendirir, parasını sen mi ödüyorsun. Bu şekilde sert karşılık verirsiniz. Ben isteyerek içiyorum dersiniz ki koca bir yalandır. Bırakmaya çalışmazsınız çünkü bırakamayacağınızı düşünürsünüz. Sigara içeni kınarsınız ama sizin düştüğünüz durum çok daha boktandır. Gerçi ikisi aynı kapıya çıkıyor egomuza olan bağlılık. İhtiyacımız yok ama alışkanlık olmuş.
  • 31-01-2019, 22:03:51
    #87
    Üyeliği durduruldu
    abcgrup adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Amma boş laf ürettiniz. Ben adamla ilgilenmiyorum konuyu da goy goy yapmanız için açmadım. Ama goy goy serbesttir karışamam sadece belirtmek istedim.

    Şu açıdan bakalım. Genellikle ne kadar bilgili olduğu konuşulmuş. Bununla birlikte herkesin böyle olması istenilen bir durumdur. Bir insan yaşamdan sonrasına inanmıyorsa neden yaşama bağlanır neden öğrenmeye araştırmaya ihtiyaç duyar. İşte meraklıymışta ondan denilmiş meraklı olmasını sevdim ama bu ten başına yeterli cevap değil benim için. Hani derler ya öldükten sonra ne olursa olsun beni ilgilendirmez. O hesap ölüp gideceksin onca uğraşın yorulman didinmen yanına kar kalacak hamallığını yapmış olacaksın. Ölüye diyor e onu bende derim onu demek marifet mi ölü yok görmüyorsun zaten ölünün yanına gitmeyeceğim gibi ayakta duran ölülerle de işim olmaz orada yanıldığını söyleyemiyor çünkü ya yüzleşmeye cesareti yok ya da gerçek bir bilim insanı olacak kadar IQ ya sahip değilmiş.

    Ateistler kafalarının çalıştığını söyler ama ben öyle görmüyorum. Deist olsalar olur bak onlar fersah fersah ileridedir.

    Not: Bu mesajı gözümü kapatarak klavyedeki tuşlara gelişigüzel basılarak yazılmıştır.

    Buna inanan aptal olabilir mi? Neden inanmıyorsunuz bilimsel gelmedi mi? Ön yargı?

    Ama evren dünya biz aklımız gözümüz beynimiz. Hani sanatçıya saygı duyuyorduk?
    Nekadar doğrudur bilmiyorum okuduğum bir yazıda bu isteğin İd den geldiği söylenmiş.
    İd, zevk temelli bir istekler ve aşırı ısrarcı temel enerjinin çıkış noktasıdır. Temel ve en ilkel benliktir. Ana kaynağı cinsellik, açlık gibi ihtiyaçların en bencilce doyurulmasıdır.
    http://www.wikizero.biz/index.php?q=...Vfc8O8cGVyZWdv
  • 31-01-2019, 22:05:39
    #88
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Adam yaşama bağlanmamış ki.
    Öğrenmeye neden ihtiyaç duyuyor? Çünkü bu bir içgüdü.
    İnsanları diğer hayvanlardan ayıran şey merak. Merak ile beraber beyin fonksiyonları gelişmeye başlamış.
    Merak ettiklerini hatırlayacak daha güçlü hafıza anlayacak daha güçlü işlemci ortaya çıkmış.
    Bu beyinsel gelişim ona hayatta kalma konusunda pençeden, dişlerden daha büyük avantaj sağlamış tüm dünyaya yayılmış, şartları kendine göre değiştirmiş.
    Yani tüm canlılar gibi doğup, yiyip içip boşaltıyoruz, üreyip ölüyoruz.
    Bu süreçte herkes evrim süresince geliştirdiği özelliklerine göre bir yaşam sürüyor.
    Yani tüm insanlar meraklıdır, kimisi komşunun kızının akşam eve geç gelmesine takılıp kiminle kırıştırdığını emrak eder, kimisi evreni, dünyayı bilimi merak eder.
    Yani adam dünyada geçirdiği süreyi boş geçirmiyor kendine uygun bir iş ile kendini mutlu ederek çalışarak geçiriyor.
    Yani adam kendini mutlu ediyor, işe yaradığı, merak ettiği, kendine uygun meşgale ile uğraşıyor.
    Yoksa birileri gibi ölümden sonra ceza ya da ödül var diye didinmiyor. Kendi için yaşıyor ve yapıyor.

    Diğer taraftan dünyanın en büyük bilimsel topluluklarına üye bir adama IQ'su yok diyorsun ya.
    Geri kalan cümlelerine yanıt vermeyi gereksiz kılıyor bu sözlerin.
    Deist olunca zeka var ateist olunca zeka yokmuş.
    Şu dünyada bir zeka ortalaması alsalar inananların mı inanmayanların mı daha zeki olduğuna şaşırırdın muhtemelen.
    Dünyanın IQ ortalaması en yüksek ilk 10 ülkesine bakarsan zaten anlarsın inanç ile zeka arasındaki bağlantının düşündüğün gibi olmadığını.
    Merak ederek dışkısını yiyenlerin sayısı da azdır. Arada ilişki olabilir mi?

    Şunu merak ediyorum sen neden denemiyorsun. Gerçekten yani mesela şaka gelmesin benim aklıma geldi yemesem bile düşündüm tadı nasıldır diye. Sonuçta benim vücudumdan çıkan maddeler. Acımı, tatlı mı sonuçta karnımızı doyurmayacağız.

    Yiyecek misin? Aklında yemek vardı ben soruyu sorunca kararını etkiledi mi?

    Yazayım cevabı senin yerine. Yemezsin, yemeyeceksin...

    Sana gaz vermeye çalışmıyorum gerçekten yemeyeceksin. Ya da ters psikoloji yapıyorumdur. Ama yersen inadına yersen ispat isterim videolu.

    Şakaları geçersek yemeyeceksek yemezsin yahu hangi enayi yer. Celal yediğinde *** bile değerli olur olmuş vay be. Bu bile gündem olmuş var be.

    Boku sinekler böcekler yesin onların işi bu. Biz lezzetli olan şeyleri yer lezzeti olmayan toksinleri çıkarırız.

    Neyse dediklerime takılma. Esas konuya geleyim. Sen nasıl ki dışkını yemeyeceksin çünkü baştan seçimini yaptın. Bana masal anlatma delikanlı yaşayacakmışta ölecekmişte başka ne olabilirmişte. Sen baştan seçimini yaptın kararında ne olursa olsun değişmez. Cahil insan cahilliği seçer yapısı öyledir sen onu kınayamazsın ben seni kınıyor muyum? Senin yapın bu karanlık bir yapın var. Bana sakın kaç kitap okuduğunu kaç dil bildiğini anlatıp oyun oynama. Ben senin ciğerini bilirim. İçinde hiç ışık yok hiç sevgi yok içindeki karanlığa razı gelmişsin. İçinde bulunduğun kötü vaziyet senin irade kırmış ve kabullenerek razı getirmiş diz çöktürmüş. Bunu söylemek yerine türlü türlü bahaneler sıralıyorsun. Yer miyim ben bunları. Tamam saygım var ama o zaman neye inanıyorsan sende kalsın başkalarını da bu yolsa sürüklemeye hakkın yok. Başkalarını sizi aydınlatacağım siz yanlış yoldasınız diye senin gittiğin yoldan götürmeye zorlamaya hakkın yoktur. Düşünce düşüncedir ve bunun yanlışı olmaz, doğruysa ellemeyeyim yanlışsa karışayım kendi bildiğim gibi düzeltmeye çalışayım. Nasıl bir bilimselliktir bunun adı. Yolda giderken yerdeki taşların yerini değiştirmeye çalışıyor musun ne farkı var senin yaptığının. Bana cevap yazma sende kalsın doğru sandıkların. Hem öleceğim dersin hem dünyayı cennete çevirmeye çalışırsın çelişkiye bak hele yav. Sana ne dünyadan sana ne Türkiye'den sana ne Celal den melalden.



    Seul adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Nekadar doğrudur bilmiyorum okuduğum bir yazıda bu isteğin İd den geldiği söylenmiş.
    İd, zevk temelli bir istekler ve aşırı ısrarcı temel enerjinin çıkış noktasıdır. Temel ve en ilkel benliktir. Ana kaynağı cinsellik, açlık gibi ihtiyaçların en bencilce doyurulmasıdır.
    http://www.wikizero.biz/index.php?q=...Vfc8O8cGVyZWdv
    Bakarım teşekkürler. Demek ki köpeğin bağladığı tasmanın yeri burasıymış. Birde şey var epifiz bezi diyorlar aynı yer mi acaba.
  • 31-01-2019, 22:24:17
    #89
    abcgrup adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merak ederek dışkısını yiyenlerin sayısı da azdır. Arada ilişki olabilir mi?

    Şunu merak ediyorum sen neden denemiyorsun. Gerçekten yani mesela şaka gelmesin benim aklıma geldi yemesem bile düşündüm tadı nasıldır diye. Sonuçta benim vücudumdan çıkan maddeler. Acımı, tatlı mı sonuçta karnımızı doyurmayacağız.

    Yiyecek misin? Aklında yemek vardı ben soruyu sorunca kararını etkiledi mi?

    Yazayım cevabı senin yerine. Yemezsin, yemeyeceksin...

    Sana gaz vermeye çalışmıyorum gerçekten yemeyeceksin. Ya da ters psikoloji yapıyorumdur. Ama yersen inadına yersen ispat isterim videolu.

    Şakaları geçersek yemeyeceksek yemezsin yahu hangi enayi yer. Celal yediğinde *** bile değerli olur olmuş vay be. Bu bile gündem olmuş var be.

    Boku sinekler böcekler yesin onların işi bu. Biz lezzetli olan şeyleri yer lezzeti olmayan toksinleri çıkarırız.

    Neyse dediklerime takılma. Esas konuya geleyim. Sen nasıl ki dışkını yemeyeceksin çünkü baştan seçimini yaptın. Bana masal anlatma delikanlı yaşayacakmışta ölecekmişte başka ne olabilirmişte. Sen baştan seçimini yaptın kararında ne olursa olsun değişmez. Cahil insan cahilliği seçer yapısı öyledir sen onu kınayamazsın ben seni kınıyor muyum? Senin yapın bu karanlık bir yapın var. Bana sakın kaç kitap okuduğunu kaç dil bildiğini anlatıp oyun oynama. Ben senin ciğerini bilirim. İçinde hiç ışık yok hiç sevgi yok içindeki karanlığa razı gelmişsin. İçinde bulunduğun kötü vaziyet senin irade kırmış ve kabullenerek razı getirmiş diz çöktürmüş. Bunu söylemek yerine türlü türlü bahaneler sıralıyorsun. Yer miyim ben bunları. Tamam saygım var ama o zaman neye inanıyorsan sende kalsın başkalarını da bu yolsa sürüklemeye hakkın yok. Başkalarını sizi aydınlatacağım siz yanlış yoldasınız diye senin gittiğin yoldan götürmeye zorlamaya hakkın yoktur. Düşünce düşüncedir ve bunun yanlışı olmaz, doğruysa ellemeyeyim yanlışsa karışayım kendi bildiğim gibi düzeltmeye çalışayım. Nasıl bir bilimselliktir bunun adı. Yolda giderken yerdeki taşların yerini değiştirmeye çalışıyor musun ne farkı var senin yaptığının. Bana cevap yazma sende kalsın doğru sandıkların. Hem öleceğim dersin hem dünyayı cennete çevirmeye çalışırsın çelişkiye bak hele yav. Sana ne dünyadan sana ne Türkiye'den sana ne Celal den melalden.
    Çok basit yanıt vereceğim ve bunu senin ve islamın üzerinden vermeyeceğim.
    Öncelikle dışkımın tadına bakmam çünkü miğdem bulanır, benim için ilginç değil.
    Merak etmiyorum çünkü kimya, ya da jeoloji ile uğraşmıyorum.
    Ağız tadına da düşkünüm.
    Adamın fikirlerini tartışacak kapasite olmayınca. Dışkı tatmasından başka bir şey konuşulmuyor itibarsızlaştırmak için.

    Diğer konuya geleyim.
    Dinler bu dünyada hidayet, barış, huzur verdiği her 1 insana karşın 10.000 insana savaş, eziyet, gözyaşı, acı ve kan vermişyir.
    Dünya savaşlar tarihi aslında dünya din savaşları tarihidir.
    Farklı dine sahip olanları geçtim, aynı dine sahip farklı mezhepler bile Tanrı için bir birini kesmiştir.
    Ve sen de hiç farklı değilsin, senin inandığına inanmayan adamları karanlık olarak görüyorsun.
    Saygıdan bahsediyorsun ve benim içimdeki karanlıktan bahsediyorsun. İçimde sevgi yokmuş ciğerimi biliyormuşsun.
    Utanmasan bana şeytanın uşağı diyeceksin. Senin karanlığının bir adım ötesinde katli vacip diyorlar.
    İşte karanlık tam da budur, kendinin aydınlık olduğuna inanıp kalan herkesi karanlık olarak görmek.
    Kendini Tanrının askeri sanıp, kendi gibi olmayanlar şeytan uşağı saymak ve onları dönüştürmeye uğraşmak.
    Dünyanın canına okuyan, insanları farklı kamplara bölüp bir birlerine düşman eden dinleri yaymak aydınlıktır senin için.
    Bir yanağına tokat yersen öbür yanağını çevir diyen peygamberi takip edenler 2 büyük dünya svaaşı çıkardı dünyayı sömürgeleştirdi köleleştirdi.
    Sevgi hoşgörü dini denilen dinin inananları iktidar için peygamberlerinin torunlarına saldırdı, farklı mezheplere bölünüp yüzyıllarca bir birlerini katletti.
    Budhist denilen dünyanın ne pasivist dinine mensup adamlar Arakan'da insan avı yapıyor müslümanları kesiyor, yakıyor.
    Ama hiç bir şeye inanmayan, bir inancı yaymayı amaçlamayan sadece kendi fikirlerini söyleyen bir profesör senin için karanlık yayıyor diyorsun
    Susması lazımdır başkaları da karanlığa düşmesin diye.
    Susmuyorsa susturulması lazımdır. Sonra da saygı ve sevgi dininden bahsedersiniz.

    Din adına yapılan tüm zalimlikleri, kötülükleri, karanlıkları sanki dinle alakası yokmuş, bu işleri aslında dinle alakası olmayan insanlar yaparmış gibi anlatırsınız.
    Birileri Tanrı adına kafa kesince, kadınları köle yapınca, savaş çıkarıp kan akıtınca aslında onların dini yok dersiniz, aslında onlar dini anlamıyor dersiniz.
    Ama iş ateizme gelince. Bir ateist profesör dışkısını tattı diye sanki ateizm günde 5 vakit dışkı yenilen bir dini inançmış gibi itham edersiniz.

    Bu dünyadaki en büyük karanlık bir dine mensup insanların kalplerindedir.
    Tarih boyunca yapılan savaşları atheistler çıkarmadı.
    Tıpkı hapishanelerde yatan suçluların atheist olmadığı gibi.
    Namus diye karısını vuran adamların ne kadar ateist bir bakın bakalım.

    Son olarak dünyayı cennete çevirmeye falan çalışmıyorum ama yaşadığım alanı güzelleştirmeye çalışıyorum.
    Çünkü ben şu anda burada yaşıyorum ve güzel bir yerde yaşama isteği için bir dine sahip olmak hatta insan olmaya bile gerek yok.
    Bir çok hayvan yaşadığı yeri kendine uygun ve rahat hale getirmek için uğraşır.
  • 31-01-2019, 22:27:46
    #90
    Üyeliği durduruldu
    abcgrup adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bakarım teşekkürler. Demek ki köpeğin bağladığı tasmanın yeri burasıymış. Birde şey var epifiz bezi diyorlar aynı yer mi acaba.
    Peki senin görüşün nedir inanıyorda herkesten saklıyormu ? Bukadar zaman ve bukadar azim nerden geliyor ?