• 07-11-2018, 23:28:35
    #19
    Güzel anlatımınız ve güzel sorularınız için teşekkür ederim.

    Konunun uzmanı değilim ancak acizane bildiklerimi paylaşmak isterim. İslamiyet zenginliğe karşı değildir. Çok çalışan, zekasını veya kabiliyetlerini daha iyi kullanan kişilerin elbette karşılığında kazanç elde etmesi gerekir. İslamiyet faize karşıdır. Çünkü faiz garantili bir kar elde etme yöntemidir. Faiz ödeyen kişinin kar yapıp yapmadığını göz önünde bulundurulmaz. Faiz oranı başta hesaplanır ve her türlü durumda tahsil edilir. Kazanılan paranın helal veya haram olarak kabul edilmesindeki ana kıstaslardan birisi risktir. Döviz, altın, hisse senedi gibi yatırım araçlarının helal olmasının sebebi ortada makul bir riskin olmasıdır. İslamiyet sadece sıfır riski yasaklamaz aynı zamanda aşırı yüksek riskli yatırımlar da helallik açısından sıkıntılıdır (forex vb.). Çünkü yatırdığınız paranın tamamını kaybetme riski olağandır ve bir nevi kumar gibi kabul edilebilir.

    Dünya üzerinde belirli ailelerin elinde paranın birikmesi için çoğunluğun elindeki paranın azalması gerekir. Bunun en sistematik ve alışılmış yöntemi faizdir. Şu an Türkiye'deki faiz oranları %25 civarıdır. Google gibi dev firmaların bile her yıl elde edemeyeceği yüzde ile gelir elde etmek Türkiye'de mümkündür (tabiki parası olan için). Peki bu devasa kar kimlerin cebinden çıkıyor? Bir sebeple öz kaynakları yeterli olmayan firma ve şahıslar bu yükü sırtlanıyorlar (ve ekseriyetle altında eziliyorlar).

    Buradaki esas sıkıntı garanti faiz ile paralarına para katan para babalarının sıra riski bölüşmeye geldiğinde en ufak bir sorumluluk almamalarıdır. Sistem tamamen zenginin, sıfır risk ile daha zengin hale gelebilmesi için özenle kurulmuş ve yıllar boyunca (zenginler için) mükemmel hale getirilmiştir. Çünkü paraya hükmedenler paraya muhtaç olanlardan her zaman daha örgütlü olmuşlardır. İmkanlarını geliştirmek için gerekli araçlara ya sahiplerdi ya da satın alarak sahip olabiliyorlardı. İşte bu yüzden siyaset, adalet, ekonomi ve geriye kalan tüm düzenleyici sistemler zengini korur.

    Kanunlar örümcek ağı gibidirler; yakalamada mahir oldukları doğrudur, ancak fakiri ve zayıfı... Fakat güçlü ve zenginler tarafından parçalara ayrılırlar.
    (Written laws are like spiders’ webs; they will catch, it is true, the weak and poor, but would be torn in pieces by the rich and powerful.)

    İslamiyetin faizi yasaklamasının sebebi (bence) budur. Faiz yolu ile zenginlik, risksiz ve haksız şekilde belirli ellerde toplanır ve sistemin genetiği ile oynamaya yetecek sermaye elde edilir. (Alan ve verenin rızası olsa dahi) Hak gözetmeksizin kazanılan paralarla zengin olan bir zümrenin, elde ettiği finansal varlığı (göz boyamak için yapılan halkla ilişkiler çalışmaları dışında) insanlığın yararına kullanmasını beklemek saflık olur. Zaten şayet öyle olsaydı şu an dünya daha yaşanılabilir bir yer haline gelmişti.

    Bolanka adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle

    Not: Konuyu daha düzenli bir şekilde götürmek isterdim. Maalesef elimden ancak bu kadarı geldi. Lütfen slogan yazacaklar yazmasın. Görüşlerini fikir olarak ifade edebileceklerin görüşlerini almak istiyorum. Amacım bilmediğim yeni bir şey öğrenebilmek.
  • 07-11-2018, 23:51:47
    #20
    UbrTrade adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Banka bana neden faizle para veriyor anlamadım açıkçası ben hesabımı vadeli olarak açmadım kimi zaman 20k kimi zaman 100k oluyor dönüyor para geliyor gidiyor vs.. ama hiç bir zaman faize yatırmadım çok tekli etti bankalar hatta iş yerime evime temsilci bile geldi ama yatırmadım yatırmam da. Ben istemedikten sonra o para hiç bir zaman faiz getirisi olarak çalışamaz bence banka sistemini bir araştırın.
    Hocam sizin dediginiz kasa kiralamada oluyor. Yoksa hicbir banka sizin paranizi hayrina tutmaz elinde size ozel celik kasa gibi.
  • 07-11-2018, 23:54:29
    #21
    Daniel1336 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam sizin dediginiz kasa kiralamada oluyor. Yoksa hicbir banka sizin paranizi hayrina tutmaz elinde size ozel celik kasa gibi.
    Tutuyorlar kardeşim niye tutmasınlar yıllardır tutuyorlar hiç bir sorun yaşamadım çelik kasada değil direk istediğim yere para da yolluyorum para da alıyorum ticari işlerim için kullandığım ticari hesaplarımda şahsi hesaplarımda bu şekilde çalışıyor bence siz banka ve faiz alınma zorunluluğu varmış gibi hissediyorsunuz.
  • 08-11-2018, 00:02:46
    #22
    UbrTrade adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tutuyorlar kardeşim niye tutmasınlar yıllardır tutuyorlar hiç bir sorun yaşamadım çelik kasada değil direk istediğim yere para da yolluyorum para da alıyorum ticari işlerim için kullandığım ticari hesaplarımda şahsi hesaplarımda bu şekilde çalışıyor bence siz banka ve faiz alınma zorunluluğu varmış gibi hissediyorsunuz.
    Hocam faiz alin demiyorum dememde. Ama siz bankadaki paranizin banka havuzunda yer almadigina baska musterilere faizle verilmedigine mi inaniyorsunuz yani herkesin parasi ayri kasalarda. ilker bey gelmis 253889 nolu kasadan 10 bin lirasini getirin. Yada ne bilim bu faiz almiyor bunun parasini faiz karsiligi vermeyelim mi diyorlar.
  • 08-11-2018, 00:06:33
    #23
    Daniel1336 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam faiz alin demiyorum dememde. Ama siz bankadaki paranizin banka havuzunda yer almadigina baska musterilere faizle verilmedigine mi inaniyorsunuz yani herkesin parasi ayri kasalarda. ilker bey gelmis 253889 nolu kasadan 10 bin lirasini getirin. Yada ne bilim bu faiz almiyor bunun parasini faiz karsiligi vermeyelim mi diyorlar.
    Siz bankada duran parama faiz karıştığını söylüyorsunuz sanırım yanlış anlamadıysam doğrumu ?
  • 08-11-2018, 00:20:12
    #24
    UbrTrade adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Siz bankada duran parama faiz karıştığını söylüyorsunuz sanırım yanlış anlamadıysam doğrumu ?
    Hocam bankaya parayı vadesiz olarak da yatırsan banka o parayı kendi içinde faizli bir şekilde işler. Yoksa niye bankalar bunla uğraşsın? Ama bizim açımızdan sorun olmuyor. Çünkü ben o parayı faiz amaçlı yatırmadım. Aynı şey gibi düşünün. Bir yandan devletin kasasına faiz ile yüksek miktarda para giriyor. Bir yandan da işini yapan imama maaşı yatıyor her ay. Bu imam faiz var bu maaşın içinde deyip almayacak mı parayı? Burada asıl olan amaç. Her şey sende bitiyor yani.
  • 08-11-2018, 00:27:07
    #25
    magma017 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam bankaya parayı vadesiz olarak da yatırsan banka o parayı kendi içinde faizli bir şekilde işler. Yoksa niye bankalar bunla uğraşsın? Ama bizim açımızdan sorun olmuyor. Çünkü ben o parayı faiz amaçlı yatırmadım. Aynı şey gibi düşünün. Bir yandan devletin kasasına faiz ile yüksek miktarda para giriyor. Bir yandan da işini yapan imama maaşı yatıyor her ay. Bu imam faiz var bu maaşın içinde deyip almayacak mı parayı? Burada asıl olan amaç. Her şey sende bitiyor yani.
    Aynen bende onu anlatıyorum ben istemediğim sürece banka bana faiz veremez aksini iddia eden arkadaşlara bende küçük bir örnek vereyim.

    200 TL fabrikadan çıktıktan sonra bir işçiye maaş olarak ödendi o maaşla işci bir genel eve gidip bir hayat kadını ile birlikte oldu bu hayat kadını o parayı kendisini satan adama verdi bu adam bu para ile uyşturucu ve silah aldı silah satan ve uyuşturucu satan kişi bu parayı bankaya yatırıp faiz aldılar.

    Şimdi bir çop teneksi bulup tüm paralarınızı yakın çünkü para bu mantığa göre haram olacaktır.

    Ben bankadan faiz almadıktan sonra banka bana faizli para vermez benim paramı işletemezde burada yanılıyor insanlar banka kendi mevduatını işlete bilmesi için bu paranın garanti altında olması gerekir bunu garanti altına almak içinde mevduat yani vadeli hesap vardır. bankalar tüm vadeli hesapları kapatsınlar madem benim gibi çalışanlardan para kazanabiliyorlar yapsınlarda görelim.
  • 08-11-2018, 00:43:47
    #26
    Üyeliği durduruldu
    faiz olmasaydı tefeciler olurdu otoparkların olmadığı yerde değnekçilerin olduğu gibi

    şahsi görüşüm komünizm belki yüz belki bin yıl sonra insanlığın kaçınılmaz sonu olacak ve herşey çok daha iyi olacak şuanki sistem kölelikden başka bişey değil.
  • 08-11-2018, 01:16:29
    #27
    Üyeliği durduruldu
    Faiz olmasaydı dünya gelişemezdi.

    Ayrıca faiz paranın kirası + değer kaybı + birikim ödülüdür.

    Ben bu parayı kullanmıyorum al sen kullan demektir, karşılığında da parayı alan kişi kira ödemesi yapar.
    Evinizi birine kiraya vermek gibi bir şeydir faiz.

    Günümüzde bankalar mevduatlara değer kaybı kadar bile faiz ödemiyorlar o ayrı

    Bkz: Mevduat faizleri %24, sokak enflasyonu %60