Faiz olmasaydı dünya gelişemezdi.

Ayrıca faiz paranın kirası + değer kaybı + birikim ödülüdür.

Ben bu parayı kullanmıyorum al sen kullan demektir, karşılığında da parayı alan kişi kira ödemesi yapar.
Evinizi birine kiraya vermek gibi bir şeydir faiz.

Günümüzde bankalar mevduatlara değer kaybı kadar bile faiz ödemiyorlar o ayrı

Bkz: Mevduat faizleri %24, sokak enflasyonu %60