• 11-10-2018, 10:07:04
    #28
    Şimdi tek bir yerden açıklama olmayınca insanın kafası karışıyor. Benim kilom fazla ve ek olarak gözlerde astigmat şaşılık var, ben bedelliye başvurduğum zaman elverişsiz raporu alırsam ne olacak ?

    -Bedelli iptal olup para iadesi gerçekleşir mi ?
    -Uzun dönem askerlik mi yapmam gerekecek bundan sonrası muamma galiba , uzun dönem askerlik sürecini yaşayacaksam o zaman bedellinin ne manası kalacak vs vs. bir sorular var aklımda
  • 11-10-2018, 12:00:08
    #29
    3 yıldır ayağımda damar tıkanıklığı var hatta az önce yine kontrole gittim 1 pıhtılaşmada %50 ölürsün dedi doktor ama askerden muaf olamadım
  • 11-10-2018, 12:11:49
    #30
    Normal askerlikte, bulanık görme sorunum nedeniyle 70gün komando eğitimi aldıktan sonra zar zor hastaneye gitmeye ikna ettim komutanlarımı. Birlik içinde bir kaç defa muayene oldum ancak ısrarla hastaneye sevk etmediler. Saçma sapan damlalar, ilaçlar verip geçiştiriyorlardı. Tim dağıtımına 5-10 gün kala birlikteki doktor "neyse git bakalım hastaneye" dedi ve gittim. Muayene olur olmaz, doktor gözlük yazdı komando olamazsın dedi. Gözlüğü aldım ve jandarma olarak devam ettim 12 ay daha...

    Buraya kadar ki kısmı benim hikayemdi, ancak ben muayene olurken birşey dikkatimi çekmişti bu sizi ilgilendirebilir. Askerlerden biri muayene oldu ve çürük raporu verdiler. Koşarak telefon kulübesine gidip sevinç gözyaşları içinde ailesiyle 30dk kadar konuştu. Eve geliyorum vs. gibisinden. Bu eleman bizim devreden ancak bizim birlikten değildi.

    Kısacası: Gözden çürük raporunu, gözümle gördüm diyebilirim

    İlk muayenelerin bir halta yaradığını düşünmüyorum. Ancak birlik içinde dışarı sevk olarak hastaneye çıktığınızda daha sağlıklı muayene olursunuz.

    Eğitmden yırtıyım diye hastayım dedim 2 iğne yazdılar. Tam seviniyordum 2 gün iğne vurunur yatarım diye... Yatırdılar masaya iki iğneyi aynı anda vurdular hem yürüyemedim hemde eğitimden yırtamadım 5dk dinlendirip tekrar eğitime soktular.
  • 11-10-2018, 12:14:25
    #31
    gencprens adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Normal askerlikte, bulanık görme sorunum nedeniyle 70gün komando eğitimi aldıktan sonra zar zor hastaneye gitmeye ikna ettim komutanlarımı. Birlik içinde bir kaç defa muayene oldum ancak ısrarla hastaneye sevk etmediler. Saçma sapan damlalar, ilaçlar verip geçiştiriyorlardı. Tim dağıtımına 5-10 gün kala birlikteki doktor "neyse git bakalım hastaneye" dedi ve gittim. Muayene olur olmaz, doktor gözlük yazdı komando olamazsın dedi. Gözlüğü aldım ve jandarma olarak devam ettim 12 ay daha...

    Buraya kadar ki kısmı benim hikayemdi, ancak ben muayene olurken birşey dikkatimi çekmişti bu sizi ilgilendirebilir. Askerlerden biri muayene oldu ve çürük raporu verdiler. Koşarak telefon kulübesine gidip sevinç gözyaşları içinde ailesiyle 30dk kadar konuştu. Eve geliyorum vs. gibisinden. Bu eleman bizim devreden ancak bizim birlikten değildi.

    Kısacası: Gözden çürük raporunu, gözümle gördüm diyebilirim

    Aklımda muaf olmak yok ama öyle bir durum varsa zaten doktorlar biliyor illa ki sen sağlamsındır ama bakıyorlar bir eksikliğin var muaf veriyorlar. Kader kısmet bu işler..
  • 11-10-2018, 16:23:47
    #32
    Psikoloq adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şimdi tek bir yerden açıklama olmayınca insanın kafası karışıyor. Benim kilom fazla ve ek olarak gözlerde astigmat şaşılık var, ben bedelliye başvurduğum zaman elverişsiz raporu alırsam ne olacak ?

    -Bedelli iptal olup para iadesi gerçekleşir mi ?
    -Uzun dönem askerlik mi yapmam gerekecek bundan sonrası muamma galiba , uzun dönem askerlik sürecini yaşayacaksam o zaman bedellinin ne manası kalacak vs vs. bir sorular var aklımda
    Paran iade olur, askerlikle tamamen ilişiğin kesilir.
    21 gün eğitime alamayan TSK, 365 gün askerliğe alıp ne yapacak?
    ASAL sağlık mevzuatları ne diyorsa, her iki durum içinde geçerlidir.
  • 11-10-2018, 16:40:04
    #33
    Abdlsmt! adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Paran iade olur, askerlikle tamamen ilişiğin kesilir.
    21 gün eğitime alamayan TSK, 365 gün askerliğe alıp ne yapacak?
    ASAL sağlık mevzuatları ne diyorsa, her iki durum içinde geçerlidir.
    Hocam, uzun dönem sürecinde kilolardan dolayı senede 1 defa olmak üzere toplamda 3 defa gitmek gerekiyor. Bu süreci yaşarmıyım bunu daha çok merak ediyorum. Yasada boşlukmu var yoksa gittiğimiz şube ve hastanelere mi bağlı bu durum bilemedim. Ayrıca verdiğiniz cevaplar için teşekkür ederim.
  • 11-10-2018, 19:18:20
    #34
    Psikoloq adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam, uzun dönem sürecinde kilolardan dolayı senede 1 defa olmak üzere toplamda 3 defa gitmek gerekiyor. Bu süreci yaşarmıyım bunu daha çok merak ediyorum. Yasada boşlukmu var yoksa gittiğimiz şube ve hastanelere mi bağlı bu durum bilemedim. Ayrıca verdiğiniz cevaplar için teşekkür ederim.
    Kilo konusunda bilgim yok maalesef hocam, gözden dolayı söyledim tecrübe ettiğim için. Ama mantık olarak, farzedelim tecilini bozdurup 12 ay askerlik için yine muayane olacaksın. Durumuna göre ertelemeye başvurmayabilir kurul.
    Kesinlikle hastane ve kurulun etkisi var. Ben gitmeden önce araştırıyordum. Gözü tembel olup hatta benimkinden kötü olup gidenler de vardı. Açıkcası bende çok muaf olma taraftarı değildim. Sonuçta zorunluluktan bedelliye başvurdum ve elverişli değildir yazısını görmek istemezdim.