• 10-10-2018, 01:32:12
    #10
    En son lise zamanında, o zamanki sevgilimle MSN'den konuşurken demişti. Sona nokta koyma, trip atıyorsun sanıyorum diye 8 yıldır benzeri tepki almadım.
  • 10-10-2018, 12:31:22
    #11
    RUN
    Platin üye
    Philos adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Noktalama işareti kullanmayanlar veya kelimeleri düzgün yazmaya özen göstermeyenler muhtemelen klavyeye alışık olmadığı için kullanmıyor. "Bir de nokta ile mi uğraşacağız" gibisinden. Noktalama işareti kullandığında bu kişilerde "çok bilmiş" hissiyatı yaratıyorsun. Buna yapılabilecek bir şey yok maalesef ama zamanla düzelecektir bence.

    Genel olarak internet üzerinde Türkçe kullanımı eskiye göre (MSN dönemleri) çok daha iyi durumda. Bilenler bilir eskiden kendi alfabemizdeki harfleri nadiren görüyorduk. Bazen yazılanları okuyamıyorduk. Noktalama işaretlerini saymıyorum bile. Neyse ki bu olay azalarak bitti.

    Hatırlatma: "ya da", soru ekleri (mi,mı,mu,mü) , "şey" ayrı yazılır.
    Bir bilgi daha öğrenmiş olduk teşekkür ederim hocam
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bir dönemin trip belirticisiydi çünkü. Haliyle o dönemi yaşayanlar etkisi altında hala
    Hadi kadınlar neysede özellikle erkeklerden bu tepkiyi alınca böyle anlık bir tökezleme yaşatıyor
    Keras adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    En son lise zamanında, o zamanki sevgilimle MSN'den konuşurken demişti. Sona nokta koyma, trip atıyorsun sanıyorum diye 8 yıldır benzeri tepki almadım.
    Belkide alıyorsunuz ama farkında değilsiniz hocam şuan ki tripler gizli rapma gibi

    MI MAX 2 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
  • 10-10-2018, 12:36:21
    #12
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Bende de o "." koyma alışkanlığı var. Nokta koymazsan, bana göre o cümlenin devamı varmış gibi bir hisse kapılıyorum...
  • 10-10-2018, 13:20:29
    #13
    Özel hayatta noktalama işaretleri gerçekten duygusal anlamlar katabiliyor. Cümlenin sonuna . (nokta) koyulması trip anlamına gelebiliyor. Fakat kurumsal olarak veya iş hayatında yazılan cümlelerde noktalama işaretlerinin kullanımlası kesinlikle duygusal bir yükümlülük taşımamalı düşüncesindeyim. Eğerki iş yaptığınız kişilerle böyle bir şeye rastlarsanız anlayın ki o kişi kurumsal bir izlenim size sunmuyor ve karşınızda iş hayatından/resmiyetten anlamayan bir çocuk olduğunu düşünebilirsiniz. Toplum olarak bu iki ayrımı yapabilmemiz gerekiyor.
  • 10-10-2018, 13:25:22
    #14
    çünkü konuşurken duygular ifade edilemez.resmi bir dil olmadıkça kimse imla dil kurallarına pek dikkat etmez.knk naber ya günlük hayatta kullanılırken Merhaba, nasılsınız Musfata Bey ? şeklinde tüm herşey kurallarıyla konuşulur. Eğer mevzu bahis işse takılmam çünkü işte duygular yoktur. ama birisiyle konuşurken örneğin arkadaşın örneğin sevgilin vs yakınlarda evet . trip anlamı katan bir duygu ortaya koyuyor ve benimde yaptığım birşey. yani kısaca yazıyla ifade edemediğimiz duygunun gösterim şekli denebilir bunun için
  • 10-10-2018, 17:19:18
    #15
    aklıma bu geldi ki vizontele TUUBA 'da giriş sahnesidir. Her izlediğimde dünyada olacak en iyi kapak diye içimden geçiririm .

    https://www.youtube.com/watch?v=hi78WAaZ0o0
  • 10-10-2018, 18:36:43
    #16
    Türk insanı dilini kitaplardan öğrenmediği, chatten öğrendiği için noktalama işaretlerinin dildeki anlamları bütünleyen işaretler olduğunu bilmiyorlar.
    Bir sürü ahmak iki nokta üstü üstenin smiley yapmak için ortaya çıktığını bile zannediyor olabilir.
    Eğer bu tarz adamlar ile ticaret yapıyorsunuz, müşterileriniz eğitimsiz ve ergen kitle demektir.
    Benim çevremde ya da müşterilerimde nokta koyduğum için bugüne kadar beni yanlış anlayan kimse çıkmadı.
  • 10-10-2018, 20:34:55
    #17
    RUN
    Platin üye
    sanalyus adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Özel hayatta noktalama işaretleri gerçekten duygusal anlamlar katabiliyor. Cümlenin sonuna . (nokta) koyulması trip anlamına gelebiliyor. Fakat kurumsal olarak veya iş hayatında yazılan cümlelerde noktalama işaretlerinin kullanımlası kesinlikle duygusal bir yükümlülük taşımamalı düşüncesindeyim. Eğerki iş yaptığınız kişilerle böyle bir şeye rastlarsanız anlayın ki o kişi kurumsal bir izlenim size sunmuyor ve karşınızda iş hayatından/resmiyetten anlamayan bir çocuk olduğunu düşünebilirsiniz. Toplum olarak bu iki ayrımı yapabilmemiz gerekiyor.

    Hocam insanlar şuan aksine kurumsallıktan uzaklaşıyor bankalardaki masalar dahi daha samimi ortam oluşması açısından üçgen şekline dönecek insanlar iş içine git gide duygu katmaya başladı haliyle müşterilerle gereksiz bir samimiyet kurulabiliyor ben ciddiyetten yanayım ama satış politikası duygu katmaktan yana.
  • 10-10-2018, 21:13:59
    #18
    yazdığım kelimelerin arkasına gülücük koymayınca trip yapar oldular bunun otomatik olanı yok mu direkt kendi koysun