• 10-10-2018, 00:07:31
    #1
    RUN
    Platin üye
    Merhaba arkadaşlar,

    Türkçe'yi çok iyi kullanıyorum diyemem yada noktalama işaretlerini birçok yerde yanlış kullandığımda olmuştur ama genel olarak elimden geldiği kadarıyla kelimeleri yutmamaya ve noktalama işaretlerini kullanmaya özen gösteriyorum.

    Ancak çevrede öyle bir algı oluşmuş ki insanlarla dijital ortamda iletişim kurarken ne zaman ki ben noktalama işareti kullansam özellikle de cümlem bittiyse ve sonuna nokta "." koyduysam hep trip atıyormuşum yada iş hayatımda müşterilerim arasında satış yapmayı istemiyorumda zorla yazıyormuşum gibi bir algı oluşuyor, insanların o anda bana bakış açısı tamamen değişiyor hatta öyle ki kötü birşey yapmışım gibi yanıtlar aldığım dahi oldu.

    Merak edip internette araştırma sağladım noktalama işaretleri ile ilgili gerçekten trip atan/trip yiyen büyük bir topluluk varmış hatta bununla ilgili sosyal medya platformlarında yapılan paylaşımlara vs. birçok şeye şahit oldum.
    Belki de dijital ortamda iş gereği çok fazla iletişim kurduğum için gözüme fazlasıyla çarptı,yaşım çok büyük değil ama bu durumun özellikle yeni nesil için hızla yayıldığı açıkca görülüyor.

    İçinizde benim gibi bu durumu yaşayan oldumu bilmiyorum belki de yaşıyorsunuz ancak fark etmiyorsunuz ve bir nokta "." ile müşteri kaybedebiliyor yada yanlış tanınıyorsunuz.
  • 10-10-2018, 00:13:24
    #2
    günaydın vs günnaydııın gibi bir şey
  • 10-10-2018, 00:23:13
    #3
    Üyeliği durduruldu
    cümlenin sonuna nokta koymak Türkçe kuralı iken, o kadar çok mesajlarımız noktadan yoksun ki, koyduğumuz zaman ciddi bir şey konuşuyorum imajı yaratıyor.
  • 10-10-2018, 00:30:38
    #4
    Ben kelimemin sonuna biriyle konuşurken nokta koyduğumda hayırdır abi canın bir şeye mi sıkkın diye tepki aldığım oluyor. Psikoloji olarak galiba nokta "zittir git işim gücüm var kısa kes" imajı yaratıyor karşıya..

    Birşeylerin bitmesi korkusunun yerleşmiş olduğu bilinç altı galiba...
  • 10-10-2018, 00:34:54
    #5
    "." ciddi bir ortam katıyor hocam doğrudur. Nedendir bilinmez. Ben çok dikkat etmem aslında. Karşımdaki kişi de'leri ayrı yazsın yeter😛
  • 10-10-2018, 00:44:51
    #6
    RUN
    Platin üye
    orcuntuna adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    günaydın vs günnaydııın gibi bir şey
    Bu konuda ben biraz geri kalmışım sanırım hocam yada bugüne kadar çevremde hiç olmamış bu durum iyi mi yoksa kötü mü? bilemedim.

    Noventa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    cümlenin sonuna nokta koymak Türkçe kuralı iken, o kadar çok mesajlarımız noktadan yoksun ki, koyduğumuz zaman ciddi bir şey konuşuyorum imajı yaratıyor.
    Aynen öyle hocam görüşünüze kesinlikle katılıyorum.

    AVKAN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben kelimemin sonuna biriyle konuşurken nokta koyduğumda hayırdır abi canın bir şeye mi sıkkın diye tepki aldığım oluyor. Psikoloji olarak galiba nokta "zittir git işim gücüm var kısa kes" imajı yaratıyor karşıya..

    Birşeylerin bitmesi korkusunun yerleşmiş olduğu bilinç altı galiba...
    Yalnız değilmişim demek ki gerçekten çok ilginç tepki verenler oluyor hocam.

    magma017 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    "." ciddi bir ortam katıyor hocam doğrudur. Nedendir bilinmez. Ben çok dikkat etmem aslında. Karşımdaki kişi de'leri ayrı yazsın yeter😛
    Hemen çoğunu düzelttim sayenizde "belki de" kelimesi için "de" nin bağlaç olduğunu öğrendim az önce gece gece bakın sizde beni tribe düşürdünüz şuan sizde yazarken dahi "de" ayrımı olacak onu düşünüyorum şuan
  • 10-10-2018, 00:47:18
    #7
    Hele bir de bunun üç nokta "... " versiyonu var ki, sanırsın tıklayınca menü açılacak.
  • 10-10-2018, 01:17:25
    #8
    UmutMertSEVER adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba arkadaşlar,

    Türkçe'yi çok iyi kullanıyorum diyemem yada noktalama işaretlerini birçok yerde yanlış kullandığımda olmuştur ama genel olarak elimden geldiği kadarıyla kelimeleri yutmamaya ve noktalama işaretlerini kullanmaya özen gösteriyorum.

    Ancak çevrede öyle bir algı oluşmuş ki insanlarla dijital ortamda iletişim kurarken ne zaman ki ben noktalama işareti kullansam özellikle de cümlem bittiyse ve sonuna nokta "." koyduysam hep trip atıyormuşum yada iş hayatımda müşterilerim arasında satış yapmayı istemiyorumda zorla yazıyormuşum gibi bir algı oluşuyor, insanların o anda bana bakış açısı tamamen değişiyor hatta öyle ki kötü birşey yapmışım gibi yanıtlar aldığım dahi oldu.

    Merak edip internette araştırma sağladım noktalama işaretleri ile ilgili gerçekten trip atan/trip yiyen büyük bir topluluk varmış hatta bununla ilgili sosyal medya platformlarında yapılan paylaşımlara vs. birçok şeye şahit oldum.
    Belki de dijital ortamda iş gereği çok fazla iletişim kurduğum için gözüme fazlasıyla çarptı,yaşım çok büyük değil ama bu durumun özellikle yeni nesil için hızla yayıldığı açıkca görülüyor.

    İçinizde benim gibi bu durumu yaşayan oldumu bilmiyorum belki de yaşıyorsunuz ancak fark etmiyorsunuz ve bir nokta "." ile müşteri kaybedebiliyor yada yanlış tanınıyorsunuz.
    Noktalama işareti kullanmayanlar veya kelimeleri düzgün yazmaya özen göstermeyenler muhtemelen klavyeye alışık olmadığı için kullanmıyor. "Bir de nokta ile mi uğraşacağız" gibisinden. Noktalama işareti kullandığında bu kişilerde "çok bilmiş" hissiyatı yaratıyorsun. Buna yapılabilecek bir şey yok maalesef ama zamanla düzelecektir bence.

    Genel olarak internet üzerinde Türkçe kullanımı eskiye göre (MSN dönemleri) çok daha iyi durumda. Bilenler bilir eskiden kendi alfabemizdeki harfleri nadiren görüyorduk. Bazen yazılanları okuyamıyorduk. Noktalama işaretlerini saymıyorum bile. Neyse ki bu olay azalarak bitti.

    Hatırlatma: "ya da", soru ekleri (mi,mı,mu,mü) , "şey" ayrı yazılır.
  • 10-10-2018, 01:27:45
    #9
    Bir dönemin trip belirticisiydi çünkü. Haliyle o dönemi yaşayanlar etkisi altında hala