beni yönetecek kişinin hangi dine mensup olduğu beni hiç alakadar etmez / etmemeli beni ilgilendiren kısmı ülkeyi ve halkının hak ettiği düzeyde bir yaşam standardına getirebilir mi ve bunu adaletli olarak sağlayabilir mi? o kısmı.
Namaz kılsın onu yapsın bunu yapsın sonra torpil yapsın neymiş KURAN da akraba eş dostu kolla diyormuş. Aynı şekilde karşıma ne ile gelirsen gel kul hakkı ile gelme de deniyor...
Bir üstteki mesaja cevaben yazmıştım bu yazdığımı.
%80 (70 mi deseydim) müslüman olan bir ülkenin lideri yönetiminin hangi dine mensup olup olmaması mı önemli değil. Bu kısım önemli. Daha da önemli olan, hangi inanışa hangi dereceyle yaklaşacak. Adil olan eşit şekilde yaklaşması. Eşit şekilde yaklaşan tek din İslam. Tarihte tek tük örnekler dışında İslam ile yönetim her zaman başarılı ve adil olmuştur. Kanuni, Fatih, Abdulhamit bunlardan sadece birkaç örnek.
Diğer kısma gelecek olursak; Allah akrabaya yardım etmeyi emreder, çirkin işleri de yasaklar, o düşünüp tutasınız diye size öğüt verir (her cuma hutbesinde dinliyoruz). Devlet de her düşene yardım etmeli.
Mesele aslında özetle şudur ki; cumhurbaşkanlığı sistemini değiştirdiğimiz referandumda bu kadar yetkiyi babamın oğluna vermem diyerek hayır oyu toplayan o bahsettiği yetkilere talip oluyor ve bu konuyu hiç dile getirmiyor. Parlementer sisteme döneceğiz bunu biz yapacağız diyen adam şimdi sesi çıkmıyor.
Konuyu da çok dağıtmayayım ama Meral hanım da ayrı bir komedi. Chp ve hdp ile bir olmayı kendime hakaret sayarım, bu yakıştırmayı bana kimse yapamaz diyor (video var) öte yandan birleşiyorlar (kağıt üstünde) ve Muharrem bey diyro ki "Meral hanım daha çok oy alırsa çıkarm otobüsün üstüne kapı kapı oy toplarım onun için"
Demek ki mesele 5 g 10 g değil. Mesele Tayyip Erdoğan gitsin sonrası ne olursa olsun meselesi.