• 11-05-2018, 00:29:45
    #19
    Sabit kura geçilirse bir çuval TL ile bir litre süt almaya başlarız. İşte öyle bir enflasyon gelir kapımıza. Venezuela gibi bir durum söz konusu olur. Ülkede dolarizasyon başlar. Kısacası intihar olur.
  • 11-05-2018, 00:33:54
    #20
    Merkez bankasına geçen gün emir gitti adamlar milyar dolar rezerv ihalesi açtı dolar 2 günde sıcaktan soğuk oldu (beklentimiz gerçekleşti 4,16) demek ki Türkiye'nin eli armut toplamıyor isteyince oluyor. Eğer ki yarın yani bugün de dolar geriye çekilirse doların ateşi bir hafta sönecek gibi. Ancak dış ülkeler global olarak dövizi tetikliyor bu kezde İran İsrail gerilimi çıktı. Gerçekten de ABD büyük ülke !
  • 11-05-2018, 00:36:13
    #21
    Amerikadan doları TL'yle 4.35 den alırım gelir burada 4 TL ile 1 dolar alırım. 1 dolardan 35 kuruş kazanırım. o yüzden saçma .

    Nasıl Türkiye'den frank yada ukrayna parası alabiliyorsan , yurtdışındanda Türk Parası alabiliyorsun.

    bu yüzden aşırı saçma bi olay. Ha dersen ki , 4 lirayada 1 dolar alalım. O zaman yabancı ülkelerden 1 kişi bile ülkeye gelip yatırım yapmaz. Türk parasının şu anki düşüşünün asıl sebebi yabancı yatırımcı kalmamış olması ülkede.
  • 11-05-2018, 09:51:46
    #22
    Bu konuda bi araştırma yapmıştım. Yanlış hatırlamıyorsam 2001 krizine kadar sabit kur varmış. Kemal Derviş ekonominin başına geçirilince, dalgalı kura geçilmiş. Birçok değişiklikte yapılarak, krizden kurtulmuş ülkemiz. Hükümet, yıllardır Kemal Derviş’in politikalarını yerine eksiksiz getirmiş. Ama şuan o politikada işe yaramıyor gibi. Sabit kur gelmesi pekte iyi olmaz gibi
  • 11-05-2018, 13:52:15
    #23
    2001 krizine kadar sabit kur çıpası uygulanıyordu.
    Merkez Bankası dolar için hedef koyuyor ve o hedefi uygulamak için sert şekilde müdahale ediyordu.
    Neredeyse memleket batıyordu. Çünkü senin ekonomik gücün katma değer üretmeyen bir ekonomi..
    Venezüella'nın başına gelenleri okumalı soruyu soran?

    Dolar 4 lira sabit derseniz herşey karaborsaya düşer.
    1 doları 4 liraya alamazsınız hiç bir yerden.
    Senin Merkez Bankanın 100 milyar döviz rezervi var, uluslararası finansal piyasalarda gezen para 5,1 trilyon dolar var.
    Kur sabit dediğin an, Türkiye'deki yerli yabancı herkes elindeki parayı dolara çeviremeye kalkar.
    Merkez bankasının döviz rezervleri sıfırlanır.
    Sonra dolar olur 8 lira, 10 lira... Ve senin müdahale edecek bir merkez bankan kalmaz.
    Maaş ödeyebilmek için para basarsın... Enflasyon %1000 olur.
    Dün ile bugün arasında fiyat farkları oluşur...

    Olayın özü şu.
    Her sene cari açık veriyoruz.
    Yani itahalatımız yani harcadığımız para, ihracatımız yani kazandığımız paradan fazla.
    Bu ÅŸuna benziyor. Her ay 3 bin lira kar ederken, 4 bin lira harcama yapan bir bakkal gibiyiz.
    Aradaki 1000 lira açığı kapatmak için borçlanıyoruz, dükkana ortak alıyoruz, dükkandaki atıl durumdaki buzdolabını satıyoruz...
    Her ay zarar ederken bu dükkanın bir gün batacağı garanti...
    Bir gün dükkanda satılacak bir şey kalmayacak, kimse borç vermeyecek, ortaklar paralarını alıp gidecekler...
    O zaman bu dükkan batacak...

    Memleketin hali de bu.
    Her sene cari açık veriyoruz.
    Bu cari açık nedeniyle borç stoğumuz artıyor, paramız değer kaybediyor...
    Bir gün batacağız, o zaman dış güçlerin reise kumpas kurduğuna inanacak cahil kitleler şimdiden hazırlanıyor.
    Kimse ya bizim gelirimiz giderimizden az demiyor...
  • 11-05-2018, 14:44:26
    #24
  • 11-05-2018, 17:05:50
    #25
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Digiklan arkadaş iyi açıklamış. Özetle sabit kura geçildiğinde dolar karaborsaya düşer. 1 dolar almak için 7-8 tl verir sanayiciler. Bknz: İran

    Ülkemizde hukuk tesis edilerek, yabancı yatırımcının tekrar gelmesini sağlamak doların ateşini söndürecek ilk reçetedir.
  • 11-05-2018, 20:18:59
    #26
    Üyeliği durduruldu
    Sabit kur intihar olur, zaten ondan kurtulma adına 2001 de bedel ödendi..
    her neyse öncelikle, para eden sanayiyi geliştirmek lazım mesela savunma sanayi, öyle fasulye ile domates ile şeker ile olmaz bu işler.. ki zaman bilgi çağı artık ilkel tarım bitiyor

    bir önceki konu vardı yerli sosyal medya vs işte olay bu bilgi çağı bugün google facebook whatsaap gibi uygulamalar bilginin para ettiği alanlardır.. yine yazılım ben halen aynı fikirdeyim askeri teknoloji geliştirmek lazım zaten yapılan icatların %90 kadarı ilk askeri amaçlı düşünülmüş ve tasarlanmıştır sonra zaman la sivilleşmiştir.

    örneğin rusyaya 100 kamyon domates satıp bir mercerdes taksi alacağımıza, bir İHA satalım 20 mercedes alalım bu örnektir... yani işin özü üretmekte, Ülkemizde tahıl üretim sorunu yoktur ama kaliteli tahıl artık bu topraklarda yetişmiyor ziraat mühendisi arkadaşlarınız vardır sorunuz ekmeklik için illa katkı için dışardan tahıl almanız lazım bu durum bizim yeteri tahıl olmadığından değil tamamen kalite alakalıdır..

    illa üretim illa üretim ama katma değeri yüksek mal bilgi üretmek lazım, öyle afederseniz giydiği dona kadar ithal ürün tercih edenlerin bu kadar bilişim ürünleri (telefon pc tablet) hayranı millet varken öyle domates, vs tarım ürünleri ile cari açık dengelemek kolay olmaz ve dolar kılıç gibi her daim başımızda olur...

    Biraz da biz gayret edeceğiz yabancı ürünler yerine ülkemize ait olanları seçeceğiz... ama onlar kalitesiz... haklısınız ama sen almaz isen ben almaz isen adam kazanacak ki arge yapacak geliştirecek, tv mi lazım arkadaş tv işte 2 yıl içinde demode oluyor git vestel al beko al arçelik al... beyaz eşyada bunlardan şaşma arkadaş.. bunlar örnek sadece, glabal kuşatmayı kırmanın en iyi yolu yerli malıdır en azından biz sürünürüz ama gelişen yerli ve kalite ikame mallar ile çocuklarımıza yük bırakmamış oluruz..
  • 11-05-2018, 22:57:54
    #27
    Doogle adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Teorik olarak mümkün görünsede, teknik olarak çok zor. Dışa bağımlı bi ülke olarak bunun yaptırımları olur.
    Ülkeye yatırımcı sokmadan bu yangın bitmeyecek. Yapılması gerekenler mi ? Çok basit.

    - OHAL Kalkacak
    - Faizler yükselecek
    - Yatırımcı çekilmesi için ortamı oluşması için herşey yapılacak.
    neden yatırımcı çekmek zorundayız? yabancı sermaye olmadan kalkınamaz mı bir ülke?