Sabit kur intihar olur, zaten ondan kurtulma adına 2001 de bedel ödendi..
her neyse öncelikle, para eden sanayiyi geliştirmek lazım mesela savunma sanayi, öyle fasulye ile domates ile şeker ile olmaz bu işler.. ki zaman bilgi çağı artık ilkel tarım bitiyor
bir önceki konu vardı yerli sosyal medya vs işte olay bu bilgi çağı bugün google facebook whatsaap gibi uygulamalar bilginin para ettiği alanlardır.. yine yazılım ben halen aynı fikirdeyim askeri teknoloji geliştirmek lazım zaten yapılan icatların %90 kadarı ilk askeri amaçlı düşünülmüş ve tasarlanmıştır sonra zaman la sivilleşmiştir.
örneğin rusyaya 100 kamyon domates satıp bir mercerdes taksi alacağımıza, bir İHA satalım 20 mercedes alalım bu örnektir... yani işin özü üretmekte, Ülkemizde tahıl üretim sorunu yoktur ama kaliteli tahıl artık bu topraklarda yetişmiyor ziraat mühendisi arkadaşlarınız vardır sorunuz ekmeklik için illa katkı için dışardan tahıl almanız lazım bu durum bizim yeteri tahıl olmadığından değil tamamen kalite alakalıdır..
illa üretim illa üretim ama katma değeri yüksek mal bilgi üretmek lazım, öyle afederseniz giydiği dona kadar ithal ürün tercih edenlerin bu kadar bilişim ürünleri (telefon pc tablet) hayranı millet varken öyle domates, vs tarım ürünleri ile cari açık dengelemek kolay olmaz ve dolar kılıç gibi her daim başımızda olur...
Biraz da biz gayret edeceğiz yabancı ürünler yerine ülkemize ait olanları seçeceğiz... ama onlar kalitesiz... haklısınız ama sen almaz isen ben almaz isen adam kazanacak ki arge yapacak geliştirecek, tv mi lazım arkadaş tv işte 2 yıl içinde demode oluyor git vestel al beko al arçelik al... beyaz eşyada bunlardan şaşma arkadaş.. bunlar örnek sadece, glabal kuşatmayı kırmanın en iyi yolu yerli malıdır en azından biz sürünürüz ama gelişen yerli ve kalite ikame mallar ile çocuklarımıza yük bırakmamış oluruz..