• 11-05-2018, 23:01:19
    #28
    Prostavaryo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    neden yatırımcı çekmek zorundayız? yabancı sermaye olmadan kalkınamaz mı bir ülke?
    Elbette kalkınabilir. Bununda tek yolu üretim, üretim, üretim.
    Birşeyler üretip yurtdışına satmadan bu ülke kalkınamaz.
  • 11-05-2018, 23:07:51
    #29
    Doogle adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Elbette kalkınabilir. Bununda tek yolu üretim, üretim, üretim.
    Birşeyler üretip yurtdışına satmadan bu ülke kalkınamaz.
    Evet ama maalesef bize yıllarca yabancı sermayenin faziletlerinden bahsettiler.
  • 12-05-2018, 17:06:17
    #30
    Prostavaryo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evet ama maalesef bize yıllarca yabancı sermayenin faziletlerinden bahsettiler.
    Üretmek için sermayeye ihtiyacın var.
    Bu sermayenin yabancı bir sermaye olması o kadar da kötü bir şey değildir.
    Başka bir ülkenin ekonomisinde üretilmiş bir parayı Türkiye'ye getirip burada üretim faaliyeti yapmasını sağlamaya yabancı sermaye çekmek deniyor.
    Adamlar kendi paralarını Türkiye'ye sokup Türk lirasına çeviriyorlar.
    Senin ülkendeki döviz miktarı artıyor ve senin cebindeki Liranın değeri artıyor.
    Türk Lirasının değeri artınca senin devletinin dış borçları Türk Lirası bazında düşüyor.
    Senin şirketlerinin, insanlarının dolar bazındaki borçları düşüyor, dolar bazında kazançları artıyor.
    Yabancı sermaye bu ülkede üretim yapıyor, bu ülkenin insanlarına maaş ödüyor, bu ülkenin devletine vergi ödüyor.
    Yani yabancı sermaye kötü değildir.
    Kötü olan cari açığı finanse etmek için yabancı sermayeyi bir araç olarak kullanmak ve getirdiğin yabancı sermayeyi ürkütüp kaçırmaktır.
    Çünkü yabancı sermaye kaçtığı zaman elindeki Türk Lirasını dolara çevirir ve gider.
    Piyasadan döviz kaçırır ve senin Türk liranın ve dolayısı ile ekonominin değeri düşer, Tl bazında borçların artar.
  • 12-05-2018, 17:11:46
    #31
    ek büyük projelerin tamamı dolarla yaptırldı. köprüler geçitler yollar mollar alayı dolar bazında .hükümet öyle uygun gördü sanırım.

    okumayın. okursanız öğrenirsiniz. öğrenirseniz dertlenirsiniz. dertlenirseniz mutsuz olursunuz. cahillik mutluluktur.
  • 12-05-2018, 17:29:59
    #32
    dertliA adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    iyi niyetle güzel sonuçlar almak için insanlarımız birşeyler düşünüyor ama bilmedikleri ya da anlamak istemedikleri şey ise herşey şuan olması gerektiği gibi oluyordur. zaten şuan olan herşey sistemin bir üyesidir. çark ancak bu sayede döner. bizler ya da komşu ülkeler ya da bm ya da bilmem merkal macron katran er doğan geç doğan bilmem ne yapsa ya da yapmasa herşey büyük resmin bir parçası. köylülerin tüm dünyada şehirlere taşıtılması eğitimin 12 yıla çıkması et köfte şeker büyük düzenin bir parçası. eskiden eli kırbaçlı adamların köleleri vardı şimdi ise biz köleler çiplerle idare ediliyoruz. o çip ne dersen arka cebinde taşıdığın cüzdanda birden fazla olması gerekiyor.
    Hiç de öyle değil kardeşim.
    O çipten İsveçli'nin cebinde de var, Norveçli'nin cebinde de...
    Onların kazançları, hayatları ile bizimkiler bir birine yakın değil.
    Buradaki tartışma sistem içinde şu andan daha iyi şartların nasıl yaratılacağı üzerine...
    Bunun da tek yolu var bence.
    Dindar nesiller değil, bilimsel nesiller yaratmak, mühendis nesiller yaratmak...
    Her zaman söylenen bir söz vardır, 2. dünya savaşında Japonya ve Almanya tamamen yıkılmıştı.
    Adamlar bugün yine dünyanın en güçlü ülkeleri arasında.
    Nedeni yetişmiş insan güçleri ve endüstri kültürler.
    Çünkü Almanya 200 senedir dünyanın bilimine hükmediyor.
    Çünkü Japonya dünyanın en iyi mühendislik ekollerinden birine sahip.
    Biz iyi yetişmiş nesiller yaratamadığımız sürece bu sistemde daha iyi bir pozisyon alamayacağız.
    OECD sıralamasında 44. sırada olan öğrenciler ile dünyanın en büyük ilk 10 ekonomisi arasına girmek hayaldir.
  • 12-05-2018, 17:45:28
    #33
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hiç de öyle değil kardeşim.
    O çipten İsveçli'nin cebinde de var, Norveçli'nin cebinde de...
    Onların kazançları, hayatları ile bizimkiler bir birine yakın değil.
    Buradaki tartışma sistem içinde şu andan daha iyi şartların nasıl yaratılacağı üzerine...
    Bunun da tek yolu var bence.
    Dindar nesiller değil, bilimsel nesiller yaratmak, mühendis nesiller yaratmak...
    Her zaman söylenen bir söz vardır, 2. dünya savaşında Japonya ve Almanya tamamen yıkılmıştı.
    Adamlar bugün yine dünyanın en güçlü ülkeleri arasında.
    Nedeni yetişmiş insan güçleri ve endüstri kültürler.
    Çünkü Almanya 200 senedir dünyanın bilimine hükmediyor.
    Çünkü Japonya dünyanın en iyi mühendislik ekollerinden birine sahip.
    Biz iyi yetişmiş nesiller yaratamadığımız sürece bu sistemde daha iyi bir pozisyon alamayacağız.
    OECD sıralamasında 44. sırada olan öğrenciler ile dünyanın en büyük ilk 10 ekonomisi arasına girmek hayaldir.
    son 15 yılda yönetenler aynı ama eğitim sistemi sürekli değiştiriliyor. bir sistemin eksiklikleri gideriliyor. en iyi hale tam getirildiği sırada. pat sil herşeyi yık yeni bir sistem getir. amaç ne sence?
  • 12-05-2018, 21:28:52
    #34
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Üretmek için sermayeye ihtiyacın var.
    Bu sermayenin yabancı bir sermaye olması o kadar da kötü bir şey değildir.
    Başka bir ülkenin ekonomisinde üretilmiş bir parayı Türkiye'ye getirip burada üretim faaliyeti yapmasını sağlamaya yabancı sermaye çekmek deniyor.
    Adamlar kendi paralarını Türkiye'ye sokup Türk lirasına çeviriyorlar.
    Senin ülkendeki döviz miktarı artıyor ve senin cebindeki Liranın değeri artıyor.
    Türk Lirasının değeri artınca senin devletinin dış borçları Türk Lirası bazında düşüyor.
    Senin şirketlerinin, insanlarının dolar bazındaki borçları düşüyor, dolar bazında kazançları artıyor.
    Yabancı sermaye bu ülkede üretim yapıyor, bu ülkenin insanlarına maaş ödüyor, bu ülkenin devletine vergi ödüyor.
    Yani yabancı sermaye kötü değildir.
    Kötü olan cari açığı finanse etmek için yabancı sermayeyi bir araç olarak kullanmak ve getirdiğin yabancı sermayeyi ürkütüp kaçırmaktır.
    Çünkü yabancı sermaye kaçtığı zaman elindeki Türk Lirasını dolara çevirir ve gider.
    Piyasadan döviz kaçırır ve senin Türk liranın ve dolayısı ile ekonominin değeri düşer, Tl bazında borçların artar.
    Yabancı sermaye de zaten türk gençliğini düşünerek geliyor ülkemize. Kulaktan duyma bilgiler ve düz mantıkla buradaki gençleri yanlış yönlendirecek açıklamaklar yapma. Başkasının liberal ağzı ile konuşma.

    Adnan Menderes döneminde bu senin dediklerin denendi ve işte sonuç.

  • 12-05-2018, 21:36:11
    #35
    Prostavaryo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yabancı sermaye de zaten türk gençliğini düşünerek geliyor ülkemize. Kulaktan duyma bilgiler ve düz mantıkla buradaki gençleri yanlış yönlendirecek açıklamaklar yapma. Başkasının liberal ağzı ile konuşma.

    Adnan Menderes döneminde bu senin dediklerin denendi ve işte sonuç.

    Niye başkasının liberal ağzı ile konuşayım. Sen kendi ağzınla konuşuyorsun da senin gibi düşünmeyenler başkasının ağzı ile mi konuşuyor?
    Bana Menderes dönemini mi örnek gösteriyorsun?
    Dünyada artık liberal ekonomi var, sosyalizm ve kommünizm çöktü.
    Şu anda devrim yapılamayacağına göre yapılacak iş dişleri köreltilmiş kapitalizm ile sosyal hakları ve eşitliği kaliteli bir liberal ekonomi kurmak.
    Yabancı sermaye Türkiye'ye gençliğimiz için gelmiyor, kar etmek için geliyor.
    Tıpkı senin ülkendeki büyük şirketlerin Meksika'dan Romanya'ya Nijerya'ya kadar o ülkelerin gençlerini kurtarmak için gitmemesi gibi.
    Sabancı'nın New York'taki gayri menkul şirketinin, Turkcell'in Ukrayna'daki lifecell'inin sana mı daha çok faydası var yoksa bu bulundukları ülkelere mi?
    Sen beceremiyor olabilirsin, ama senin ülkenden insanlar ve şirketler de dünyanın başka ülkelerinde iş yapıp para kazanabiliyorlar.
    Bu ülkere yabancı Sermaye girmesi korkunç bir şey değildir, rekabeti tehdit etmemesini kontrol altında tuttuğun sürece...
  • 12-05-2018, 21:48:34
    #36
    herkes ekonomist suphanalah