Evet ama maalesef bize yıllarca yabancı sermayenin faziletlerinden bahsettiler.
Üretmek için sermayeye ihtiyacın var.
Bu sermayenin yabancı bir sermaye olması o kadar da kötü bir şey değildir.
Başka bir ülkenin ekonomisinde üretilmiş bir parayı Türkiye'ye getirip burada üretim faaliyeti yapmasını sağlamaya yabancı sermaye çekmek deniyor.
Adamlar kendi paralarını Türkiye'ye sokup Türk lirasına çeviriyorlar.
Senin ülkendeki döviz miktarı artıyor ve senin cebindeki Liranın değeri artıyor.
Türk Lirasının değeri artınca senin devletinin dış borçları Türk Lirası bazında düşüyor.
Senin şirketlerinin, insanlarının dolar bazındaki borçları düşüyor, dolar bazında kazançları artıyor.
Yabancı sermaye bu ülkede üretim yapıyor, bu ülkenin insanlarına maaş ödüyor, bu ülkenin devletine vergi ödüyor.
Yani yabancı sermaye kötü değildir.
Kötü olan cari açığı finanse etmek için yabancı sermayeyi bir araç olarak kullanmak ve getirdiğin yabancı sermayeyi ürkütüp kaçırmaktır.
Çünkü yabancı sermaye kaçtığı zaman elindeki Türk Lirasını dolara çevirir ve gider.
Piyasadan döviz kaçırır ve senin Türk liranın ve dolayısı ile ekonominin değeri düşer, Tl bazında borçların artar.