• 12-05-2018, 21:51:08
    #37
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Niye başkasının liberal ağzı ile konuşayım. Sen kendi ağzınla konuşuyorsun da senin gibi düşünmeyenler başkasının ağzı ile mi konuşuyor?
    Bana Menderes dönemini mi örnek gösteriyorsun?
    Dünyada artık liberal ekonomi var, sosyalizm ve kommünizm çöktü.
    Şu anda devrim yapılamayacağına göre yapılacak iş dişleri köreltilmiş kapitalizm ile sosyal hakları ve eşitliği kaliteli bir liberal ekonomi kurmak.
    Yabancı sermaye Türkiye'ye gençliğimiz için gelmiyor, kar etmek için geliyor.
    Tıpkı senin ülkendeki büyük şirketlerin Meksika'dan Romanya'ya Nijerya'ya kadar o ülkelerin gençlerini kurtarmak için gitmemesi gibi.
    Sabancı'nın New York'taki gayri menkul şirketinin, Turkcell'in Ukrayna'daki lifecell'inin sana mı daha çok faydası var yoksa bu bulundukları ülkelere mi?
    Sen beceremiyor olabilirsin, ama senin ülkenden insanlar ve şirketler de dünyanın başka ülkelerinde iş yapıp para kazanabiliyorlar.
    Bu ülkere yabancı Sermaye girmesi korkunç bir şey değildir, rekabeti tehdit etmemesini kontrol altında tuttuğun sürece...
    Kıyas komik. Gelsin yabancı sermaye burada uçak, araba vs. fabrikası kursun. Sonuna kadar desteklerim. Ama yabancı sermaye türkiye'de maden çıkarmaya geliyor. Büyük sanayi tesisleri kurup işsizliğin azalmasına katkıda bulunmuyor. Ya da mevcut sanayi tesisleri satın alıyor. Bana sıfırdan yabancılar tarafundan kurulan 1-2 tane büyük sanayi tesisi söyleyebilir misin?
  • 12-05-2018, 22:13:38
    #38
    Prostavaryo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kıyas komik. Gelsin yabancı sermaye burada uçak, araba vs. fabrikası kursun. Sonuna kadar desteklerim. Ama yabancı sermaye türkiye'de maden çıkarmaya geliyor. Büyük sanayi tesisleri kurup işsizliğin azalmasına katkıda bulunmuyor. Ya da mevcut sanayi tesisleri satın alıyor. Bana sıfırdan yabancılar tarafundan kurulan 1-2 tane büyük sanayi tesisi söyleyebilir misin?
    Hocam sen yabancı sermayeye karşı değilsin. Sen hükümetin ülkenin zenginliklerini cari açığı kapatabilmek adına yabancılara satmasına karşısın. Bu konuda seninle hem fikiriz. Senin ülkenin politikacıları güven vermediği için, senin ülkenin sistemi riskli bulunduğu için yabancı sermayeyi ya yüksek faizle, ya da yüksek kar vaadi ile çekebiliyorsun. Bu nedenle gelip fabrika kurup, uzun vadede kara dönecek yapılar kurmak yerine, yüksek kar garantisi olan hazır yapıların peşindeler. Ve maalesef bu çekilen yabancı sermaye bizim güçlenmemize zenginleşmemize değil, cari açığımızı kapatmaya harcandığı için sadece günü kurtarmaya yarıyor. Bir gün satılacak bir fabrika, veya maden kalmayacak... O zamana kadar DURMAK YOK, YOLA DEVAM...
  • 12-05-2018, 22:16:58
    #39
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam sen yabancı sermayeye karşı değilsin. Sen hükümetin ülkenin zenginliklerini cari açığı kapatabilmek adına yabancılara satmasına karşısın. Bu konuda seninle hem fikiriz. Senin ülkenin politikacıları güven vermediği için, senin ülkenin sistemi riskli bulunduğu için yabancı sermayeyi ya yüksek faizle, ya da yüksek kar vaadi ile çekebiliyorsun. Bu nedenle gelip fabrika kurup, uzun vadede kara dönecek yapılar kurmak yerine, yüksek kar garantisi olan hazır yapıların peşindeler. Ve maalesef bu çekilen yabancı sermaye bizim güçlenmemize zenginleşmemize değil, cari açığımızı kapatmaya harcandığı için sadece günü kurtarmaya yarıyor. Bir gün satılacak bir fabrika, veya maden kalmayacak... O zamana kadar DURMAK YOK, YOLA DEVAM...
    %100 aynı görüşteyiz