digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Hiç de öyle değil kardeşim.
O çipten İsveçli'nin cebinde de var, Norveçli'nin cebinde de...
Onların kazançları, hayatları ile bizimkiler bir birine yakın değil.
Buradaki tartışma sistem içinde şu andan daha iyi şartların nasıl yaratılacağı üzerine...
Bunun da tek yolu var bence.
Dindar nesiller değil, bilimsel nesiller yaratmak, mühendis nesiller yaratmak...
Her zaman söylenen bir söz vardır, 2. dünya savaşında Japonya ve Almanya tamamen yıkılmıştı.
Adamlar bugün yine dünyanın en güçlü ülkeleri arasında.
Nedeni yetişmiş insan güçleri ve endüstri kültürler.
Çünkü Almanya 200 senedir dünyanın bilimine hükmediyor.
Çünkü Japonya dünyanın en iyi mühendislik ekollerinden birine sahip.
Biz iyi yetişmiş nesiller yaratamadığımız sürece bu sistemde daha iyi bir pozisyon alamayacağız.
OECD sıralamasında 44. sırada olan öğrenciler ile dünyanın en büyük ilk 10 ekonomisi arasına girmek hayaldir.
son 15 yılda yönetenler aynı ama eğitim sistemi sürekli değiştiriliyor. bir sistemin eksiklikleri gideriliyor. en iyi hale tam getirildiği sırada. pat sil herşeyi yık yeni bir sistem getir. amaç ne sence?