• 24-01-2018, 00:09:34
    #1
    Üyeliği durduruldu
    Arkadaşlar yaböyle bir konu açmak doğru yanlıştır bilmem ama gerçekten kötüye gidiyor gün geçtikce durduramıyorum kendimi çünkü. Son 1 yılda yaklaşık 25 kilo aldım ve öyle hastalıktan falan değil yani ne yesem yarıyor durumu değil hakkaten çok fazla yiyorum. Yemek,tatlı,abur cubur . . Defalarca o diyeti bu diyeti denedim bazısıyla verdim aldım daha beter oldu şu son bir ayda ha bitirdim ha biircem ha diyetisyene gideyim ha gitcem bir türlü olmuyor bi gün mutlu oluyorum boşver ya ye diyorum ertesi gün mutsuz oluyorum yiyim mutlu olıym derecesinde yani. Kendimi bildim bileli yemeyi severim ama yani 4 yıl önce 73 kilo iken şuan 112 kilodayım. Ve bu durum asında cebimi de zorlamaya başladı öyle ki yemek için yani normal ev ihtiyaçları dışında ayrıca yemek için günde minimum 30 lira çıkıyor ve genelde 50 lirayı buluyor. Önceden bu durum çok koymuyordu farklı bir işten iyi bir ek gelirim vardı ama onu da bıraktım bakıyorum maaşın yarısından fazlasını yemeğe öder hale geldim. ( işyerinde öğlen evde akşam yemek olmasına ve onları da yememe rağmen )Nasıl başlıcam ne yapıcam bir türlü anlayamadım yani size en basitinden şöyle örnek vereyim yine yarına niyetlenerek insalah diyete baslıcam diye akşam künefe ve sütlaç söyledim şunları da yiyeyim de öyle başlayayım diye. Yani ayın 30 gününün 20 günü evde yemek yediğim halde dışardan ya yemek ya tatlı söyluyorum tatlı soylesem dahi çayın yanında extra abur cubur. Lanet olsun durduramıyorum kendimi. Geçen sene ki resmime bir de şimdiki halime bakıyorum ne yapmışım böyle kendime diyorum. Yani bu şekilde yemeğe düşkün ama bir anda yemekle bağını koparmış arkadaşlar var mıdır acaba ? Psikologa mı gitmem lazım acaba diye bile düşünmeye başladım.Normalde çevremdekiler kilo almışsın ama 112 diyince inanmıyorlar göstermıyorsun dıye ama tartıya cıkınca oyle yazıyor ıste ve bende hıssedıyorum cunku bı cok elbısem olmamya başladı artık. bu arada boy 1,78
  • 24-01-2018, 00:13:14
    #2
    Hocam her şey zihninizde başlıyor, okuduğum kadarıyla biraz sizde tembellikte var gibi
    Yeriniz de olsam, sürekli kendime motivasyon yüklerdim. Her ne olursa olsun negatif insanlardan uzak durmaya çalışırdım. 25 kilo gerçekten çok fazla. Bende kilo alıyorum ama bilinçli şekilde alıyorum.
    Mesela boyum 1.87 kilom 83 idi. Şu an 90 kiloyum, inşallah 95 olmak istiyorum (tabii yağ olarak değil)
  • 24-01-2018, 00:15:36
    #3
    Üyeliği durduruldu
    Hocam çok afedersiniz özür dileyerekten bizim burda Trabzon'da bu duruma pis boğazlılık denir ama kesinlikle yanlıs anlamayın yani bu durumdan kendi görüşüm olarak şöyle ki kendinizi soyutlayarak gıda türlerinden kurtulabilirsiniz diye düşünüyorum cok fazla pc başı değilde daha sosyal şekilde gününüzü geçirmenizi tavsiye ederim gezip tozmak gibi.. çayı şekersiz içmeniz de buna bir örnek olabilir. Yani başka ne denir bilemiyorum allah yardımcınız olsun
  • 24-01-2018, 00:18:15
    #4
    Üyeliği durduruldu
    Tevfik adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam her şey zihninizde başlıyor, okuduğum kadarıyla biraz sizde tembellikte var gibi
    Yeriniz de olsam, sürekli kendime motivasyon yüklerdim. Her ne olursa olsun negatif insanlardan uzak durmaya çalışırdım. 25 kilo gerçekten çok fazla. Bende kilo alıyorum ama bilinçli şekilde alıyorum.
    Mesela boyum 1.87 kilom 83 idi. Şu an 90 kiloyum, inşallah 95 olmak istiyorum (tabii yağ olarak değil)
    keşke öyle almak istesem ben de hocam ya alması kolay da vermesi zulüm.tembellikte derken sabahtan akşama kadar işte oturuyoruz iki yıldır spor saonuna yazılıyım yıllık kayıt olup toplasan 30 gün gitmemişimdir. Bi türlü beceremiyorum bazen bi motive oluyorum bi kaç gün sonra gidiyor o motivasyon da kim gitcek şimdi salona diyorum. Eve koşu bandı aldım bi hevesle onu yaparım diye o da ne biliym bir türlü olmuyorYani tam spor yapayım diyorum bir sürü iş varmış gibiyani şuan bir işim yok ama şuan da akşam akşam millet ses gider vs 3saat önce de ya dur az tv ye bakayım vs bir türlü yapamıyorum ki yapsam dahi bu yediklerimle erimek mumkun değildir diye düşünüyorum
  • 24-01-2018, 00:19:26
    #5
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Hocam önce iradeni ortaya koy.

    Bak bu duruma 1 günde gelmemişsin doğal olarak 1 günde de zayıflamayacaksın ya da zihinsel boyutta bu durumu çözemeyeceksin. Kendine “ZAMAN” ver.

    Bu yüzden kendine kızmayı bırakarak neler yapabileceğine odaklan.

    Mesela şunu deneyebilirsin, porsiyonlarını 1 hafta içinde %25 azalt.
    Baktın iyi giidiyorsun 2 haftalık bir hedef koyarsın onu da başarırsan hem kendini ödüllendir hem de bir sonraki hedefine sıkı sıkıya sarıl. Bu şekilde esas hedefine giderken ara hedeflerini başarıyla tamamlayarak emin adımlarla yürü.


    Psikoloğa vereceğin parayla bir spor salonuna yazıl ter at daha iyi. Bunu kendin çözeceksin nihayetinde...
  • 24-01-2018, 00:19:33
    #6
    Üyeliği durduruldu
    ahhh ahhh insanoğlu işte birileri kilo almaya çalışırken birileride vermeye çalışıyor ne var bi 10 kilo alsam
  • 24-01-2018, 00:20:40
    #7
    Üyeliği durduruldu
    Bende geçen sene 65 iken bu sene 86 oldum ve canım sürekli yemek istiyor, akşama kadar kebap videoları izliyorum, sabah kahvaltı yaparken öğlen yemeğini düşünüyorum.Ne yapacaksam?
  • 24-01-2018, 00:20:39
    #8
    Üyeliği durduruldu
    GameDevTR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam çok afedersiniz özür dileyerekten bizim burda Trabzon'da bu duruma pis boğazlılık denir ama kesinlikle yanlıs anlamayın yani bu durumdan kendi görüşüm olarak şöyle ki kendinizi soyutlayarak gıda türlerinden kurtulabilirsiniz diye düşünüyorum cok fazla pc başı değilde daha sosyal şekilde gününüzü geçirmenizi tavsiye ederim gezip tozmak gibi.. çayı şekersiz içmeniz de buna bir örnek olabilir. Yani başka ne denir bilemiyorum allah yardımcınız olsun
    estf hocam ben kendime diyorum zaten pis boğazı da başka şeyleri de yaniişim internetle alakalı değil ama yine bilgisayar masa başı oturmak zorundayım hep hareketsiz geçiyor o yüzden. Tek iyi yaptığım şey yıllardır çayı şekersiz içiyorum ama çayın yanında bilimum şekerli ürünleri tüketiyorumöyle olunca da çayı şekersiz içmenin mantığı kalmıyor tabi
  • 24-01-2018, 00:21:51
    #9
    Üyeliği durduruldu
    ardayuce adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ahhh ahhh insanoğlu işte birileri kilo almaya çalışırken birileride vermeye çalışıyor ne var bi 10 kilo alsam
    hocam kusura bakma ama bu kilo alamıyorum diyenlere acayip uyuz oluyorum ya