• 05-09-2015, 18:12:58
    #19
    erhanozdogan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Deneyim fazla yoksa sıfır araba alıp arabayı bir nevi heder etmeyin. Siz kaza yapmasanız bile sizin hatanızdan arabada hasar oluşabilir. Sıfır arabanın da malzemeleri hem pahalı olur hemde arabanın değeri düşer.

    Tavsiye olarak daha düşük model bir araba alıp, 3-5 ay yada 1 sene acemiliğinizi atıp, daha sonra sıfır araba almak olacaktır.

    Ve ne olursa olsun gece yolculuk yaparken lutfen uzunlar hep açık olarak gitmeyin. (tüm soforlere gelsin, gece sevdiğim yolculuktan bezdirdiler beni
    anlaştığım araç 7-8 aylık temiz kazasız boyasız bi araç ve sıfır fıyatından 7-8 bın altta
  • 05-09-2015, 18:44:22
    #20
    facebookhizmet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    merhabalar arkadaşlar bundan 2 sene önce kadar ehliyet aldım lakin annemde babamda araba olmadığı için ne merakım oldu ne de kimsenin arabasını rica etmedim
    ehliyet alacagım zaman cevremdeki insanlarla aksam saati biraz çalıştık düz viteste kursta calıstık derken ilk sınavda direk ehliyeti aldım
    o günden sonra bi merak sardı araclara ama kımseden arabanı versene bi tur atayım der gıbı rıca etmedim
    para biriktirmeye başladım güzelde bi para biriktirdim dünde 7 aylık 7 bin kmlik bi arac için el sıkıştık arac otomatık 2015 kasa bi arac ama benim kafamda ne ıstanbul yollarında tecrube var ne de dediğim gibi deneyim
    sizce gidip direk böyle bi araçtan başlayıp 1-2 hafta gec saatlerde cıkıp kendimi geliştirmeye mı çalışayım yoksa daha düşük fiyatlı araçlara mı bakayım
    benimkide merak heves falan derken 2014-2015 kasalara kadar cıktım
    araçı almak için kimseden maddi destekte istemedim
    Valla hocam,
    Ben ehliyetimi 2006 yılında almıştım. aynı senin gibi ailede araba olmayınca kimseden de rica etmedim pekiştireyim diye falan. 2014 yılının başında alabildim araba.
    Arkadaşa rica amcaya rica ederek haftasonları test sürüşleri yaptık.biraz da cesaret derken 3 ay sonra tek başına araba sürebilmeye başladım. o 3 ay da kapalı garaj da yattı haftasonları haric.
    tavsiyem arabayı al. eşe dosta rica et seninle trafiğe cıkana kadar test sürüşlerine gelsinler. sende 3 aya kadar tek başına cıkmaya başlarsın. 2 sene sonra şuan benim gibi usta şofor olursun.
  • 05-09-2015, 20:49:48
    #21
    Bende sizin gibi bu konuyu araştırıyorum hocam.Orta seviyede bir araç alın pekiştirme açısından şahsen bende bu düşüncelerdeyim aldığım fikirler buna yönetliyor beni . otomatik vites almayı düşünüyorum bende malum istanbul trafiği.
  • 05-09-2015, 21:16:06
    #22
    Şahsen sıfır fiyatıyla 5-6 bin lira fark olan arabalara hiç yönelmem, o parayı üstüne ekler gider bayiden sıfır alırım. En azından anahtarı kontağa ilk ben vururum, rodajını kafama göre yaparım. 5-6 bin lira ekleyecek durumum yoksa ayrı mesele.

    Sorunuza gelecek olursak istanbul gibi bi yerde arabayı alıp kullanmak zor olabilir. Ne yapılabilir? Arabayı bi arkadaş vasıtasıyla ya da 2.el alıyorsanız satan kişiye rica edip ya da bir çekiciyle evinizin önüne getirirsiniz.

    Daha sonra gece vakitleri saat 12-1den sonra yola çıkarsınız. Hem evinizin çevresindeki yolları tanırsınız hem de gider bi kokoreç falan yersiniz zevkli olur

    Yolları tanıdıkça, arabaya alıştıkça, vites-direksiyon el-ayak kordinasyonu oturunca yavaş yavaş bu saati akşam saatlerine doğru çekersiniz. Bu süre zarfında zaten iyi kötü kendinizi trafikte idare edecek kadar alışmış olursunuz.

    Edit: Olaki sürüşümü pekiştireyim diye babanız, amcanız, dayınız ya da ailenizden herhangi bir erkeği yan koltuğa almayın Doğuştan usta şöför olarak başladığınızı düşünecekleri için size fazla yüklenebilirler.
  • 05-09-2015, 22:34:12
    #23
    maytkambek adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şahsen sıfır fiyatıyla 5-6 bin lira fark olan arabalara hiç yönelmem, o parayı üstüne ekler gider bayiden sıfır alırım. En azından anahtarı kontağa ilk ben vururum, rodajını kafama göre yaparım. 5-6 bin lira ekleyecek durumum yoksa ayrı mesele.

    Sorunuza gelecek olursak istanbul gibi bi yerde arabayı alıp kullanmak zor olabilir. Ne yapılabilir? Arabayı bi arkadaş vasıtasıyla ya da 2.el alıyorsanız satan kişiye rica edip ya da bir çekiciyle evinizin önüne getirirsiniz.

    Daha sonra gece vakitleri saat 12-1den sonra yola çıkarsınız. Hem evinizin çevresindeki yolları tanırsınız hem de gider bi kokoreç falan yersiniz zevkli olur

    Yolları tanıdıkça, arabaya alıştıkça, vites-direksiyon el-ayak kordinasyonu oturunca yavaş yavaş bu saati akşam saatlerine doğru çekersiniz. Bu süre zarfında zaten iyi kötü kendinizi trafikte idare edecek kadar alışmış olursunuz.

    Edit: Olaki sürüşümü pekiştireyim diye babanız, amcanız, dayınız ya da ailenizden herhangi bir erkeği yan koltuğa almayın Doğuştan usta şöför olarak başladığınızı düşünecekleri için size fazla yüklenebilirler.
    ustam sans eseri araba arka sokaktan biri tarafından satılıyor adama rica ederim evin onune bıraksın sonra yürüyerek gitsin diye dediğiniz gibi bende oyle aksam cıkmayı dusunuyordum abim ben calıstırırım dedi benden 12 yaş büyük ve tecrübesi var diye oyle yavas yavas baslayacaz araç otomatik olduğu için vitesle cok isim olmayacak hayırlısıyla artık
  • 06-09-2015, 01:05:43
    #24
    sana araba maceramı anlatayım dostum 2010 da ehliyeti aldım, ehliyeti alana kadar şoför koltuğuna oturmuşluğum yok. sürücü kursunda direksiyon derslerinde öğrettikleri ile ehliyeti aldım ve 2014 ağustosa kadar hiç araba kullanmadım. gönlümden geçen 7-10 arası bir araç alıp iyice kavrayıp iyi bir model almaktı ama nasip otomatik vites mitsubishi carisma oldu. ilk arabam otomatikti ve aracımda gerçekten piyasadaki araçlarla kıyaslandığında güçlü bir araçtı. 2 ay içinde kavradım arabayı bir de ilk arabamız 240 ibre var insan ister istemez hız yapmak istiyor hiç hissettirmiyor araba 220 gördüm arabada ne yollara ne yokuşlara ne dar geçitlere girdim araba ile bir de sağlam usta buldum araba evladım gibi olmuştu. hız tutkunluğumdan bir de kaza yaptım o da iyi bir tecrübe oldu bana lakin araba otomatik vites, arkadaşlarımda hep manuel vites araba var, manuel araç kullanamıyordum. şirkette araba vereceklerdi manuel diye bilmiyorum sürmeyi vermeyin dedim otomatik vites arabada şoförlüğün öğrenilmeyeceğine kanaat getirdim ve 2015 haziranda arabamı iyi bir fiyata sattım.

    manuel alayım, manuelin bir kurdu olayım ondan sonra otomatiğe dönerim geri dedim. ve herkes bana maneuldeki zevk otomatikte yok be olum derlerdi otomatik rahat debriyaj vites uğraşılır mı diyordum ama manuelin zevkide ayrıymış onuda şimdi anladım ağustos ayının 10u gibi çok temiz bir araç buldum 5 bin liraya skoda favorit buradada konusu var, pendik şeyhli'den gittim aldım arabayı 3 tane ustaya gösterdim araba temiz dediler. arabayı alalı 20 gün oldu bunuda kavradım bununlada girmediğim yer kalmadı şimdi her arabayı getir çocuk oyuncağı gelir.

    şoförlükte önemli olan dikkat hocam aynalar senin can yoldaşın bir dalgınlıkta mazaallah çok feci kazalar meydana gelebiliyor o yüzden çok dikkatli olmak lazım, otomatik vites rahattır kavraman kolaydır trafiktede hiç zorlamaz seni ama işin kötü yanı manuel süremiyorsun. hayırlı olsun diyelim şimdiden Rabbim utandırmasın.
  • 06-09-2015, 01:55:05
    #25
    Fatich adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    sana araba maceramı anlatayım dostum 2010 da ehliyeti aldım, ehliyeti alana kadar şoför koltuğuna oturmuşluğum yok. sürücü kursunda direksiyon derslerinde öğrettikleri ile ehliyeti aldım ve 2014 ağustosa kadar hiç araba kullanmadım. gönlümden geçen 7-10 arası bir araç alıp iyice kavrayıp iyi bir model almaktı ama nasip otomatik vites mitsubishi carisma oldu. ilk arabam otomatikti ve aracımda gerçekten piyasadaki araçlarla kıyaslandığında güçlü bir araçtı. 2 ay içinde kavradım arabayı bir de ilk arabamız 240 ibre var insan ister istemez hız yapmak istiyor hiç hissettirmiyor araba 220 gördüm arabada ne yollara ne yokuşlara ne dar geçitlere girdim araba ile bir de sağlam usta buldum araba evladım gibi olmuştu. hız tutkunluğumdan bir de kaza yaptım o da iyi bir tecrübe oldu bana lakin araba otomatik vites, arkadaşlarımda hep manuel vites araba var, manuel araç kullanamıyordum. şirkette araba vereceklerdi manuel diye bilmiyorum sürmeyi vermeyin dedim otomatik vites arabada şoförlüğün öğrenilmeyeceğine kanaat getirdim ve 2015 haziranda arabamı iyi bir fiyata sattım.

    manuel alayım, manuelin bir kurdu olayım ondan sonra otomatiğe dönerim geri dedim. ve herkes bana maneuldeki zevk otomatikte yok be olum derlerdi otomatik rahat debriyaj vites uğraşılır mı diyordum ama manuelin zevkide ayrıymış onuda şimdi anladım ağustos ayının 10u gibi çok temiz bir araç buldum 5 bin liraya skoda favorit buradada konusu var, pendik şeyhli'den gittim aldım arabayı 3 tane ustaya gösterdim araba temiz dediler. arabayı alalı 20 gün oldu bunuda kavradım bununlada girmediğim yer kalmadı şimdi her arabayı getir çocuk oyuncağı gelir.

    şoförlükte önemli olan dikkat hocam aynalar senin can yoldaşın bir dalgınlıkta mazaallah çok feci kazalar meydana gelebiliyor o yüzden çok dikkatli olmak lazım, otomatik vites rahattır kavraman kolaydır trafiktede hiç zorlamaz seni ama işin kötü yanı manuel süremiyorsun. hayırlı olsun diyelim şimdiden Rabbim utandırmasın.

    Yorumunuz icin tesekkurler bende biliyorum hocam duzun rahatligi bir baska olur ama bendeki tecrubesizligi direksiyon kontrolu araba bilgisi park sorunu gibi seyleri aşmak icin onceligim otomatik oldu daha sonra ilerde kismetse


    Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 06-09-2015, 02:08:40
    #26
    Abi Motosikletin Gözünü Seveyim.Takıyorsun Koruma Demirini Düşşende Kaza Yapsanda Birşey Olmuyor
  • 06-09-2015, 02:08:56
    #27
    Bilen biri ile birlikte trafikte kullanın aracı 3-5 kullanımda zaten alışırsınız.
    Yıllarca otomatik kullandım geçen sene manuel araç aldım geri kaydırma vs gibi kuşkularım vardı.Babamla çıktık trafige ilk denemeden sonra heryere tek gittim.Bir kaç kere yolda stop etme yaşadım sonra onuda aştım
    Dikkatli bir şöför olursanız başkalarının hatalarından kaynaklı olan kazalardanda yırtabilirsiniz.
    Otomatik aracı istanbul trafiğinde hiçbirşeye değişmem. 20 Km'Lik yolu 1 saatte gidiyoruz.Manuelle gerçekten zor.