• 05-09-2015, 11:47:41
    #10
    Benimde tecrübem yokken gittim sıfır leon aldım sıkıntı olmuyor şimdiden hayırlı uğurlu olsun.
  • 05-09-2015, 12:21:25
    #11
    facebookhizmet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    merhabalar arkadaşlar bundan 2 sene önce kadar ehliyet aldım lakin annemde babamda araba olmadığı için ne merakım oldu ne de kimsenin arabasını rica etmedim
    ehliyet alacagım zaman cevremdeki insanlarla aksam saati biraz çalıştık düz viteste kursta calıstık derken ilk sınavda direk ehliyeti aldım
    o günden sonra bi merak sardı araclara ama kımseden arabanı versene bi tur atayım der gıbı rıca etmedim
    para biriktirmeye başladım güzelde bi para biriktirdim dünde 7 aylık 7 bin kmlik bi arac için el sıkıştık arac otomatık 2015 kasa bi arac ama benim kafamda ne ıstanbul yollarında tecrube var ne de dediğim gibi deneyim
    sizce gidip direk böyle bi araçtan başlayıp 1-2 hafta gec saatlerde cıkıp kendimi geliştirmeye mı çalışayım yoksa daha düşük fiyatlı araçlara mı bakayım
    benimkide merak heves falan derken 2014-2015 kasalara kadar cıktım
    araçı almak için kimseden maddi destekte istemedim
    Hocam merhabalar;

    Aynı anlattıkarınız benim için geçerli ve denedim.

    Deneyimimi anlatayım 4 ay önceye kadar yaklaşık 5 senelik ehliyetim vardı malum eş dost arabasını rica edemedim sonra para biriktirdim sürekli.. Belli bir birikimimle birleştirdim.

    Bütün söylenilenleri (araba öğreneceksen 5-10 milyarlık arabada öğren sonra git istediğini al vs.) kulak ardı edip yüksek model bir araba satın aldım.

    Arabayı satın aldığımda satan kişi arabayı sattı parasınıda aldı ben arabayla orada kaldım

    Sonra bir tanıdık bulduk evin otoparkına çektirdim. Her gün işe gelip giderken parktaki arabama bakıp bakıp eve giriyordum.

    Olum ne saçma iş diyordum arabam var kullanamıyorum. Bu sefer arabayı öğretecek kişi bulmak sorun oldu sonra bir arkadaş ayarladık saolsun 2 hafta aralıksız çalıştık. Şu yollarda fink atıyorum

    Aralıksız sürekli araba kullanmak öğrenme aşamasında kesinlikle şart. ben ekmek almaya giderken bile arabayla gidip geldim

    Şimdi kötü bir araba alsaydım onu satmakla uğraşacaktım değerinin altında gidecekti sonra tekrar araba al vs. çok uğraştıracaktı.

    Araba öğrenme aşamasında arabaya verdiğim tahribat şu:

    vites değiştirmelerde 3-4 kere dişlilerini sürttüm. önemsiz bir şey mi hayır kesinlikle yapılmaması gereken yüksek maliyetler çıkaracak bir şey..

    Ben her şeyi göz önünde bulundurarak bu işe giriştim..

    Saygılar
  • 05-09-2015, 12:24:21
    #12
    Üyeliği durduruldu
    Güzel bir deneyim istiyorsan ucuz bir araç ile başla deneyim sahibi ol sonra takasa girer aracı değişirsin
  • 05-09-2015, 12:25:57
    #13
    uzmangrafik adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam merhabalar;



    Aynı anlattıkarınız benim için geçerli ve denedim.



    Deneyimimi anlatayım 4 ay önceye kadar yaklaşık 5 senelik ehliyetim vardı malum eş dost arabasını rica edemedim sonra para biriktirdim sürekli.. Belli bir birikimimle birleştirdim.



    Bütün söylenilenleri (araba öğreneceksen 5-10 milyarlık arabada öğren sonra git istediğini al vs.) kulak ardı edip yüksek model bir araba satın aldım.



    Arabayı satın aldığımda satan kişi arabayı sattı parasınıda aldı ben arabayla orada kaldım



    Sonra bir tanıdık bulduk evin otoparkına çektirdim. Her gün işe gelip giderken parktaki arabama bakıp bakıp eve giriyordum.



    Olum ne saçma iş diyordum arabam var kullanamıyorum. Bu sefer arabayı öğretecek kişi bulmak sorun oldu sonra bir arkadaş ayarladık saolsun 2 hafta aralıksız çalıştık. Şu yollarda fink atıyorum



    Aralıksız sürekli araba kullanmak öğrenme aşamasında kesinlikle şart. ben ekmek almaya giderken bile arabayla gidip geldim



    Şimdi kötü bir araba alsaydım onu satmakla uğraşacaktım değerinin altında gidecekti sonra tekrar araba al vs. çok uğraştıracaktı.



    Araba öğrenme aşamasında arabaya verdiğim tahribat şu:



    vites değiştirmelerde 3-4 kere dişlilerini sürttüm. önemsiz bir şey mi hayır kesinlikle yapılmaması gereken yüksek maliyetler çıkaracak bir şey..



    Ben her şeyi göz önünde bulundurarak bu işe giriştim..



    Saygılar

    Yorumunuz icin tesekkurler hocam
    Bende ogretecek kisi hazir aksamlari calistircak abim var onun haricinde araci otomatik aldim


    Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 05-09-2015, 12:33:46
    #14
    facebookhizmet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yorumunuz icin tesekkurler hocam
    Bende ogretecek kisi hazir aksamlari calistircak abim var onun haricinde araci otomatik aldim


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Hocam otomatik bende alacaktım. Ama vazgeçtim araba öğrenmek istiyorsam otomatik almamalıyım dedim.

    Manuel aldım ve yokuş kalkış desteği olmayanından aldım ki tecrübe edineyim diye. Otomatik arabada yapacağın şey Mitdown Madness oynarmış gibi olacak ileri tuşa basılı tutup sağ sol ok yapacaksın
  • 05-09-2015, 12:51:39
    #15
    uzmangrafik adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam otomatik bende alacaktım. Ama vazgeçtim araba öğrenmek istiyorsam otomatik almamalıyım dedim.

    Manuel aldım ve yokuş kalkış desteği olmayanından aldım ki tecrübe edineyim diye. Otomatik arabada yapacağın şey Mitdown Madness oynarmış gibi olacak ileri tuşa basılı tutup sağ sol ok yapacaksın
    zaten düz vitesle ogrendım vites değiştirmelerde sıkıntı yaşamadım ama otomatik biraz daha yerı geldıgınde annem kullansın diye
  • 05-09-2015, 13:06:58
    #16
    Bende yıllardı kullanmayı bilirdim ancak hep boş yolda kullandıgım için trafige çıkma cesaretini zor yakaladım tek kullanarak atlattım
    sen zaten otomatik vites almışsın hocam trafikte kırmızı ışıklarda dur kalklarda sıkıntı yaşamazsın heycanını azaltmak için kesinlikle trafige tek çık yavaş bölgelerde şerit degişmelerde sıkıntı çok yaşıyorsanda el hareketiyle çoğu kişi yol verir atlatırsın Hayırlı olsun
  • 05-09-2015, 15:26:02
    #17
    selcuksepetci adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bende yıllardı kullanmayı bilirdim ancak hep boş yolda kullandıgım için trafige çıkma cesaretini zor yakaladım tek kullanarak atlattım
    sen zaten otomatik vites almışsın hocam trafikte kırmızı ışıklarda dur kalklarda sıkıntı yaşamazsın heycanını azaltmak için kesinlikle trafige tek çık yavaş bölgelerde şerit degişmelerde sıkıntı çok yaşıyorsanda el hareketiyle çoğu kişi yol verir atlatırsın Hayırlı olsun
    yorumunuz için teşekkürler hocam
  • 05-09-2015, 17:03:41
    #18
    Deneyim fazla yoksa sıfır araba alıp arabayı bir nevi heder etmeyin. Siz kaza yapmasanız bile sizin hatanızdan arabada hasar oluşabilir. Sıfır arabanın da malzemeleri hem pahalı olur hemde arabanın değeri düşer.

    Tavsiye olarak daha düşük model bir araba alıp, 3-5 ay yada 1 sene acemiliğinizi atıp, daha sonra sıfır araba almak olacaktır.

    Ve ne olursa olsun gece yolculuk yaparken lutfen uzunlar hep açık olarak gitmeyin. (tüm soforlere gelsin, gece sevdiğim yolculuktan bezdirdiler beni