merhabalar arkadaşlar bundan 2 sene önce kadar ehliyet aldım lakin annemde babamda araba olmadığı için ne merakım oldu ne de kimsenin arabasını rica etmedim
ehliyet alacagım zaman cevremdeki insanlarla aksam saati biraz çalıştık düz viteste kursta calıstık derken ilk sınavda direk ehliyeti aldım
o günden sonra bi merak sardı araclara ama kımseden arabanı versene bi tur atayım der gıbı rıca etmedim
para biriktirmeye başladım güzelde bi para biriktirdim dünde 7 aylık 7 bin kmlik bi arac için el sıkıştık arac otomatık 2015 kasa bi arac ama benim kafamda ne ıstanbul yollarında tecrube var ne de dediğim gibi deneyim
sizce gidip direk böyle bi araçtan başlayıp 1-2 hafta gec saatlerde cıkıp kendimi geliştirmeye mı çalışayım yoksa daha düşük fiyatlı araçlara mı bakayım
benimkide merak heves falan derken 2014-2015 kasalara kadar cıktım
araçı almak için kimseden maddi destekte istemedim
Hocam merhabalar;
Aynı anlattıkarınız benim için geçerli ve denedim.
Deneyimimi anlatayım 4 ay önceye kadar yaklaşık 5 senelik ehliyetim vardı malum eş dost arabasını rica edemedim sonra para biriktirdim sürekli.. Belli bir birikimimle birleştirdim.
Bütün söylenilenleri (araba öğreneceksen 5-10 milyarlık arabada öğren sonra git istediğini al vs.) kulak ardı edip yüksek model bir araba satın aldım.
Arabayı satın aldığımda satan kişi arabayı sattı parasınıda aldı ben arabayla orada kaldım
Sonra bir tanıdık bulduk evin otoparkına çektirdim. Her gün işe gelip giderken parktaki arabama bakıp bakıp eve giriyordum.
Olum ne saçma iş diyordum arabam var kullanamıyorum. Bu sefer arabayı öğretecek kişi bulmak sorun oldu sonra bir arkadaş ayarladık saolsun 2 hafta aralıksız çalıştık. Şu yollarda fink atıyorum
Aralıksız sürekli araba kullanmak öğrenme aşamasında kesinlikle şart. ben ekmek almaya giderken bile arabayla gidip geldim
Şimdi kötü bir araba alsaydım onu satmakla uğraşacaktım değerinin altında gidecekti sonra tekrar araba al vs. çok uğraştıracaktı.
Araba öğrenme aşamasında arabaya verdiğim tahribat şu:
vites değiştirmelerde 3-4 kere dişlilerini sürttüm. önemsiz bir şey mi hayır kesinlikle yapılmaması gereken yüksek maliyetler çıkaracak bir şey..
Ben her şeyi göz önünde bulundurarak bu işe giriştim..
Saygılar