• 28-06-2013, 16:56:46
    #19
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    ruhadam adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sen dine inanarak din hakkında fikir belirtebiliyorsan, dine inanmayan da senin inancına saygısızlık etmediği sürece istediği gibi görüşlerini belirtebilir. Sonuçta sana doğru gelen inanmayana yanlış geliyor. O'na yanlış gelen de sana doğru geliyor. Bunu hakaret sayamazsın, gerçekten hakaret etmediği sürece.
    Sana göre inanmamak inanca saygısızlıksa, ona göre de senin inanmadığı için onun düşünce özgürlüğünü kısıtlaman onun inançsızlığına saygısızlıktır. İnanca saygı bekliyorsan, inançsızlığa da saygı göstereceksin.
    -
    Kaderin önceden yazılmışsa yaptıklarından neden sen sorumlu olasın peki? Ayrıca küçücük bir bebeğin can vermesiyle, gencecik masum bir kızın tecavüze uğramasıyla Allah dediğin mesaj veriyorsa nasıl eşitlikten bahsediyorsun. Hani Allah katında her kul eşitti, Allah affediciydi, Allah merhametliydi? Burada o verdiğim örnekteki zavallıların günahı bile yok. Neden bü dünyanın bütün pisliğini onlar çekiyor?

    Allah'ın gücü mü yetmiyor onları korumaya, yoksa öyle bir şey yok onun için mi bir şey yapamıyor?

    Al sana bilimsellik, bana bunu açıkla bakalım...

    Not: Dinde bilimsellik olmaz, tamamen inanç meselesidir. İnanan kişi O'nun varlığını kanıtlamaya çalışıyorsa, inancı zaten zayıftır demektir. Sen inancından eminsen, bilimsel temellere dayandırmana ne gerek var?
    amacın hakaret ve tartışmak değilse ve inanç özgürlüğünden bahsediyorsan ilk önce sen saygı göstereceksin.. "Allah dediğin" diye bir tabir kullanmayın.. İnandığınız ilah de, Allah de ama öyle bir tabir serttir.. yok kullacam diyorsan yazma lütfen..

    senin tüm söylediklerin acı kazanç meselesidir.. acıya katlanır yoldan çıkmaz isen, acın kadar ödülün de büyük olur.. bir acıya katlanamıyorsan ödülün de olmaz..

    dinde de bilimsellik olur.. bir şeyi kanıtlmak zayıflık değil, olduğunu kanıtlayarak inancını arttırmaktır..
    ben inanıyorum ve kanıta gerek yok derse karşıdaki 'olmayan şeylere inanıyorsunuz' diyor.. kanıtlamaya çalışsa 'inancın zayıf' diyor.. bu ne tezatlık?
  • 28-06-2013, 16:57:06
    #20
    ruhadam adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Peki madem bir günahı yok, Allah bu dünyanın pisliğini görmesini de istemiyor neden yaratıyor? Bu Allah dengesiz o zaman, karar veremiyor önce yaratıyor sonra da öldürüyor en büyük ödülü vermek için. Bilimsellikten çok uzaklaştın.



    Allah hani merhamet edendi, insanlar çare bulamaz zaten peki madem Allah var, o niçin bulmuyor?



    Herkesin inancı kendine yukarıda da dediğim gibi, ayrıca bazı şeylere kendi açımdan karar vermeden önce yeterince okudum zaten merak etmeyin. Benim sorduğumun mantıklı bir açıklamasını yapamadınız henüz, orada da yok bunun açıklaması.



    Bebeğin ağlamaktan başka bir yetisi yok, sesini de duyuramıyor donarak ölüyor. Savunmasız, daha bir aylık bile değil. Tecavüze uğrayan gencecik kızlar için de durum aynı, böyle sınav olmaz, adalet de olmaz kusura bakma. Normal ölümden, cinayetten bahsetmiyorum. Onları yine o kişinin günahı vardır veya kaderidir der kendince açıklarsın anlarım. Buna ne diyeceksin?
    Sen inadından anlamıyosun.

    Eğer kimse ölmeseydi heryer cennet olsaydı çok zengin olsaydık bu bir sınav olurmuydu ?

    Ayrıca bahsettiğin bebeğin ölümü belkide annesinin ve babasının veya baska bile velisinin sınavıdır?

    Herkesin görüşüne saygıdan bahsediyosun Allaha dengesiz diyosun.

    Sonrada ateistlere haksızlık yapılıyor diye zırlarlar sağda solda. Ağzını toplarsan her dalda dinimi ispatlarım Allahın izniyle. Yoksa fazla uzatma
  • 28-06-2013, 17:06:40
    #21
    Üyeliği durduruldu
    foreverseo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Klasik olacak ama

    http://www.youtube.com/watch?v=fQVCoD3spOQ


    Konu bilimselliğe dayanıcaksa bana resimdeki sineğin nasıl oluştuğunu anlatırmısın ? Çok merak ettimde.
    Sen benim sorduklarıma cevap ver, ben o sorduğunun cevabını veririm.

    Müslüman olmayan herkes Darwinist olacak veya evrim teorisini savunacak diye bir şey yok. Yaratılışı açıklayacak diye bir şey de yok. İnanmayan herkes yaratılışı bilimsel olarak açıklayıp kanıtlayabilseydi zaten herkes bilim adamı olurdu. Biraz daha açayım. Olmayan bir şey kanıtlanmaz ki, var olan bir şey kanıtlanır. Yani biri Tanrı'nın varlığını reddediyorsa ona yok madem ispatla diyemezsin. Olduğunu iddia eden birine bunu ispatlamasını isteyebilirsin. (ben istemem çünkü o onun kendi inancıdır, ama o da benden olmadığını ispatlamamı isterse, ben de o zaman varlığını kanıtla derim. çelişki veya ironi değil bu)

    Konu başlığında bilimsel yazılmış, konudaki mesajlarda bütün müslüman olmayanların din düşmanı olduğu iması falan var. Ben de islamiyet çerçevesinde soruyorum madem bilimsel olarak bu sorduklarımın açıklamasını yapın ben de helal olsun diyeyim? Kurandan kopyala-yapıştır yapıp like almakla olmuyor bu işler.

    BestBads adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    üstad amacın ne anlamadım. Ben görüşümü söylüyorum isteyen inanır isteyen inanmaz inancımı yorumlamıyor benim inancımı sorguluyorsun. Bu olmaz. Ben bana göre olan fikirleri savunuyorum Beynim var düşünme kabiliyetim var düşünerek ve şu zamana kadar yaşadığım tecrubelerle kendi düşüncemi söylüyorum. Hiçbir şey iddaa etmeye de ima etmeye de çalışmam. Bilimsellikle açıklansaydı ilk mesajdaki varlık şu ana kadar yapılırdı. Kadere de inanmıyorsan madem her attığın adımı beynin mi yönetiyor sanıyorsun ? yoksa seni yönlendiren birşeyler mi var ? İman bunları sorgulamaz. Bunları ne kadar sorgulasan da bir cevap alamazsın bulamazsın çünkü. Herkesin kaderi önceden bellidir. Ama şu açıdan bakarsan eğer, nelerin sevap nelerin günah olduğunu biliyorsun ve hala bildiğin halde günah işliyorsun peki neden. Madem herşey sorunsuz olabilirse neden günah işliyor insanlar. Her insan Allahtan korksaydı şu an bu dünya bu duruma gelmezdi Herkes iyi olurdu. Şu an kaç kişi imanlı. Artık insanlar inanmıyor. Günahta benim sevapta diyor 1 cumaya giderken 10 kez gitmiyor yasak olan şeyleri bir kezden birşey olmaz diyerek yapıyor. O tecavüze uğrayan kızın ne biliyosun ailesinin tertemiz olduğunu ? ne biliyosun o kızın o aşamalara kendi elleriyle gelmediğini. 7 yaşına kadar tüm çocuklar günahsızdır Çünkü bilmiyorlar imanı dini ailelerin yaptıkları çocuktan mutlaka çıkıyor. Bunu dedemin dedeside söylerdi babamda söylüyor. Bu çocukların o durumda olmalarınında elbet vardır bir sebebi. Sebepsiz ne oluyor söylermisin ?

    neyse bunları konuşarak bile günaha giriyoruz. Herkes fikrini paylaşmakta özgür.

    Saygılarımla
    Sonunda aynı doğrultuya gelebildik, bak az önce dine inanmayan birisi dinsizdir konuşmaya hakkı yoktur diyordun. Şimdi iki soru sordum herkes özgürdür demeye başladın. Çünkü açıklayamadın. Açıklayamazsın, açıklamanı zaten beklemiyorum. Bunu sana cahil, yobaz falan demek için söylemiyorum yanlış anlama. İmanın bilimselliği olmaz aynen senin bu mesajında kabul ettiğin gibi. Sana göre doğru bu gelir inanırsın, başkasına mantıksız gelir inanmaz. Ama o inanmıyor diye sen onun fikir özgürlüğünü kısıtlayıp da bu dinsiz, din hakkında yorum yapamaz diyemezsin.

    olgacveysel adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    amacın hakaret ve tartışmak değilse ve inanç özgürlüğünden bahsediyorsan ilk önce sen saygı göstereceksin.. "Allah dediğin" diye bir tabir kullanmayın.. İnandığınız ilah de, Allah de ama öyle bir tabir serttir.. yok kullacam diyorsan yazma lütfen..

    senin tüm söylediklerin acı kazanç meselesidir.. acıya katlanır yoldan çıkmaz isen, acın kadar ödülün de büyük olur.. bir acıya katlanamıyorsan ödülün de olmaz..

    dinde de bilimsellik olur.. bir şeyi kanıtlmak zayıflık değil, olduğunu kanıtlayarak inancını arttırmaktır..
    ben inanıyorum ve kanıta gerek yok derse karşıdaki 'olmayan şeylere inanıyorsunuz' diyor.. kanıtlamaya çalışsa 'inancın zayıf' diyor.. bu ne tezatlık?
    Varsayımlara dayandırmadan kanıtla bana bir yaratıcının olduğunu o halde? Tekrar ediyorum, bunu gerçekten inananlar da söyler dinde bilimsellik ve mantık olmaz. Din, ön kabuller üzerine kuruludur. Dogmatiktir. Tartışılmaz, sorgulanmaz.
  • 28-06-2013, 17:10:25
    #22
    BestBads adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ateist zaten dinsizdir. Dinin ne dostudur ne de düşmanı. Bana göre onların din hakkında iyi veya kötü konuşma hakları bile yoktur. Herkes kısmetini yaşıyor sonuçta yarın sabah bu sabah uyandığın gibi uyanacağın ne malum. Kaderimiz önceden yazılmış. Herkesin herşeyin iyi olma şansı yok burası sınav yeri. Her ölümün kötülüğün bi sebebi vardır. Bir yanda bir bebek oraya bırakılıyor ve ölüyorsa bu bir mesajdır O bebeğin suçu olduğundan değil o bebeği bir daha bırakmayın sonunu görün ne oluyor diye bize verilen mesajlardır. Biz o mesajları hala değerlendirmeyi beceremiyoruz.

    Sık kullandığım iki kelime

    "Ölümde var"

    her olayda hatırlamak lazım bunu..
    ruhadam adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sen dine inanarak din hakkında fikir belirtebiliyorsan, dine inanmayan da senin inancına saygısızlık etmediği sürece istediği gibi görüşlerini belirtebilir. Sonuçta sana doğru gelen inanmayana yanlış geliyor. O'na yanlış gelen de sana doğru geliyor. Bunu hakaret sayamazsın, gerçekten hakaret etmediği sürece.
    Sana göre inanmamak inanca saygısızlıksa, ona göre de senin inanmadığı için onun düşünce özgürlüğünü kısıtlaman onun inançsızlığına saygısızlıktır. İnanca saygı bekliyorsan, inançsızlığa da saygı göstereceksin.
    -
    Kaderin önceden yazılmışsa yaptıklarından neden sen sorumlu olasın peki? Ayrıca küçücük bir bebeğin can vermesiyle, gencecik masum bir kızın tecavüze uğramasıyla Allah dediğin mesaj veriyorsa nasıl eşitlikten bahsediyorsun. Hani Allah katında her kul eşitti, Allah affediciydi, Allah merhametliydi? Burada o verdiğim örnekteki zavallıların günahı bile yok. Neden bü dünyanın bütün pisliğini onlar çekiyor?

    Allah'ın gücü mü yetmiyor onları korumaya, yoksa öyle bir şey yok onun için mi bir şey yapamıyor?

    Al sana bilimsellik, bana bunu açıkla bakalım...

    Not: Dinde bilimsellik olmaz, tamamen inanç meselesidir. İnanan kişi O'nun varlığını kanıtlamaya çalışıyorsa, inancı zaten zayıftır demektir. Sen inancından eminsen, bilimsel temellere dayandırmana ne gerek var?
    ruhadam adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sen benim sorduklarıma cevap ver, ben o sorduğunun cevabını veririm.

    Müslüman olmayan herkes Darwinist olacak veya evrim teorisini savunacak diye bir şey yok. Yaratılışı açıklayacak diye bir şey de yok. İnanmayan herkes yaratılışı bilimsel olarak açıklayıp kanıtlayabilseydi zaten herkes bilim adamı olurdu. Biraz daha açayım. Olmayan bir şey kanıtlanmaz ki, var olan bir şey kanıtlanır. Yani biri Tanrı'nın varlığını reddediyorsa ona yok madem ispatla diyemezsin. Olduğunu iddia eden birine bunu ispatlamasını isteyebilirsin. (ben istemem çünkü o onun kendi inancıdır, ama o da benden olmadığını ispatlamamı isterse, ben de o zaman varlığını kanıtla derim. çelişki veya ironi değil bu)

    Konu başlığında bilimsel yazılmış, konudaki mesajlarda bütün müslüman olmayanların din düşmanı olduğu iması falan var. Ben de islamiyet çerçevesinde soruyorum madem bilimsel olarak bu sorduklarımın açıklamasını yapın ben de helal olsun diyeyim? Kurandan kopyala-yapıştır yapıp like almakla olmuyor bu işler.



    Sonunda aynı doğrultuya gelebildik, bak az önce dine inanmayan birisi dinsizdir konuşmaya hakkı yoktur diyordun. Şimdi iki soru sordum herkes özgürdür demeye başladın. Çünkü açıklayamadın. Açıklayamazsın, açıklamanı zaten beklemiyorum. Bunu sana cahil, yobaz falan demek için söylemiyorum yanlış anlama. İmanın bilimselliği olmaz aynen senin bu mesajında kabul ettiğin gibi. Sana göre doğru bu gelir inanırsın, başkasına mantıksız gelir inanmaz. Ama o inanmıyor diye sen onun fikir özgürlüğünü kısıtlayıp da bu dinsiz, din hakkında yorum yapamaz diyemezsin.



    Varsayımlara dayandırmadan kanıtla bana bir yaratıcının olduğunu o halde? Tekrar ediyorum, bunu gerçekten inananlar da söyler dinde bilimsellik ve mantık olmaz. Din, ön kabuller üzerine kuruludur. Dogmatiktir. Tartışılmaz, sorgulanmaz.
    Hocam sen iyimisin ? Ben zaten birşey iddaa etmedim. Herkes ifadesinde özgürdür dedim ve sizin anlayamadığınız ilk mesajımdada aynı terimleri yazdım. 2 cümlede değiştiniz diyorsunuz. Valla sorun var bi yerde ama ne şu an düşünecek halim bile yok
  • 28-06-2013, 17:12:44
    #23
    Üyeliği durduruldu
    BestBads adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam sen iyimisin ? Ben zaten birşey iddaa etmedim. Herkes ifadesinde özgürdür dedim ve sizin anlayamadığınız ilk mesajımdada aynı terimleri yazdım. 2 cümlede değiştiniz diyorsunuz. Valla sorun var bi yerde ama ne şu an düşünecek halim bile yok
    "Bana göre onların din hakkında iyi veya kötü konuşma hakları bile yoktur." bu cümleyi sen yazmadın mı dostum?
  • 28-06-2013, 17:18:26
    #24
    Bana göre
  • 28-06-2013, 17:19:11
    #25
    ruhadam adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Varsayımlara dayandırmadan kanıtla bana bir yaratıcının olduğunu o halde? Tekrar ediyorum, bunu gerçekten inananlar da söyler dinde bilimsellik ve mantık olmaz. Din, ön kabuller üzerine kuruludur. Dogmatiktir. Tartışılmaz, sorgulanmaz.
    sen diyorsunki kanıtla ama farketmez.. dinde bilimsellik yoktur o zaman kanıtın yanlıştır.. demekki inanmaya da gerek yok..
    din tartışılır sorgulanır..

    ben bilirim havasına girmeyin azıcık.. bir tek siz okumuyorsunuz, bir siz zeki değilsiniz..
    gerektiği kadar okudum öğrendim bazı şeyleri.. belki sizden az, belki çok bilemeyiz..
    ama dini kanunları ve hükümleri kendi aklımda kaynaklardan yararlanarak tartıştım.. çıkmaza girecek noktalara kadar da geldim.. bazı şeylerde olamaz dedim ama cevabı buldum..

    birine daha dinde herşeyin cevabı vardır bilimle örtüşür dedim.. yok olmaz dedi.. tabi bu kişi inançlıydı..
    adamın zekası yetmiyor ki herşeyi algılamya ben dünyadaki herşeyi dinle ve bilimle anlatsam ne anlayacak.. -ki ben de bilmiyorum herşeyi-

    onun için sizin de aklınızın yetemiyeceği şeyler var.. aklınız yetmeyince yok olmaz deyip mantıksız demeyin.. bir zahmet azıcık saygı gösterin ve insanların düşüncelerine inançlarına ve dediklerine yanlış diye şeyler söylemeyin..
  • 28-06-2013, 17:20:10
    #26
    ” Oku” Emrini,
    “Diploma al” diye anlamış olmanın bedelini çok ağır ödüyoruz.
  • 28-06-2013, 17:29:19
    #27
    ruhadam adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sen benim sorduklarıma cevap ver, ben o sorduğunun cevabını veririm.

    Müslüman olmayan herkes Darwinist olacak veya evrim teorisini savunacak diye bir şey yok. Yaratılışı açıklayacak diye bir şey de yok. İnanmayan herkes yaratılışı bilimsel olarak açıklayıp kanıtlayabilseydi zaten herkes bilim adamı olurdu. Biraz daha açayım. Olmayan bir şey kanıtlanmaz ki, var olan bir şey kanıtlanır. Yani biri Tanrı'nın varlığını reddediyorsa ona yok madem ispatla diyemezsin. Olduğunu iddia eden birine bunu ispatlamasını isteyebilirsin. (ben istemem çünkü o onun kendi inancıdır, ama o da benden olmadığını ispatlamamı isterse, ben de o zaman varlığını kanıtla derim. çelişki veya ironi değil bu)

    Konu başlığında bilimsel yazılmış, konudaki mesajlarda bütün müslüman olmayanların din düşmanı olduğu iması falan var. Ben de islamiyet çerçevesinde soruyorum madem bilimsel olarak bu sorduklarımın açıklamasını yapın ben de helal olsun diyeyim? Kurandan kopyala-yapıştır yapıp like almakla olmuyor bu işler.
    Videoyu izlesen zaten çoğu sorunun cevabını söylüyor adam.

    Ama siz ateistler genelde faşist bi tavır alırsınız. Sizin dediğiniz dışında hiç birşey gerçek değildir.

    Yani demek istediğim sen bişeye inanmışsın ama doğrumu yanlışmı diye cevap aramıyosun, aslında derdin islamın varlığını ispatlatmak değil yerin dibine sokmak.

    Videoda yalan olan veya bilimsel gelmeyen bi kısım varmı ?

    --R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 17:29:19 -->-> Daha önceki mesaj 17:20:43 --

    ruhadam adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sen benim sorduklarıma cevap ver, ben o sorduğunun cevabını veririm.
    Şimdi şu sineğin ilk oluşumunu anlatırmısın ? Bilimsel olarak.

    Bizim cevabımız farzetki klasik Allah yarattı.

    Allah vardır o hüküm hikmet sahibidir diyoruz.

    Belki biz yanlış yoldayız aydınlat hadi bizi ilk insanın köpeğin kuşun nasıl oluştuğundan bahset. Bilimsel olarak.

    Bura benım senle tartısacağım yer değil gel sabaha kadar skype 'ta konuşalım ben anlatıyım sana bilimsel dini.

    Yani biz cahiliz bilmiyoruz ama bu saydıklarım ilk nasıl oluştu merak ediyorum. Rica ediyorum öğret bize.