• 28-06-2013, 16:11:32
    #10
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Elumre adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben ateist değilim fakat böyle şeyler okudukça düşünmüyor değilim. Siz hayatımız sınav deyince aklıma geldi. Şimdi namaz her müslümana farz. Bildiğim kadarıyla şeriatın geçerli olduğu bir sistemde namaz kılmayan cezalandırılır. Bu bir sınavsa namaz neden zorunlu. İsteyen kılar karşılığını alır isteyen kılmaz karşılığını alır. Ama zorunlu olunca herkes kılarsa sınavlık bir anlam kalmaz. Bu şuna benziyor sınava giren her öğrenciyi zorlayarak doğru şıkları işaretlettirmek. Herkes aynı şıkkı işaretlerse sınavın bir anlamı kalmaz. Sizce de böyle değil mi?
    öyle geniş bir bilgim yok ama namaz kılmayan cezalandırılır diye bir şey duymadım..
    anne babanın belli bir yaptırım hakları var.. onun dışında kişilerin yok diye biliyorum..

    bir de şeriat denilen şey İran'da yaşanan kurallar değil.. dini kurallar diye ortalıkta saçmalıklar dönüyor.. isteyen istediği gibi trollük yapıp etrafa yayıyor.. bizim millet de saf hemen yiyiyor..
  • 28-06-2013, 16:19:26
    #11
    olgacveysel adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    öyle geniş bir bilgim yok ama namaz kılmayan cezalandırılır diye bir şey duymadım..
    anne babanın belli bir yaptırım hakları var.. onun dışında kişilerin yok diye biliyorum..

    bir de şeriat denilen şey İran'da yaşanan kurallar değil.. dini kurallar diye ortalıkta saçmalıklar dönüyor.. isteyen istediği gibi trollük yapıp etrafa yayıyor.. bizim millet de saf hemen yiyiyor..
    İran demedim hocam zaten ama şeriatte namaz kılmayan cezalandırılır. 80 sopaydı sanırım ve bildiğim kadarıyla kılmayı reddedip de kılmazsa ölüme kadar yolu var.
  • 28-06-2013, 16:22:29
    #12
    Üyeliği durduruldu
    BestBads adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    gün geçtikçe güzel islam dünyasına kara leke sürmek isteyen o kadar ateist var ki..
    Ateist olmak başkadır, din düşmanı olmak başkadır. Her ateiste din düşmanı dersen biri de çıkar der ki her dindar dincidir, yobazdır. Böyle bir genelleme yapılamaz.

    olgacveysel adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    böyle başlanırsa bin tane şey denir..
    fakirlik, ölümler, savaş vs..
    bu iyilik ve kötülük dengesindeki bir sınavdır.. herşey güzel olacaksa hayatın anlamı ne?
    Cami avlusuna bırakılan o minicik bebeklerin, tecavüze uğrayan günahsız kızların suçu ne peki. Bu hayatta ne yanlışları olmuş da neyin cezasını çekiyor? Özellikle daha din kurallarına göre günahları bile sayılmayan o küçücük, korumasız, savunmasız bir şeyden haberdar olmayan bebekler cami avlusuna bırakılıyor bulunamazsa donarak ölüyor. Böyle sınav mı olur?
  • 28-06-2013, 16:30:06
    #13
    ruhadam adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ateist olmak başkadır, din düşmanı olmak başkadır. Her ateiste din düşmanı dersen biri de çıkar der ki her dindar dincidir, yobazdır. Böyle bir genelleme yapılamaz.



    Cami avlusuna bırakılan o minicik bebeklerin, tecavüze uğrayan günahsız kızların suçu ne peki. Bu hayatta ne yanlışları olmuş da neyin cezasını çekiyor? Özellikle daha din kurallarına göre günahları bile sayılmayan o küçücük, korumasız, savunmasız bir şeyden haberdar olmayan bebekler cami avlusuna bırakılıyor bulunamazsa donarak ölüyor. Böyle sınav mı olur?
    ateist zaten dinsizdir. Dinin ne dostudur ne de düşmanı. Bana göre onların din hakkında iyi veya kötü konuşma hakları bile yoktur. Herkes kısmetini yaşıyor sonuçta yarın sabah bu sabah uyandığın gibi uyanacağın ne malum. Kaderimiz önceden yazılmış. Herkesin herşeyin iyi olma şansı yok burası sınav yeri. Her ölümün kötülüğün bi sebebi vardır. Bir yanda bir bebek oraya bırakılıyor ve ölüyorsa bu bir mesajdır O bebeğin suçu olduğundan değil o bebeği bir daha bırakmayın sonunu görün ne oluyor diye bize verilen mesajlardır. Biz o mesajları hala değerlendirmeyi beceremiyoruz.

    Sık kullandığım iki kelime

    "Ölümde var"

    her olayda hatırlamak lazım bunu..
  • 28-06-2013, 16:38:11
    #14
    Üyeliği durduruldu
    BestBads adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ateist zaten dinsizdir. Dinin ne dostudur ne de düşmanı. Bana göre onların din hakkında iyi veya kötü konuşma hakları bile yoktur. Herkes kısmetini yaşıyor sonuçta yarın sabah bu sabah uyandığın gibi uyanacağın ne malum. Kaderimiz önceden yazılmış. Herkesin herşeyin iyi olma şansı yok burası sınav yeri. Her ölümün kötülüğün bi sebebi vardır. Bir yanda bir bebek oraya bırakılıyor ve ölüyorsa bu bir mesajdır O bebeğin suçu olduğundan değil o bebeği bir daha bırakmayın sonunu görün ne oluyor diye bize verilen mesajlardır. Biz o mesajları hala değerlendirmeyi beceremiyoruz.

    Sık kullandığım iki kelime

    "Ölümde var"

    her olayda hatırlamak lazım bunu..
    Sen dine inanarak din hakkında fikir belirtebiliyorsan, dine inanmayan da senin inancına saygısızlık etmediği sürece istediği gibi görüşlerini belirtebilir. Sonuçta sana doğru gelen inanmayana yanlış geliyor. O'na yanlış gelen de sana doğru geliyor. Bunu hakaret sayamazsın, gerçekten hakaret etmediği sürece.
    Sana göre inanmamak inanca saygısızlıksa, ona göre de senin inanmadığı için onun düşünce özgürlüğünü kısıtlaman onun inançsızlığına saygısızlıktır. İnanca saygı bekliyorsan, inançsızlığa da saygı göstereceksin.
    -
    Kaderin önceden yazılmışsa yaptıklarından neden sen sorumlu olasın peki? Ayrıca küçücük bir bebeğin can vermesiyle, gencecik masum bir kızın tecavüze uğramasıyla Allah dediğin mesaj veriyorsa nasıl eşitlikten bahsediyorsun. Hani Allah katında her kul eşitti, Allah affediciydi, Allah merhametliydi? Burada o verdiğim örnekteki zavallıların günahı bile yok. Neden bü dünyanın bütün pisliğini onlar çekiyor?

    Allah'ın gücü mü yetmiyor onları korumaya, yoksa öyle bir şey yok onun için mi bir şey yapamıyor?

    Al sana bilimsellik, bana bunu açıkla bakalım...

    Not: Dinde bilimsellik olmaz, tamamen inanç meselesidir. İnanan kişi O'nun varlığını kanıtlamaya çalışıyorsa, inancı zaten zayıftır demektir. Sen inancından eminsen, bilimsel temellere dayandırmana ne gerek var?
  • 28-06-2013, 16:41:35
    #15
    Elumre adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben ateist değilim fakat böyle şeyler okudukça düşünmüyor değilim. Siz hayatımız sınav deyince aklıma geldi. Şimdi namaz her müslümana farz. Bildiğim kadarıyla şeriatın geçerli olduğu bir sistemde namaz kılmayan cezalandırılır. Bu bir sınavsa namaz neden zorunlu. İsteyen kılar karşılığını alır isteyen kılmaz karşılığını alır. Ama zorunlu olunca herkes kılarsa sınavlık bir anlam kalmaz. Bu şuna benziyor sınava giren her öğrenciyi zorlayarak doğru şıkları işaretlettirmek. Herkes aynı şıkkı işaretlerse sınavın bir anlamı kalmaz. Sizce de böyle değil mi?
    Şeriatın çoğu kanunu kur'ana göre abartılıdır. Ben böyle bir kural hiç duymadım uydurma olduğunu düşünüyorum, ki iranda bile ezan okurken dışarda dolaşan binlerce insan görebilirsiniz. Onlar neden cezalandırmıyor?



    Elumre adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İran demedim hocam zaten ama şeriatte namaz kılmayan cezalandırılır. 80 sopaydı sanırım ve bildiğim kadarıyla kılmayı reddedip de kılmazsa ölüme kadar yolu var.
    Senin bu bahsettiğin ceza 100 sopa. Ayrıca namaz kılmayana değil zina yapana uygulanır. (Nur suresi ayet 2)

    Bahsettiğiniz ceza namazı terkedene veya inkar edene uygulanıyor deseydiniz belki inanılır gelebilirdi.

    Şeriatın çoğu kanunu kur'ana göre abartılıdır. Ben böyle bir kural hiç duymadım uydurma olduğunu düşünüyorum, ki iranda bile ezan okurken dışarda dolaşan binlerce insan görebilirsiniz. Onlar neden cezalandırmıyor?

    ruhadam adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ateist olmak başkadır, din düşmanı olmak başkadır. Her ateiste din düşmanı dersen biri de çıkar der ki her dindar dincidir, yobazdır. Böyle bir genelleme yapılamaz.
    Haklısınız.

    ruhadam adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Cami avlusuna bırakılan o minicik bebeklerin, tecavüze uğrayan günahsız kızların suçu ne peki. Bu hayatta ne yanlışları olmuş da neyin cezasını çekiyor? Özellikle daha din kurallarına göre günahları bile sayılmayan o küçücük, korumasız, savunmasız bir şeyden haberdar olmayan bebekler cami avlusuna bırakılıyor bulunamazsa donarak ölüyor. Böyle sınav mı olur?
    Suçu diye birşey yok. Eğer o bebek o yaşta ölmüşse zaten en güzel ödül odur ona. Pisliğini görmez bu yaşamın.

    Ayrıca oraya bırakılmasıda onun sınavı. Maide 13 derki "her insanın vebalini kendi boynuna astık. Mahşer günü apaçık bir kitap çıkaracağız karşısına."

    Yani bu ölümlerde başka sebepler aramanızı tavsiye etmiyorum. İki cihan birarayada gelse insanlar buna bir çare bulamaz. Boş vakitlerinizde kur'an okursanız herşeyi daha iyi anlayacaksınız. Böyle konuşarak günaha giriyorsunuz. Ne demek "Bu Nasıl Sınav ?"

    BestBads adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ateist zaten dinsizdir. Dinin ne dostudur ne de düşmanı. Bana göre onların din hakkında iyi veya kötü konuşma hakları bile yoktur. Herkes kısmetini yaşıyor sonuçta yarın sabah bu sabah uyandığın gibi uyanacağın ne malum. Kaderimiz önceden yazılmış. Herkesin herşeyin iyi olma şansı yok burası sınav yeri. Her ölümün kötülüğün bi sebebi vardır. Bir yanda bir bebek oraya bırakılıyor ve ölüyorsa bu bir mesajdır O bebeğin suçu olduğundan değil o bebeği bir daha bırakmayın sonunu görün ne oluyor diye bize verilen mesajlardır. Biz o mesajları hala değerlendirmeyi beceremiyoruz.
    Ve o bebeğin kendi sınavıdır. Katılıyorum..
  • 28-06-2013, 16:49:38
    #16
    Üyeliği durduruldu
    foreverseo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Suçu diye birşey yok. Eğer o bebek o yaşta ölmüşse zaten en güzel ödül odur ona. Pisliğini görmez bu yaşamın.
    Peki madem bir günahı yok, Allah bu dünyanın pisliğini görmesini de istemiyor neden yaratıyor? Bu Allah dengesiz o zaman, karar veremiyor önce yaratıyor sonra da öldürüyor en büyük ödülü vermek için. Bilimsellikten çok uzaklaştın.

    foreverseo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yani bu ölümlerde başka sebepler aramanızı tavsiye etmiyorum. İki cihan birarayada gelse insanlar buna bir çare bulamaz.
    Allah hani merhamet edendi, insanlar çare bulamaz zaten peki madem Allah var, o niçin bulmuyor?

    foreverseo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Boş vakitlerinizde kur'an okursanız herşeyi daha iyi anlayacaksınız. Böyle konuşarak günaha giriyorsunuz. Ne demek "Bu Nasıl Sınav ?"
    Herkesin inancı kendine yukarıda da dediğim gibi, ayrıca bazı şeylere kendi açımdan karar vermeden önce yeterince okudum zaten merak etmeyin. Benim sorduğumun mantıklı bir açıklamasını yapamadınız henüz, orada da yok bunun açıklaması.

    foreverseo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ve o bebeğin kendi sınavıdır. Katılıyorum..
    Bebeğin ağlamaktan başka bir yetisi yok, sesini de duyuramıyor donarak ölüyor. Savunmasız, daha bir aylık bile değil. Tecavüze uğrayan gencecik kızlar için de durum aynı, böyle sınav olmaz, adalet de olmaz kusura bakma. Normal ölümden, cinayetten bahsetmiyorum. Onları yine o kişinin günahı vardır veya kaderidir der kendince açıklarsın anlarım. Buna ne diyeceksin?
  • 28-06-2013, 16:50:37
    #17
    ruhadam adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sen dine inanarak din hakkında fikir belirtebiliyorsan, dine inanmayan da senin inancına saygısızlık etmediği sürece istediği gibi görüşlerini belirtebilir. Sonuçta sana doğru gelen inanmayana yanlış geliyor. O'na yanlış gelen de sana doğru geliyor. Bunu hakaret sayamazsın, gerçekten hakaret etmediği sürece.
    Sana göre inanmamak inanca saygısızlıksa, ona göre de senin inanmadığı için onun düşünce özgürlüğünü kısıtlaman onun inançsızlığına saygısızlıktır. İnanca saygı bekliyorsan, inançsızlığa da saygı göstereceksin.
    -
    Kaderin önceden yazılmışsa yaptıklarından neden sen sorumlu olasın peki? Ayrıca küçücük bir bebeğin can vermesiyle, gencecik masum bir kızın tecavüze uğramasıyla Allah dediğin mesaj veriyorsa nasıl eşitlikten bahsediyorsun. Hani Allah katında her kul eşitti, Allah affediciydi, Allah merhametliydi? Burada o verdiğim örnekteki zavallıların günahı bile yok. Neden bü dünyanın bütün pisliğini onlar çekiyor?

    Allah'ın gücü mü yetmiyor onları korumaya, yoksa öyle bir şey yok onun için mi bir şey yapamıyor?

    Al sana bilimsellik, bana bunu açıkla bakalım...

    Not: Dinde bilimsellik olmaz, tamamen inanç meselesidir. İnanan kişi O'nun varlığını kanıtlamaya çalışıyorsa, inancı zaten zayıftır demektir. Sen inancından eminsen, bilimsel temellere dayandırmana ne gerek var?
    Klasik olacak ama

    http://www.youtube.com/watch?v=fQVCoD3spOQ


    Konu bilimselliğe dayanıcaksa bana resimdeki sineğin nasıl oluştuğunu anlatırmısın ? Çok merak ettimde.
  • 28-06-2013, 16:52:23
    #18
    ruhadam adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sen dine inanarak din hakkında fikir belirtebiliyorsan, dine inanmayan da senin inancına saygısızlık etmediği sürece istediği gibi görüşlerini belirtebilir. Sonuçta sana doğru gelen inanmayana yanlış geliyor. O'na yanlış gelen de sana doğru geliyor. Bunu hakaret sayamazsın, gerçekten hakaret etmediği sürece.
    Sana göre inanmamak inanca saygısızlıksa, ona göre de senin inanmadığı için onun düşünce özgürlüğünü kısıtlaman onun inançsızlığına saygısızlıktır. İnanca saygı bekliyorsan, inançsızlığa da saygı göstereceksin.
    -
    Kaderin önceden yazılmışsa yaptıklarından neden sen sorumlu olasın peki? Ayrıca küçücük bir bebeğin can vermesiyle, gencecik masum bir kızın tecavüze uğramasıyla Allah dediğin mesaj veriyorsa nasıl eşitlikten bahsediyorsun. Hani Allah katında her kul eşitti, Allah affediciydi, Allah merhametliydi? Burada o verdiğim örnekteki zavallıların günahı bile yok. Neden bü dünyanın bütün pisliğini onlar çekiyor?

    Allah'ın gücü mü yetmiyor onları korumaya, yoksa öyle bir şey yok onun için mi bir şey yapamıyor?

    Al sana bilimsellik, bana bunu açıkla bakalım...

    Not: Dinde bilimsellik olmaz, tamamen inanç meselesidir. İnanan kişi O'nun varlığını kanıtlamaya çalışıyorsa, inancı zaten zayıftır demektir. Sen inancından eminsen, bilimsel temellere dayandırmana ne gerek var?
    üstad amacın ne anlamadım. Ben görüşümü söylüyorum isteyen inanır isteyen inanmaz inancımı yorumlamıyor benim inancımı sorguluyorsun. Bu olmaz. Ben bana göre olan fikirleri savunuyorum Beynim var düşünme kabiliyetim var düşünerek ve şu zamana kadar yaşadığım tecrubelerle kendi düşüncemi söylüyorum. Hiçbir şey iddaa etmeye de ima etmeye de çalışmam. Bilimsellikle açıklansaydı ilk mesajdaki varlık şu ana kadar yapılırdı. Kadere de inanmıyorsan madem her attığın adımı beynin mi yönetiyor sanıyorsun ? yoksa seni yönlendiren birşeyler mi var ? İman bunları sorgulamaz. Bunları ne kadar sorgulasan da bir cevap alamazsın bulamazsın çünkü. Herkesin kaderi önceden bellidir. Ama şu açıdan bakarsan eğer, nelerin sevap nelerin günah olduğunu biliyorsun ve hala bildiğin halde günah işliyorsun peki neden. Madem herşey sorunsuz olabilirse neden günah işliyor insanlar. Her insan Allahtan korksaydı şu an bu dünya bu duruma gelmezdi Herkes iyi olurdu. Şu an kaç kişi imanlı. Artık insanlar inanmıyor. Günahta benim sevapta diyor 1 cumaya giderken 10 kez gitmiyor yasak olan şeyleri bir kezden birşey olmaz diyerek yapıyor. O tecavüze uğrayan kızın ne biliyosun ailesinin tertemiz olduğunu ? ne biliyosun o kızın o aşamalara kendi elleriyle gelmediğini. 7 yaşına kadar tüm çocuklar günahsızdır Çünkü bilmiyorlar imanı dini ailelerin yaptıkları çocuktan mutlaka çıkıyor. Bunu dedemin dedeside söylerdi babamda söylüyor. Bu çocukların o durumda olmalarınında elbet vardır bir sebebi. Sebepsiz ne oluyor söylermisin ?

    neyse bunları konuşarak bile günaha giriyoruz. Herkes fikrini paylaşmakta özgür.

    Saygılarımla