• 29-05-2013, 23:39:58
    #55
    atary adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kanunun ona ait olması kardeşlerini öldürdüğü anlamına gelmez , Fatih veraset sistemini yanlış düzenlemiştir ancak cinayet yapmamış...
    [Her kime ki devlet nasip ola, karındaşını öldürebilir. /Fatih] Öldürmüş öldürmemiş o konuda bilgim yok, öldürülmesinin yolunu açan Fatih'tir, devletin bekası için nasıl ki Çandırlı'yıda öldürmüşse...

    Edit: orijinali "Ve her kimesneye evlâdımdan saltanat müyesser ola, karındaşların nizâm-ı âlem içün katletmek münâsibdlr. Ekseri ulemâ dahi tecviz etmiştir. Anınla âmil olalar"
  • 29-05-2013, 23:39:58
    #56
    Üyeliği durduruldu
    Mimar Sinan ismi sanki cuk otururdu yeni köprü ismi olarak. Atatürk Köprüsü de güzel olurdu. Tabi bizim dediğimiz olacak değil elbet biz kimiz ki halkız sonuçta , hayırlı olsun demek düşer bize...
  • 29-05-2013, 23:42:28
    #57
    Herşeyin altında bir bit yeniği arıyorsunuz arkadaş yahu adam gibi konuşlım istiyoruz herşeyi siyasete dökmüyelim istiyoruz ama yinede durduramıyoruz kendimizi arkadaş yukarda demiş trafige çıkınca nerde devlet trafiğe çözüm olabilecek bir şey gelince ağaçlar gidiyor nerde devlet
  • 29-05-2013, 23:46:18
    #58
    kalitelihostorg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bir Şeyler Gidecek bir şeyler gelecekki gelişebilelim, İstanbulda yaşayan trafigi bilir,
    Herkes işine geldigi gibi konuşmaya bayılır trafige çıkınca nerde bu devlet ?
    Agaç Kesilince , Yazıklar olsun Agaç Kesiyorlar Vs,
    Ben bu tip Projeleri destekliyorum şahsen..
    Çözüm bu mudur? Çözüm bulmak için oturup kafa patlatılacağına, doğaya zarar vermeden veya en az zararı vererek nasıl iş yaparız diye düşünmeden, nasıl telafi edileceğini anlatmadan paldır küldür iş yapmak mıdır yöneticilik?

    Gelişme hususunu siz çok yanlış anlamışsınız. Sizden 2-3 nesil sonrası gölgesinde duracak ağaç bulamadığında da köprü altına mı git diyeceksiniz?
  • 29-05-2013, 23:47:02
    #59
    NepenTheS adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öncelikle teşekkür ederim, her söze her düşünceye saygım var.

    Bakın arada ki ince çizgiyi göremiyorsunuz. Yavuz Sultan Selim kendine karşı gelenleri direk olarak bastırmaya, sindirmeye yönelik politikalar uygulayarak hükümdarlığını büyütmüştür. Şah İsmail'de onun bir numaralı hedefi olduğu için üzerine gitmiş ve yok etmiştir. Burada mevzu bahis olan direk olarak bir etnik öğeye saldırı değildir. Benim bahsetmek istediğim budur. Maalesef ki bazı kesimler bunları bile bile, bu gerçeği bildikleri halde bu şekilde suistimal edip, anti-osmanlı bir hava yaratma çabasındalar. Geçmişini bilmeyen, tanımayan bir nesilin geleceği olamaz. Eğer ki bizler daha şimdiden bu ayrıma düşürürsek kendimizi, vay halimize. Bir sonraki nesile hiç bir şey aktaramayacağız.
    tam olarak etnik bir kökene saldırıdır. o zamanlar ''kızılbaş'' diye tabir insanlar katledilmiştir.

    kaynak: büyük osmanlı tarihi, ismail hakkı uzunçarşılı, cilt : 2 sahife : 257-258

    sayfa 257 dipnot 2: bundan akdem padişah 'anadolu'da aram eden kızılbaşları teftiş için hükkam-ı memalike hükümler gönderip yedi yaşından yetmiş yaşına varınca kızılbaş olduğu sabit olanların isimlerini deftere kayıt ile kendisine gönderilmesini emretmişti. padişahın emri ile kırk bin kişi tevkif olunarak kimi katledilmiş ve kimisi hapis olunmuştur.

    bir diğer kaynak, o'nu da buyrun:

    "sultan selim casusları aracılığı ile anadolu ve rumeli'nin bütün köy kasaba ve aşiretlerinde yaşayan alevilerin listelerini hazırlattı. bu listelerde yedi yaşından ihtiyarlara kadar kırk bin kişinin adı yazılmıştı. bursa sarayından verilen bir işaret üzerine bu kırk bin kurban milli inanç adı altında acımasızca boğazlandı. bu kıyımın yarattığı dehşet havası, buna benzer olaylar italya, ispanya ve fransa'da da oluyor gerekçesiyle osmanlı tarihçileri tarafından önemsenmedi."

    kaynak: alphonse de lamartine, osmanlı tarihi, cilt: 1, sahife: 370

    benim bildiğim tüm güvenilir tarihçilerde bunu doğruluyor. hatta bugün denk geldiyseniz aykırı sorularda taha akyol bile katliamın olduğunu ancak katledilen kişi sayısının abartı olduğunu söyledi.
  • 29-05-2013, 23:52:04
    #60
    Hangi isim verilse tepki gösterilecekti. Atatürk konulsa seçim yatırımıııı diye naralar atılacak Atatürk kullanılıyor denilecekti... Mimar Sinan ismi ise yaptıgı işe saygıdan dolayı konulmamalıydı. Açıkçası ben Kanuni isterdim ama şu malum dizi!!!!
  • 29-05-2013, 23:55:13
    #61
    Beyat adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hangi isim verilse tepki gösterilecekti. Atatürk konulsa seçim yatırımıııı diye naralar atılacak Atatürk kullanılıyor denilecekti... Mimar Sinan ismi ise yaptıgı işe saygıdan dolayı konulmamalıydı. Açıkçası ben Kanuni isterdim ama şu malum dizi!!!!
    türk tarihi 1299'da başlamadı : ) bizim alparslan, oğuz kaan ve böyle bir çok kahraman savaşcımız var.
  • 29-05-2013, 23:56:06
    #62
    Ben forumda verilen örnekler üzerinden gittim...
  • 30-05-2013, 00:01:54
    #63
    CND adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çözüm bu mudur? Çözüm bulmak için oturup kafa patlatılacağına, doğaya zarar vermeden veya en az zararı vererek nasıl iş yaparız diye düşünmeden, nasıl telafi edileceğini anlatmadan paldır küldür iş yapmak mıdır yöneticilik?

    Gelişme hususunu siz çok yanlış anlamışsınız. Sizden 2-3 nesil sonrası gölgesinde duracak ağaç bulamadığında da köprü altına mı git diyeceksiniz?
    Ya Arkadaşım Neden bahsediyorsunuz,Zaten İstanbul ne halde nerde yaşıyorsunuz bilmiyorum bi gelin bakın şuraya, Kimsenin agaç düşüncek hali kalmamış,İnsan Sayısı Kadar araba var,Zengin Fakir Fark etmiyor herkesin aracı var,Daha İyi bir Çözüm yolu olsa onu seçerlerdi eminimki.