• 15-02-2021, 22:24:43
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bana kaçıncı cahil diyişin sayamadım cold wallet'dan ağa bağlanamazsan parayı nasıl harcayacaksın? şunu bi açıklasana vahiy mi yollayacaksın? tekrar yazayım bağlantı kurmak isteyen her program istemci rolünü üstlenmiş olur.
    int yasakliipler[10000], tmp[10000];
    while(1)
    {
       if(IpAdresiDegistimi( tmp ))
          memcpy(yasakliipler, tmp, sizeof(yasakliipler));
      Sleep(10);
    }
    Her 10 milisaniyede ip adreslerini kontrol et değişiklik varsa eskileri serbest bırak yenileri engelle. Sadece bu kod ağa yeni katılımcıları engeller. Bütün IP adreslerini engelleme diye bir şey yok sadece btc nin ip adreslerini engeller istediğin kadar ip değiştir engellenen ip sayısı btc ip sayısını geçmez.

    Bak burda biri sormuş; https://bitcoin.stackexchange.com/qu...ind-each-other
    How do Bitcoin clients find each other? Bitcoin clienti diğerlerini nasıl bulur?
    Daha önce bağlantı yapmışsa aynı ip adresinden bağlantı yapmaya çalışır eğer bağlantı kurulamazsa yada bağlantı ilk sefer yapılacaksa kaynak koda eklenen ip/dns adreslerinden bağlantı kurmayı dener, bu adresler yasaklıysa ağa dahil olamaz.

    Şimdi sıra hali hazırda bağlantı kurmuş kişilere geldi;
    Bu kişiler gizli mi? öyle olsa ağa kimse dahil olamazdı o halde yapılması gereken şey ağdaki ip adreslerini toplamak ve topladığın ip adreslerini belirtilen port adresinden buluşturmamak, örneğin 1 nolu IP adresine 7 nolu IP adresi 5. porttan bağlanamaz.

    Uydu atılacakmış, wifi ağı kurulacakmış bunu yazdım zaten cep telefonu wifiden olmaz baz istasyonu mu kuracaksın? hadi bi dene bakalım ne oluyor.

    Senin uslubunla; Şunu cahil kafana sok internetle internetin sahibine kafa tutamazsın!
    iki tarafında yazılarını okudum.
    @Tontonq; buna cvp ver. Dunyadaki tüm hükümetler arkadaşın dediği gibi, ISP'ler ve Bankalar ile engelleyici bir sistemi devreye sokarsa ne olacak? ve kripto para borsalarını oluşturan unsurları devletler yasaklarsa kimse ücret karşılığı change de edemicek. Bu çok zor bişe değil. Bankalarında canına minnet zaten, böyle olursa tamam btc yok olmaz ama güven vermez, dip fiyatı zaten direk kendi bulacaktır. milletin btc si pul olacaktır. buda bir gerçek? uydu atarızı falan geç, Devletler yasaklarsa uydu muydu kimse atamaz. ve ben daha hiç duymadım merkez bankaların kripto para aldığını?
    https://www.coinkolik.com/bitcoin-ya...ldugu-ulkeler/

    Yani demem o ki btc yi yok edemezler tmm ama gerçekten patlatılabilme imkanı var gibi. Misal Çin ve rusya yasaklamış hapis cezası var. Bu iş Amerika ve avrupaya yarıyor görünüyor...
    Düşündüren soruda şuan neden yasaklamadıkları, Kendi kurdukları sisteme zarar vermiyor olabilir veya biraz daha zamanı var veya menfaatleri var yasaklamak istemiyorlar.
    ?
  • 15-02-2021, 22:29:40
    ee yani ? güzel lakin boş yorumlarınız için teşekkürler )))
  • 16-02-2021, 00:48:11
    Üyeliği durduruldu
    Protex adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    iki tarafında yazılarını okudum.
    @Tontonq; buna cvp ver. Dunyadaki tüm hükümetler arkadaşın dediği gibi, ISP'ler ve Bankalar ile engelleyici bir sistemi devreye sokarsa ne olacak? ve kripto para borsalarını oluşturan unsurları devletler yasaklarsa kimse ücret karşılığı change de edemicek. Bu çok zor bişe değil. Bankalarında canına minnet zaten, böyle olursa tamam btc yok olmaz ama güven vermez, dip fiyatı zaten direk kendi bulacaktır. milletin btc si pul olacaktır. buda bir gerçek? uydu atarızı falan geç, Devletler yasaklarsa uydu muydu kimse atamaz. ve ben daha hiç duymadım merkez bankaların kripto para aldığını?
    https://www.coinkolik.com/bitcoin-ya...ldugu-ulkeler/

    Yani demem o ki btc yi yok edemezler tmm ama gerçekten patlatılabilme imkanı var gibi. Misal Çin ve rusya yasaklamış hapis cezası var. Bu iş Amerika ve avrupaya yarıyor görünüyor...
    Düşündüren soruda şuan neden yasaklamadıkları, Kendi kurdukları sisteme zarar vermiyor olabilir veya biraz daha zamanı var veya menfaatleri var yasaklamak istemiyorlar.
    ?
    çin ve rusya yasaklıyor mu

    dünyadaki minerların neredeyse yüzde 50 si çinde bu mu yasaklanmıs hali
    ethereum gibi btc ardından 2 ci olarak kabul edilen bir değer rusyada sahibi de ülke ülke geziniyor , putin tarafından davet alıyor vs vs

    hastayım bu kulaktan dolma bilgilerle yorum yapmanıza
    hala ip banlayarak ağı çökertebileceğinizi sanmanız inanılmaz , evden su an actım walletımı. hangi devlet nereden bilecek bunu
  • 16-02-2021, 01:29:34
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evet bütün bankalar anlaşmalı olarak global bir yasak getirse kriptolar büyük darbe yer, ne hikmetse bazıları kriptoların bankaların yerini alacağını düşünüyor onların eli armut topluyordu

    İnternetle internetin sahibine kafa tutulmaz.

    Ayrıca geleceğin teknolojisi venüs projesi arkadaşlar yormayın kendinizi
    https://10layn.com/10-maddede-venus-...jacque-fresco/
    bankaların kafadan yasak koyabileceğini sanmıyorum ama devletler yasaklayabilir

    şu anda ülkemizde skrill ve paypal yasaklanmış durumda. hatta bu yüzden skrill'den paramı aylardır alamadım.

    şimdi siz kripto paralarınızı TL'ye dönüştürmek için ne kullanıyorsunuz? aracılar. hah işte bu aracıların bankalar ile iş yapmasını yasakladığı an BDDK, yurt dışına gitmek zorunda kalırsınız

    bu olur mu? kim bilir
  • 16-02-2021, 03:26:25
    dogaatac adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    evden su an actım walletımı. hangi devlet nereden bilecek bunu
    Evden bitcoin ağına direkt kablo attın galiba önce ISP ye uğrarsın daha sonra internete çıkarsın. DNS adresi ISP de yasaklıysa IP alamazsın. Yasak lokalse VPN kullanarak bunu aşarsın ama tüm ISP ler yasaklarsa bağlanamazsın.

  • 16-02-2021, 14:14:21
    Protex adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    iki tarafında yazılarını okudum.
    @Tontonq; buna cvp ver. Dunyadaki tüm hükümetler arkadaşın dediği gibi, ISP'ler ve Bankalar ile engelleyici bir sistemi devreye sokarsa ne olacak? ve kripto para borsalarını oluşturan unsurları devletler yasaklarsa kimse ücret karşılığı change de edemicek. Bu çok zor bişe değil. Bankalarında canına minnet zaten, böyle olursa tamam btc yok olmaz ama güven vermez, dip fiyatı zaten direk kendi bulacaktır. milletin btc si pul olacaktır. buda bir gerçek? uydu atarızı falan geç, Devletler yasaklarsa uydu muydu kimse atamaz. ve ben daha hiç duymadım merkez bankaların kripto para aldığını?
    https://www.coinkolik.com/bitcoin-ya...ldugu-ulkeler/

    Yani demem o ki btc yi yok edemezler tmm ama gerçekten patlatılabilme imkanı var gibi. Misal Çin ve rusya yasaklamış hapis cezası var. Bu iş Amerika ve avrupaya yarıyor görünüyor...
    Düşündüren soruda şuan neden yasaklamadıkları, Kendi kurdukları sisteme zarar vermiyor olabilir veya biraz daha zamanı var veya menfaatleri var yasaklamak istemiyorlar.
    ?
    Zamanında bitcoin için ne demişler bakın
    https://www.donanimhaber.com/JPMorga...layacak--93724
    yasaklamaya çalışmadılar sanmayın
    https://www.jpmorgan.com/solutions/c...-coin-payments
    güçleri savaşmaya yetmeyince teslim oldular
    şuan tam Gandhi'nin dediği o meşhur söze canlı olarak tanık oluyoruz
















    bir de utanmadan lise 2 c kodu atmış bana karşında çocuk yok senin
    çok basit bir iddiam var bitcoinin temelinde 2-3 tane sunucu yatiyorsa buyrun stress tool kiralayıp ddos atın trilyon dolarlık sistemi çökertin gerçekten yapın ama biz de görmüş olalım
    varsayalım ki o sunucular kapandı yenisini açarlar diyorum adam diyorki c koduyla engelleyecekler vs. bi akıllı sensin satoshi malın önde gideniydi aynen kardeşim
    bitcoin temeli matematiğe dayanan 10 dkda 1-2 mblik bulunan bloğu eşler arasinda paylaşan bir sistem,
    varsayalım ki insanların rtc server yayinlama şansı yok o zaman da bitcoin statik olarak herkesin kullandığı genel 80/443 porta geçer
    https://github.com/bitcoin/bips/blob...0151.mediawiki bip15 aktif edilir dünyadaki tüm ipv4 ler taranip eşler gene birbirini bulur ki bu 5dk sürmez ordaki sunucuların tek amacı eşlerin birbirini daha hızlı bulabilmesi
    ve ben sana diyorumki parasını verdiğin takdirde yüz milyonlarca istediğin her ülkeden ip elde edebiliyorsun,tcp/ip protokolü kimsenin tekelinde değil
    zaten 3.7 milyar adet ipv4 adresi var her ülkenin kanunu farklıyken, kaldı ki ülkelerin kaldı ki eyaletlerin bile kanunları farklıyken global anlamda yasak imkansız,
    2009dan beri google youtube facebook whatsapp aklınıza gelebilecek herşey çöktü ülkeler genelinde internet bile çökmüştür ama bitcoin her zaman ayakta devam ediyordu bu böyle de olacak
    bugün p2p olmadi başka bir sisteme geçilir ama illaki internet sürdüğü sürece global olarak varlığını sürdürür,
    iranda çinde rusyada yasakmışmış
    https://localbitcoins.com/accounts/profile/vniknis/
    sadece şu adamın rusyada 100 binden fazla işlem sayısı var
    bitcoinin çalişmasi için çok büyük bir bant genişliği gerekmiyor radyo frekanslarıyla bile bulunan bloklar yapılan ağa duyurulabilir yayınlanabilir ama bankalar ve diğer sistemler merkeziyetsiz olmadığı için onlar için böyle bir şey mümkün değil,
    bitcoini engellemeye çalışıp interneti kapatırsalar,bitcoin devam eder ama bankalar , kredi kartları, atmler çöker bu bu kadar net bitcoin hayatına devam etmenin bir yolunu illaki bulur çünkü kimsenin tekelinde değildir,
  • 16-02-2021, 14:47:59
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evden bitcoin ağına direkt kablo attın galiba önce ISP ye uğrarsın daha sonra internete çıkarsın. DNS adresi ISP de yasaklıysa IP alamazsın. Yasak lokalse VPN kullanarak bunu aşarsın ama tüm ISP ler yasaklarsa bağlanamazsın.

    neden işinize gelene cevap veriyorsunuz? rusya dan yasaklandığı haberini nerden aldınız mesela ?
  • 16-02-2021, 14:54:59
    Yalnız konu gerçekten çok bilgilendirici. 2 tarafında tüm kanıtlarıyla açıklama yapması çok iyi. Takipteyim...
  • 16-02-2021, 15:55:04
    Tontonq adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Zamanında bitcoin için ne demişler bakın
    https://www.donanimhaber.com/JPMorga...layacak--93724
    yasaklamaya çalışmadılar sanmayın
    https://www.jpmorgan.com/solutions/c...-coin-payments
    güçleri savaşmaya yetmeyince teslim oldular
    şuan tam Gandhi'nin dediği o meşhur söze canlı olarak tanık oluyoruz
















    bir de utanmadan lise 2 c kodu atmış bana karşında çocuk yok senin
    çok basit bir iddiam var bitcoinin temelinde 2-3 tane sunucu yatiyorsa buyrun stress tool kiralayıp ddos atın trilyon dolarlık sistemi çökertin gerçekten yapın ama biz de görmüş olalım
    varsayalım ki o sunucular kapandı yenisini açarlar diyorum adam diyorki c koduyla engelleyecekler vs. bi akıllı sensin satoshi malın önde gideniydi aynen kardeşim
    bitcoin temeli matematiğe dayanan 10 dkda 1-2 mblik bulunan bloğu eşler arasinda paylaşan bir sistem,
    varsayalım ki insanların rtc server yayinlama şansı yok o zaman da bitcoin statik olarak herkesin kullandığı genel 80/443 porta geçer
    https://github.com/bitcoin/bips/blob...0151.mediawiki bip15 aktif edilir dünyadaki tüm ipv4 ler taranip eşler gene birbirini bulur ki bu 5dk sürmez ordaki sunucuların tek amacı eşlerin birbirini daha hızlı bulabilmesi
    ve ben sana diyorumki parasını verdiğin takdirde yüz milyonlarca istediğin her ülkeden ip elde edebiliyorsun,tcp/ip protokolü kimsenin tekelinde değil
    zaten 3.7 milyar adet ipv4 adresi var her ülkenin kanunu farklıyken, kaldı ki ülkelerin kaldı ki eyaletlerin bile kanunları farklıyken global anlamda yasak imkansız,
    2009dan beri google youtube facebook whatsapp aklınıza gelebilecek herşey çöktü ülkeler genelinde internet bile çökmüştür ama bitcoin her zaman ayakta devam ediyordu bu böyle de olacak
    bugün p2p olmadi başka bir sisteme geçilir ama illaki internet sürdüğü sürece global olarak varlığını sürdürür,
    iranda çinde rusyada yasakmışmış
    https://localbitcoins.com/accounts/profile/vniknis/
    sadece şu adamın rusyada 100 binden fazla işlem sayısı var
    bitcoinin çalişmasi için çok büyük bir bant genişliği gerekmiyor radyo frekanslarıyla bile bulunan bloklar yapılan ağa duyurulabilir yayınlanabilir ama bankalar ve diğer sistemler merkeziyetsiz olmadığı için onlar için böyle bir şey mümkün değil,
    bitcoini engellemeye çalışıp interneti kapatırsalar,bitcoin devam eder ama bankalar , kredi kartları, atmler çöker bu bu kadar net bitcoin hayatına devam etmenin bir yolunu illaki bulur çünkü kimsenin tekelinde değildir,
    Yav niye utanayım bildiğin bir şey varsa adam gibi yazsana
    ipv4 2^32 = 4294967296 adet ip demek, bir tanesine bağlantı teşebbüsü en az 5 saniye demek, var sayalım 100 bin adet dinleyici var
    4,294,967,296 /100,000 = 42949
    42949 x 5 = 214745
    214745 / 60 / 60 = 59 saat demek yani ağa bağlanma süren yaklaşık 60 saat sürecek, ki aynı işlemi ISP ler de yapar ve yine ağı dağıtabilir.


    Biraz da bitcoin enerji tüketimine bakalım neymiş

    https://www.theverge.com/2019/7/4/20...try-comparison

    Daha şimdiden avusturyanın tükettiği enerjiye eşit, dünyanın ise %0.25 i kadar enerji tüketiyor, peki yine bir hesap yapalım.

    Dünyada toplamda ortalama olarak 80 trilyon dolar para var btc market kap yaklaşık olarak bu paranın %1 i. btc nin piyasayı komple ele geçirmesi demek değerinin 100 kat artması demek bu da mandenci sayısını 100 kat artması %0.25 olan enerji tüketiminin %25 e çıkması demek. Düşünsene dünyanın tükettiği enerjinin %25 i sadece bu sisteme gidiyor


    EleniaPoll1 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    neden işinize gelene cevap veriyorsunuz? rusya dan yasaklandığı haberini nerden aldınız mesela ?
    Rusya yasakladı gibi bir şey öylemedim, karıştırdınız galiba.