Tontonq adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Zamanında bitcoin için ne demişler bakın
https://www.donanimhaber.com/JPMorga...layacak--93724
yasaklamaya çalışmadılar sanmayın
https://www.jpmorgan.com/solutions/c...-coin-payments
güçleri savaşmaya yetmeyince teslim oldular
şuan tam Gandhi'nin dediği o meşhur söze canlı olarak tanık oluyoruz
















bir de utanmadan lise 2 c kodu atmış bana karşında çocuk yok senin
çok basit bir iddiam var bitcoinin temelinde 2-3 tane sunucu yatiyorsa buyrun stress tool kiralayıp ddos atın trilyon dolarlık sistemi çökertin gerçekten yapın ama biz de görmüş olalım
varsayalım ki o sunucular kapandı yenisini açarlar diyorum adam diyorki c koduyla engelleyecekler vs. bi akıllı sensin satoshi malın önde gideniydi aynen kardeşim
bitcoin temeli matematiğe dayanan 10 dkda 1-2 mblik bulunan bloğu eşler arasinda paylaşan bir sistem,
varsayalım ki insanların rtc server yayinlama şansı yok o zaman da bitcoin statik olarak herkesin kullandığı genel 80/443 porta geçer
https://github.com/bitcoin/bips/blob...0151.mediawiki bip15 aktif edilir dünyadaki tüm ipv4 ler taranip eşler gene birbirini bulur ki bu 5dk sürmez ordaki sunucuların tek amacı eşlerin birbirini daha hızlı bulabilmesi
ve ben sana diyorumki parasını verdiğin takdirde yüz milyonlarca istediğin her ülkeden ip elde edebiliyorsun,tcp/ip protokolü kimsenin tekelinde değil
zaten 3.7 milyar adet ipv4 adresi var her ülkenin kanunu farklıyken, kaldı ki ülkelerin kaldı ki eyaletlerin bile kanunları farklıyken global anlamda yasak imkansız,
2009dan beri google youtube facebook whatsapp aklınıza gelebilecek herşey çöktü ülkeler genelinde internet bile çökmüştür ama bitcoin her zaman ayakta devam ediyordu bu böyle de olacak
bugün p2p olmadi başka bir sisteme geçilir ama illaki internet sürdüğü sürece global olarak varlığını sürdürür,
iranda çinde rusyada yasakmışmış
https://localbitcoins.com/accounts/profile/vniknis/
sadece şu adamın rusyada 100 binden fazla işlem sayısı var
bitcoinin çalişmasi için çok büyük bir bant genişliği gerekmiyor radyo frekanslarıyla bile bulunan bloklar yapılan ağa duyurulabilir yayınlanabilir ama bankalar ve diğer sistemler merkeziyetsiz olmadığı için onlar için böyle bir şey mümkün değil,
bitcoini engellemeye çalışıp interneti kapatırsalar,bitcoin devam eder ama bankalar , kredi kartları, atmler çöker bu bu kadar net bitcoin hayatına devam etmenin bir yolunu illaki bulur çünkü kimsenin tekelinde değildir,
Yav niye utanayım bildiğin bir şey varsa adam gibi yazsana
ipv4 2^32 = 4294967296 adet ip demek, bir tanesine bağlantı teşebbüsü en az 5 saniye demek, var sayalım 100 bin adet dinleyici var
4,294,967,296 /100,000 = 42949
42949 x 5 = 214745
214745 / 60 / 60 = 59 saat demek yani ağa bağlanma süren yaklaşık 60 saat sürecek, ki aynı işlemi ISP ler de yapar ve yine ağı dağıtabilir.


Biraz da bitcoin enerji tüketimine bakalım neymiş

https://www.theverge.com/2019/7/4/20...try-comparison

Daha şimdiden avusturyanın tükettiği enerjiye eşit, dünyanın ise %0.25 i kadar enerji tüketiyor, peki yine bir hesap yapalım.

Dünyada toplamda ortalama olarak 80 trilyon dolar para var btc market kap yaklaşık olarak bu paranın %1 i. btc nin piyasayı komple ele geçirmesi demek değerinin 100 kat artması demek bu da mandenci sayısını 100 kat artması %0.25 olan enerji tüketiminin %25 e çıkması demek. Düşünsene dünyanın tükettiği enerjinin %25 i sadece bu sisteme gidiyor


EleniaPoll1 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
neden işinize gelene cevap veriyorsunuz? rusya dan yasaklandığı haberini nerden aldınız mesela ?
Rusya yasakladı gibi bir şey öylemedim, karıştırdınız galiba.