• 14-02-2021, 22:16:19
    #91
    Üyeliği durduruldu
    Kumardan bir farkı yok kripto paraların, istikrar zaten hiç mi hiç yok. İstikrarlı olmayan birşey 10 değil 110 sene sonrada genele yayılmaz. Bugün 20k ay sonra 38k, kazandırmış mı? Kazandırmış fakat bu muhteşem birşey olduğunu göstermiyor ki. Tekniğini falan bilmem, bilenler kazansın ama duygusal bağ kurup gelecek hayalleri kurmaya gerek yok 😄
  • 14-02-2021, 22:29:11
    #92
    Tontonq adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    cold wallet bağlantı isteği yapmaz cahilliğin sınırlarını zorluyorsun daha burda batırıyorsun hiç bir şey bilmiyorsun kalkmışsın insanların bilgisini sınıyorsun,bilmiyorum şu nedir şu nasıl olur şunu şöyle yaparsalar diye efendi gibi soracağına

    https://en.bitcoin.it/wiki/Cold_storage
    https://medium.com/@egetekiner/hot-w...Cold%20Wallet:

    tutturmuşsun rtc serverları kapanırsa şu olur bu olur, internette yaptığın sesli , kameralı görüşmeler, bir çok oyun , torrent paylaşımları , rtc serverlar üzerinden eşleri birbirine bağlar, rtc serverların kapanmasının hiç bir olumsuz yanı olmaz bitcoin için,yenisini kurarlar ama bitcoin o arada çalişmaya devam eder, var olan kullanicilar , hali hazırda mevcut bitcoin nodelariyla tekrar eşleştirme sağlayabilmek içni yeni rtc serverlar kurabilirler bunlar çok ufak detaylar ki o yüzden 3-5 tane server yeterli üstüne düşünmemişler bile,bir çok ülke bitcoini yasakladı etti deniyor git bak bakalım hangisinde bitcoin kullanilamiyor
    Dostum hala anlamak istemiyorsun soğuk cüzdandaki parayı nasıl harcayacaksın? cüzdanı açacaksın cüzdan (istemci) DNS adresinden IP talep edecek gönderilen IP adresine bağlantı kuracaksın sonra harcama işlemini yapacaksın DNS adresi ysaklıysa IP alamazsın bağlantı kuramazsın harcama yapamazsın.

    Sadece amerika kriptoları bitereceğim desin yeter, interneti internetle tehdit ettiğinizi sanıyorsunuz.
  • 14-02-2021, 23:44:36
    #93
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dostum hala anlamak istemiyorsun soğuk cüzdandaki parayı nasıl harcayacaksın? cüzdanı açacaksın cüzdan (istemci) DNS adresinden IP talep edecek gönderilen IP adresine bağlantı kuracaksın sonra harcama işlemini yapacaksın DNS adresi ysaklıysa IP alamazsın bağlantı kuramazsın harcama yapamazsın.

    Sadece amerika kriptoları bitereceğim desin yeter, interneti internetle tehdit ettiğinizi sanıyorsunuz.
    soğuk cüzdandan sign ettiğin mesajı ağa duyurman yetiyor illa cüzdanını internete taşıman gerekmiyor
    https://www.blockchain.com/btc/pushtx
    , bunu da yapmak için illa node sahibi olman da gerekmiyor node sahibi herhangi birinden bunu yapmasını isteyebiliyorsun linkteki gibi, bu bugün sadece internetle yapılıyor yarın uydularla belki de radyo dalgalarıyla bile yapılacak
    https://blockstream.com/satellite/
    bitcoini internetin fişini komple çekerseniz bile engelleyemezsiniz intranet + uydularla yine devam edebilir
  • 14-02-2021, 23:57:59
    #94
    dogantuysuz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam konuya müdahil olmak istemiyorum ama;

    Para matbaa da dileyenin hesap vermeden keyfine göre basılmıyor.

    Elon Musk, Bill Gates, Jeff Bezos vb. birisi tether süper 10 - 100 milyar dolar yatırıyorum derse belirttiğiniz tez hemen çürür.

    Piyasadaki paraya dileyen dilediği gibi müdahale edemiyor, bu ülkelerin ekonomik gücüne göre değişiyor. Türkiye ekonomisine 30-40 milyar dolarla rahat müdahale edebilirsin ama Almanya'ya bir kaç trilyon dolar ABD'ye onlarca trilyon dolar ile anca müdahale edilir.

    Daha öncede dediğim gibi para olarak dijitale geçilebilir doğru ama bu bilgisayarlarda üretilebilen bir kripto para olmayacaktır. Yine bilinen paranın dijital hali olacaktır.
    deli gibi $ basıyorlar


    https://www.youtube.com/watch?v=YJ47GVFBiNQ



    https://www.youtube.com/watch?v=lK_rYS8L3kI


    https://odatv4.com/bu-kadar-dolar-ba...-26042046.html

    https://tr.tradingeconomics.com/unit...oney-supply-m0

  • 15-02-2021, 00:08:00
    #95
    Tontonq adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    soğuk cüzdandan sign ettiğin mesajı ağa duyurman yetiyor illa cüzdanını internete taşıman gerekmiyor
    https://www.blockchain.com/btc/pushtx
    , bunu da yapmak için illa node sahibi olman da gerekmiyor node sahibi herhangi birinden bunu yapmasını isteyebiliyorsun linkteki gibi, bu bugün sadece internetle yapılıyor yarın uydularla belki de radyo dalgalarıyla bile yapılacak
    https://blockstream.com/satellite/
    bitcoini internetin fişini komple çekerseniz bile engelleyemezsiniz intranet + uydularla yine devam edebilir
    Arkadaş anlamıyor buluna anlatıyoruz. Tamam doğrusu sizin dediğiniz gibiymiş demiyor bir türlü. Dedikçe aynı şeyi diyor. 2 gün önce blockchain ismini duymuş araştırıp gelmiş. 10 senedir btc ile şahlanan blockchaini kimse bilmiyor, arkadaş biliyor boşver.

    Çiftlikbank ile blockchaini bir tutan insandan ne beklersin.
  • 15-02-2021, 00:10:33
    #96
    Tontonq adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    soğuk cüzdandan sign ettiğin mesajı ağa duyurman yetiyor illa cüzdanını internete taşıman gerekmiyor
    https://www.blockchain.com/btc/pushtx
    , bunu da yapmak için illa node sahibi olman da gerekmiyor node sahibi herhangi birinden bunu yapmasını isteyebiliyorsun linkteki gibi, bu bugün sadece internetle yapılıyor yarın uydularla belki de radyo dalgalarıyla bile yapılacak
    https://blockstream.com/satellite/
    bitcoini internetin fişini komple çekerseniz bile engelleyemezsiniz intranet + uydularla yine devam edebilir
    İnternetle bu iş olmaz önce bunu kabul edelim. Fantastik ama uydu olayını düşünmedim değil . Uyduyla bu işi çözmek için uydunun dünyadan ulaşılamayacak bir noktaya atılması gerek, dünya yörüngesine atmakla olmaz mıhlarlar
  • 15-02-2021, 01:23:24
    #97
    Mustty adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    O eskidendi. Siz baya geriden geliyorsunuz. Şu an bitcoin teknolojisine yatırım yapıyoruz yada transferler çok ucuz diyeni görmedim. BTC artık bir yatırım aracı haline geldi. Devletlerin merkez bankaları sürekli para basarak insanların ceplerindeki paranın değerini düşürdüğünü düşündüğü için bir değer saklama aracı olarak kullanılıyor bitcoin. Son olaylarda abd'nin kurumsalları bitcoine yönelince bu denli değer kazandı.
    Piyasayı şişirmek için basılan karşılıksız tetherler de buna dahil mi hocam🤔
    2 gün önce 1 milyar usdt piyasaya sürüldü ne farkı var merkez bankalarından 😉



    https://twitter.com/whale_alert/stat...193618433?s=20
  • 15-02-2021, 01:58:41
    #98
    Arkadaşlar Herkese Merhaba,

    Müsade ederseniz konuyu teknik olarak açıklayım.

    1. Blockchain nedir?
    Blockchain, Türkçe'ye blok zinciri olarak çevirebileceğimiz bir terim. Peki blok zinciri ne demek? Blok zinciri, veri bloklarından oluşan bir liste. Peki zincir ne anlama geliyor. Bu listede bulunan bloklar, önceki ve sonraki blogun imzalarını (buna hash deniyor teknik olarak) taşıyarak, önceki ve sonraki blogun değişmezliğini garanti altına alıyorlar. Aslında esas hikaye şu, verinin değişmezliğini (immuttable) garanti altına almak. Burada şunu söyleyeyim, KRIPTO PARA DİYE BİRŞEY YOK. Yani kriptolanan şey, yapılan para transferlerinin listedidir. Bu listenin değişememezliği blockchain ile garanti altına alınmak istenir.

    2. Torrent bir P2P yani Peer to Peer ağıdır. Client server ağ mimarisinden farklı olarak, sunucu ve istemci olarak değil, her bir bilgisayarın diğeri ile veri alışverişi esasına dayanır. Bitcoin P2P ağ yapısı üzerine (Yani Torrent'inde kullandığı ağ yapısı) üzerine kurulmuştur.

    3. Bitcoin de block chain yapısı verinin değişmezliğini garanti altına alır ancak, konsensüs yani, her bir işlem (transaction) için dağıtık halde bulunan her bir block zincirinden onay alınması olayı %51 saldırısına her zaman açıktır.

    4. Burada açıklanların dışında Bitcoin'in başlangıçtaki idası şuydu. Herhangi bir otorite olmaksızın (devlet, banka, borsa vs), iki kişi arasında (P2P) aracısız bir değişim aracı olmaktı. Yani şöyle düşünün, ben bir pazara gidiyorum ve domates satın alıyorum. Bunun karşılığında cüzdanımdan para çıkarıp satıcıya veriyorum. Bitcoin in başlangıç idası bu senaryoyu gerçekleştirmekti. Ancak bunu başaramadı. Yani idaasını yerine getiremedi. Tamam teknik olarak ben cüzdan numarasını bildiğim bir kişiye BTC gönderebiliyorum. Bu doğru ama bunun pratik olarak bir karşılığı yok. Şunu söyleyeme çalışıyorum. Örneğin benim bir cüzdanım var ve facebook da tanıştığım ve cüzdanında BTC olan birisinden BTC satın almak istiyorum. Şimdi nasıl yapacağız? Önce ben parayı karşı tarafa göndersem, peki o bana BTC göndermezse. Yada tam tersi o bana BTC gönderdi ben ona karşılığında anlaştığımız parayı göndermezsem. İşte bu konuyu BTC çözmedi. Yani başlangıçtaki idasını yerine getirmedi. İşte bu güven konusu çözülemediği ve bu bir ihtiyaç olduğu için kripto para borsaları oluşturuldu ve Bitcoinin başlangıç idadası tümüyle çöktü. Bugün 500 milyar dolarlık bir hacmi var bu başarı değil mi diyebilirsiniz. Evet böyle bir hacim var ama Bitcoin idasını değişim aracı olma iaddasını başamadı.

    Yani bir başarısızlık durumu var. Ben kesinlike kripto paraların gelecekte kullanılacak tek değişim aracı olduğuna inanıyorum. Ancak bu şekli ile değil. Şu anki mevcut kripto paraların bu işin ilk basamağı olduğuna ve yakın bir gelecekte kullanılmayacağını düşünüyorum. Teknolojisinin ihtiyacı karşılayamadığı için. Bitcoin değişim aracı olma idası ile gündeme geldi ancak olamadı. Yatırım aracı olarak, sürekli yükselen ve alcalan, dışarıdan baklıdığında sipeküle edilen bir durumdan çıkamadı.
  • 15-02-2021, 02:02:18
    #99
    IP'lerin değişimi ve rota dağıtımı 10dk'dan kısa sürede bitirilebilir o sorun değil, kullanıcı güvendiği sürece(1TL olduğu bilinse bile alım satıma devam edecekler var ve hep olacak) ne olursa olsun çözülür.
    Ayrıca sabah 0 gibi bir olay da yok, cüzdanlar soğuk saklandığı sürece gelsin de o babayiğit BTC cüzdanımı sıfırlasın.