• 14-02-2021, 20:04:53
    #82
    Tontonq adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Helal kardeşim büyük resmi görmüşsün,


    1.si başlığa blackchain yazmışsın doğrusu blockchain,
    2.si Yeni teknoloji değildir, bildiğimiz P2P/Torrent sistemidir demişsin cep telefonu ile ekran kartını kıyaslamak gibi alakasız
    Blockchain bir veri tabanı sistemidir mysql mssql gibi , p2p/torrent dediğin dağıtık sistemlerin birbiriyle haberleşmesinde kullanılan protokoldür. p2p eşleme sistemi gerekmiyor private blockchain kullananlar da var,
    3. %51 saldırısını insanlar çok yanlış anlıyor, bir miner ağın %60 ini ele geçirirse, kendi transferlerine yüksek ücret verip blok bulan diğer minerlara onaylattıktan sonra kendi transferini içine eklemdiği kendi bloklarını yayına alabilir,eğer ağ onun kendi transferlerini eklemediği blokları üzerinden devam etmeye karar kılarsa eski bloklar orphan sayılacağı için transferleri de geçersiz sayılacak, bu yüzden borsalar ve diğer bitcoin ödemesi kabul ederken birden fazla onay istiyor ha ama ağın %51 ını ele geçirmenin şuanki maliyeti 700 bin$ bunu uzun süreli yapmalısınız ve şanslı olmalsınız ki diğer minerlardan önce birden fazla blok bulmalı önceki transferinizi bloğa eklettirmeden yeni bloklarınızı yayına geçirmelsiniz ki bunun garantisi yok
    minerlar ağın güvenliğini sağlarken,minerlarin güvenliğini de aynı consensus a tabi diğer nodelar sağlıyor https://coin.dance/nodes şuan 10 bin e yakın node bu minerları denetliyor bulunan bloklara kabul yada red veriyor
    4. yazının her yerinden cahillik fışkırıyor
    "Nedir bu statik adresler? ne işe yarar? hepimizin bildiği/duyduğu server client ilişkisi. Örneğin soğuk cüzdanlar client'dır, "

    demişsin soğuk cüzdan dediğimiz şey client değildir , soğuk cüzdan adresini ve şifresini bildiğiniz bir hesabı internete bağlı elektronik cihazlarda tutmamanın diğer bir değimidir,
    https://brainwalletx.github.io/
    misal bu sitenin kodlarini internete bağli olmayan bir cihaza indirip bir adres üretip onu saklarsaniz sadece depolamak için kullanırsanız bu bir soğuk cüzdandır
    ledger soğuk bir cüzdandır, bip39 ile ürettiğiniz canlı bir ortama kaydetmediğiniz her cüzdan soğuk cüzdandır client server vs. değildir



    Bitcoin statik DNS adresleri:
    bitcoin.sipa.be
    dnsseed.bluematt.me
    dnsseed.bitcoin.dashjr.org
    seed.bitcoinstats.com
    bitseed.xf2.org
    bitcoin.jonasschnelli.ch

    demişsin bunlar ve bilmediğin belki daha bir sürü serverlar ağa yeni katılmak isteyen nodeları buluşturan RTC serverlardır,bunların engellenmesinin hiç bir önemi yok bu serverlar kapansa dahi ağdaki eşler birbiriyle haberleşmeye devam edecek, yeni katılmak isteyenlere de başka biri başka bi rtc server açacak ,
    ha bunların çok bir önemi varsa buyrun bu 6 tane adrese ddos atin 1.5 trilyon dolarlık sistemi kapatın bakın bakalım etkileniyor mu,

    bitcoinin kara para aklanma terör uyuşturucu gibi olaylarda kullanıldığını idda edenler oluyor yukardaki cahilin yazdığı gibi 2009 senesinden (bitcoin in live a geçişinden) önce bu olaylar ne ile yapılıyordu
    dolar ile euro ile, e o zaman dolar da yasaklansın mı? doları kullananlar suçlu mu oluyor,
    kaldı ki bitcoin dolardan da eurodan da ve diğer kara para transferlerinde kullanilan diğer itibari paralardan bin kat daha temizdir çünkü blockchain teknolojisi sayesinde yapılan tüm transferler canlı olarak herkes tarafından izlenebilir , ama bizim başkalarının dolar ve euro hesaplarındaki transferleri görmemize imkan yok, ama bitcoin bütün dünyaya açık merkeziyesiz herkesin erişebilip kullanabileceği görüp kimseden izin almadan katılabileceği bir sistem, ama dolar ve euro hesabı açmak için bankaya gidiyorsun her bilgini veriyorsun paranı onlara emanet ediyorsun onlar izin verirse onların hizmetine tabii olabiliyorsun, bitcoinde bunların hiç biri yok

    özet: cahillerle sohbeti kesin
    Anlatıyorsun anlamıyor ki. Hala tutturmuş bir ip, dns bilmem ne. Öyle değil diyorsun hala yasaklansa diyor.
    ***** sitesi sanıyor herhalde engelince hemen kapatılıp bir daha girilemeyeceğini. Onlarda bile vpn ile işi kolayca çözüyorsun. Hala aynı şeyi diyor.
  • 14-02-2021, 20:10:49
    #83
    dogantuysuz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bir gün bu balon kötü patlayacak.

    Elon musk nakite ihtiyacı vardı muhtemelen 2 twit attı parasını en az 25 e katladı böyle bir paranın gerçekten dünya çapında geçerli bir para birimi olabileceğine inananlar var.
    dünya çapında geçerli olmayacağına inanan insanlar bile var.... 20-30 yıl önce kredi kartımı vardı söylesen dalga geçerlerdi şimdi peşin para taşıyan ender insanlar kaldı ben sırf kendimi iyi hissetmek için taşıyorum yalan yok çünkü yaşlı bir insanım ama coin sisteminin 20-30 yıl sonra kesinlikle kredi kartı sistemini alacağını düşüyorum ki şuan da block zinciri kulanmayan banka kalmadı...
  • 14-02-2021, 20:20:47
    #84
    erbain adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    dünya çapında geçerli olmayacağına inanan insanlar bile var.... 20-30 yıl önce kredi kartımı vardı söylesen dalga geçerlerdi şimdi peşin para taşıyan ender insanlar kaldı ben sırf kendimi iyi hissetmek için taşıyorum yalan yok çünkü yaşlı bir insanım ama coin sisteminin 20-30 yıl sonra kesinlikle kredi kartı sistemini alacağını düşüyorum ki şuan da block zinciri kulanmayan banka kalmadı...
    Hocam bankada çalışıyorum block zinciri kullanmak ile kripto para arasında farklar var. Kredi kartı kullanmak ile kripto parayı aynı kefeye koymak mantıksız oluyor. Kağıt para tamamen kalkacak derseniz yine anlarım ki zaten paranın çok büyük kısmı artık online olarak dönmektedir.

    Bir para birimi 1 günde 2 kat hatta 20 -30 kat değerlenmesini kim kabul eder. Sabah ev alırsın akşam 2 katı da olabilir evinin parası pul da olabilir.
  • 14-02-2021, 20:39:30
    #85
    dogantuysuz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam bankada çalışıyorum block zinciri kullanmak ile kripto para arasında farklar var. Kredi kartı kullanmak ile kripto parayı aynı kefeye koymak mantıksız oluyor. Kağıt para tamamen kalkacak derseniz yine anlarım ki zaten paranın çok büyük kısmı artık online olarak dönmektedir.

    Bir para birimi 1 günde 2 kat hatta 20 -30 kat değerlenmesini kim kabul eder. Sabah ev alırsın akşam 2 katı da olabilir evinin parası pul da olabilir.
    Hocam birde banka da çalışıyorsunuz altın gibi düşünün aynı mantık kullanım oranı artıkça aradaki zıplamalar kalkacaktır çin tüm altın rezervini bozdurmadığı sürece altın pul olmaz ya da dolar gibi düşünün hiçbir farkı yok... Herkes de olursa birinin manipülasyon yapması çok zor olur 20 sene sonra belki bu yazdıklarınıza gülersiniz...
  • 14-02-2021, 20:44:17
    #86
    erbain adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam birde banka da çalışıyorsunuz altın gibi düşünün aynı mantık kullanım oranı artıkça aradaki zıplamalar kalkacaktır çin tüm altın rezervini bozdurmadığı sürece altın pul olmaz ya da dolar gibi düşünün hiçbir farkı yok... Herkes de olursa birinin manipülasyon yapması çok zor olur 20 sene sonra belki bu yazdıklarınıza gülersiniz...
    Neyse hocam siz haklısınız.
  • 14-02-2021, 20:51:11
    #87
    Tontonq adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Helal kardeşim büyük resmi görmüşsün,


    1.si başlığa blackchain yazmışsın doğrusu blockchain,
    2.si Yeni teknoloji değildir, bildiğimiz P2P/Torrent sistemidir demişsin cep telefonu ile ekran kartını kıyaslamak gibi alakasız
    Blockchain bir veri tabanı sistemidir mysql mssql gibi , p2p/torrent dediğin dağıtık sistemlerin birbiriyle haberleşmesinde kullanılan protokoldür. p2p eşleme sistemi gerekmiyor private blockchain kullananlar da var,
    3. %51 saldırısını insanlar çok yanlış anlıyor, bir miner ağın %60 ini ele geçirirse, kendi transferlerine yüksek ücret verip blok bulan diğer minerlara onaylattıktan sonra kendi transferini içine eklemdiği kendi bloklarını yayına alabilir,eğer ağ onun kendi transferlerini eklemediği blokları üzerinden devam etmeye karar kılarsa eski bloklar orphan sayılacağı için transferleri de geçersiz sayılacak, bu yüzden borsalar ve diğer bitcoin ödemesi kabul ederken birden fazla onay istiyor ha ama ağın %51 ını ele geçirmenin şuanki maliyeti 700 bin$ bunu uzun süreli yapmalısınız ve şanslı olmalsınız ki diğer minerlardan önce birden fazla blok bulmalı önceki transferinizi bloğa eklettirmeden yeni bloklarınızı yayına geçirmelsiniz ki bunun garantisi yok
    minerlar ağın güvenliğini sağlarken,minerlarin güvenliğini de aynı consensus a tabi diğer nodelar sağlıyor https://coin.dance/nodes şuan 10 bin e yakın node bu minerları denetliyor bulunan bloklara kabul yada red veriyor
    4. yazının her yerinden cahillik fışkırıyor
    "Nedir bu statik adresler? ne işe yarar? hepimizin bildiği/duyduğu server client ilişkisi. Örneğin soğuk cüzdanlar client'dır, "

    demişsin soğuk cüzdan dediğimiz şey client değildir , soğuk cüzdan adresini ve şifresini bildiğiniz bir hesabı internete bağlı elektronik cihazlarda tutmamanın diğer bir değimidir,
    https://brainwalletx.github.io/
    misal bu sitenin kodlarini internete bağli olmayan bir cihaza indirip bir adres üretip onu saklarsaniz sadece depolamak için kullanırsanız bu bir soğuk cüzdandır
    ledger soğuk bir cüzdandır, bip39 ile ürettiğiniz canlı bir ortama kaydetmediğiniz her cüzdan soğuk cüzdandır client server vs. değildir



    Bitcoin statik DNS adresleri:
    bitcoin.sipa.be
    dnsseed.bluematt.me
    dnsseed.bitcoin.dashjr.org
    seed.bitcoinstats.com
    bitseed.xf2.org
    bitcoin.jonasschnelli.ch

    demişsin bunlar ve bilmediğin belki daha bir sürü serverlar ağa yeni katılmak isteyen nodeları buluşturan RTC serverlardır,bunların engellenmesinin hiç bir önemi yok bu serverlar kapansa dahi ağdaki eşler birbiriyle haberleşmeye devam edecek, yeni katılmak isteyenlere de başka biri başka bi rtc server açacak ,
    ha bunların çok bir önemi varsa buyrun bu 6 tane adrese ddos atin 1.5 trilyon dolarlık sistemi kapatın bakın bakalım etkileniyor mu,

    bitcoinin kara para aklanma terör uyuşturucu gibi olaylarda kullanıldığını idda edenler oluyor yukardaki cahilin yazdığı gibi 2009 senesinden (bitcoin in live a geçişinden) önce bu olaylar ne ile yapılıyordu
    dolar ile euro ile, e o zaman dolar da yasaklansın mı? doları kullananlar suçlu mu oluyor,
    kaldı ki bitcoin dolardan da eurodan da ve diğer kara para transferlerinde kullanilan diğer itibari paralardan bin kat daha temizdir çünkü blockchain teknolojisi sayesinde yapılan tüm transferler canlı olarak herkes tarafından izlenebilir , ama bizim başkalarının dolar ve euro hesaplarındaki transferleri görmemize imkan yok, ama bitcoin bütün dünyaya açık merkeziyesiz herkesin erişebilip kullanabileceği görüp kimseden izin almadan katılabileceği bir sistem, ama dolar ve euro hesabı açmak için bankaya gidiyorsun her bilgini veriyorsun paranı onlara emanet ediyorsun onlar izin verirse onların hizmetine tabii olabiliyorsun, bitcoinde bunların hiç biri yok

    özet: cahillerle sohbeti kesin
    Alıntı
    soğuk cüzdan dediğimiz şey client değildir
    Bağlantı isteği yapan her program istemci (client) görevi yapmış olur cahil falan demişsin kendi cahilliğini tescillemişsin.

    Alıntı
    bunlar ve bilmediğin belki daha bir sürü serverlar ağa yeni katılmak isteyen nodeları buluşturan RTC serverlardır,bunların engellenmesinin hiç bir önemi yok bu serverlar kapansa dahi ağdaki eşler birbiriyle haberleşmeye devam edecek, yeni katılmak isteyenlere de başka biri başka bi rtc server açacak
    Aynen öyle ben de bunu diyorum bu adresler yasaklanırsa sisteme yeni kullanıcılar dahil olamaz, daha önce bağlantı kurmuş olanlar her birinin ip adresi sabit olması gerekir aksi durumda tek tek ağdan düşerler.

    kertenkele01 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Anlatıyorsun anlamıyor ki. Hala tutturmuş bir ip, dns bilmem ne. Öyle değil diyorsun hala yasaklansa diyor.
    ***** sitesi sanıyor herhalde engelince hemen kapatılıp bir daha girilemeyeceğini. Onlarda bile vpn ile işi kolayca çözüyorsun. Hala aynı şeyi diyor.
    Lokal yasak olursa vpn ile idare edersin ama yasak globalde olursa o zaman vpn işe yaramaz. Anlamıyorsan kenarda dur
  • 14-02-2021, 20:59:12
    #88
    dogantuysuz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam bankada çalışıyorum block zinciri kullanmak ile kripto para arasında farklar var. Kredi kartı kullanmak ile kripto parayı aynı kefeye koymak mantıksız oluyor. Kağıt para tamamen kalkacak derseniz yine anlarım ki zaten paranın çok büyük kısmı artık online olarak dönmektedir.

    Bir para birimi 1 günde 2 kat hatta 20 -30 kat değerlenmesini kim kabul eder. Sabah ev alırsın akşam 2 katı da olabilir evinin parası pul da olabilir.
    tether yıllardır var ve yıllardır 1 dolar. bitcoin kullanılmaz tether benzeri sabit kur bi birim kullanılır. tüm bunlar da dilediği gibi basılamayan, sınırlı sayıda olan bi yapıya entegre çalışır. dileyen parasını orada tutar ve günlük hayatta kullanacakken tether e çevirir, dileyen hepsini tetherde tutarak kullanır. amaç tedavüldeki para sistemini ortadan kaldırıp daha gerçekçi, dileyenin dilediği gibi müdahale edemeyeceği daha düzgün bi ortamda para piyasasını kurmaksa çözümler bulunur kısacası. emin olun şu anki düzenden daha sağlamı inşa edilmiş olur. senin bugün 500 bin dolarlık evini adam matbaada keyfine göre kimseye hesap vermeden bastığı sınırsız parayla gelip alabiliyor. bu mu mantıklı, sınırlı ve dileyenin dilediği gibi üretemediği bi yapıya entegre çalışacak sistem mi. üstelik her şey kayıtlı, kimse keyfine göre müdahale edemiyor.
  • 14-02-2021, 21:40:16
    #89
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bağlantı isteği yapan her program istemci (client) görevi yapmış olur cahil falan demişsin kendi cahilliğini tescillemişsin.

    Aynen öyle ben de bunu diyorum bu adresler yasaklanırsa sisteme yeni kullanıcılar dahil olamaz, daha önce bağlantı kurmuş olanlar her birinin ip adresi sabit olması gerekir aksi durumda tek tek ağdan düşerler.


    Lokal yasak olursa vpn ile idare edersin ama yasak globalde olursa o zaman vpn işe yaramaz. Anlamıyorsan kenarda dur
    cold wallet bağlantı isteği yapmaz cahilliğin sınırlarını zorluyorsun daha burda batırıyorsun hiç bir şey bilmiyorsun kalkmışsın insanların bilgisini sınıyorsun,bilmiyorum şu nedir şu nasıl olur şunu şöyle yaparsalar diye efendi gibi soracağına

    https://en.bitcoin.it/wiki/Cold_storage
    https://medium.com/@egetekiner/hot-w...Cold%20Wallet:

    tutturmuşsun rtc serverları kapanırsa şu olur bu olur, internette yaptığın sesli , kameralı görüşmeler, bir çok oyun , torrent paylaşımları , rtc serverlar üzerinden eşleri birbirine bağlar, rtc serverların kapanmasının hiç bir olumsuz yanı olmaz bitcoin için,yenisini kurarlar ama bitcoin o arada çalişmaya devam eder, var olan kullanicilar , hali hazırda mevcut bitcoin nodelariyla tekrar eşleştirme sağlayabilmek içni yeni rtc serverlar kurabilirler bunlar çok ufak detaylar ki o yüzden 3-5 tane server yeterli üstüne düşünmemişler bile,bir çok ülke bitcoini yasakladı etti deniyor git bak bakalım hangisinde bitcoin kullanilamiyor
  • 14-02-2021, 21:46:13
    #90
    pinbtc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    tether yıllardır var ve yıllardır 1 dolar. bitcoin kullanılmaz tether benzeri sabit kur bi birim kullanılır. tüm bunlar da dilediği gibi basılamayan, sınırlı sayıda olan bi yapıya entegre çalışır. dileyen parasını orada tutar ve günlük hayatta kullanacakken tether e çevirir, dileyen hepsini tetherde tutarak kullanır. amaç tedavüldeki para sistemini ortadan kaldırıp daha gerçekçi, dileyenin dilediği gibi müdahale edemeyeceği daha düzgün bi ortamda para piyasasını kurmaksa çözümler bulunur kısacası. emin olun şu anki düzenden daha sağlamı inşa edilmiş olur. senin bugün 500 bin dolarlık evini adam matbaada keyfine göre kimseye hesap vermeden bastığı sınırsız parayla gelip alabiliyor. bu mu mantıklı, sınırlı ve dileyenin dilediği gibi üretemediği bi yapıya entegre çalışacak sistem mi. üstelik her şey kayıtlı, kimse keyfine göre müdahale edemiyor.

    hocam konuya müdahil olmak istemiyorum ama;

    Para matbaa da dileyenin hesap vermeden keyfine göre basılmıyor.

    Elon Musk, Bill Gates, Jeff Bezos vb. birisi tether süper 10 - 100 milyar dolar yatırıyorum derse belirttiğiniz tez hemen çürür.

    Piyasadaki paraya dileyen dilediği gibi müdahale edemiyor, bu ülkelerin ekonomik gücüne göre değişiyor. Türkiye ekonomisine 30-40 milyar dolarla rahat müdahale edebilirsin ama Almanya'ya bir kaç trilyon dolar ABD'ye onlarca trilyon dolar ile anca müdahale edilir.

    Daha öncede dediğim gibi para olarak dijitale geçilebilir doğru ama bu bilgisayarlarda üretilebilen bir kripto para olmayacaktır. Yine bilinen paranın dijital hali olacaktır.