iki tarafında yazılarını okudum.
@Tontonq; buna cvp ver. Dunyadaki tüm hükümetler arkadaşın dediği gibi, ISP'ler ve Bankalar ile engelleyici bir sistemi devreye sokarsa ne olacak? ve kripto para borsalarını oluşturan unsurları devletler yasaklarsa kimse ücret karşılığı change de edemicek. Bu çok zor bişe değil. Bankalarında canına minnet zaten, böyle olursa tamam btc yok olmaz ama güven vermez, dip fiyatı zaten direk kendi bulacaktır. milletin btc si pul olacaktır. buda bir gerçek? uydu atarızı falan geç, Devletler yasaklarsa uydu muydu kimse atamaz. ve ben daha hiç duymadım merkez bankaların kripto para aldığını?
https://www.coinkolik.com/bitcoin-ya...ldugu-ulkeler/
Yani demem o ki btc yi yok edemezler tmm ama gerçekten patlatılabilme imkanı var gibi. Misal Çin ve rusya yasaklamış hapis cezası var. Bu iş Amerika ve avrupaya yarıyor görünüyor...
Düşündüren soruda şuan neden yasaklamadıkları, Kendi kurdukları sisteme zarar vermiyor olabilir veya biraz daha zamanı var veya menfaatleri var yasaklamak istemiyorlar.
?
Zamanında bitcoin için ne demişler bakın
https://www.donanimhaber.com/JPMorga...layacak--93724
yasaklamaya çalışmadılar sanmayın
https://www.jpmorgan.com/solutions/c...-coin-payments
güçleri savaşmaya yetmeyince teslim oldular
şuan tam Gandhi'nin dediği o meşhur söze canlı olarak tanık oluyoruz
bir de utanmadan lise 2 c kodu atmış bana karşında çocuk yok senin
çok basit bir iddiam var bitcoinin temelinde 2-3 tane sunucu yatiyorsa buyrun stress tool kiralayıp ddos atın trilyon dolarlık sistemi çökertin gerçekten yapın ama biz de görmüş olalım
varsayalım ki o sunucular kapandı yenisini açarlar diyorum adam diyorki c koduyla engelleyecekler vs. bi akıllı sensin satoshi malın önde gideniydi aynen kardeşim
bitcoin temeli matematiğe dayanan 10 dkda 1-2 mblik bulunan bloğu eşler arasinda paylaşan bir sistem,
varsayalım ki insanların rtc server yayinlama şansı yok o zaman da bitcoin statik olarak herkesin kullandığı genel 80/443 porta geçer
https://github.com/bitcoin/bips/blob...0151.mediawiki bip15 aktif edilir dünyadaki tüm ipv4 ler taranip eşler gene birbirini bulur ki bu 5dk sürmez ordaki sunucuların tek amacı eşlerin birbirini daha hızlı bulabilmesi
ve ben sana diyorumki parasını verdiğin takdirde yüz milyonlarca istediğin her ülkeden ip elde edebiliyorsun,tcp/ip protokolü kimsenin tekelinde değil
zaten 3.7 milyar adet ipv4 adresi var her ülkenin kanunu farklıyken, kaldı ki ülkelerin kaldı ki eyaletlerin bile kanunları farklıyken global anlamda yasak imkansız,
2009dan beri google youtube facebook whatsapp aklınıza gelebilecek herşey çöktü ülkeler genelinde internet bile çökmüştür ama bitcoin her zaman ayakta devam ediyordu bu böyle de olacak
bugün p2p olmadi başka bir sisteme geçilir ama illaki internet sürdüğü sürece global olarak varlığını sürdürür,
iranda çinde rusyada yasakmışmış
https://localbitcoins.com/accounts/profile/vniknis/
sadece şu adamın rusyada 100 binden fazla işlem sayısı var
bitcoinin çalişmasi için çok büyük bir bant genişliği gerekmiyor radyo frekanslarıyla bile bulunan bloklar yapılan ağa duyurulabilir yayınlanabilir ama bankalar ve diğer sistemler merkeziyetsiz olmadığı için onlar için böyle bir şey mümkün değil,
bitcoini engellemeye çalışıp interneti kapatırsalar,bitcoin devam eder ama bankalar , kredi kartları, atmler çöker bu bu kadar net bitcoin hayatına devam etmenin bir yolunu illaki bulur çünkü kimsenin tekelinde değildir,