• 24-11-2010, 02:49:18
    #73
    alfainternetevi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    O domaini bırak milyonu onbinlere satamazsınız hocam. Apple kassın zaten 1.500 dolar, hadi işi garantiye alsın 4.000 dolarlık wipo masrafıyla her türlü alır. Birincisi zaten direkt adamların markasını sitenizde kullanmışsınız, ikincisi domain satılık olabilir yazmışsınız.Neresinden bakarsanız bakın cybersquatting. Bence kasmayın verin 4-5 bine. Pirince giderken bulgurdan olmayın...
    katılıyorum, bir markaya ait domaini domainler her ne kadar ilk gelen alır mantıgı ile alınsada kolay kolay elde tutamazsınız.

    wipo alan adları mahkemesidir ve com uzantıda her ne kadar serbest dağıtılsada şirketlere özel bir alan adıdır.

    günümüzde özellikle şu sıralar türkiyede de wipo vakaları çok sık görülmektedir.

    domain sahibine önerim bu konuyu bir araştırsın, eğer beklentisi çok yuksekse bir avukatla durumu görüşsün.

    hayırlısı, inşallah umdugunu bulursun.
  • 24-11-2010, 03:09:31
    #74
    Üyeliği durduruldu
    $100,000 altina dusme.

    WIPO WIPO diye bagiran arkadaslar da once konuyu bi' okusun. Domain 6 yillik, WIPO bi' halt edemez.
  • 24-11-2010, 03:15:50
    #75
    rctr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Neye göre yazdınız siz merak ettim? Ayrıca 3-5 bin $ satmaktan satmamayı tercih eder eminim.
    Şuna göre yazdım, wipo denilen kurumun baktığı domain davalarında dikkat ettiği üç husus var;
    1- kötü niyetle mi alınmış?
    2- marka ihlali var mı?
    3- domainden bir çıkarınız var mı? yani aktif bir kullanımınız mevcut mu?

    şimdi;
    1- sizin domaini tahmin etme ve bu marka çıkmadan tahmin edip tescil etme ihtimalinizi karşı taraf bir tez olarak sunabilir ki büyük ihtimal olumlu bulunur.
    2- marka ihlali var, çünkü sitede şu an olmasa bile arkadaşların koyduğu SS'lere göre apple ile ilgili şeyler koymuşsunuz.
    3- domainden çıkarınız yok, çünkü aynı SS'e göre this domain maybe for sale yazmışsınız ve aktif bir site yok zaten.
  • 24-11-2010, 03:22:43
    #76
    Üyeliği durduruldu
    alfainternetevi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şuna göre yazdım, wipo denilen kurumun baktığı domain davalarında dikkat ettiği üç husus var;
    1- kötü niyetle mi alınmış?
    2- marka ihlali var mı?
    3- domainden bir çıkarınız var mı? yani aktif bir kullanımınız mevcut mu?

    şimdi;
    1- sizin domaini tahmin etme ve bu marka çıkmadan tahmin edip tescil etme ihtimalinizi karşı taraf bir tez olarak sunabilir ki büyük ihtimal olumlu bulunur.
    2- marka ihlali var, çünkü sitede şu an olmasa bile arkadaşların koyduğu SS'lere göre apple ile ilgili şeyler koymuşsunuz.
    3- domainden çıkarınız yok, çünkü aynı SS'e göre this domain maybe for sale yazmışsınız ve aktif bir site yok zaten.
    Tahmin etmek vs. diyorsunuzda domain 6 yıl önce alınmış. Domain alındıktan sonra 2 farklı versiyon duyrulmuş. wipo domaini alamaz.

    Şuan itibarı ile marka ihlali yok.
    domainden bir çıkarı yok. kendiside mac kullanan bir tasarımcı. Kendi çalışmalarını yayınlamak içinde almış olabilir sonuçta. wipo savunmasını bunlarıda ekleyebilir konuya. Ayrıca kötü niyetle alınan bir domain değil.

    Bu yüzden wipo'nun alma olasılığı yok.

    koc.com için olan örneği vermeyin lütfen sizde. wipo komisyonu içerisindeki Türk avukat koç bünyesinde çalışan bir avukat olduğu için şaibeli bir dava olmuştur bu dava. Ayrıca r10 üzerinde de geçen bir konu vardı. milliyet.net domaini alan kişi milliyet isminin alınmasından önce olduğu için domaini milliyet'e mahkemede kaptırmamıştır ve mahkemeyi kazanmıştır. Daha pek çok örnek mevcut.
  • 24-11-2010, 03:30:58
    #77
    rctr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tahmin etmek vs. diyorsunuzda domain 6 yıl önce alınmış. Domain alındıktan sonra 2 farklı versiyon duyrulmuş. wipo domaini alamaz.

    Şuan itibarı ile marka ihlali yok.
    domainden bir çıkarı yok. kendiside mac kullanan bir tasarımcı. Kendi çalışmalarını yayınlamak içinde almış olabilir sonuçta. wipo savunmasını bunlarıda ekleyebilir konuya. Ayrıca kötü niyetle alınan bir domain değil.

    Bu yüzden wipo'nun alma olasılığı yok.

    koc.com için olan örneği vermeyin lütfen sizde. wipo komisyonu içerisindeki Türk avukat koç bünyesinde çalışan bir avukat olduğu için şaibeli bir dava olmuştur bu dava. Ayrıca r10 üzerinde de geçen bir konu vardı. turkcell.net domaini alan kişi turkcell isminin alınmasından önce olduğu için domaini turkcell'e mahkemede kaptırmamıştır ve mahkemeyi kazanmıştır. Daha pek çok örnek mevcut.
    Benim bi çıkarım yok bu işten, çıkarım olmayan birşeye de muhalefet yapmam, sadece görüş istemişsiniz,ben de bildiğim,dilimin döndüğü kadarıyla söyledim.
    marka ihlali var,yukarıda örneğini saydığım sebepten dolayı var, sitede kullandığınız bu resimden dolayı var.Ayrıca o resimde domain satılıktır yazıyor, bu da cybersquatting denen olaya giriyor ve kötü niyetle kastedilen de budur.
  • 24-11-2010, 03:34:33
    #78
    Üyeliği durduruldu
    alfainternetevi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Benim bi çıkarım yok bu işten, çıkarım olmayan birşeye de muhalefet yapmam, sadece görüş istemişsiniz,ben de bildiğim,dilimin döndüğü kadarıyla söyledim.
    marka ihlali var,yukarıda örneğini saydığım sebepten dolayı var, sitede kullandığınız bu resimden dolayı var.Ayrıca o resimde domain satılıktır yazıyor, bu da cybersquatting denen olaya giriyor ve kötü niyetle kastedilen de budur.
    Zor değil onu ordan kaldırmak. Konunun başında belirttiler bizde bilgisiz olduğumuz için kaldırdık zaten. Resmide ftpden sileriz sorun değil.

    O zaman domaini sedo'da satışa çıkarmak veya açık arttırmaya çıkarmakta marka ihlali olacak sanırım ?
  • 24-11-2010, 03:35:04
    #79
    rctr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tahmin etmek vs. diyorsunuzda domain 6 yıl önce alınmış. Domain alındıktan sonra 2 farklı versiyon duyrulmuş. wipo domaini alamaz.

    Şuan itibarı ile marka ihlali yok.
    domainden bir çıkarı yok. kendiside mac kullanan bir tasarımcı. Kendi çalışmalarını yayınlamak içinde almış olabilir sonuçta. wipo savunmasını bunlarıda ekleyebilir konuya. Ayrıca kötü niyetle alınan bir domain değil.

    Bu yüzden wipo'nun alma olasılığı yok.

    koc.com için olan örneği vermeyin lütfen sizde. wipo komisyonu içerisindeki Türk avukat koç bünyesinde çalışan bir avukat olduğu için şaibeli bir dava olmuştur bu dava. Ayrıca r10 üzerinde de geçen bir konu vardı. milliyet.net domaini alan kişi milliyet isminin alınmasından önce olduğu için domaini milliyet'e mahkemede kaptırmamıştır ve mahkemeyi kazanmıştır. Daha pek çok örnek mevcut.
    markaya sadece macosxlion olarak değilde macos veya macosx markalarınıda hesaba katarak bak derim. macos veya macosx (bunların marka tescillerinin mutlaka apple tarafından yapıldığına eminim) markalarının domainde geçtiğini düşünürsek wiponun artniyet olduğuna inanması pekte güç gelmedi bana ne yazıkki.
  • 24-11-2010, 03:41:46
    #80
    Üyeliği durduruldu
    KahvaLti adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    markaya sadece macosxlion olarak değilde macos veya macosx markalarınıda hesaba katarak bak derim. macos veya macosx (bunların marka tescillerinin mutlaka apple tarafından yapıldığına eminim) markalarının domainde geçtiğini düşünürsek wiponun artniyet olduğuna inanması pekte güç gelmedi bana ne yazıkki.
    apple bu konuda sanırım wipo'ya hiç gitmemiş. çünkü ipad domaini hala aktif ve başkasında. ayrıca bundan önceki macosx sürümününde domaini uzun süre e-ticaret sitesi olarak kullanılmıştır. Yine macosx.com domaini hala başkasında ve macosx sürümleri hakkında destek veriyorlar sitelerinden.

    Yani apple'ın wipoya başvuracağını sanmıyorum açıkcası.
  • 24-11-2010, 03:44:32
    #81
    rctr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    apple bu konuda sanırım wipo'ya hiç gitmemiş. çünkü ipad domaini hala aktif ve başkasında. ayrıca bundan önceki macosx sürümününde domaini uzun süre e-ticaret sitesi olarak kullanılmıştır. Yine macosx.com domaini hala başkasında ve macosx sürümleri hakkında destek veriyorlar sitelerinden.

    Yani apple'ın wipoya başvuracağını sanmıyorum açıkcası.
    umarım istenen rakama satılır domain. yinede bugüne dek gidilmemiş olması, bugünden sonra gidilmeyeceğinin garantisi olmayacaktır. fiyatı ona göre vermekte fayda var; tutupta milyon dolar derseniz wipo ya gidecekleri yoksa bile giderler (bence).