• 27-10-2016, 12:12:44
    #19
    Üyeliği durduruldu
    PROOYUN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Vergi mükellefi olmayan bir kişi, ödemeyi kendi banka hesabı üzerinden kabul ederse ve "sadece fatura için" bir X firmasını kullanılıp, müşteriye X firmasına ait fatura iletilirse bunun adı naylon fatura olur ve ciddi bir suç işlenmiş olunur. Böyle bir konuya dahil olmayın.
    Malesef bu şekilde satış yapanlar hala var hocam Şöyle bir şey de var ama, sonuçta fatura kesilip müşteriye gönderiliyorsa ortada bir suç teşkil edecek bir durum olacağını sanmıyorum. Eğer suç ise lütfen gerekli kanun veya benzer şekilde örnekler ile bilgilendirirseniz sevinirim. Cevaplarınız için de teşekkür ederim
  • 27-10-2016, 12:28:55
    #20
    Üyeliği durduruldu
    peganet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Malesef bu şekilde satış yapanlar hala var hocam Şöyle bir şey de var ama, sonuçta fatura kesilip müşteriye gönderiliyorsa ortada bir suç teşkil edecek bir durum olacağını sanmıyorum. Eğer suç ise lütfen gerekli kanun veya benzer şekilde örnekler ile bilgilendirirseniz sevinirim. Cevaplarınız için de teşekkür ederim
    herkes bu şekilde düşünüp işe başlayacak olsa devlete vergisini kim ödeyecek bu devlet nasıl ayakta duracak üstad sadece fatura ile bitmiyor stopajı var gelir vergisi var bağkuru var siz eğerki x firma üzerinden fatura işlemi yapayım nasıl olsa aynı sonuca varıyor diye yola başlarsanız bunun adı vergi kaçakcılığından başka birşey olmaz ki sizin fatura kestirmeniz hiçbir anlam ifade etmez sonuçta yasal olmayan birşeyi yapıyorsunuz bağkurunu vermiyorsun gelir vergisini vermiyorsun stopajını vermiyorsun muhasebe ücretini vermiyorsun bu şekilde işe başlayıp şikayet eden kişi bunları detaylandırıp kanıtlarsa maliyeye karşı çok büyük cezalar almanız mümkün
  • 27-10-2016, 12:35:20
    #21
    Üyeliği durduruldu
    Massive adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    herkes bu şekilde düşünüp işe başlayacak olsa devlete vergisini kim ödeyecek bu devlet nasıl ayakta duracak üstad sadece fatura ile bitmiyor stopajı var gelir vergisi var bağkuru var siz eğerki x firma üzerinden fatura işlemi yapayım nasıl olsa aynı sonuca varıyor diye yola başlarsanız bunun adı vergi kaçakcılığından başka birşey olmaz ki sizin fatura kestirmeniz hiçbir anlam ifade etmez sonuçta yasal olmayan birşeyi yapıyorsunuz bağkurunu vermiyorsun gelir vergisini vermiyorsun stopajını vermiyorsun muhasebe ücretini vermiyorsun bu şekilde işe başlayıp şikayet eden kişi bunları detaylandırıp kanıtlarsa maliyeye karşı çok büyük cezalar almanız mümkün
    Öncelikle cevaplarını için teşekkür ederim. Söylediklerinize kesinlikle katılıyorum o zaman ikinci site değil direk asıl site üzerinden satış yapılacak Bende yaptığım satışlardan % kar alırım o zaman sanırım O şekilde de sorun olmaz sanırım ? Devletimize yamuk yapmak istemem sonuçta
  • 27-10-2016, 16:05:40
    #22
    peganet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öncelikle cevaplarını için teşekkür ederim. Söylediklerinize kesinlikle katılıyorum o zaman ikinci site değil direk asıl site üzerinden satış yapılacak Bende yaptığım satışlardan % kar alırım o zaman sanırım O şekilde de sorun olmaz sanırım ? Devletimize yamuk yapmak istemem sonuçta
    Hangi siteden satış yapıldığı değil önemli olan. Yapılan satış için faturanın kesilip kesilmediği. Burada paranın hangi hesaba yatırıldığı da önemli. Faturayı kesen A firması, para B isimli şahsın hesabına yatıyorsa bu da olmaz. Para faturayı kesen firmanın hesabına yatmalı veya A firmasının pos'undan çekilmeli veya A firmasına nakit ödenmeli. A firması da size aylık olarak (resmi veya gayrı resmi olarak) maaş ödemesi yapar. Tahsil ettiği ödemelerin (ve kestiği faturaların) KDV'sini, oradan oluşacak gelir vergisini ve resmi olarak maaş ödeyecekse sizin için oluşacak stopaj kesintisini devlete öder. Yani sizin tabirinizle devlete yamuk yapılmamış olur.
  • 27-10-2016, 17:04:34
    #23
    Üyeliği durduruldu
    Kerem adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hangi siteden satış yapıldığı değil önemli olan. Yapılan satış için faturanın kesilip kesilmediği. Burada paranın hangi hesaba yatırıldığı da önemli. Faturayı kesen A firması, para B isimli şahsın hesabına yatıyorsa bu da olmaz. Para faturayı kesen firmanın hesabına yatmalı veya A firmasının pos'undan çekilmeli veya A firmasına nakit ödenmeli. A firması da size aylık olarak (resmi veya gayrı resmi olarak) maaş ödemesi yapar. Tahsil ettiği ödemelerin (ve kestiği faturaların) KDV'sini, oradan oluşacak gelir vergisini ve resmi olarak maaş ödeyecekse sizin için oluşacak stopaj kesintisini devlete öder. Yani sizin tabirinizle devlete yamuk yapılmamış olur.
    Aramızda yaptığımız görüşmelerde bir neticeye vardık. Bu iş herkesinde ortak kararı olarak 2 şekilde yapılabilir.

    1- Şahış şirketi kurarak kendimiz sektöre atılmamız.
    2- Var olan resmi şirkete bazı eklemeler yaparak tek çatı altıda birleşmek.

    Biz 2. olan şeçeneği şecerek Web Tasarımı ve Program yapan firma ile birleşerek yaptığı işlere ek olarak TS3, Web Hosting, Oyun Sunucusu ve VDS alanlarında hizmet vermeye karar verdik. Yani kısacası Ana firmada çalışan olarak bu işleri yürütme kararına varmış olduk. Bu sayede işlerimiz hem yasal hemde var olan firmaya teknik destek konusunda yardım etmiş olacağız. Konumuza dahil olup beni bu konularda bilgilendiren herkese teşekkür ederim. Rabbim herkese hayırlı kazançlar nasip eylesin. Pazartesiden itibaren resmi olarak şirket bilgileri güncellenerek resmi satışlarımıza başlayacağız
  • 28-10-2016, 14:27:16
    #24
    www.hostmatik.com.tr
    Yapmanız gereken şey basit usulde işletme kurmak, öyle çat diye ltd filan kurmaya illgal olarak başkasından fatura kestirmeye ne gerek var?

    Gir basit usulden 3 yıl vergi yok nasılsa, bi bağkur var.
    Bi oda masrafın olcak yıldan yıla, muhasebede yılda bi kere sen faturanı kesmeye bakıyorsun.

    Artık firmanın ünvanı ve oluşturacağın marka sana kalmış, bir işletmenin birden fazla markası olabilir.
  • 28-10-2016, 14:57:32
    #25
    Üyeliği durduruldu
    Virusman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yapmanız gereken şey basit usulde işletme kurmak, öyle çat diye ltd filan kurmaya illgal olarak başkasından fatura kestirmeye ne gerek var?

    Gir basit usulden 3 yıl vergi yok nasılsa, bi bağkur var.
    Bi oda masrafın olcak yıldan yıla, muhasebede yılda bi kere sen faturanı kesmeye bakıyorsun.

    Artık firmanın ünvanı ve oluşturacağın marka sana kalmış, bir işletmenin birden fazla markası olabilir.
    Hocam hallettik o işleri teşekkür ederiz bilgilendirdiğiniz için. Tek firma altında toplanıp alanında iyilerle birleşmek daha mantıklı geldi bize. Mevcut müşteriler tek çatı altında toplanarak hizmet verilecek
  • 28-10-2016, 21:29:57
    #26
    Hocam bakın var olan bi şirket ile bu işleri yapmanız mümkün.

    1. Satış yaptığınız zaman para şirketin hesabına gelecek ve faturayı şirket kesecek.

    2. Yapılan karı bölüşmek tamamen oturup kendi aranızda hesap yaparak çıkaracağınız sonuç.

    3. Bu şekilde satış yapmanın hiç bir mahsuru yok. Çünkü sonuçta herşey yasal. Vatandaş hizmet aliyor. Ödemesini yapıyor. Firma faturasını kesiyor. Bu gayet doğal bi ticaret.

    Kerem arkadaşımız bu işi özetlemiş zaten.

    Kolay gelsin iyi çalışmalar.