• 26-10-2016, 17:37:23
    #10
    Üyeliği durduruldu
    alisbilgisayar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bağkurda ödenecek onuda unutmayalım
    Hocam zaten ortada bir firma var Web Tasarımı yapılan firmalara, Web Hosting, VDS, VPN hizmetlerini ikinci site üzerinden vermeyi düşünüyorlar. Özellikle VPN sunucuları yönetiminde 2 yıldır tecrübeli olduğum için de bu kategorilerdeki teknik destek için bana danıştı.
  • 26-10-2016, 17:43:22
    #11
    peganet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam zaten ortada bir firma var Web Tasarımı yapılan firmalara, Web Hosting, VDS, VPN hizmetlerini ikinci site üzerinden vermeyi düşünüyorlar. Özellikle VPN sunucuları yönetiminde 2 yıldır tecrübeli olduğum için de bu kategorilerdeki teknik destek için bana danıştı.
    Firmanın alt firması olamaz. İkinci siteden yapılan satışlara da aynı firma fatura keser, parayı o firma tahsil eder. Bunu da ister maaş olarak, ister hizmet bedeli olarak size resmi olarak ödemesini yapar. Burada stopaj, gelir vergisi, katma değer vergisi vb. kesintiler yapar. Çünkü o kesintileri de türüne göre devlete ödeyecek faturayı kesen firma. Çünkü geliri kestiği fatura sebebiyle o firma elde etmiş gözüküyor. Bunun size ödediği kısmını gider olarak gösterebiliyor. Ancak bir de gider olarak gösterilmeyen kdv ve stopaj kısımları var.

    Bu işi direkt olarak sizin yapabilmeniz, sizin fatura kesebilmeniz için de sizin vergi mükellefi olmanız gerekiyor. Vergi mükellefi olunca adınıza bir vergi levhası çıkıyor. Yani siz firma kurmuş oluyorsunuz. Bunun maliyeti - giderleri, birinci paragrafta tarif edilenden daha fazla. O sebeple çok iş yapmayacaksanız yani çok fatura kesecek işiniz olmayacaksa, birinci yöntemi kullanmanız daha avantajlı olacaktır.

    Not: Bu konularda bir muhasebeci veya serbest muhasebeci mali müşavir ile görüşmeniz çoook daha sağlıklı olacaktır.
  • 26-10-2016, 17:48:54
    #12
    [QUOTE=Kerem;1072004165]Firmanın alt firması olamaz. İkinci siteden yapılan satışlara da aynı firma fatura keser, parayı o firma tahsil eder.

    Kerem Beyin dediklerine katılıyorum fakat yukarıda keserek alıntı yaptığım yerde ki yazısında herhalde bilgisi eksik olduğu için bu şekilde cevap yazdı.

    Kerem Bey Türkiye Grundfos Markası Resmi olarak elini Türkiye bölge içi işlerden çektiğini belirtmişti.Fakat 1000lerce Bayisi bulunmakta ve halen Türkiyede iş yapmakta bu firma.Parayıda alt bayi hesaplarından tahsil ediyor.Direk kendi resmi hesaplarına değil.

    Faturayı da alt bayisi kesmekte.Resmi firmayada masrafları düşerek anlaştığı hisseyi ay sonu tahsis ederek gönderiyor.
  • 26-10-2016, 18:00:24
    #13
    Üyeliği durduruldu
    Kerem adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Firmanın alt firması olamaz. İkinci siteden yapılan satışlara da aynı firma fatura keser, parayı o firma tahsil eder. Bunu da ister maaş olarak, ister hizmet bedeli olarak size resmi olarak ödemesini yapar. Burada stopaj, gelir vergisi, katma değer vergisi vb. kesintiler yapar. Çünkü o kesintileri de türüne göre devlete ödeyecek faturayı kesen firma. Çünkü geliri kestiği fatura sebebiyle o firma elde etmiş gözüküyor. Bunun size ödediği kısmını gider olarak gösterebiliyor. Ancak bir de gider olarak gösterilmeyen kdv ve stopaj kısımları var.

    Bu işi direkt olarak sizin yapabilmeniz, sizin fatura kesebilmeniz için de sizin vergi mükellefi olmanız gerekiyor. Vergi mükellefi olunca adınıza bir vergi levhası çıkıyor. Yani siz firma kurmuş oluyorsunuz. Bunun maliyeti - giderleri, birinci paragrafta tarif edilenden daha fazla. O sebeple çok iş yapmayacaksanız yani çok fatura kesecek işiniz olmayacaksa, birinci yöntemi kullanmanız daha avantajlı olacaktır.

    Not: Bu konularda bir muhasebeci veya serbest muhasebeci mali müşavir ile görüşmeniz çoook daha sağlıklı olacaktır.
    Öncelikle verdiğiniz cevaplar için teşekkür ederim. Firma sahibi ile görüşerek bir çözüm yoluna gideceğiz
  • 26-10-2016, 18:33:46
    #14
    Kerem adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şahıs firması veya limited/anonim şirket kurmakla ilgili forumda daha önce benzer konular bir çok kez açıldı. Bunlara çok detaylı cevaplar yazıldı. Önceki konuları aratarak ulaşırsanız, sorularınızın hepsine fazlasıyla cevap alabilirsiniz.

    Yer Sağlayıcı Faaliyet Belgesi artık verilmiyor. Çünkü veren kuruluş (Telekomünikasyon İletişim Başkanlığı) 15 Temmuz'dan sonra kapatıldı. Zaten son 1-1.5 senedir de belge dağıtımı yapmıyordu.
    Hemen bir düzeltme yapayım Kerem
    BTK yer sağlayıcı belgesi veriyor.Başvuru işlemlerini BTK'ya yapmanız gerek.
    Biz TİB'in kapandığı gün şirket evraklarını yolladılar.Onaylama işlemini BTK yaptı.
  • 26-10-2016, 18:43:08
    #15
    Üyeliği durduruldu
    Türkiye'de en gereksiz evrak işlemlerinden birisidir. Ne denetçisi vardır, nede bu sistemin neden verildiğini ve ne işe yaradığını kendi iç personelinin bile bilmediği bir sistem.

    Soran olursa var demek için almak istiyorsanız ve uğraşmak istiyorsanız alın, onun haricinde size zerre artısı yoktur.
  • 26-10-2016, 18:59:47
    #16
    Merhaba, sizi satış ortaklığı programımıza dahil edebiliriz.
    Hosting, reseller ve sanal sunucu hizmetlerimizi kendi sitenizden api ile satışını yaparsınız altyapıyı ve desteği biz sağlarız siz sadece %20 komisyonunuzu alıp çekilirsiniz. Faturalandırma, vergilendirme vs. tarafımızdan halledilir. Detaylar için pm gönderebilirsiniz.
  • 26-10-2016, 20:28:28
    #17
    Üyeliği durduruldu
    SpeedNetTr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Türkiye'de en gereksiz evrak işlemlerinden birisidir. Ne denetçisi vardır, nede bu sistemin neden verildiğini ve ne işe yaradığını kendi iç personelinin bile bilmediği bir sistem.

    Soran olursa var demek için almak istiyorsanız ve uğraşmak istiyorsanız alın, onun haricinde size zerre artısı yoktur.
    Hocam benim söylemek istediğim aslında şudur, r10 da bazı vds satan arkadaşlar var. Bir firma ile anlaşıp onun üzerinden satışlar yapıyorlar. Faturaları anlaştığı firmalar üzerinden kesiyorlar. Benim istediğim de aynı şeydir. Kazandığım paranın vergisini vermek istiyorum. Öğrenci olduğum için şahış şirketi kurmaya kalksam işin içinden çıkamam. O yüzden Web Tasarımı yapan tanıdığım firma üzerinden iş yapmak istiyorum. Bu şekilde devletime kazanmış olduğum paranın vergisini vermiş olurum diye düşünmekteyim. Öyle fazla geniş kitleye sahip değilim. Arkadaş çevreme ve web tasarımı yapılan firmalara hizmet vermek istiyorum. Kısaca budur benim istediğim
  • 27-10-2016, 04:14:29
    #18
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    peganet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam benim söylemek istediğim aslında şudur, r10 da bazı vds satan arkadaşlar var. Bir firma ile anlaşıp onun üzerinden satışlar yapıyorlar. Faturaları anlaştığı firmalar üzerinden kesiyorlar. Benim istediğim de aynı şeydir. Kazandığım paranın vergisini vermek istiyorum. Öğrenci olduğum için şahış şirketi kurmaya kalksam işin içinden çıkamam. O yüzden Web Tasarımı yapan tanıdığım firma üzerinden iş yapmak istiyorum. Bu şekilde devletime kazanmış olduğum paranın vergisini vermiş olurum diye düşünmekteyim. Öyle fazla geniş kitleye sahip değilim. Arkadaş çevreme ve web tasarımı yapılan firmalara hizmet vermek istiyorum. Kısaca budur benim istediğim
    Vergi mükellefi olmayan bir kişi, ödemeyi kendi banka hesabı üzerinden kabul ederse ve "sadece fatura için" bir X firmasını kullanılıp, müşteriye X firmasına ait fatura iletilirse bunun adı naylon fatura olur ve ciddi bir suç işlenmiş olunur. Böyle bir konuya dahil olmayın.