• 15-11-2019, 01:11:36
    #19
    sakarya18 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ne kadar da meraklısınız vergi kaçırmaya Bu ülkede kazanıyorsan öde kardeşim. Ha adsense ile kazanmışsın ha esnaf olarak kazanmışsın. Yok takibe alınıyormuş, yok bilmem ne. Burada günü gününe vergisini ödeyen adam enayi mi affedersin?
    Esnafı bilmem de büyük şirketlerin hiçbiri ödemiyor ya af oluyor ya yüzde 1 ödeyip geçiyorlar burda aylık 2 bin tl kazanan adam kdv + gelir vergisi ödesin ama ne de olsa çok kazanmış biraz da versin beğenmiyorsa yapmasın ya da gitsin ülkeden ne güzel.
  • 15-11-2019, 01:21:33
    #20
    sakarya18 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ne kadar da meraklısınız vergi kaçırmaya Bu ülkede kazanıyorsan öde kardeşim. Ha adsense ile kazanmışsın ha esnaf olarak kazanmışsın. Yok takibe alınıyormuş, yok bilmem ne. Burada günü gününe vergisini ödeyen adam enayi mi affedersin?
    Size cevabım şu şekilde olacak, bir ülkede vergi ödenir ödenmek de zorunda amenna ama, sen enflasyon rakkamlarını %40 yerine %8 gösterirsen, içilen sigaraya, alkole dünyanın vergisini koyarsan, alınacak arabaya 1 araba vergisi üstüne eklersen, ekmeği 1.5 birim yaparsan, sosyal güvenlik sigortasını aylık ortalama 1000 birimden yaparsan, bunu ödediğin yetmezmiş gibi her muayeneden, ilaçtan ayrı para istersen, bir de bu kadar vergiyi alıp üzerine vatandaşın kazandığı paranın yarısını istersen enayilik midir değil midir bilmiyorum ama doğru olmadığı kesin.

    t4ka96 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Payoneer hesabınızı inceleyemezler dış kaynak olduğu için.

    ANCAK; sürekli ATM'lerden çekim yaptığınız takdirde İsim Soyisim ile ATM filtresine takılabilirsiniz. Banka bu v.b durumları maliyeye bildirmek durumunda diye biliyorum.

    %100 kaçış yolu sağlanmış olmuyorsunuz ancak TR adsense gibi direkt hesabına çekmekten iyidir.

    Son olarak; dikkat çekmemek için payoneerdeki parayı hesaba çekme ya da ATM'den çekmek yerine harcama yaparak (komisyon artabilir) kullanmanız durumu neredeyse "Sıfır Risk"e kadar indirgemiş olabilirsiniz.
    "diye biliyorum" ile iş yürümez. hem atm filtresine takılırsın diyorsun, hem de gidip harcama yapabilirsin o zaman birşey olmuyor diyorsun. ikisinin de aynı şey olduğunu bilemeyecek haldesin, bir de üzerine öneri vermeye çalışıyorsun.

    Yorumuma gelecek olursak, belli olmaz, devlet kafaya koysun, senin offshore hesaplarını bile bulur yakalar merak etme. Şu anda yapmıyorsa bu üzerine gitmediği içindir. Payoneer'ın size verdiği kart mastercard, devlet der ki mastercard'a, kardeşim şu payoneer'dan Türkiye sınırları içinde çekilen bakiyelerin sahiplerinin listelerini bana bi gönder, mastercard'da paşa paşa gönderir, sonra devlet sana ulaşır ve sorguya çeker olay bu kadar basit.

    Bundan kaçmanın tek yolu, edirneden, bulgaristan'a, artvin'den gürcistan'a veya van'dan iran'a geçip günü birlik atm'lerden para çekmek olabilir, başka birşey maalesef.
  • 15-11-2019, 01:24:51
    #21
    ytibrahim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Esnafı bilmem de büyük şirketlerin hiçbiri ödemiyor ya af oluyor ya yüzde 1 ödeyip geçiyorlar burda aylık 2 bin tl kazanan adam kdv + gelir vergisi ödesin ama ne de olsa çok kazanmış biraz da versin beğenmiyorsa yapmasın ya da gitsin ülkeden ne güzel.
    O şirketlerden en ufagini seç. Onun kazancı bile tüm adsensecilerin kazancından fazladır. Ama kimsenin bu düzene sesi çıkmıyor. Çünkü herkes bir yerden tutturmuş gidiyor.
  • 15-11-2019, 01:26:17
    #22
    OnurTürk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    "diye biliyorum" ile iş yürümez. hem atm filtresine takılırsın diyorsun, hem de gidip harcama yapabilirsin o zaman birşey olmuyor diyorsun. ikisinin de aynı şey olduğunu bilemeyecek haldesin, bir de üzerine öneri vermeye çalışıyorsun.

    Yorumuma gelecek olursak, belli olmaz, devlet kafaya koysun, senin offshore hesaplarını bile bulur yakalar merak etme. Şu anda yapmıyorsa bu üzerine gitmediği içindir. Payoneer'ın size verdiği kart mastercard, devlet der ki mastercard'a, kardeşim şu payoneer'dan Türkiye sınırları içinde çekilen bakiyelerin sahiplerinin listelerini bana bi gönder, mastercard'da paşa paşa gönderir, sonra devlet sana ulaşır ve sorguya çeker olay bu kadar basit.
    atm filtresine takılırsın diyorsun, hem de gidip harcama yapabilirsin o zaman birşey olmuyor diyorsun. ikisinin de aynı şey olduğunu bilemeyecek haldesin
    Siz market harcamalarınızı ATM'den yapıyorsanız haklısınız. Ben pos cihazları kullanıyorum bu durumlarda. Kart ile ATM'den çekim yapmak ile harcamalarda kullanmak arasındaki farkı bence siz idrak edememişsiniz.

    Bu arada önerim size değil, konu sahibineydi. Adı üstünde öneri (fikir) üzerinize alınmayın.
  • 15-11-2019, 01:30:15
    #23
    t4ka96 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    atm filtresine takılırsın diyorsun, hem de gidip harcama yapabilirsin o zaman birşey olmuyor diyorsun. ikisinin de aynı şey olduğunu bilemeyecek haldesin
    Siz market harcamalarınızı ATM'den yapıyorsanız haklısınız. Ben pos cihazları kullanıyorum bu durumlarda. Kart ile ATM'den çekim yapmak ile harcamalarda kullanmak arasındaki farkı bence siz idrak edememişsiniz.

    Bu arada önerim size değil, konu sahibineydi. Adı üstünde öneri (fikir) üzerinize alınmayın.
    Abicim dalga mı geçiyorsunuz yoksa ciddi misiniz gerçekten anlamış değilim, siz pos cihazından kartı kullandığınızda elinize aldığınız slipde isminiz yazmıyor mu ? Yani mastercards,maestro veya visa üzerinden geçiyor bunlar, ha atm'den çekmişsin ha posdan, arada bir fark yok yani bilginiz olsun.
  • 15-11-2019, 01:30:38
    #24
    OnurTürk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Size cevabım şu şekilde olacak, bir ülkede vergi ödenir ödenmek de zorunda amenna ama, sen enflasyon rakkamlarını %40 yerine %8 gösterirsen, içilen sigaraya, alkole dünyanın vergisini koyarsan, alınacak arabaya 1 araba vergisi üstüne eklersen, ekmeği 1.5 birim yaparsan, sosyal güvenlik sigortasını aylık ortalama 1000 birimden yaparsan, bunu ödediğin yetmezmiş gibi her muayeneden, ilaçtan ayrı para istersen, bir de bu kadar vergiyi alıp üzerine vatandaşın kazandığı paranın yarısını istersen enayilik midir değil midir bilmiyorum ama doğru olmadığı kesin.



    "diye biliyorum" ile iş yürümez. hem atm filtresine takılırsın diyorsun, hem de gidip harcama yapabilirsin o zaman birşey olmuyor diyorsun. ikisinin de aynı şey olduğunu bilemeyecek haldesin, bir de üzerine öneri vermeye çalışıyorsun.

    Yorumuma gelecek olursak, belli olmaz, devlet kafaya koysun, senin offshore hesaplarını bile bulur yakalar merak etme. Şu anda yapmıyorsa bu üzerine gitmediği içindir. Payoneer'ın size verdiği kart mastercard, devlet der ki mastercard'a, kardeşim şu payoneer'dan Türkiye sınırları içinde çekilen bakiyelerin sahiplerinin listelerini bana bi gönder, mastercard'da paşa paşa gönderir, sonra devlet sana ulaşır ve sorguya çeker olay bu kadar basit.
    Devlet satacak yer kalmadığı için artık sineğin yağını çıkarıyor. Dediğin gibi hocam. Yarın oburgun bunu da incelerler.
  • 15-11-2019, 01:34:55
    #25
    OnurTürk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Abicim dalga mı geçiyorsunuz yoksa ciddi misiniz gerçekten anlamış değilim, siz pos cihazından kartı kullandığınızda elinize aldığınız slipde isminiz yazmıyor mu ? Yani mastercards,maestro veya visa üzerinden geçiyor bunlar, ha atm'den çekmişsin ha posdan, arada bir fark yok yani bilginiz olsun.
    Abicim derken?

    Evet slipte isim yazıyor. Bunun vergi ya da maliye ile alakası nedir acaba? Siz hiç Kredi Kartından X TL alışveriş yaptı diye maliye tarafından çağırılan bir kişi duydunuz mu?
    Bu söylediğinize göre kredi kartlarından yapılan harcamalar da vergi durumuna tabii.

    Devlet para çıkan hesaba değil, girene bakar. Benim düşüncem bu yönde.
  • 15-11-2019, 01:41:50
    #26
    t4ka96 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Abicim derken?

    Evet slipte isim yazıyor. Bunun vergi ya da maliye ile alakası nedir acaba? Siz hiç Kredi Kartından X TL alışveriş yaptı diye maliye tarafından çağırılan bir kişi duydunuz mu?
    Bu söylediğinize göre kredi kartlarından yapılan harcamalar da vergi durumuna tabii.

    Devlet para çıkan hesaba değil, girene bakar. Benim düşüncem bu yönde.
    Sayın beyefendiciğim, hala anlattığımı anlamamış bulunuyorsunuz, konu X kredi kartından çekti meselesi değil, arkadaşın sorduğu soru payoneer kart çekimleri veya işlemleri ortaya çıkar mı çıkmaz mı, ben de diyorum ki, devlet Mastercard'a bir yazı gönderir, der ki payoneer şirketinin Türkiye'de kullanılan kartlarının bana ad soyad, adres, telefon bilgilerini gönder, onlar da bunu hemen gönderir. Ardından devlet 5-10 kişiyi çağırır bu listeden bulduklarını, konu ortaya çıkınca mastercard'a der ki; payoneer ile türkiye anlaşmanı keseceksin yasaklıyorum, eğer yapmazsan sana yaptırım uygularım, bunun üzerine mastercard'da payoneer'a der ki; kardeşim bakın Türkiye devleti böyle böyle dedi, o yüzden artık TC vatandaşlarını sistemine almayacak ve yasaklayacaksın, payoneer'da bunu paşa paşa kabul etmek zorunda, ya da devlet paypal'a dediği gibi Payoneer'a der ki; BDDK'ya tabii olacaksın ver vergini vereceksin ve haliyle her giriş çıkışı ben göreceğim kontrol edeceğim. Olay bitti. Yani umarım artık anlatabilmişimdir. Saygılar.



    Arkadaşlar, ayrıca belirtmek isterim ki payoneer'a bu kadar takılı kalmayın ufkunuz genişletin, açın yurtdışından bir banka hesabı, kendinize de alın bir bankamatik kartı yolunuza devam edin. Yani herkesin yaptığını yapmak zorunda değilsiniz, niye ufkunuzu genişletmiyorsunuz anlamış değilim.
  • 15-11-2019, 03:27:56
    #27
    Payoneer aslında incelenebilir, bir gün geçmişe dönük işlemlerde kontrol edilebilir ama incelenmezse bile en basit paypal gibi kapatmaya çalışabilirler. Fakat payoneer ülke içerisinde hizmet vermediği için bu biraz zor gibi. Şimdi ben sizin yerinizden olsam ben adsense ile payoneer falan hiç uğraşmam. Çünkü bu şekilde adsense taraflı google ve hesabı açtığınız ülke tarafından sorun yaşayabilirsiniz. Bunun dışında payoneer ve ATMler yüksek komisyonlar almaya başladı.

    Yani paranızı ülkeye geçirene kadar gelirin en az %10nu eriyecek. Eğer az kazanıyorsanız bu şekilde devam edin ve ödemeleri direk türkiye hesabınıza alın. İlerleyen zamanda vergi mükellefi olursunuz. Yani zaten belirtilen vergi oranı kadar da vergi ödemeyeceksiniz. Bir çok şeyi gider olarak gösterebilirsiniz. İş yeri adresi olarak evi gösterin, bir tanıdığınızdan yardım isteyin, bir oda verir belki size. Ya da işinizle alakalı bir tanıdık ufak işletmeye ortak olun oradan fatura kesin. Bir sürü yol var aslında.

    Vergi kaçırmak suçtur ama vergiden "kaçınmak" suç değildir.