• 21-11-2014, 00:58:09
    Oxsigen adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    83.8xx deyken biraz alım yaptım bakalım nasıl olacak karımız olacakmı
    Bence mesajınız şu konuya cuk otururdu:

    https://www.r10.net/yatirim-araclari/...ar-konusu.html
  • 02-12-2014, 15:36:42
    Dostlar abiler, sizin gibi bilenlere danışmak isityorum adsenseden gelen 500 lira bi para var 2 ay sonrasında ise gelecek bir 500 daha var. şimdi projelendirmek istemiyorum bu parayı bekletip 2-3 ay sonra daha büyük bir projeye girmek istiyorum.
    Altın şuan alınmalımı? yoksa dolarmı almalıyım? Tavsiyeleriniz nedir?
  • 23-12-2014, 11:52:23
    Hocam acilen cevap ver de ona göre davranayim;
    Şimdi altın alma zamanimidir. Geçen hafta Darphane siparisi yetistiremedigi için çeyrek fiyatları piyasaca sisirildi. Bu hafta fiyatlar biraz düştü. Sizin çeyrek altın konusunda görüşünüz nedir?
  • 23-12-2014, 12:49:31
    Konunun ilk mesajını ve bu konudaki bir çok mesajımı okursanız konunun acil alım fırsatlarının kaçırılmamasına hizmet etmediğini göreceksiniz hocam...

    WebSitesiAdresi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam acilen cevap ver de ona göre davranayim;
    Şimdi altın alma zamanimidir. Geçen hafta Darphane siparisi yetistiremedigi için çeyrek fiyatları piyasaca sisirildi. Bu hafta fiyatlar biraz düştü. Sizin çeyrek altın konusunda görüşünüz nedir?
  • 02-09-2023, 15:42:40
    konuyu açtıktan sonraki 8 yılda Altın düşen bir trend izledi ve enflasyona göre değerlendirildiğinde halen eski değerinin üzerine çıkmış değil.
    O tarihte o tarih için insanları büyük artıştan sonraki dönemde yıllarca altın yatırımında kilitli kalmamaları için uyarmak amacıyla yazmıştım.
    ( Lütfen TL bazında değerlendirecek bilgisiz arkadaşlar konuya yazıp komik duruma düşmesin. TL bazında herşey arttı. Burada bahsedilen döviz bazındaki artıştır.)

    Şu anda yeni bir trend başlıyor. aslında bir süre önce 3 4 yıl önce başladı ama önümüzdeki 2 3 yıl boyunca önce ONZ bazında 2700 civarlarına bir sıçrayışla ve sonra burayı kırdıktan sonra çok çok yüksek değerlere gelebilecek ve piyasada basılan tüm dolar emisyonu ve yaratıan kredi bazlı dolar miktarının acısını çıkartırcasına artışla olacak. Portföyde yer vermek lazım.
    İlave bir bilgi olarak Gümüş gerek maden olarak %90 ı civarında bir kısmın yeryüzüne önceden çıkartılmış olması ve arzının kısıtlı hale gelmesi gerekse de yenilenebilir enerji gibi sektörlerde ve robotik gibi sektörlerde kullanımın alanlarının çok yüksek olması nedeniyle Altına göre daha da düşük performans göstermiş olması nedeniyle daha da büyük potansiyel taşıyor.
    Yatırım tavsiyesi değildir ve bilgi vermek için eğitim için bu bilgileri size sunmak istedim. tarihe not düşelim ki 3 4 sen sonra gelip tekrar yazıp görelim bakaım ne olmuş
  • 02-02-2026, 15:06:21
    ReferXchange adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    konuyu açtıktan sonraki 8 yılda Altın düşen bir trend izledi ve enflasyona göre değerlendirildiğinde halen eski değerinin üzerine çıkmış değil.
    O tarihte o tarih için insanları büyük artıştan sonraki dönemde yıllarca altın yatırımında kilitli kalmamaları için uyarmak amacıyla yazmıştım.
    ( Lütfen TL bazında değerlendirecek bilgisiz arkadaşlar konuya yazıp komik duruma düşmesin. TL bazında herşey arttı. Burada bahsedilen döviz bazındaki artıştır.)

    Şu anda yeni bir trend başlıyor. aslında bir süre önce 3 4 yıl önce başladı ama önümüzdeki 2 3 yıl boyunca önce ONZ bazında 2700 civarlarına bir sıçrayışla ve sonra burayı kırdıktan sonra çok çok yüksek değerlere gelebilecek ve piyasada basılan tüm dolar emisyonu ve yaratıan kredi bazlı dolar miktarının acısını çıkartırcasına artışla olacak. Portföyde yer vermek lazım.
    İlave bir bilgi olarak Gümüş gerek maden olarak %90 ı civarında bir kısmın yeryüzüne önceden çıkartılmış olması ve arzının kısıtlı hale gelmesi gerekse de yenilenebilir enerji gibi sektörlerde ve robotik gibi sektörlerde kullanımın alanlarının çok yüksek olması nedeniyle Altına göre daha da düşük performans göstermiş olması nedeniyle daha da büyük potansiyel taşıyor.
    Yatırım tavsiyesi değildir ve bilgi vermek için eğitim için bu bilgileri size sunmak istedim. tarihe not düşelim ki 3 4 sen sonra gelip tekrar yazıp görelim bakaım ne olmuş
    15 yıllık bu konuyu hortlatma vakti gelmiş.
  • 02-02-2026, 15:41:24
    Cyrax adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    15 yıllık bu konuyu hortlatma vakti gelmiş.
    Hort için teşekkürler hocam, lazımdı çok beklemiş bu konu, yatırım gibi bir konu olmuş

    2011 yılı 2 ocak tarihinde bu konuyu açmıştım; bu tarihte altının onz değeri 1500 USD civarlarında ve bu değerin üzerinde 1900 civarında bir tepe yaparak 2 yıl kadar 1500 1900 aralığında kalmış ve sonraki düşüş dönemi 2020 yılına kadar sürmüş, yani benim dediğim tarihten sonraki 9 yıl boyunca altın yatırım aracı olmaktan çıkmış. Ben konuda biraz fazla sallamışım 500 lere kadar düşmemiş 1000 civarına düşmüş, tabi bunda yoğun para basma ve enflasyonun etkisi yüksek, ama dönemsel artma ve yayılma geometrisi korunmuş. şimdi de benzer bir dönemde olduğumuzu düşünüyorum. Tarihten haberi olmayan arkadaşlar bunu görsün kendi öngörüsünü yapsın diyorum. Kimseye al sat diyemem. Ben bu şekilde uzun dönemlere bakıyorum, kuyumcuların onun bunun altın hiç düşmez zırvalarına bakmıyorum. Altın bir dönem çok iyi artar ve bu dönemde kademeli satış yapıp portföy ağırlığını azaltmak gerekir, şu anda bunun son demlerindeyiz. bundan sonra bekleyip başka varlıklara yönelip sonra yine tepeden yayıldığı dönem kendini gösterince yıllarca toplayıp sabretme dönemi gelecek.