Cyrax adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
15 yıllık bu konuyu hortlatma vakti gelmiş.
Hort için teşekkürler hocam, lazımdı çok beklemiş bu konu, yatırım gibi bir konu olmuş

2011 yılı 2 ocak tarihinde bu konuyu açmıştım; bu tarihte altının onz değeri 1500 USD civarlarında ve bu değerin üzerinde 1900 civarında bir tepe yaparak 2 yıl kadar 1500 1900 aralığında kalmış ve sonraki düşüş dönemi 2020 yılına kadar sürmüş, yani benim dediğim tarihten sonraki 9 yıl boyunca altın yatırım aracı olmaktan çıkmış. Ben konuda biraz fazla sallamışım 500 lere kadar düşmemiş 1000 civarına düşmüş, tabi bunda yoğun para basma ve enflasyonun etkisi yüksek, ama dönemsel artma ve yayılma geometrisi korunmuş. şimdi de benzer bir dönemde olduğumuzu düşünüyorum. Tarihten haberi olmayan arkadaşlar bunu görsün kendi öngörüsünü yapsın diyorum. Kimseye al sat diyemem. Ben bu şekilde uzun dönemlere bakıyorum, kuyumcuların onun bunun altın hiç düşmez zırvalarına bakmıyorum. Altın bir dönem çok iyi artar ve bu dönemde kademeli satış yapıp portföy ağırlığını azaltmak gerekir, şu anda bunun son demlerindeyiz. bundan sonra bekleyip başka varlıklara yönelip sonra yine tepeden yayıldığı dönem kendini gösterince yıllarca toplayıp sabretme dönemi gelecek.