Bu yorumum gerçekleşiyor gibi...
https://www.r10.net/1081232520-post38.html
Yaptığım yorum tarihine, belirttiğim sürelere ve dolar kuruna özellikle dikkat edin.
Sizce Bu Plan Tutar Mı ?
36
●1.453
- 20-12-2021, 23:47:17Böylelikle mevduata para yatırımı teşvik ediliyor (hazinede para kalmadığına işaret olabilir). Diğer fayda ise kur krizi olayına iyi bir duvar olabilir mevduata teşvik. Ama bu da faiz değil mi? yani ha faizi arttırdım deyip hazineye para çekmek ha mevduata yatırın kur farkı kadar ek kazanç, arada çok fark göremiyorum. Bir de eğer fark para basılarak ödenecekse ciddi enflasyona sebep olacaktır ama kurdaki artış gerçekten manipülatifse işe yarayabilir ama tampon görevi görür yani kanamayı durdurmaz. Bi şekilde dışarıdan dolar çekmek lazım ülkeye.
- 20-12-2021, 23:58:03Hiper enflasyondan sonra dönüş çok çok çok zor olacaktır.Atacbala adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Bende benzer bir şey bekliyorum ama 3 yıl uzun olur. Minimum 1 yıl kalma sözü isteyecekler ve minimum 100K olabilir. Yıl sonu kuru derlerse o gün merkez bankası 3-5 milyar usd satıp 1-2 günlüğüne kuru düşürebilir.Verinet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Bu son dakikada düşünülmüş bir fikir gibi geldi bana. Tam Elon Musk işine benziyorPalria adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Daha önceden düşünselerdi yaparlardı.
Hazineye ek yük binmez, Dolar yükselmezse arada bir fark oluşmaz ve merkez bankasının bir para ihtiyacı olmaz. Dolar yükselirse fazla para basmak zorunda kalıp hiper enflasyona gider.aosmanergen adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle - 21-12-2021, 00:03:07Halkın Elinde Dolar var Halk dolarları Aldığı için Hukumetin bu dolarlara Sahip olması gerekiyor Çunku Bu yapılan Özeliştirme Kopruler vs her şey Gunluk Ödemesi olan şeyler 40 yıl odenecek
Devletin Bu Dolarları Halkın Elinden toplaması lazım dolar devamlı yukseldiği için insanlar Turk arasından Dolara Kaçıyor dolara Kaçtıkçada Yukseliyor Hukumet bu dolarları halktan nasıl alacağını duşunuyor değişik değişik stratejiler uyguluyor
Adamın Elindeki Doları Alıp ona TL vermek istiyor sistem.. TL enflasyonla hiç etmek kolay kısacası senin paranı elinden alıp hiç etme olayları bu işler
Eskiden Amerikan yerlilerine İspanyolar Ayna göturup Kulçe kulçe altınları yerlilerden toplamışlar Bu olay aklıma onları getirdi
Hukmet Kimseyi Duşunmuyor 3TL iken halkı tum Sanatçılar ile organize şekilde birlik olup ikna ettiler dolarlarını bozdurmak için O gun dolarını bozduran bugun bin pişman Tanju felan kulanılıda hepsi kariyerini yerle bir etti
Bundan sonra Teğişik stratejiler denenecek - 21-12-2021, 00:53:39Kur getirisi mevduat kazancının üstünde ise aradaki farkı vatandaşa ödeyeceğiz, stopaj vergisi olmayacak
Mevduatta haram olduğu İçin param yok ama vatandaş olarak bu farkın ödeneği paraları olanlar faizden daha fazla kar etsin diye hazineden yani (benim cebimden mi çıkacak)?
Nerede faiz indirimi politikanız, karşı olduğunuz paradan para kazanma, üretime teşvik?
O zman Eylülden beri bu neyin faiz indirimi sürekli, bu cefayı niye çektik, kafamda oturmuyor, tutarsızlıklara anlam veremiyorum. - 21-12-2021, 01:33:24Üyeliği durdurulduYatırım kuruluşları bu sistemi mantıklı görmüş ki pozisyon almışlar gayet başarılı bir sistem. Birde TL basılacağını nerden biliyorsunuz belki varlık fonundan karşılanır bu açık. Sistemi bilmeden algı yönetimi yapmayınız. Tamam hükümetin yanlışları olabilir. Lakin bu getirilen sistem TL'de duranları en güzel şekilde koruyacak sistemdir.
- 21-12-2021, 01:34:04Üyeliği durdurulduDolar 2-3 TL olması hayal olmayabilir bu sistem ile izleyip göreceğiz.
- 21-12-2021, 11:47:4150-60 TL de olabilir bu sistem ile. Devlet kaybın garantisini veriyor ve stop loss olayı yok bu olayda. Yani TL vadeli yatıran aslında dolar satın almış olacak,, onun kaybını da vergilerden ödeyecekler. Hatta güzel bir örnek söyliyeyim, devlet garantili gelir verilmiş oldu. Tıpkı köprülerdeki gibi. Eğer dolar artarsa devletteki var olan para da uçar. Devlet para basmak zorunda kalır, karşılığı olmayan para ise enflasyon demektir. 1 dolar 50 tl olduğunu düşünelim, vadeliye koyanın zararı olmayacak ama parası olmayan TL ile geçinmeye çalışan birisi elindeki maaş ile 1 ekmek zor alabilir.AkdenizReklam adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Hep kötüyü düşünecek de değiliz, dediğin gibi herkes TL'ye de geçebilir ama TL'ye sadece vatandaşın geçmesi yetmiyor. Örneğin ben ihracat yapıyorum, benim maaş ödemelerim TL ile onu dışında herşey dolar ile. Şimdi ben niye TL'ye geçeyim. Maaş ödemeleri benim %10 luk giderime denk geliyor. %90 ise yine dolar üzerinden. Türkiye'de üretilen ipliği satın alıyorum, dolar ile. Neden dolar ile satıyorlar çünkü gübre, benzin, elektrik dolar ile. Kısacası üretimin de dolar yerine TL endeksli olması gerekiyor.
Bunun dışında, eğitim, hukuk alanında da güven olması lazım. Yatırımcı, yatırım yapacak ama yarın parasının pul olmasını ya da el koyulmayacağının garantisinin verilmesi lazım. Ben yatırım yaptım diyelim, 2 gün sonra fetöcü diyip parama el koyarlarsa ne olacak? Sistem öyle bir hal aldı ki yatırımcı bile diyor bunu. 10 gün önce yatırım yapan bir yabancının elemana ödeyeceği maaş 300 dolar iken 1 gecede 400 dolar oldu. yatırımcının eleman gideri sadece 1 gecede %30 dan fazla arttı.
Özetle; dolar 20 tl olsun ya da 5 TL olsun ama hep orada kalsın. İstikrar olmadığı sürece kimse gelmez ve dolardaki oynaklık devam eder. Benim bu ay sonunda ödemem 15 bin dolar iken 1 gecede 21 bin dolar oldu. 2 ay önce ise 25 bin dolardı.
- 21-12-2021, 11:56:27Tutmaz. Bunu kaldırabilecek ekonomik bir durum yok. Devlet karşılıksız kimseye para vermez. Verdiğini de çakar gelir vergisini geri alır. Seçime kadar uygularlar bunu, Ocak - üzerine 6 ay koy haziran. Haziran'da seçime gidilir, nispeten ekonomiyi rahatlattık mesajıyla. Seçimi kaybederse yeni geleceklere büyük külfet.
Daha önceden düşünselerdi yaparlardı.