Böylelikle mevduata para yatırımı teşvik ediliyor (hazinede para kalmadığına işaret olabilir). Diğer fayda ise kur krizi olayına iyi bir duvar olabilir mevduata teşvik. Ama bu da faiz değil mi? yani ha faizi arttırdım deyip hazineye para çekmek ha mevduata yatırın kur farkı kadar ek kazanç, arada çok fark göremiyorum. Bir de eğer fark para basılarak ödenecekse ciddi enflasyona sebep olacaktır ama kurdaki artış gerçekten manipülatifse işe yarayabilir ama tampon görevi görür yani kanamayı durdurmaz. Bi şekilde dışarıdan dolar çekmek lazım ülkeye.