• 24-02-2014, 03:22:01
    #10
    Kesinlikle faiz. Haram vb. tarafı sizi ilgilendirir, kimse gidip de akıl vermesin boşuna konuda. Evi al sat derdi olmadan nakit paradan para kazanıyorsunuz zarar ederim-etmem düşüncesi olmadan. İstediğiniz zaman da anaparayı kullanabiliyorsunuz. Daha ne olsun.
  • 24-02-2014, 03:25:32
    #11
    Üyeliği durduruldu
    zego adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kesinlikle faiz. Haram vb. tarafı sizi ilgilendirir, kimse gidip de akıl vermesin boşuna konuda. Evi al sat derdi olmadan nakit paradan para kazanıyorsunuz zarar ederim-etmem düşüncesi olmadan. İstediğiniz zaman da anaparayı kullanabiliyorsunuz. Daha ne olsun.
    aradıgım böyle biseydi hocam saolasın yanacagız ikimizde ateşte şaka yapıyorum tabi birde bazı forumlarda enflasyon düsünce paran zarara ugruyor , sadece faizi yesen bile zarara ugruyosun gibi seyler okudum bunun hakkında bilginiz varmı acaba
  • 24-02-2014, 03:31:11
    #12
    Boteks adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    aradıgım böyle biseydi hocam saolasın yanacagız ikimizde ateşte şaka yapıyorum tabi birde bazı forumlarda enflasyon düsünce paran zarara ugruyor , sadece faizi yesen bile zarara ugruyosun gibi seyler okudum bunun hakkında bilginiz varmı acaba
    Zarara falan uğramazsın hocam sanmıyorum. Diğer türlü şöyle bir şey olur yani.

    Evi aldın, kiracıyı koydun, sorunlarıyla vergisiyle kirasıyla vb. uğraş dur. Evden bir çıkacak pert. (pert çıkmama ihtimali de var ama çıkma ihtimali de var?) sonra nakit lazım oldu, satmaya çalış, emlakcıya belli komisyon kazandır, dolandırılma vakalarından uzak durmaya çalış vb. derken ömrün gidiyor afedersin. Geçtim o yollardan. Haramında helalinde değilsen direk yatır paranı bankaya. Hatta şu an yüksek faiz verdiği için enpara yada halkbank öneririm.

    Diyeceksiniz ki harama yönlendiriyorsun adamı. Zamanında çok çektim ben. Çeken bilir valla. Belli bir miktar paramı yakın zamanda bankaya attım. 400 kira getireceğine, 300 faiz getirsin. Anapara da her zaman elimin altında. Dediğim gibi haramında helalinde değilsen direk banka diyorum.
  • 24-02-2014, 03:38:37
    #13
    Boteks adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Haramsa bana haram abi orası sıkıntı değilde şu faiz. enflasyon iliskisini acıklayabilirmisin.Misal 200bin liraya 1000 tl alıyosam aylık , enflasyon %10 düsünce ben zararamı ugruyorum
    Enflasyona çok takılma derim. Faizin getirisi iyidir.

    Ev alcaksın, bir sürü sorunlarla karşılaşacaksın. Vergisi, kiracısı, evle uğraşacaksın falan filan.
    Faiz getirisi, kira geliri ve sattığında edeceğin kardan daha fazla kazandırır.

    Bizimde dede'den kalma ev vardı, onu satıp parasını fazie koydum. Babam aslında 2 tane ev alalım dedi ama ben istemedim. Benimde aklımda bir ev ve araba almak vardı ondan da vazgeçip faize koydun. Şimdi onun getirisi ile Mercedes aldım.

    Dinimiz faizi her ne karda yasaklasada, faiz insanlara zarar vermeden ve insanların hakkını yemeden, çalmadan kazandırdığı için yemekte sakınca bulmuyorum..
  • 24-02-2014, 03:42:26
    #14
    Boteks adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dediğiniz mantıklı fakat evin o kadar senede yıpranması vergileride ayrı kesinti sonra arada bi kiracısız kalması.Faizin paranın değer kaybetmesi dışında eksileri nelerdir
    Bakın yanıldığınız bir nokta var;

    Bugün bankaya 250bin lira koydunuz, 250bin liranın ortalama aylık faizi yüzde 8'den aylık 1900tl civarı verir. 1 yılda kazanacağınız para(paranızı yıl boyu çekmezseniz) 1900*12: 22.800TL yapar.

    Ancak bu 22.800TL şuandaki 22.800tl olmayacak. Yıllık enflasyon olmuş sana yüzde 7.75 burdan bakabilirsiniz: http://evds.tcmb.gov.tr/anaweb/enflasyonTR.html

    Yani elinizde şuanda olan 250bin lira gelecek yıl bugün yani 24 Şubat 2015'te yüzde 7 erimiş olacak. Yani aslında gelecek sene 250bin liranız 17.500tl erimiş olacak. Sizde faizden 22.800tl alacaksınız.

    Toplamda faizden yıllık geliriniz 22.800-17.500= 5.300TL

    Gerisini siz bilirsiniz.
  • 24-02-2014, 03:53:29
    #15
    Conclusion adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ev almak, yatırıma baglamak, ileride satmak yada kiraya vererek ana parayı korumak iyidir.
    Kardeşim benim. imzan çok hoş. Rabbim seni başarılı kılsın inşallah..

    myqatsel adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bakın yanıldığınız bir nokta var;

    Bugün bankaya 250bin lira koydunuz, 250bin liranın ortalama aylık faizi yüzde 8'den aylık 1900tl civarı verir. 1 yılda kazanacağınız para(paranızı yıl boyu çekmezseniz) 1900*12: 22.800TL yapar.

    Ancak bu 22.800TL şuandaki 22.800tl olmayacak. Yıllık enflasyon olmuş sana yüzde 7.75 burdan bakabilirsiniz: http://evds.tcmb.gov.tr/anaweb/enflasyonTR.html

    Yani elinizde şuanda olan 250bin lira gelecek yıl bugün yani 24 Şubat 2015'te yüzde 7 erimiş olacak. Yani aslında gelecek sene 250bin liranız 17.500tl erimiş olacak. Sizde faizden 22.800tl alacaksınız.

    Toplamda faizden yıllık geliriniz 22.800-17.500= 5.300TL

    Gerisini siz bilirsiniz.

    kardeşime katılıyorum.. Faizin dünyevi zararları bir yana ahiret boyutu ayrı bir zarar..

    Sana Şunu önere bilirim. işine gelirse yaparsın.

    Piyasayı araştır, sağlam müteahhit bul, ve onunla anlaşmaya otur.. hemen hemen her müteahhitin nakit olarak paraya ihtiyacı vardır. yeni bina yapacak olan kişiye, toprakdan daire alıpda örnek bir daire bedeli 100 tl ise, topraktan aldığında bu 70 tl ye kadar düşecektir. bu vesile ile iki daire yerine 3 daire almış olacaksınız. kişi ile anlaştıktan sonra, daireler bittikten sonra ya sen sat yada ki ona sattır, her bir daireden ortalama 30 tl toplamında 90 tl kazanmış olacaksın. bir bina max. 1 sene de min. 6-7 ayda biter. ve bu demek oluyor ki aylık kazancın 12,58 tl olacaktır. bak faiz de hem düyevi hemde ahiret boyutunda zarara uğrarken, bu mantıkla hiç bir şekilde zararın olmadan kazancın olacaktır..

    bundan sonra ki tavsiyem ise bu mantıkla devam et, gün gelir o anlaştığın müteahhit in yerinde sen olursun..
  • 24-02-2014, 03:54:43
    #16
    TL olarak tutarsanız paranız değer kaybedecek demek istiyorlar. Faizden kazancağınız tutarın TL nin yıllık bazda değer kaybetmesine neredeyse eşit olacağını söylüyorlar. Yalnız şurada da hata yapıyorlar bana göre, faizlerin bu seviyelerde seyretmesi önümüzdeki günlerde inşaat sektörünü vuracaktır. Buna bağlı olarak insanlar yüksek faiz oranları nedeniyle ev almak için kredi çekemez duruma gelecek. Buna bağlı olarak konut fiyatları talep azalacağı için düşecektir. Benim tavsiyem parayı faize koyun, konut fiyatları ciddi oranda gerileyince faizden alıp konut alın derim.
  • 24-02-2014, 04:07:52
    #17
    Türkiye'de inşaat sektörünü faizlerin 1-2 puan yükselmesi falan vurmaz. Lütfen bilmediğiniz konularda yorum yapmayın-YATIRIM KATEGORİSİNDE OLDUĞUNUZU HATIRLATIRIM-. Böyle bir durum yok, hatta en UÇUK yorumlar bile bunu göstermiyor hatta hatta iddia bile etmiyor. Türkiye'yi ayakta tutan sektör için 1-2 puanlık faiz artışı eğer -darbe- yapacaksa bırakalım Türkiye batsın.

    İkinci husus hadi böyle bir şey oldu diyelim ki bunun için bileşik faizin 2008 seviyelerine yükselmesi lazım. Çünkü konut piyasasında en son kiralık-satılık konut satışlarında ve alınan kredilerin ödenmemesinde bu tarihe dönmemiz gerekiyor.

    Ha siz zaten 2008 krizi tekrar yaşanacak derseniz onu bilemem, zaten kriz ortamında faizden gelmiş 2-3bin lira cebinize girmeden borçlara uçmuş oluyor.
  • 24-02-2014, 04:12:36
    #18
    Üyeliği durduruldu
    Para suan dolar zaten değer kaybetme gibi bir durumu yok tlye tekabul ettigi rakamı söyledim size herkese yardımı icin canı gönülden tesekkürler fakat lütfen haram helal muhabbetine girmeden yardım etmeye alısalım.Bu enflasyon sürekli düsen biseymi %7 ciddi bi rakam