• 24-02-2014, 04:22:16
    #19
    myqatsel adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Türkiye'de inşaat sektörünü faizlerin 1-2 puan yükselmesi falan vurmaz. Lütfen bilmediğiniz konularda yorum yapmayın-YATIRIM KATEGORİSİNDE OLDUĞUNUZU HATIRLATIRIM-. Böyle bir durum yok, hatta en UÇUK yorumlar bile bunu göstermiyor hatta hatta iddia bile etmiyor. Türkiye'yi ayakta tutan sektör için 1-2 puanlık faiz artışı eğer -darbe- yapacaksa bırakalım Türkiye batsın.

    İkinci husus hadi böyle bir şey oldu diyelim ki bunun için bileşik faizin 2008 seviyelerine yükselmesi lazım. Çünkü konut piyasasında en son kiralık-satılık konut satışlarında ve alınan kredilerin ödenmemesinde bu tarihe dönmemiz gerekiyor.

    Ha siz zaten 2008 krizi tekrar yaşanacak derseniz onu bilemem, zaten kriz ortamında faizden gelmiş 2-3bin lira cebinize girmeden borçlara uçmuş oluyor.

    Bir iki puan diyorsunuz ama ciddi anlamda faizler arttırıldı. Zaten Türkiye ekonomisinde görülen en büyük hata ekonominin gelişimini inşaat sektörü belirliyor olmasıydı. Geçtiğimiz seneye kadar sıcak para oldukça fazlaydı. Biz bu dönemde ekonomiyi güçlendirmek yerine bu parayı inşaata gömdük. Sıcak paranın kesilmesiyle birlikte yavaş yavaş durumun ciddiyetini anladık. Zaten içinde bulunduğumuz durumun şartları kriz durumunu aratmıyor. TL nin alım gücü gün geçtikte düşüyor. Etrafımda bulunan bir çok kişi faizlerin yükselmesi nedeniyle kredi çekip yatırıp yapmak istemiyor. 2008 krizi global bir krizdi. Şimdi yaşadığımız durum bizim gibi gelişmekte olan ülkelerden yatırımcının çekilmesi, yani TL nin değer kaybetmesi durumudur. Benim şahsi görüşüm konut fiyatlarında belirgin bir düşüş olacaktır. Beklemekte fayda var...
  • 24-02-2014, 04:33:11
    #20
    250.000 tl için aylık faiz hesaplamasını nereden yaptınız?
  • 24-02-2014, 04:35:00
    #21
    LG700 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    250.000 tl için aylık faiz hesaplamasını nereden yaptınız?
    8,5 den aylık 1770-1800 TL civarında...(stopaj düşülmedi)
  • 24-02-2014, 04:36:49
    #22
    iyisite.NET
    Hocam gel şuan İST/ESENYURTTA merkeze yakın 2 ev al 1, 2 sene 40 / 50 TL kar edeceğini düşünüyorum.
  • 24-02-2014, 04:38:15
    #23
    En yüksek faizi enpara veriyor sanırım.

    Brüt faiz 2.575,34 TL
    Stopaj 386,30 TL
    Net faiz 2.189,04 TL
  • 24-02-2014, 04:40:50
    #24
    varyemez adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    8,5 den aylık 1770-1800 TL civarında...
    aylık net para budur

    Garanti bankası - 880,27 TL
    Yapı kredi bankası - 842,47 TL

    internet şubelerini kullanarak biraz daha artabilir ancak 1.000 tl asla geçmez bu oranda

    sölemiş olduğunuz oran net değildir yıllık oranda vergi kesintileri uygulanmaktadır.


    http://www.garanti.com.tr/tr/bireyse...ent=UID59d3d28
    http://www.yapikredi.com.tr/bireysel...hesaplama.aspx
  • 24-02-2014, 04:50:58
    #25
    Hesabınız yanlış, pm attım oradan çıkartabilirsiniz.

    LG700 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    aylık net para budur

    Garanti bankası - 880,27 TL
    Yapı kredi bankası - 842,47 TL

    internet şubelerini kullanarak biraz daha artabilir ancak 1.000 tl asla geçmez bu oranda

    sölemiş olduğunuz oran net değildir yıllık oranda vergi kesintileri uygulanmaktadır.


    http://www.garanti.com.tr/tr/bireyse...ent=UID59d3d28
    http://www.yapikredi.com.tr/bireysel...hesaplama.aspx
  • 24-02-2014, 05:00:33
    #26
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Faiz daha mantıklı. Ana para sürekli korunuyor. Ev almakta satmak'da zor iş. Tapular vergiler falan derken ıvır zıvır masrafını amorti etmek bile 6-7 ay kirayı götürür.
  • 24-02-2014, 05:00:52
    #27
    Valla Kusura Bakmayın okadar param olmadıgı icin buzamana kadar boyle bir derdimde olmadı acaba ne yapsam diye

    yastık altında durmasında gerisi size kalmıs.

    yorumlardanda sizi tatmin edecek birseyin cıkmadıgı kanısındayım

    en guzeli bildiginizi yapmak nedenine gelince en kotusu tutalımki ev aldınız bir dogal afet oldu yerlebir oldu. faize yatırdınız ulkede kriz oldu para eridi yani demem o ki o parayı size nasip eden yaradan yedirmeyi nasip ettiyse zaten yersiniz.

    saygılarımla

    hayırlı sabahlar.