myqatsel adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Türkiye'de inşaat sektörünü faizlerin 1-2 puan yükselmesi falan vurmaz. Lütfen bilmediğiniz konularda yorum yapmayın-YATIRIM KATEGORİSİNDE OLDUĞUNUZU HATIRLATIRIM-. Böyle bir durum yok, hatta en UÇUK yorumlar bile bunu göstermiyor hatta hatta iddia bile etmiyor. Türkiye'yi ayakta tutan sektör için 1-2 puanlık faiz artışı eğer -darbe- yapacaksa bırakalım Türkiye batsın.

İkinci husus hadi böyle bir şey oldu diyelim ki bunun için bileşik faizin 2008 seviyelerine yükselmesi lazım. Çünkü konut piyasasında en son kiralık-satılık konut satışlarında ve alınan kredilerin ödenmemesinde bu tarihe dönmemiz gerekiyor.

Ha siz zaten 2008 krizi tekrar yaşanacak derseniz onu bilemem, zaten kriz ortamında faizden gelmiş 2-3bin lira cebinize girmeden borçlara uçmuş oluyor.

Bir iki puan diyorsunuz ama ciddi anlamda faizler arttırıldı. Zaten Türkiye ekonomisinde görülen en büyük hata ekonominin gelişimini inşaat sektörü belirliyor olmasıydı. Geçtiğimiz seneye kadar sıcak para oldukça fazlaydı. Biz bu dönemde ekonomiyi güçlendirmek yerine bu parayı inşaata gömdük. Sıcak paranın kesilmesiyle birlikte yavaş yavaş durumun ciddiyetini anladık. Zaten içinde bulunduğumuz durumun şartları kriz durumunu aratmıyor. TL nin alım gücü gün geçtikte düşüyor. Etrafımda bulunan bir çok kişi faizlerin yükselmesi nedeniyle kredi çekip yatırıp yapmak istemiyor. 2008 krizi global bir krizdi. Şimdi yaşadığımız durum bizim gibi gelişmekte olan ülkelerden yatırımcının çekilmesi, yani TL nin değer kaybetmesi durumudur. Benim şahsi görüşüm konut fiyatlarında belirgin bir düşüş olacaktır. Beklemekte fayda var...