• 16-01-2020, 09:28:28
    #19
    HayroLa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Piyasada genel olarak bir tutarsızlık var buda adına serbest piyasamı diyelim başka birşeymi anlamadım gitti. Birde adamına denk gelmemişsiniz. Aynı yazılıma birden çok farklı teklif gelmesi gayet normal tabi bunu sizin için söylemiyorum genel olarak söylüyorum.

    Adam temiz kod yazar profesyoneldir. Sistem için ilerisini düşünür oluşabilecek bütün ihtimalleri değerlendirir. Buna hız/trafik/sorgular vs herşey diyebiliriz. Pahalı yapar.
    Kimiside var spagetti kod yazar veya yazmaz kopyalar. Ucuz yapar arkasında durmaz bir gün ofis taşır(olmayan ofisin neyini taşıyacaksa),Birgün hastalanır,Bir gün kazar

    Birde çok komplike sistem yazdırmayı düşünenler oluyor sıfırdan tasarım dahil 1000 TL bütçeli bunu söyleyende kendisi yazılımcı iş yoğunluğundan yazamıyormuş. Halen r10'da konusu mevcuttur belki geçmişe bakınca görebilirsiniz.

    Mesela Bir işlem yaptırmak istiyorum bot ile ilgili kendim uğraştım halende yapamadım adam direk 100 tl yaparım dedi. Şaşırdım buyur yap 200 vercem dedim sonra abi biz bunu yapamayız daha işi görmeden teklif verenler varmış. Dedim neden peki teklif veriyorsun bizde standart fiyat diyor Yani anlayacağınız çoğu teklif veren bile neye ne için teklif verdiğini bilmiyor. Bu durumu gerçekten yaşadım.

    Aynı konum adam teklif vermek için whatsapp istedi ne istediğimi sordu anlattım yapabilir misin ? dedim yaparım dedi. Tamam yap buyur dedim diyor yoğunum şuan yapamam ne zaman yaparsın yoğunluğum bitince o zaman neden teklif veriyorsun. Sonra adam ile muhabbette konuyu yapacağını söylemişti yapmadı veya yapamadı diyelim. Sonra konu ile ilgili fikir alışverişi sohbet adı altında yaptık.

    Benim kendisinden hiç bir talebim olmadı işte en son konuyu kapattık. Daha sonra konuşmanın sonunda abi 250 uygun mu? Dedim ne 250 isi işte diyor sana konunun açıklamasını yaptım nasıl yapacağımı anlattım 250 TL At gerisini sen yaparsın. Güldüm şaşırdım

    Yani anlayacağınız türlü karakterde insanlar mevcut. 2 Basit form yapmak için 1000 TL isteyende olur. E-ticaret yazılım yaptırmak isteyen ve kendiside yazılımcı olduğunu dile getiren iş verenler 1000 TL'ye yaptırmak isteyenlerden çıkabilir.

    Ama şöyle birşey var. Ne kadar yoğun olursam olayım Kendi yapabileceğim bir işi bir başka yazılımcıya yaptırmam. iyikide sizde öyle yapmışsınız. Sonuçta 2 basit form en baştan basit olduğunu düşünmüşsünüz kendiniz yapcaksanız o zaman

    r10'da çok kailteli işler yapan arkadaşlar var önemli olan denk gelmek.

    Vakit ayırıp cevap verdiğiniz için çok teşekkür ederim. Kıymetli bilgiler vermişsiniz. Aslında sadece uykumdan oldum. O gün 3 saat uyudum sadece. Amacım projenin hemen bitmesini sağlamak ve burada freelance çalışarak geçinen dostlara bir nebze de yardımcı olmaktı. Birkaç fiyat teklifine göz atınca dedim ki ben müsaade isteyeyim. Bu gerçekten böyle ama dediğiniz gibi işinin hakkını veren insan da çok onları ayrı tutmak lazım tabii. Birkaç arkadaş bu başlıktan sonra bana ulaştı sağolsunlar. Muhtemelen ilerleyen projelerde beraber çalışacağız.



    Mehmetmasa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    YAPTIRMA KARDEŞİM o zaman..
    Herkesin vakti kendine değerli. Adam saatine 150 TL istiyordur 4 saatlik iş için 600 TL ister. İşinize gelmiyor ise kabul etmezsiniz. Gidin freelancer sitesinde saatlik ne kadar çalışıyorlar bir bakın.
    20$'dan altına çalışan freelancer yok 4 saatlik iş için 80$ ödersiniz oda 470 TL yapar. Yurt dışında en düşük fiyattan çalışan bu miktarı isteyince sorun yok TR'den birisi isteyince ağzınızı açıp gözünüzü yumuyorsunuz.
    Burada freelancer çalışan insanların saatlik ücretini asgari ücrete göre hesaplayanlar vardı. Neymiş efendim asgari ücret saatlik 10TL ben sana saatlik 20TL veriyorum diyorlar.. Görende yol paramı, yemeğimi, sigortamı karşılıyor sanacak.
    Bu kafadan çıkın artık insanlardan teklif alırsınız size uymuyorsa başkası ile görüşür veya işi kendiniz yaparsınız.
    "2 form sadece veritabanına kaydettirilecek" diyip sonra "o gece uyumadım ve 4 saatte bitirdim" demeniz.. Bu iki cümleye söylenecek çok şey varda neyse...
    İşime gelmediği için kendim yaptım zaten birader. Biz de freelancer iş yapıyoruz ama milleti düdüklemeye çalışmıyoruz. Her işin bir raici vardır. İşime gelmedi yaptırmadım. Yaptırmak zorunda da değilim. Mesela seninle çalışacağıma hiç çalışmam daha iyi. Milleti düdükleme kafasıyla gitmeye devam ederseniz bir yerde çakılır kalırsınız. Ayıp diye birşey var yahu!



    Eagless adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kesinlikle dediklerine katılıyorum hocam. Yazılım Türkiye'de çok basit bir iş olarak algılanıyor 2 satır kod için diyorlar. Madem 2 satırlık kod hemen yaz bitir, başkasına verme. Herkes aynı fiyatı verecek diye bir kaide yoktur her yazılımcı bir değildir. Adam cidden kaliteli işini düzgün yapan kaliteli birisidir 600 lira ister. Sonra yok efendim yazılımcılar böyle. O iki satırlık kod dediğiniz bilgileri öğrenmek için adam ne kadar zaman harcamıştır Allah bilir. Hocamın da haklı olduğu taraflar vardır ama benimde görüşüm sizinle aynı.
    Sadece bir soru o zaman. Yumurta yemeye gittiniz, adam önünüze 200 tl hesap getirse ne dersiniz ? Altı üstü yumurta ne yaptın sen hayırdır dersin di mi ? Sonuçta maliyeti biliyorsun, ne kadar zaman ve emek harcandığını biliyorsun ? Adam ben ustayım, şu kadar okudum şu kadar emek harcadım derse o 200 tl'yi tamam deyip verecek misiniz ?



    php_bot adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Forumda tam tersi olaylarda var. 10 liraya bot isteyenler 100 liraya clone script isteyenler serbest piyasa ekonomisi
    Her işin bir raici vardır üstat. Kimsenin ekmeğinde gözümüz yok. Aksine biz istiyoruz ki herkes ekmek yesin. Başlığı açmamın sebebi de budur. Ama 2 saat 3 saat emek harcayacağın, o da max bir işe 1000 tl istemek ayıptır yahu!



    aCadir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bence "bu işin içindekiler", "bu işin içindekilere" iş vermezse sorun kalmaz.
    Biz bizi tutmazsak bizi kimse tutmaz üstat. Biz istiyoruz ki ekmeğimizi paylaşalım. Hata mı yapıyoruz bazen cidden düşünüyorum.
  • 16-01-2020, 10:09:18
    #20
    ustatca adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Birkaç gün önce iş yoğunluğum nedeniyle işveren kısmına bir başlık açtım ve işvereceğimi söyledim. PHP'de yazılacak 2 form sadece veritabanına kaydettirilecek. Bunun için çok absürt teklifler verenler oldu. 1000 TL isteyen mi istersiniz, 600 liraya 1 haftada hallederim diyen mi dersiniz. Parayı peşin isteyen mi dersiniz Abi biz de bu işin içindeyiz. İşimiz düştü diye adam bizi afedersiniz şey yapmaya çalışıyor. Her neyse o gece uyumadım ve 4 saatte bitirdim. Biz istiyoruz ki ekmeğimizi paylaşalım ama bazı arkadaşlar bizim de ekmeğimizi çalmaya çalışıyor. Buna gerçekten anlam veremedim.
    Madem piyasayı bu kadar biliyorsunuz konuyu açarken yapılacak işlemi yazarken bütçeyi de belirtseydiniz ona göre teklifler gelirdi. Kaldı ki sizin kafanızda ki fiyatın bu işin karşılığı olduğunu kim söylüyor?
  • 16-01-2020, 10:27:42
    #21
    Mehmetmasa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    YAPTIRMA KARDEŞİM o zaman..
    Herkesin vakti kendine değerli. Adam saatine 150 TL istiyordur 4 saatlik iş için 600 TL ister. İşinize gelmiyor ise kabul etmezsiniz. Gidin freelancer sitesinde saatlik ne kadar çalışıyorlar bir bakın.
    20$'dan altına çalışan freelancer yok 4 saatlik iş için 80$ ödersiniz oda 470 TL yapar. Yurt dışında en düşük fiyattan çalışan bu miktarı isteyince sorun yok TR'den birisi isteyince ağzınızı açıp gözünüzü yumuyorsunuz.
    Burada freelancer çalışan insanların saatlik ücretini asgari ücrete göre hesaplayanlar vardı. Neymiş efendim asgari ücret saatlik 10TL ben sana saatlik 20TL veriyorum diyorlar.. Görende yol paramı, yemeğimi, sigortamı karşılıyor sanacak.
    Bu kafadan çıkın artık insanlardan teklif alırsınız size uymuyorsa başkası ile görüşür veya işi kendiniz yaparsınız.
    "2 form sadece veritabanına kaydettirilecek" diyip sonra "o gece uyumadım ve 4 saatte bitirdim" demeniz.. Bu iki cümleye söylenecek çok şey varda neyse...
    kesinlikle katılıyorum.

    bana "2 form sadece veritabanına kaydettirilecek" denildiğinde en fazla 20-25 dk'lık iş diye algılarım.
  • 16-01-2020, 10:56:27
    #22
    Pixelizm adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Madem piyasayı bu kadar biliyorsunuz konuyu açarken yapılacak işlemi yazarken bütçeyi de belirtseydiniz ona göre teklifler gelirdi. Kaldı ki sizin kafanızda ki fiyatın bu işin karşılığı olduğunu kim söylüyor?
    Kendini beğenmiş, dünyanın en iyisi benimciler gelmiş Yumurta yediğiniz zaman 200 TL ödemeyi göze alarak mı gidiyorsunuz yoksa 10 tl verir çıkarım mı diye düşünüyorsunuz ? Kafalar pırıl pırıl hahahahah



    emrah24 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    kesinlikle katılıyorum.

    bana "2 form sadece veritabanına kaydettirilecek" denildiğinde en fazla 20-25 dk'lık iş diye algılarım.
    50 alanlık form olsun sana 10 saat, en üst segmentten yazıyorum. ne kadara yaparsın ? mesela benim talebim max 300 olur. sen 5000 falan mı düşünüyorsun asfhljklşssdf
  • 16-01-2020, 10:58:09
    #23
    ustatca adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kendini beğenmiş, dünyanın en iyisi benimciler gelmiş Yumurta yediğiniz zaman 200 TL ödemeyi göze alarak mı gidiyorsunuz yoksa 10 tl verir çıkarım mı diye düşünüyorsunuz ? Kafalar pırıl pırıl hahahahah





    50 alanlık form olsun sana 10 saat, en üst segmentten yazıyorum. ne kadara yaparsın ? mesela benim talebim max 300 olur. sen 5000 falan mı düşünüyorsun asfhljklşssdf
    bu mesajdan bunu mu anladın yazıık.
  • 16-01-2020, 11:44:31
    #24
    ustatca adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    50 alanlık form olsun sana 10 saat, en üst segmentten yazıyorum. ne kadara yaparsın ? mesela benim talebim max 300 olur. sen 5000 falan mı düşünüyorsun asfhljklşssdf
    Siz yanlış anlıyorsunuz sanırım, 2 formun veritabanına kaydından bahsedip 4 saat sürmesi farklı algılatıyor.
    Ücret ile ilgili hiç bir fikrimi beyan etmemişken mesajıma yaklaşımınız tuhaf.
    Neyse kalın sağlıkça.

    verdiğiniz "Al Sana 10 Saat" içinde teşekkür ederim.
  • 16-01-2020, 11:52:15
    #25
    Eğer iş basit ise 4 saat sürmez,
    eğer 4 saat sürüyorsa sen kod yazmayı ya bilmiyorsundur, ya da bildigini sanıyorsundur.
    Ya da "o kadar basit degildir."

    en uyuz olduğum laftır şu "basit" lafı.
    adam 15 yıl kod yazar, sizin 3 günde yapamayacağınız şeyi o 15 dakikada yapar.
    "aaa basitmiş " olur . E peki kardeşim o aradaki 15 yıl ne oldu ?

    Sadece günü kurtarmak için 100 300 liraya kod yazan arkadaşların, yarın ofis, ev, sigorta, vergi konuları ile başbaşa kaldıklarında isteyecekleri rakkamları görmek isterim.

    Ha bu arada not olarak da belirteyim

    "Hiç bir iş sanıldığı kadar basit degildir, basitse iş degildir"
  • 16-01-2020, 11:57:19
    #26
    Umarim bir gun sirketim icin is ilani acip gelen fiyatlara gorunce; Biz de isin icindeyiz demeyiz

    Herkesin fiyati farklidir. Nasil ki araba dedigimiz seyin tek bir fiyati yoksa AUDI, BMW vs varsa ayni sekilde. Hatta yurtdisinda ayni mesafaye farkli tarifeler oldugunu gorebilirsiniz. Comfort taxi vs var ayni mesafaye farkli ucret aliyor

    Ben sunu anlamiyorum; sektorde oldugunuz soyluyorsunuz, asagi yukari isin ederinin ne oldugunu bilgini dusunuyorsunuz. E o zaman niyet teklif aliyorsunuz? Yazi ucret su kadardir diye.
  • 16-01-2020, 12:01:10
    #27
    DigitalTimes adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Umarim bir gun sirketim icin is ilani acip gelen fiyatlara gorunce; Biz de isin icindeyiz demeyiz

    Herkesin fiyati farklidir. Nasil ki araba dedigimiz seyin tek bir fiyati yoksa AUDI, BMW vs varsa ayni sekilde. Hatta yurtdisinda ayni mesafaye farkli tarifeler oldugunu gorebilirsiniz. Comfort taxi vs var ayni mesafaye farkli ucret aliyor

    Ben sunu anlamiyorum; sektorde oldugunuz soyluyorsunuz, asagi yukari isin ederinin ne oldugunu bilgini dusunuyorsunuz. E o zaman niyet teklif aliyorsunuz? Yazi ucret su kadardir diye.
    Yukarıda sizin gibi soru soran 2 kişiye aynı cevabı verdim. Kaldı ki zaten saçma sapan teklifler yüzünden oturup kendim yazdım kodu. Haydi size de cevap vereyim.

    Menemen yemeye gittiniz kahvaltıda ? Masadan bir menemen bir çay için ortalama ne kadar ödersiniz ? Ortalama max 20 TL diyelim. Gidip boğazda falan yemediğiniz takdirde... Öyle değil mi ? Peki ortalama bir yerde size çıkarıp 500 TL hesap getirirlerse ne diyeceksiniz ? Kardeşim bunun maliyeti belli, verilen emek belli, malzeme belli, yapılan zaman belli. 500 TL ne diye sormaz mısınız ? Sormazsanız tamam o halde. Benim için bir problem yok. Ama ben sorarım

    Anladınız mı şimdi ?