• 16-01-2020, 12:05:28
    #28
    4 saatte yapılmış bir iş için 600 tl mantıklı bir sayı.
  • 16-01-2020, 12:13:46
    #29
    Seytaninasasi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    4 saatte yapılmış bir iş için 600 tl mantıklı bir sayı.
    ben o paraya da yapmazdım ya neyse, nasılsa kendisi yazabiliyormuş
    Basit.
  • 16-01-2020, 12:16:11
    #30
    Bu konunun sonu yok sen teklif istemişsin adamlar da şu kadar bu kadar demiş gayet normal değil mi kimse kafasına silah dayayarak iş yaptırmıyor ki ben 20 bin liraya woocommerce site kurmuş adamda gördüm 800 liraya 0 dan sistem yazmış adamda adamlar sana 50₺ teklif verse yok kardeşim bu iş için çok az 150 vereyim diyecek miyidin yok
  • 16-01-2020, 12:17:47
    #31
    Üyeliği durduruldu
    Baştan söyleyeyim, R10'da ticaret yapmıyorum, bu nedenle kendine yol yapıyor gibi gereksiz yorumlar yapmayın.

    Kişinin tecrübe durumunu bilmeden teklife şaka demenizi doğru bulmuyorum.

    Kişinin saatlik ücreti sizin bütçenize uymuyor olabilir.

    Herkesin kendi emeği için biçtiği saat ücreti farklıdır, öğrenci/ yeni mezun biri saati 5-10 TL'den çalışıp, hem haçlık çıkartıp hemde iş tecrübesi edinmeye çalışıyor olabilir.

    Bu işe yıllarını vermiş, belki 10-15 yıldır sektörün içinde olan birinin bırakın iş yapmasını sadece 1 saatlik danışmanlık için bile 1000 TL istemesi çok normal.
    Fiyat verilirken, işin ağırlığına göre değil, işi yapmak için harcanacak süre x kişinin kendisine belirlediği saat ücreti olarak değerlendirilir.

    R10'da ki sorun, iş verdiğini/kendini veli nimet sanan üyelerin tecrübesiz kişiler ile işin ehli kişileri bir tutması.

    Bu nedenle de işi gerçekten bilen bu işlere hayatını adamış kişilerin büyük kısmı r10'da sadece hobi amaçlı takılıyor, sonra da iş verenler konu açıyor, "adam gibi iş yapacak yok mu arkadaş", "yarım iş yaptı", vs...

    Adam gibi iş yapacak kişiler var, sende o adamın emeğinin karşılığını verecek para var mı? arkadaş...
  • 16-01-2020, 12:33:17
    #32
    R10 da yüzlerce yazılım, seo uzmanı vs. arkadaşlar var. Eminim hiç biri bu işe teklif vermemiştir. Mesela benim çalıştığım seo uzmanı nakliyat sektöründen iş almaz. Çünkü adamın site analiz raporu ve danışmanlık ücreti zaten o nakliyat sitesinin tasarım, reklam ve seo bütçesiyle neredeyse aynı seviyede. Birde zaten düdükleme, kısa günün karı, fasülyeden nimet gibi terimler gerçek elit yazılımcı hatta it sektörün de olmayan, bilinmeyen terimler. Bu yüzcen fiyat, performans ve doğru kişi konularında doğru yola çıkılmayan projeler şu anda forumun şikayet bölümünde.
  • 16-01-2020, 13:48:36
    #33
    birçok saldırı var ama hiç sorgulayan yok acaba doğru mu diye.

    Bana göre de işi yapmaya aday olan teklifini iletir, varsa detay belirtir, o iş için şunlar da gereklidir, onlarla birlikte fiyat şu kadardır der.

    alıcı da fiyatı beğenirse yaptırır, beğenmezse yaptırmaz.

    bir iş için bir arkadaşla görüştüm, bütçemi sordu, hiç sevmediğim şeydir bütçe sorulması. işin ortalama değeri 300-500 gibi rakamlar.

    bütçem 2000tl dedim, çünkü bütçemin sorulması beni aşırı rahatsız eder.
    cevap geldi 1000liraya yaparım usta dedi.

    cevap vermedim,

    2 gün sonra bir başka arkadaşımı yönlendirdim, ona da bütçe sormuş, o da bütçe yok, siz fiyat belirtin yaptırabilirsem yaptıracam, yoksa kalacak demiş. iş aynı iş, genel bir iş.

    adamın cevabı 500e yaparım hocam olmuş.

    yani her ne kadar herkesin emeğinin ederi farklı olsa da, ben de buna saygı duysam da,
    düdüklemek için can atanların da azımsanmayacak kadar olduğunu belirtmek isterim.

    bir de şu var: ben işimi başkası gibi savsaklamam, kaliteli yaparım sözüdür.
    bu sözü herkes kullanıyor, savsaklayan kim bilemiyoruz
  • 16-01-2020, 14:05:28
    #34
    yemekbloglari adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    birçok saldırı var ama hiç sorgulayan yok acaba doğru mu diye.

    Bana göre de işi yapmaya aday olan teklifini iletir, varsa detay belirtir, o iş için şunlar da gereklidir, onlarla birlikte fiyat şu kadardır der.

    alıcı da fiyatı beğenirse yaptırır, beğenmezse yaptırmaz.

    bir iş için bir arkadaşla görüştüm, bütçemi sordu, hiç sevmediğim şeydir bütçe sorulması. işin ortalama değeri 300-500 gibi rakamlar.

    bütçem 2000tl dedim, çünkü bütçemin sorulması beni aşırı rahatsız eder.
    cevap geldi 1000liraya yaparım usta dedi.

    cevap vermedim,

    2 gün sonra bir başka arkadaşımı yönlendirdim, ona da bütçe sormuş, o da bütçe yok, siz fiyat belirtin yaptırabilirsem yaptıracam, yoksa kalacak demiş. iş aynı iş, genel bir iş.

    adamın cevabı 500e yaparım hocam olmuş.

    yani her ne kadar herkesin emeğinin ederi farklı olsa da, ben de buna saygı duysam da,
    düdüklemek için can atanların da azımsanmayacak kadar olduğunu belirtmek isterim.

    bir de şu var: ben işimi başkası gibi savsaklamam, kaliteli yaparım sözüdür.
    bu sözü herkes kullanıyor, savsaklayan kim bilemiyoruz

    Değerli yorumunuz için teşekkürler. Yazdıklarınızın altına imzamı atarım. Biz bir olmaya çalışırken arkadaşlar art niyetli olmaya çalışıyor ki bu üzücü bir durum.



    osawashere adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ben o paraya da yapmazdım ya neyse, nasılsa kendisi yazabiliyormuş
    Basit.
    Aylık 200 bin falan mı kazanıyorsunuz ? Cidden merak ettim.



    Hawk8220 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu konunun sonu yok sen teklif istemişsin adamlar da şu kadar bu kadar demiş gayet normal değil mi kimse kafasına silah dayayarak iş yaptırmıyor ki ben 20 bin liraya woocommerce site kurmuş adamda gördüm 800 liraya 0 dan sistem yazmış adamda adamlar sana 50₺ teklif verse yok kardeşim bu iş için çok az 150 vereyim diyecek miyidin yok
    Her işin raici vardır. Ama bu kafa değişmez. Zorlamayacağım. Ne de olsa anlamıyorsunuz...
  • 16-01-2020, 14:11:24
    #35
    Mehmetmasa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    YAPTIRMA KARDEŞİM o zaman..
    Herkesin vakti kendine değerli. Adam saatine 150 TL istiyordur 4 saatlik iş için 600 TL ister. İşinize gelmiyor ise kabul etmezsiniz. Gidin freelancer sitesinde saatlik ne kadar çalışıyorlar bir bakın.
    20$'dan altına çalışan freelancer yok 4 saatlik iş için 80$ ödersiniz oda 470 TL yapar. Yurt dışında en düşük fiyattan çalışan bu miktarı isteyince sorun yok TR'den birisi isteyince ağzınızı açıp gözünüzü yumuyorsunuz.
    Burada freelancer çalışan insanların saatlik ücretini asgari ücrete göre hesaplayanlar vardı. Neymiş efendim asgari ücret saatlik 10TL ben sana saatlik 20TL veriyorum diyorlar.. Görende yol paramı, yemeğimi, sigortamı karşılıyor sanacak.
    Bu kafadan çıkın artık insanlardan teklif alırsınız size uymuyorsa başkası ile görüşür veya işi kendiniz yaparsınız.
    "2 form sadece veritabanına kaydettirilecek" diyip sonra "o gece uyumadım ve 4 saatte bitirdim" demeniz.. Bu iki cümleye söylenecek çok şey varda neyse...
    Soyledikleriniz tamam da su kisimda kesinlikle yanlissiniz.Fiverrdaki adam saatligine 20 birim aliyor. 4 saatte 80 birim yapiyor. Burada saatligine 150 birim isteniyor. 4 saatte 600 birim yapiyor. Nasil karsilastirma yapilabilir bu sartlarda cok ilginc gercekten.

    Tabiki eger pahali gelirse yaptirmasinlar haklisiniz
  • 16-01-2020, 14:12:20
    #36
    EgemenPolat adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Baştan söyleyeyim, R10'da ticaret yapmıyorum, bu nedenle kendine yol yapıyor gibi gereksiz yorumlar yapmayın.

    Kişinin tecrübe durumunu bilmeden teklife şaka demenizi doğru bulmuyorum.

    Kişinin saatlik ücreti sizin bütçenize uymuyor olabilir.

    Herkesin kendi emeği için biçtiği saat ücreti farklıdır, öğrenci/ yeni mezun biri saati 5-10 TL'den çalışıp, hem haçlık çıkartıp hemde iş tecrübesi edinmeye çalışıyor olabilir.

    Bu işe yıllarını vermiş, belki 10-15 yıldır sektörün içinde olan birinin bırakın iş yapmasını sadece 1 saatlik danışmanlık için bile 1000 TL istemesi çok normal.
    Fiyat verilirken, işin ağırlığına göre değil, işi yapmak için harcanacak süre x kişinin kendisine belirlediği saat ücreti olarak değerlendirilir.

    R10'da ki sorun, iş verdiğini/kendini veli nimet sanan üyelerin tecrübesiz kişiler ile işin ehli kişileri bir tutması.

    Bu nedenle de işi gerçekten bilen bu işlere hayatını adamış kişilerin büyük kısmı r10'da sadece hobi amaçlı takılıyor, sonra da iş verenler konu açıyor, "adam gibi iş yapacak yok mu arkadaş", "yarım iş yaptı", vs...

    Adam gibi iş yapacak kişiler var, sende o adamın emeğinin karşılığını verecek para var mı? arkadaş...
    Burda takılan arkadaşların çoğu İsviçre'de falan yaşıyor herhalde. Ondan bütçeleri bana uymuyor. Zira ben Türkiye'de yaşıyorum ve para birimi belli. 13 yıldır yazılım sektörünün içindeyim. İlk kez böyle garip bir yorumla karşılaştım. Yaklaşık 5 yıldır da buradayım. Hakikaten şaşırıyorum. 1 liralık işe 2 lira istersin. Hadi bunu anlarım dersin ki; abi ben sana en güzel haliyle şu şekilde işi çıkarırım. Ama 1 liralık işe 20 lira istemeyi kafamda bir türlü anlamlandıramıyorum. O zaman siz birbirinize yüksek fiyatlı işler yapmaya devam edin dostum.Müşteriden aldığınız paranın %80'ini 90'ını falan birbirinize verin sonra da kalan parayla yaşamaya çalışın. Sonuçta sizin için x kişisinin kendisine belirlediği saat ücreti çarpı işin süresi önemli