• 15-01-2020, 12:11:28
    #10
    ustatca adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Birkaç gün önce iş yoğunluğum nedeniyle işveren kısmına bir başlık açtım ve işvereceğimi söyledim. PHP'de yazılacak 2 form sadece veritabanına kaydettirilecek. Bunun için çok absürt teklifler verenler oldu. 1000 TL isteyen mi istersiniz, 600 liraya 1 haftada hallederim diyen mi dersiniz. Parayı peşin isteyen mi dersiniz Abi biz de bu işin içindeyiz. İşimiz düştü diye adam bizi afedersiniz şey yapmaya çalışıyor. Her neyse o gece uyumadım ve 4 saatte bitirdim. Biz istiyoruz ki ekmeğimizi paylaşalım ama bazı arkadaşlar bizim de ekmeğimizi çalmaya çalışıyor. Buna gerçekten anlam veremedim.
    Konunuza whatsappdan ulaşabilirsiniz yazmışım, fakat ulaşmamışınız. O teklif verenler genelde aracılıkyapanlar.. Keşke o zaman ulaşmış olaaydınız 20dakikada istediğinizi yapar,cuzi ücretimizide alırdık..kismet herşey..
  • 15-01-2020, 12:36:41
    #11
    Aceminin birini denk getirir tokatlarım, kısa günün karı diyordur içinden, 100 liralık işe 1000 lira teklif veren çakal.
    Dolandırıcılıkla eş değer bana göre.
    • ustatca
    ustatca bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 15-01-2020, 12:50:19
    #12
    refalert adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Konunuza whatsappdan ulaşabilirsiniz yazmışım, fakat ulaşmamışınız. O teklif verenler genelde aracılıkyapanlar.. Keşke o zaman ulaşmış olaaydınız 20dakikada istediğinizi yapar,cuzi ücretimizide alırdık..kismet herşey..
    Kusura bakmayın üstat. Birkaç kişiyle konuştum. Fiyatları duyunca dedim kendim yaparım. Bu yüzden dönüş de yapmadım.



    PastaMalzeme adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aceminin birini denk getirir tokatlarım, kısa günün karı diyordur içinden, 100 liralık işe 1000 lira teklif veren çakal.
    Dolandırıcılıkla eş değer bana göre.
    Al benden de o kadar. Anlayamıyorum gerçekten.
  • 16-01-2020, 01:55:31
    #13
    YAPTIRMA KARDEŞİM o zaman..
    Herkesin vakti kendine değerli. Adam saatine 150 TL istiyordur 4 saatlik iş için 600 TL ister. İşinize gelmiyor ise kabul etmezsiniz. Gidin freelancer sitesinde saatlik ne kadar çalışıyorlar bir bakın.
    20$'dan altına çalışan freelancer yok 4 saatlik iş için 80$ ödersiniz oda 470 TL yapar. Yurt dışında en düşük fiyattan çalışan bu miktarı isteyince sorun yok TR'den birisi isteyince ağzınızı açıp gözünüzü yumuyorsunuz.
    Burada freelancer çalışan insanların saatlik ücretini asgari ücrete göre hesaplayanlar vardı. Neymiş efendim asgari ücret saatlik 10TL ben sana saatlik 20TL veriyorum diyorlar.. Görende yol paramı, yemeğimi, sigortamı karşılıyor sanacak.
    Bu kafadan çıkın artık insanlardan teklif alırsınız size uymuyorsa başkası ile görüşür veya işi kendiniz yaparsınız.
    "2 form sadece veritabanına kaydettirilecek" diyip sonra "o gece uyumadım ve 4 saatte bitirdim" demeniz.. Bu iki cümleye söylenecek çok şey varda neyse...
  • 16-01-2020, 02:03:00
    #14
    Mehmetmasa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    YAPTIRMA KARDEŞİM o zaman..
    Herkesin vakti kendine değerli. Adam saatine 150 TL istiyordur 4 saatlik iş için 600 TL ister. İşinize gelmiyor ise kabul etmezsiniz. Gidin freelancer sitesinde saatlik ne kadar çalışıyorlar bir bakın.
    20$'dan altına çalışan freelancer yok 4 saatlik iş için 80$ ödersiniz oda 470 TL yapar. Yurt dışında en düşük fiyattan çalışan bu miktarı isteyince sorun yok TR'den birisi isteyince ağzınızı açıp gözünüzü yumuyorsunuz.
    Burada freelancer çalışan insanların saatlik ücretini asgari ücrete göre hesaplayanlar vardı. Neymiş efendim asgari ücret saatlik 10TL ben sana saatlik 20TL veriyorum diyorlar.. Görende yol paramı, yemeğimi, sigortamı karşılıyor sanacak.
    Bu kafadan çıkın artık insanlardan teklif alırsınız size uymuyorsa başkası ile görüşür veya işi kendiniz yaparsınız.
    "2 form sadece veritabanına kaydettirilecek" diyip sonra "o gece uyumadım ve 4 saatte bitirdim" demeniz.. Bu iki cümleye söylenecek çok şey varda neyse...
    Kesinlikle dediklerine katılıyorum hocam. Yazılım Türkiye'de çok basit bir iş olarak algılanıyor 2 satır kod için diyorlar. Madem 2 satırlık kod hemen yaz bitir, başkasına verme. Herkes aynı fiyatı verecek diye bir kaide yoktur her yazılımcı bir değildir. Adam cidden kaliteli işini düzgün yapan kaliteli birisidir 600 lira ister. Sonra yok efendim yazılımcılar böyle. O iki satırlık kod dediğiniz bilgileri öğrenmek için adam ne kadar zaman harcamıştır Allah bilir. Hocamın da haklı olduğu taraflar vardır ama benimde görüşüm sizinle aynı.
  • 16-01-2020, 02:09:35
    #15
    Forumda tam tersi olaylarda var. 10 liraya bot isteyenler 100 liraya clone script isteyenler serbest piyasa ekonomisi
  • 16-01-2020, 02:24:34
    #16
    Frein adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hiç unutmam bir eklenti lazım olmuştu, arkadaş ücretsiz eklentinin adını 50 liraya söyleyeceğini söyledi
    Yuh
  • 16-01-2020, 02:35:33
    #17
    Bence "bu işin içindekiler", "bu işin içindekilere" iş vermezse sorun kalmaz.
  • 16-01-2020, 02:56:09
    #18
    Piyasada genel olarak bir tutarsızlık var buda adına serbest piyasamı diyelim başka birşeymi anlamadım gitti. Birde adamına denk gelmemişsiniz. Aynı yazılıma birden çok farklı teklif gelmesi gayet normal tabi bunu sizin için söylemiyorum genel olarak söylüyorum.

    Adam temiz kod yazar profesyoneldir. Sistem için ilerisini düşünür oluşabilecek bütün ihtimalleri değerlendirir. Buna hız/trafik/sorgular vs herşey diyebiliriz. Pahalı yapar.
    Kimiside var spagetti kod yazar veya yazmaz kopyalar. Ucuz yapar arkasında durmaz bir gün ofis taşır(olmayan ofisin neyini taşıyacaksa),Birgün hastalanır,Bir gün kazar

    Birde çok komplike sistem yazdırmayı düşünenler oluyor sıfırdan tasarım dahil 1000 TL bütçeli bunu söyleyende kendisi yazılımcı iş yoğunluğundan yazamıyormuş. Halen r10'da konusu mevcuttur belki geçmişe bakınca görebilirsiniz.

    Mesela Bir işlem yaptırmak istiyorum bot ile ilgili kendim uğraştım halende yapamadım adam direk 100 tl yaparım dedi. Şaşırdım buyur yap 200 vercem dedim sonra abi biz bunu yapamayız daha işi görmeden teklif verenler varmış. Dedim neden peki teklif veriyorsun bizde standart fiyat diyor Yani anlayacağınız çoğu teklif veren bile neye ne için teklif verdiğini bilmiyor. Bu durumu gerçekten yaşadım.

    Aynı konum adam teklif vermek için whatsapp istedi ne istediğimi sordu anlattım yapabilir misin ? dedim yaparım dedi. Tamam yap buyur dedim diyor yoğunum şuan yapamam ne zaman yaparsın yoğunluğum bitince o zaman neden teklif veriyorsun. Sonra adam ile muhabbette konuyu yapacağını söylemişti yapmadı veya yapamadı diyelim. Sonra konu ile ilgili fikir alışverişi sohbet adı altında yaptık.

    Benim kendisinden hiç bir talebim olmadı işte en son konuyu kapattık. Daha sonra konuşmanın sonunda abi 250 uygun mu? Dedim ne 250 isi işte diyor sana konunun açıklamasını yaptım nasıl yapacağımı anlattım 250 TL At gerisini sen yaparsın. Güldüm şaşırdım

    Yani anlayacağınız türlü karakterde insanlar mevcut. 2 Basit form yapmak için 1000 TL isteyende olur. E-ticaret yazılım yaptırmak isteyen ve kendiside yazılımcı olduğunu dile getiren iş verenler 1000 TL'ye yaptırmak isteyenlerden çıkabilir.

    Ama şöyle birşey var. Ne kadar yoğun olursam olayım Kendi yapabileceğim bir işi bir başka yazılımcıya yaptırmam. iyikide sizde öyle yapmışsınız. Sonuçta 2 basit form en baştan basit olduğunu düşünmüşsünüz kendiniz yapcaksanız o zaman

    r10'da çok kailteli işler yapan arkadaşlar var önemli olan denk gelmek.