• 24-05-2026, 11:41:49
    #10
    Üyeliği durduruldu
    https://www.youtube.com/shorts/Rua40...?feature=share

    En büyük zenginliğin ne olduğunu çok iyi anlarsınız...
  • 24-05-2026, 11:43:26
    #11
    primey adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam keşke zengin olup bunun cevabını verebilseydim fakat gözlemlerime göre zenginler her seferinde kendine farklı hedefler koyuyor, örneğin acun ılıcalı, adam ytakımı küme düşerken aldı premier lige çıkardı, yeni uğraşları var işte bunun gibi şeyler
    Evet sizin dediğiniz gibi, benim de planlarım var ilerisi için, tabi bir klup almak gibi değil, ama işte hep reaslit yaklaştım, matematiksel olarak baktım, hedefin tutması mutlu edecekken sanki çözülmüş sorun mutlu etmiyor.. yani ne diyeyim üniversiteye hazırlanırken aklımdan gece yatarken formül ispatını yapmaya çalışırdım.

    Kesin nişancısınız hedefi vurmak sizi mutlu etmezki?


    ResimBox adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    para harcayarak
    İnanın hocam para harcamak mutlu etmiyor. Başkasının parasını harcamak mutlu eder. (Zenginler açısından diyorum) Ben para harcayınca zoruma gidiyor çünkü kendi param.
  • 24-05-2026, 11:54:44
    #12
    Çoğu zaman beklenti, yolculuk varacağın yerden daha keyifli oluyor. Birde çağımızın laneti "doyumsuzluk" kapitalizm sağolsun insanların arzularını besleyip oradan besleniyor insan da dünyayı yese duymayacak bir varlık olduğu için buna kapılıyor.

    Çözüm, diyojen gibi elindeki kötü şaraptan tad alırken uzatılan kaliteli şarabı reddetmekde olabilir çünkü kaliteli olanı tadarsan elindekinden soğuyabilirsin.

    Yada pinky blinders' de tommy shelby'nin o kadar güce rağmen gidip hayvan dışkısı küreyerek nereden geldiğini kendine hatırlatarak bir nevi denge arayışı olabilir.

    yolculuğun büyüsü yol bitene kadar Yeni yollar da çözüm olabilir
  • 24-05-2026, 11:56:17
    #13
    Güzel bir konuya değinmişsiniz.
    Zengin değilim fakat amaçsızım ve amacı olup onun için çabalayan insanları gördükçe imreniyorum. Çünkü;yaşam hevesleri oluyor. Ulaşınca mutlu oluyorlar;ulaşamayınca da en azında mutsuz bir his oluşuyor.
    Benim ise ne araba ne evlilik ne yurt dışı hevesim var. Mutlu değilim mutsuzum fakat bu mutsuzluk işin garip tarafı rahatsız da etmiyor.
  • 24-05-2026, 11:58:11
    #14
    Kurumsal PLUS
    Browland adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Siz ne düşünüyorsunuz?
    Sen yaşamak için çalışır, para biriktirebilirsen de hayattan zevk aldığın şeyleri yapmaya çalışırsın. Zenginlerin parası olduğu için zaten zamanı satın almışlardır, onların senin gibi çalışmaya ihtiyacı olmadığı için zamanının tümünü yapmak istediği yapmaktan haz aldığı şeyleri yaparak yaşarlar, yeterince açık umarım....
  • 24-05-2026, 12:02:21
    #15
    Tükenmişlik sendromu bu yüzden var hocam. Amaç ve hedef yoksa gerçekten zevk alacak bi kadınlar kalıyor geriye o da belli bir zaman sonra bitiyor tabi. Günümüzde sırf bu sebepten intihar eden çok var. Özellikle gelişmiş ve dini inancı düşük Avrupa ülkelerinde.
  • 24-05-2026, 12:03:56
    #16
    Dünya da arzulanacak şeylerin sınırı yok, sınırı yok çünkü yaşam formu olarak zaten çok az yaşayan bir varlıksın, omnipotent'te değilsin. Yani pariste kahve yudumlarken aynı zaman diliminde miami'de denize giremiyorsun zamansal kısıtlaman var, haliyle über zenginde olsan hala arzulayıp hayal edebileceğin şeyler oluyor, mekanizmaya overclock yapıp hazzı sonuna kadar sömürebileceğin druglar da cabası.
  • 24-05-2026, 12:05:09
    #17
    ❤YouTube | YapayYazılımcı
    Güzel bi konu, fakat sizin yaşadığınız şey tam olarak zenginlik sayılmaz hocam evet düzeninizi kurmuşşunuz ama yine tam olarak istediğinizi yapamazsınız ve bir yere bağlısınız.

    Antalya'da güzel bi otelde çalışmıştım zamanında zengin insanların geldiği, günlüğü 5k dolar olan bi otelden bahsediyorum. Onları görünce insan daha iyi anlıyor ne kadar boş yaşadığını 😄

    Zengin insanların zaman derdi yok, para derdi yok ve yapılabilecek o kadar çok şey varki hayatta
  • 24-05-2026, 12:17:27
    #18
    Palria adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çoğu zaman beklenti, yolculuk varacağın yerden daha keyifli oluyor. Birde çağımızın laneti "doyumsuzluk" kapitalizm sağolsun insanların arzularını besleyip oradan besleniyor insan da dünyayı yese duymayacak bir varlık olduğu için buna kapılıyor.

    Çözüm, diyojen gibi elindeki kötü şaraptan tad alırken uzatılan kaliteli şarabı reddetmekde olabilir çünkü kaliteli olanı tadarsan elindekinden soğuyabilirsin.

    Yada pinky blinders' de tommy shelby'nin o kadar güce rağmen gidip hayvan dışkısı küreyerek nereden geldiğini kendine hatırlatarak bir nevi denge arayışı olabilir.

    yolculuğun büyüsü yol bitene kadar Yeni yollar da çözüm olabilir
    Özenli yorum için teşekkürler, şahsi olarak kapitalizmi benimsiyorum ama kullanmak için değil sömürülmemek için.

    Kumar yok, alkol yok, yasa dışı bir şey yok, yalan söylemem (ağırlığını taşımam)

    Hedefler koyarak ilerledim çocukluğumdan bu yana, yaş 43 oldu, neredeyse hiç üzücü bir şey yaşamadım, çoğu fırsatı bilerek isteyerek reddettim, kendi hatalarım oldu genelde.

    Geldiğim noktada son olarak şunu yazayım

    Nisan ayında eşimle balkonda İstanbul'da konuşurken "evi ne zaman bitireceksin" dediğinde "her an her şey değişebilir" dedikten 30 dk sonra Çanakkale'de iş için aradılar ve 1 aydır buradayım. Okullar açılana kadar bitecek ev.(4 profesyonel mesleğim var)

    Sorun şu ulaşılamayacak hedef koymuyorum, uzun vade hedefler, örneğin 20 yıl sonrasında çocukların geleceğini planlama (maddi refah olarak)

    Bu planda gerçekleşecek çünkü matematik doğru kurgulandığında sorun mutlaka çözülür.

    Şuan ruhsal ya da mental keyif amacım kaybolmuş gibi, finansta 0 dan 1 milyona ulaşmak çok zordur sonrası ise çok kolaydır çünkü mental (zihinsel) olarak artık kazanmayı öğrenmiştir ve bileşik gücün başlangıç barajına gelmiştir.

    Yaş 43, milyar hedefim yok çünkü zaman yok. Para sadece yaşamak için, yaşamın iyi ise daha fazlası köleliktir (hoş geldin kapitalizm)

    Her şey bitip havuz başında otururken mutlu olacağını sanıyorsun ama asıl mutluluk sanırım onun hayaliydi (simyacı kitabına atıf)

    Son olarak, bir gösterişli cafede ice amiericano içerken masaya parlement koymak varken (yapabilme imaknı) bir kahvede 10 liralık çay ve tütün. Gösteriş zevkim de yok arkadaş





    SDR1035 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Güzel bir konuya değinmişsiniz.
    Zengin değilim fakat amaçsızım ve amacı olup onun için çabalayan insanları gördükçe imreniyorum. Çünkü;yaşam hevesleri oluyor. Ulaşınca mutlu oluyorlar;ulaşamayınca da en azında mutsuz bir his oluşuyor.
    Benim ise ne araba ne evlilik ne yurt dışı hevesim var. Mutlu değilim mutsuzum fakat bu mutsuzluk işin garip tarafı rahatsız da etmiyor.
    Amaç mutlaka olmalı, iyi bir planla birleşince gerçek oluyor. Bizzat şahidim

    Zenith Capital adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sen yaşamak için çalışır, para biriktirebilirsen de hayattan zevk aldığın şeyleri yapmaya çalışırsın. Zenginlerin parası olduğu için zaten zamanı satın almışlardır, onların senin gibi çalışmaya ihtiyacı olmadığı için zamanının tümünü yapmak istediği yapmaktan haz aldığı şeyleri yaparak yaşarlar, yeterince açık umarım....
    Sorun tam olarak bu hocam zenginlerin yapmak istediği şeye ulaşma kapasitesine çok yakınım. Eksik tarafı benim paradan ziyade isteklerimin olmaması.