• 18-03-2026, 15:25:42
    #10
    alkollü araç kullanmak büyük bir vebal
    bir defa yapıldığında bile ağır cezası var, nasıl bunu üstüste yapıp sanki tesadüfen olmuş gibi sunuyorsunuz.
    ayrıca vatandaşlık vs ile çözemezsiniz bu tür suçlar ortak trafik güvenliği sistemleri ile bildiriliyor uluslararası olarak.
    2039 çok geç bir tarih değil hocam, yapmanız gereken şey bu tarihe kadar her gün Allaha bir kişiyi öldürmediğiniz için şükür etmek.
    otonom araçların kullanılabileceği bir ülkeye giderek de otomobille özgürce seyahat edebilirsiniz. şu anda tam otonom ve ehliyetsiz kullanım var mı bilmiyorum.
    ayrıca işlerinize yoğunlaşıp bir şoför çalıştıracağınız zengin günlere bir an önce ulaşmayı da düşünebilirsiniz.
    ben bunları ciddi olarak ve iyiniyetli yazdım hocam, lütfen alınmayın kızmayın.
  • 18-03-2026, 15:34:14
    #11
    Hocam boşverin zaten pilot olmuşsunuz gelin ben size Pilot ehliyeti satayım.
  • 18-03-2026, 15:34:32
    #12
    ReferXchange adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    alkollü araç kullanmak büyük bir vebal
    bir defa yapıldığında bile ağır cezası var, nasıl bunu üstüste yapıp sanki tesadüfen olmuş gibi sunuyorsunuz.
    ayrıca vatandaşlık vs ile çözemezsiniz bu tür suçlar ortak trafik güvenliği sistemleri ile bildiriliyor uluslararası olarak.
    2039 çok geç bir tarih değil hocam, yapmanız gereken şey bu tarihe kadar her gün Allaha bir kişiyi öldürmediğiniz için şükür etmek.
    otonom araçların kullanılabileceği bir ülkeye giderek de otomobille özgürce seyahat edebilirsiniz. şu anda tam otonom ve ehliyetsiz kullanım var mı bilmiyorum.
    ayrıca işlerinize yoğunlaşıp bir şoför çalıştıracağınız zengin günlere bir an önce ulaşmayı da düşünebilirsiniz.
    ben bunları ciddi olarak ve iyiniyetli yazdım hocam, lütfen alınmayın kızmayın.
    niyetinizin kötü olmadığını varsayıyorum ama bazı noktaları fazla büyüttüğünüzü düşünüyorum ben hatamın farkındayım ve cezasını da çekiyorum bunu hafife aldığım yok üst üste olması durumu ağırlaştırır buna da itirazım yok ama sanki bilinçli şekilde devam eden bir alışkanlıkmış gibi anlatılması doğru değil ayrıca araç kullandığım anlarda kendimdeydim özellikle kendime gelene kadar bekleyip o şekilde aracın başına geçtim 2 defa 0.58 ve 0.52 gibi yüksek olmayan bir promilden işlem gördüm vatandaşlık meselesini de kesin çözüm diye değil sadece hukuki bir ihtimal olarak sordum 2039 konusu için de herkesin hayat şartları farklı ben de süreci toparlamaya çalışıyorum burada amacım bir şeyi kaçırmak ya da kandırmak değil yasal olarak ne yapılabilir onu öğrenmek öneriniz için teşekkür ederim ama biraz daha dengeli yaklaşmak daha doğru olur.
  • 18-03-2026, 15:41:30
    #13
    bence sen arabayı sat bir birahane aç otur sabah akşam iç bu kadar alkolden ceza yemişsin dua et birine zarar vermemişsin kaza yaparak
  • 18-03-2026, 15:46:03
    #14
    hepsiucuzburada adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bence sen arabayı sat bir birahane aç otur sabah akşam iç bu kadar alkolden ceza yemişsin dua et birine zarar vermemişsin kaza yaparak
    konuya yaklaşımın zaten kendini belli ediyor ben hatamı kabul edip cezasını çekmişken sen dalga geçerek bir şey başardığını sanıyorsun aradaki fark bu herkes hata yapar önemli olan ders çıkarıp toparlamak ben de onu yapıyorum yaptığın sadece laf kalabalığı ben burada çözüm aramak için konu açtım.
  • 18-03-2026, 15:47:48
    #15
    hata 1 kere olur hadi 2 olur 4 kere olmaz eğer birşey 4 kere oluyorsa o hata değil YANLIŞTIR hata istenmeden olur YANLIŞ bile bile yapılır
  • 18-03-2026, 15:50:56
    #16
    hepsiucuzburada adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hata 1 kere olur hadi 2 olur 4 kere olmaz eğer birşey 4 kere oluyorsa o hata değil YANLIŞTIR hata istenmeden olur YANLIŞ bile bile yapılır
    doğru diyorsun 1 2 olsa hata dersin ama 4 olduysa bunun farkındayım zaten kimseyi ikna etmeye çalışmıyorum yaptığım şeyin yanlış olduğunu biliyorum o yüzden buradayım laf değil çözüm arıyorum
  • 18-03-2026, 16:17:43
    #17
    Çözümü yazmışlar zaten hocam aracınızdan uzak durmanız. Ayrıca her mesajda ben hatamı kabul ediyorum ve devlet zaten cezamı vermiş yazıyorsunuz ama tekrar ehliyeti nasıl geri alabilirime cevap arıyorsunuz ilginç değil mi?
  • 18-03-2026, 16:26:46
    #18
    @mrtlsatan; Hocam ben burada hukuki yönden haklarım neler buna cevap arıyorum belki bazı durumlarda süre azalması olabilir veya farklı bir durum olabilir 13 sene boyunca ehliyetsiz kalmak değil de belki süre 5 seneye düşer değil mi?
    Dediğim gibi benim sorduğum konu belli mevzuatta bunun karşılığı nedir erken alma imkanı var mı yok mu ben zaten ne yaptığımı biliyorum burada ders almaya değil çözüm aramaya geldim