• 18-06-2025, 13:19:44
    #10
    Lisans Hizmetleri
    Saatlik fiyat vermemin mantığı bir işin fiyat hesaplaması senin çalışma vaktine emeğine bağlıdır, birisi çıkar ben bu işle çok uğraşmam der 10 saatimi alır der bilgisi tecrübesi de düşüktür bi yerde çalışsaydım bi günlük maaşım x olurdu der ona göre az fiyat ister birisi çıkar ben bilgiyim donanımlıyım bu işi de en iyi şekilde teslim ederim de maaşımda bir firmada y olur der y teklif eder sen ikisine de aynı işi yaptırıcam diye düşünüp y ye pahalı dersin. İşin detaylarını bilmiyorum, saatlik fiyat teklifi gayet normal ama müşteriye şu kadar saatimi alır şöyle böyle anlatmak saçmalık. Ayrıca ben anlamıyorum bu müşterilerin hepsine uçuk saçık fiyat veriyorlarsa uygun fiyatlı yazılımcı bulamıyorlarsa bu ölücüler nasıl iş buluyor bize nasıl iş kalmıyor?
  • 18-06-2025, 13:22:59
    #11
    bozboramedya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    En az 10 tanesiyle konuştum geçen bir tanesi diyor ki saatlik ücret 1200 TL ben yorgun olduğum için bu işi (1 saatlik iş) 4 saatte bitirebilirim. 4800 TL olur. Ulan o senin sorunun normalde iş 1 saatlik iş. Ben keriz miyim? O zaman 1 saat çalış 3 saat yat onun parasını da ben ödeyim. İstediğim işte php sitede ufak tefek font değişim,icon değişimi falan. Veri çekme yok,yazılım yok, üst düzey yazılım bilgisi gerektirecek bir şey yok. Saçma sapan teklifler aldım. Adam tüm maaşını benden çıkarmaya çalışıyor? Bu saatlik olay işi yurtdışında böyle değildir eminim bizim burdakiler kıt mantıklarıyla ya da işlerine geldiği gibi kullandığından böyle oluyor.

    Ama sıkıldım gerçekten bu işin böyle olmasından,saatlik 2-3 bin isteyende vardı. Allah kimseyi muhtaç etmesin hiç biriyle çalışmayı düşünmüyorum. 3 Bin verecek olduktan sonra yurtdışındaki yazılımcı Alex'le çalışırım en azından işini düzgün yapar. Hem böyle paralar istiyor hem de yaptığı işte 50 tane eksik var. Tek tek söylüyorsun öyle düzeltiyor beyefendiler...

    Siz ne düşünüyorsunuz bu konuda? Bana mı böyleleri denk geldi?
    Uzun zamandır yabancı müşterilerle çalışıyorum tek tük türk müşterim var, Türklerde gördüğüm, yabancılara göre insanları sömürme derdindeler, 10.000 liralık işi 2500 liraya yaptırmak isteyen çakal mı dersin, 1 haftalık işi 2 günde bitirtmeye çalışan süpermanmı dersin, türlü türlü çeşitte zeka örneğini gördükçe türk müşterilerde seçici oluyorum, herkesle çalışmıyorum.
    Yabancı müşterilerde böyle bir şey yok, adamlar emeğinin karşılığını fazlasıyla vermeye çalışıyor.
  • 18-06-2025, 13:25:05
    #12
    Gold üye
    Ben de aynı şeyi düşünmeye başladım hocam. Adam işi yapıyor ortalama 5 teklif alıyorum örnek fiyat olarak en yükseğine veriyorum işini iyi yaptığı için. Adam teslim süresinde işi bitirmiyor, + konuşulan olayların bir çoğu eksik kalıyor + site dosyalarında saçma sapan dosyalar buluyoruz,footerda saçma sapan linkler falan. Ben de dediğiniz gibi yabancı yazılımcılar bakacağım bundan sonra...
    PropJoe adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Uzun zamandır yabancı müşterilerle çalışıyorum tek tük türk müşterim var, Türklerde gördüğüm, yabancılara göre insanları sömürme derdindeler, 10.000 liralık işi 2500 liraya yaptırmak isteyen çakal mı dersin, 1 haftalık işi 2 günde bitirtmeye çalışan süpermanmı dersin, türlü türlü çeşitte zeka örneğini gördükçe türk müşterilerde seçici oluyorum, herkesle çalışmıyorum.
    Yabancı müşterilerde böyle bir şey yok, adamlar emeğinin karşılığını fazlasıyla vermeye çalışıyor.
  • 18-06-2025, 13:36:10
    #13
    hocam birde şu durumu sevmiyorum diyorum bu projeyi kaç tl ye yaprsınız bütçen ne diyorlar bütçem 500k desem 400k ya yaparız derler 100k desem 80 k yaparız derler ben ama bu projeyi kaç tl ye yaparsınız diye fiyat biligisi istiyorum benim bütçeme göre fiyat veriyorlar proje ne kadarlık bir proje ise normal fiyatının bilgisini istiyorum garip insanlar
  • 18-06-2025, 13:37:27
    #14
    vallahi ben de aynı durumdayım. üstelik hem yazılımı dibine kadar bilirim hem de 23 sene yazılım şirketimi işlettim, yazdım, kurdum, muhasebesininden ulaşımına kadar uğraştım. sanırım artık paranın değeri olmadığı için yazılım ve diğer işler bir anlam ifade etmiyor. adam senden 500 lira alsa ne olur almasa ne olur. pekiyi 5000 alsa ne olur olmasa ne olur. benim zamanımdaki microsoft'un yatlarında yenilen yemekler yok artık. yazılım işinden senede iki üç araba değiştirmek yok. bu sektör de esnaf işine döndü. haksız da diyemem yazılımcılara... bir hedefleri bir amaçları bir umutları yok ki... diğer herkes gibi... yazlılım bilmek artık altın bilezik değil.

    üzücü.... sanayii, üretim, gelişme, ilerleme böyle çöker işte... önce hayallerini alırsın insanların. gerisi gelir zaten.
  • 18-06-2025, 13:37:55
    #15
    Gold üye
    Çok doğru dedin işlem aynı adam diyorki siteyi görmem lazım,sitenden değerlendirme yapıyor. Buna şu kadar söylesem verir gibi. Zaten yapacağın işlem harcayacağın emek aynı ver işte fiyatı. Daha sonra bütçeniz nedir diyor. Fiyat söyle işte..
    Yorgunblack adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam birde şu durumu sevmiyorum diyorum bu projeyi kaç tl ye yaprsınız bütçen ne diyorlar bütçem 500k desem 400k ya yaparız derler 100k desem 80 k yaparız derler ben ama bu projeyi kaç tl ye yaparsınız diye fiyat biligisi istiyorum benim bütçeme göre fiyat veriyorlar proje ne kadarlık bir proje ise normal fiyatının bilgisini istiyorum garip insanlar
  • 18-06-2025, 13:49:26
    #16
    evet hocam direkt deseki bu proje örnek veriyorum 40 bine yaparım ama öyle demiyor çoğu fiyat biligisi istiyorum bütçen ne diyor ve hocam bunu sadece tek tuk kişi yapmıyor 10 kişiden fiyat bilgisi istesem 7 , 8 i yapıyor ve bunu yapanlarla çalışmıyorum eğerki normal fiyat normal projenin ederini dese örnek 40 bin tlye bu projeyi yaparım tamam olur veya hayır yüksek geldi derim ama maalesef bu şekilde değill bazı kişiler tabiki bazılarıda direkt bufiyata yaprım diyen oluyor ama daha az bu şekilde çalışan @bozboramedya;
  • 18-06-2025, 13:53:13
    #17
    Gold üye
    Malesef hocam bu düzenin değişmesi lazım umarım değişir. Ben de aynı 15-20 kişiden biriyle çalışıyorum sadece o kadar fazla alternatif olmasına rağmen...
    Yorgunblack adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    evet hocam direkt deseki bu proje örnek veriyorum 40 bine yaparım ama öyle demiyor çoğu fiyat biligisi istiyorum bütçen ne diyor ve hocam bunu sadece tek tuk kişi yapmıyor 10 kişiden fiyat bilgisi istesem 7 , 8 i yapıyor ve bunu yapanlarla çalışmıyorum eğerki normal fiyat normal projenin ederini dese örnek 40 bin tlye bu projeyi yaparım tamam olur veya hayır yüksek geldi derim ama maalesef bu şekilde değill bazı kişiler tabiki bazılarıda direkt bufiyata yaprım diyen oluyor ama daha az bu şekilde çalışan @bozboramedya;
  • 18-06-2025, 13:55:45
    #18
    Seo Hizmetleri
    hocam suç sadece yazilimcida degil müşteride de. kendim mesela sadece müşteriyim herhangi bir teknik bilgim yok yazilima dair. çok kişiyle çalıştım bu platformdan veya disaridan buldugum yazilimci arkadaslarla. bir iş yaparkende birden fazla kişiden teklif alır ve calisma stilini öğrenmeye calisirim. ilk önce bütçe soranla pek işim olmaz bana göre ilk önce bütçe soran 'sen ne kadarlık adamsın ona gore seveyim seni' demekle eş değer. bu yüzden tercih etmem. onun haricinde daha selamun aleykum derken kapıyı 100k ve üstüne açanlar var. bu fiyatlara iş olmaz demiyorum ama daha olayı dinlemeden 100k ve üstü fiyat neye göre veriliyor yani. bu kişileri de tercih etmiyorum . onun haricinde çok kişiyle çalıştıgımdan dolayı az çok fiyatlari tahmin edebildigim için birisi o fiyatin çok altına indiginde yaptırmıyorum guven derecesini kırıyor bende. genelde de asiri derecede fiyat kıranların ya teknik bilgisi az ya yapay zekaya yaptırıyor yalap şalap çok sorun çıkartıyor ya da çalıntı birşey kullanıp başınıza bela açıyor. o yüzden sözleşmeli şekilde güvendigim ve daha once çalıştığım kişilerden birilerini tercih ediyorum. sorun yaşamamak adına en güzel yöntem bu bence. mesela forumdan memnun olup çalıştıgım 2 3 kişi var ismini vermeyecegim reklama girmesin diye ama mesela bu kişilerin verdiği fiyata boynum kıldan incedir.sebebi ise ilk önce projeyi anlayıp dinlemesi , plan olusturup güzelce bilgilendirme yapıp aşama aşama ilerleyişini göstermesi. velhasil kelam bu tarz işlerde suç tek başına yazilimciya ait degildir. müşteri işine ne kadar önem veriyorsa karşı tarafta o kadar ilgilenir. müşteri hemen oldu bittiye getiriyorsa yazilimci da getirir. senin çok önem vermediğin ve anlık hevesle hareket ettigin projeye kim niye özen göstersin. (dip not : kendi arkadaslarimdan sürekli darlayan müşteri profili de var etrafımda proje yaptıran. yazılımcı kişilere sürekli naptın nettin bu niye olmadı vs diye yazip adam belki 1 gunde teslim edecek ama müşteri çok konusup hesap sordugundan yazilimci kişi laf yetiştiricem diye işi aksatabiliyor.) müşterinin yazilimciya , yazilimcinin müşteriye saygi duyup para degil iş odaklı olması bu sorunu çözecegine eminim. 2 taraftada hata oranı %50 dir bana göre